داغ ترین ها :
آموزش کامل مخفی کردن برنامه در اندروید

آموزش کامل مخفی کردن برنامه در اندروید

کاربران گوشی‌های هوشمند باید به منظور افزایش سطح ایمنی دستگاه خود همواره از یک پسورد، الگو یا سایر مولفه‌های امنیتی استفاده کنند تا بدین ترتیب از ورود سایر افراد به گوشی موبایل جلوگیری به عمل آورند. با این حال ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که بخواهید امنیت دستگاه خود را افزایش دهید. شاید تصمیم داشته باشید برنامه‌های بانکی گوشی موبایل خود را برای امنیت بیشتر مخفی کنید. در این مقاله قصد داریم روش‌های مخفی کردن برنامه در اندروید را آموزش دهیم.

مخفی کردن برنامه در اندروید ؛ مزایا و معایب

پنهان کردن یک برنامه در گوشی اندروید باعث می‌شود که در نوار کشویی دستگاه هم نمایش داده نشود. در برخی موارد، شما به یک منوی کشویی دیگر دسترسی پیدا خواهید کرد که امکان دارد بتوانید برنامه‌های مخفی را هم مشاهده کنید. برخی از گوشی‌ها به شما اجازه می‌دهند برنامه‌ها را مخفی کرده و هیچ راهی برای دسترسی مجدد به آن‌ها ارائه نمی‌کنند و این در حالی است که برخی دیگر از برنامه‌ها امکان دسترسی ساده به اپلیکیشن‌های مخفی را فراهم می‌کنند. در صورتی که گوشی اندروید شما مجهز به نرم افزارهای پیش‌فرض بوده و امکان غیرفعال کردن آن‌ها وجود ندارد، می‌توانید مخفی کردن را مدنظر قرار دهید. همچنین شما می‌توانید برنامه‌های بانکی، پسورد و سایر اپلیکیشن‌های مهم را که حاوی اطلاعات حساس هستند، مخفی کنید.

مخفی کردن برنامه در اندروید

برخی از گوشی‌های اندروید به شما اجازه می‌دهند برنامه‌های نصب شده را به صورت طبیعی مخفی کنید. در صورتی که این قابلیت در گوشی هوشمند شما وجود ندارد، می‌توانید از لانچرهای شخص ثالث همانند Nova یا Microsoft Launcher استفاده کنید. لانچرهای شخص ثالث به شما اجازه می‌دهند برنامه‌ها را پنهان کنید و در کنار آن، اقدامات دیگری را هم انجام دهید.

روش مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ

گوشی‌ های سامسونگ این قابلیت را دