داغ ترین ها :
لیست لوازم خانگی برقی که برای یک زندگی مدرن نیاز دارید

لیست لوازم خانگی برقی که برای یک زندگی مدرن نیاز دارید

خیلی از اوقات ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که قدیمی ها چگونه بدون وسایل برقی مثل ماشین ظرفشویی یا لباسشویی زندگی می کردند؟ حقیقتا زندگی بدون لوازم خانگی برقی آسان نیست زیرا این لوازم به بسیاری از نیازهای انسان پاسخ می دهند و امور زندگی را برای انسان ساده تر می کنند. در نتیجه نبود آن ها به شدت بسیاری از کارهای روزمره را با مشکل مواجه می کند. اگر قصد دارید لوازم خانگی برقی برای جهیزیه خریداری کنید و نمی دانید چه لوازم برقی نیاز دارید. در این مطلب لیستی از لوازم خانگی برقی ضروری آورده ایم تا چیزی از قلم نیفتد.

 

تکنولایف به عنوان فروشگاهی پیشرو برای راحتی هرچه بیشتر شما اقلام هوشمند جدیدی را موجود کرده است: لوازم خانگی

 

یخچال

لوازم خانگی برقی که همه نیاز دارند

1.   یخچال برقی

بدیهی است که یخچال یک وسیله ضروری در منزل است و بدون آن مواد خوراکی خراب خواهد شد. در نظر بگیرید در اوج گرمای تابستان دنبال یک نوشیدنی سرد در یخچال می گردید، و وقتی آن را خنک می نوشید، احساس خنکی دارید و در نتیجه  بابت وجود یخچال خدا رو شکر می کنید. اما این روزها  خانواده ها نه تنها نمی توانند بدون یخچال زندگی کنند بلکه اکثرا دو یخچال دارند. برای خرید یخچال گزینه های متعددی وجود دارد که انتخاب را سخت تر می کند. اما نکته مهمی که باید در خرید یخچال در نظر داشته باشید، تعیین فضای مناسب در آشپزخانه، ارتفاع و عرض یخچال است. با در نظرگرفتن این موارد قطعا می توانید یک انتخاب معقول داشته باشید.

2.   فریزر مستقل

فریزر هم مانند یخچال بخشی از وظیفه نگهداری مواد غذایی را به عهده دارند، اکثرا فریزها را به یخچال متصل هستند اما گاهی نیاز است که یک فریزر جداگانه بخرید. یا ممکن است فضای فریزر برای نگهداری مواد غذایی کافی نباشد باید حتما یک فریزر مجزا نیز داشته باشید. به خصوص برای خانواده های پرجمعیت، فریزر بزرگ تر ضروری تر است. زیرا می توانند انواع گوشت و سبزیجات منجمد را ذخیره کنید فریزرهای بزرگتر فضای بیشتری از مواد غذایی را نگهداری می کنند، و به این ترتیب نیاز نیست که زودتر خرید کنند.

3.   اجاق گاز آشپزخانه

فر

حقیقتا داشتن اجاق گاز یک سعادت بزرگ است. زیرا اگر به گذشته باز گردید و مجبور باشید با هیزم غذا بپزید قطعا قدر این وسیله برقی را بیشتر خواهید دانست. بسیاری بر این باور هستند که پخت غذا با هیزم طعم بهتری دارد اما سئوال اینجا مطرح می شود آیا فقط طعم بهتر غذا مشکل را حل می کند؟ خیر شما فرآیند پخت و پز را در نظر نگرفته اید. درست کردن غذا با هیزم و بوته کار بسیار دشوار است زیرا باید هیزم پیدا کرده سپس آتش روشن کنید. اما سرعت پخت و پز با گاز بسیار ساده تر است و مزایای زیادی دارد هم اینکه در وقت صرفه جویی می کند و از طرف دیگر طعم خوبی نیز دارد. به تازگی مدل های جدید گازهای توکار از جنس شیشه یا استیل به بازار وارد شده است که با برق کار می کند و کار را ساده تر می کنند.

4.   مایکروویو

مایکروویو یکی دیگر از نعمت های آشپزخانه است که فرآیند گرم کردن غذا را ساده تر می کند. بسیاری از افراد بدون مایکرویو نمی توانند غذا را گرم کنند. مدل های مختلف مایکروویو در بازار موجود است و بسته به نیازتان می توانید انتخاب کنید. برخی از مایکروویوها سایز بزرگتری دارند و برای گرم کردن غذاهای بیشتری طراحی شده اند همچنین از مایکروویوهای با ظرفیت کمتر نیز می توان برای گرم کردن حجم کمتری از غذا استفاده کرد. خرید مایکروویو با ظرفیت کمتر برای خانواده های کم جمعیت توصیه می شود.

 

کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند؟
بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایش

 

5.   چای ساز برقی

کتری برقی یک وسیله ضروری در آشپزخانه است که به کمک  آن می توان چای دبش صبحگاهی را دم کرد. این دستگاه آب را به سرعت جوش می آورد و چایی را در کوتاه ترین زمان آماده صرف می کند. پس برای زندگی های پرمشغله یک گزینه مناسب به شمار می رود. انواع مدل ها ، اندازه ها و طرح های مختلف چای ساز برقی در بازار موجود است و می توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

قهوه ساز

 

 

6.   قهوه ساز برقی

دستگاه قهوه ساز نیز مناسب برای افرادی است که به خوردن قهوه علاقه دارند. قهوه سازها به شکل های مختلف در بازار موجود است و می توانید متناسب با نیازتان انتخاب کنید. اگر قهوه ساز را برای بیش از یک نفر استفاده می کنید باید به دنبال مدل هایی باشید که همزمان دو قهوه پشت سر هم آماده می کنند. بسیاری از مدل ها دو فنجان اسپرسو همزمان را درست می کنند. اگر تصمیم دارید یک دستگاه قهوه ساز بخرید، قبل از آن باید ویژگی هایی مانند آسیاب قابل تنظیم، نمایشگرهای دیجیتال، تنظیم قدرت قهوه، حجم دستگاه و تقویت کننده کف، سینی گرم کن فنجان را مد نظر قرار دهید.

 

برای خرید قهوه ساز به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

7. ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی مهم ترین وسیله برای یک زندگی پرمشغله است وقتی خانم ها و آقایون هر دو شاغل هستند فرصت کافی برای شستن تمام ظرف ها باقی نمی ماند، زمانی هم که به منزل باز می گردند آنقدر خسته هستند که بیشتر ترجیح می دهند استراحت کنند. بنابراین به لطف وجود ماشین ظرف شویی به این نیاز مردم پاسخ داده شده است. انواع مدل ها و سایزهای مختلف ماشین ظرفشویی در بازار موجود است که باید براساس نیاز خود انتخاب کنید. برای یک خانواده پرجمعیت ماشین ظرف شویی بزرگتر بهتر است زیرا تعداد ظرف های بیشتری در آن قرار می گیرد اما اگر فضای کافی برای خرید ماشین ظرفشویی بزرگ ندارید می توانید از مدل های کوچکتر نیز استفاده کنید.

ماشین لباسشویی

 

مدل های اتومو که برای خرید در 2022 مناسبند:
بهترین اتو مو

 

8.   ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی دیگر از وسایل برقی ضروری در هر خانه ای است. امروزه شستن لباس بدون این وسیله کار بسیار سختی است. خوشبختانه انواع مدل ها و اندازه های مختلف ماشین لباسشویی در بازار موجود است که می توانید براساس نیاز و فضای خود انتخاب کنید. خرید یک ماشین لباسشویی و ظرفشویی با کیفیت خیال شما را تا سال ها راحت می کند، زیرا نیاز نیست هر سال هزینه های زیادی بابت تعمیر آن پرداخت کنید. نکته دیگر در خرید ماشین لباسشویی، میزان مصرف آب و برق است که باید حین خرید در نظر بگیرید.

9.   خشک کن لباس

خشک کن ها هم یک وسیله ضروی به شمار می آیند زیرا در سریع ترین زمان، لباس ها را خشک می کند. بسیاری لباس های خود را روی رخت بند خشک می کنند، اما اگر می خواهید لباسی را برای یک جلسه مهم کاری بپوشید و عجله دارید، باید از خشک کن استفاده کنید. انواع مدل های مختلف در بازار وجود دارد که می توانید براساس نیازتان انتخاب کنید. اگر خانواده پرجمعیتی هستید به یک خشک کن بزرگ نیاز دارید. اما اگر فضای کافی ندارید به فکر یک خشک کن جمع و جور باشید. همچنین قیمت را در حین خرید مد نظر قرار دهید.

شاید نیاز داشته باشید:
بهترین برنامه ویرایش عکس چهره

 

10.      جاروبرقی

تمیز کردن خانه بدون جاروبرقی عملا کاری طاقت فرسا است. پس جاروبرقی نیز جزو لوازم ضروری در هر خانه ای محسوب می شود. فرقی نمی کند خانه تان فرش شده است یا موکت دارید، فقط با جاروبرقی می توانید به خوبی تمیز کنید. خوشبختانه انواع مدل های جاروبرقی با قیمت های مختلف در بازار موجود است و می توانید براساس نیازتان انتخاب کنید. برخی جاروبرقی ها قدرت بیشتری دارند و طبیعتا بهتر تمیز کنند. هنگام خرید جاروبرقی مناسب باید به ویژگی هایی مانند قدرت موتور، وزن، طول سیم، انواع اتصالات، فیلتر هوا و غیره را مد نظر قرار دهید و اینکه بتوانید راحت از آن استفاده کنید. جارو برقی پارس خزر در برندهای ایرانی پیشنهاد خوبی است.

 

 

11.    مخلوط کن برقی

میکسر برقی مانند لوازم برقی دیگر ضروری نیست اما آشپزی با میکسر بسیار ساده تر انجام می شود. در حقیقت میکسر برقی یک دستیار مفید برای سر آشپز است که مواد غذایی را به قطعات ریز تقسیم می کند تا غذا در سریع ترین زمان آماده شود. مخلوط کن ها هزینه زیادی ندارند و می توانید یک مخلوط کن با کیفیت و مقرون به صرفه را خریداری کنید. بسته به نوع قیمت مخلوط کن ها قابلیت های متعددی دارند. البته تمیز کردن آن ساده است زیرا قطعات آن به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار می گیرد و به این ترتیب زمان کمتری برای شستشو صرف می کنید. مخلوط کن ها می توانند صبح شما را با یک اسموتی خوشمزه سرحال کنند و یا بعد از یک روز سخت کاری با یک شیک خوشمزه خستگی را از تن بیرون کنند.

 

شاید نیاز داشته باشید:
راهنمای خرید مخلوط کن

 

12.     پلوپز برقی

پلو اصلی ترین غذای ایرانی ها است  بنابراین پلوپز یک وسیله مهم در آشپزخانه است شاید آنقدر که به پلوپز نیاز است، قهوه ساز ضروری نباشد. زیرا می توانید به سادگی یک برنج خوشمزه بپزید. پلوپز با کنترل مکانیکی یا الکترونیکی گرما و زمان بندی، فرآیند پخت را به طور خودکار انجام می دهند و از پخت و پز بیش از حد برنج جلوگیری می کنند و برنج را تا آماده شدن برای سرو، گرم نگه می دارند. برنج در پلوپز برقی، تقریبا حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد تا آماده شود. مدت زمان آن به المنت های گرمایشی و مقدار برنج بستگی دارد. تمیز کردن پلوپز نیز بسیار ساده است. در مقاله ای دیگر در مورد راهنمای خرید پلوپز صحبت کرده ایم. اگر به دنبال پلوپزی هستید که برنج ایرانی را به خوبی بپزد، پلوپز پارس خزر را به شما توصیه می کنیم.

13.   آرام پز برقی

آرام پز هم شاید جزو وسایل اصلی آشپزخانه نباشد اما یکی از لوازم مفید است. به خصوص مناسب برای خانم های شاغلی است که فرصت زیادی برای پخت و پز ندارند، زیرا نیاز نیست که نگران وضعیت روند پخت و پز غذا باشند. فقط کافیست مواد غذایی را در آن بریزند و زمان پخت را تنظیم کنند و منتظر اتمام آن باشند. زیرا به خوبی غذا در آن ها به قول معروف جا می افتد و با یکدیگر مخلوط می شود. فرآیند پخت و پز در آرام پز به آهستگی و دمای کم انجام می شود، به این ترتیب غذا مغذی تر پخت می شود. آرام پزها نسبت به دستگاه های دیگر در طولانی مدت کار می کنند بنابراین برق کمتری نسبت به دستگاه های دیگر مصرف می کنند. با آرام پزها غذای سالم می خورید  و طعم غذا را بهتر می چشید. آن ها انواع مدل ها و عملکردهای متفاوتی دارند و انتخاب آن به کاربرد شما بستگی دارد. به طور کلی حین خرید آرام پزها باید به نکاتی شامل روش گرمایش، جنس دستگاه،شکل، جنس درب دستگاه، تایمر را مد نظر قرار دهید.

ابمیوه گیری

14.   آب میوه گیری برقی

اگر عادت دارید صبح خود را با یک آب پرتقال خوشمزه شروع کنید، پس قطعا اهمیت وجود آب میوه گیری را قبول دارید. قبل از خرید آب میوه گیری باید تعیین کنید که انتظار شما از این دستگاه چیست و بعد از آن  به مواردی شامل سایز، مدل دستگاه، سرعت ، تایمر، فضای ذخیره سازی آن توجه کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید آبمیوه گیری را مطالعه کنید.

 

10 مدل از بهترین دستگاه های تصفیه هوای خانگی و خودرو موجود در بازار ایران:
بهترین دستگاه تصفیه هوا

 

15.  سرخ کن 

سرخ کن یک وسیله مناسب برای افرادی است که دوست دارند سالم غذا بخورند. اگر عاشق خوردن سیب زمینی سرخ کرده هستید، قطعا به یک سرخ کن در آشپزخانه نیاز دارید. از آنجاییکه سرخ کردن روغن زیادی مصرف می کنند، سرخ کن هوا این امکان را به شما می دهند که بر میزان روغن غذا کنترل داشته باشید، در نتیجه می توانید از غذاهای سرخ شده لذت ببرید و در عین حال روغن کمتری مصرف کنید.  اگر قصد خرید سرخ کن  را دارید به نکاتی مانند سایز، ظرفیت، تعداد سبد، المنت گرمایشی، تایمر و قابلیت شستشوی آن توجه کنید.

البته توجه کنید که الان مدل های جدیدتری از سرخ کن به اسم هواپز آمده است که بدون استفاده زیاد از روغن، می توانید مواد موردنظر خود را سرخ کنید.

16.    اتو 

اتو

با توجه به اینکه تقریبا هر روز با اتو کار میکنیم، کیفیت اتو اهمیت زیادی پیدا می کند. خوشبختانه انواع اتو با کیفیت های مختلفی در بازار موجود است. قبل از خرید اتو  مناسب باید به نکاتی مانند طراحی، وزن، کنترل دما، توان مصرفی دستگاه، گنجایش مخزن آب ، بخار، راحتی استفاده و طریقه شستشوی آن دقت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید اتوبخار

 

17.    چرخ خیاطی

لزوما چرخ خیاطی در تمام خانه‌ها وجود ندارد اما بسیاری از کارها را ساده تر می کند. با داشتن یک چرخ خیاطی خوب می توانید کارهایی مانند پارگی و تعمیر لباس ها را انجام دهید. اگر دوست دارید یک چرخ خیاطی با کیفیت در خانه داشته باشید، به ویژگی هایی مثل وزن دستگاه، موتور قدرتمند، تنوع دوخت، ماکو و غیره توجه کنید.

18بخاری برقی

وسایل گرمایشی مانند دستگاه‌های خنک‌کننده یک گزینه ضروری در خانه‌ها به شمار می آیند. نیاز به بخاری برقی در یک شب سرد زمستانی به خوبی احساس می شود. البته بسیاری از ساختمان‌ها سیستم گرمایشی مرکزی دارند ولی برخی از خانه های قدیمی در برخی اتاق ها سیستم گرمایشی ندارد. بخاری‌ها وسایل مقرون به صرفه ای هستند و به گرم کردن اتاق ها کمک می کنند. قبل از خرید بخاری برقی باید تعیین کنید که این دستگاه را برای چه فضایی می خواهید استفاده کنید و بعد از آن نسبت به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

نحوه استفاده از بخاری برقی:
نکات ایمنی استفاده از بخاری برقی

 

19.    دستگاه خنک کننده هوا

در چند سال اخیر کولر گازی به یکی از اجزای اصلی هر خانه ای تبدیل شده است. نعمتی که در اوج گرمای تابستان قابل درک است. قطعا حضور دریک فضای گرم کلافه کننده است و عملکرد روزانه را فلج می کند. اگر می خواهید کولر گازی بخرید خوشبختانه تنوع مدل ها متناسب با نیازهای کاربران در بازار موجود است. اما قبل از خرید باید به نکاتی مانند تنظیم سرعت، سایز دستگاه، فضای مد نظر برای خنک کردن و غیره توجه داشته باشید.

یکی دیگر است خنک کننده های هوا، پنکه است. خرید پنکه برای روزهایی که زیاد گرم نیست، گزینه خوبی است.

 

انواع پارس خزر را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت پنکه پارس خزر

20.   دستگاه تصفیه کننده هوا

دستگاه تصفیه هوا یک گزینه مناسب برای جایگزین کردن هوای آلوده با هوای پاک است. این وسیله به خصوص در شهرهای آلوده یک نیاز ضروری است زیرا در چنین فضایی افرادی که به مشکلات تنفسی و آلرژی مبتلا هستند بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.اگر دنبال یک دستگاه باکیفیت برای تصفیه هوا هستید قبل از خرید نکاتی مانند سایز اتاق، فیلتر، توان مصرفی، میزان سرو صدا را مد نظر قرار دهید.

 

 

21.   تلویزیون

تلویزیون نیز یک وسیله سرگرمی و پرکاربرد در زندگی روزمره است که تقریبا در تمام خانه ها وجود دارد.  تماشای یک فیلم سرگرم کننده در کنار اعضای خانواده احساس نزدیکی بیشتری بین آن ها به وجود می آورد.  اگر دوست دارید تلویزیون تان را عوض کنید و دنبال یک مدل جدیدتر  هستید باید قبل از خرید به نکاتی مانند وضوح و کیفیت نمایشگر تلوزیون با کیفیت OLED و نرخ تازه سازی 60 یا 120 هرتزی باشید تا بتوانید یک تلویزیون با کیفیت خریداری کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d9%85/
ads
ads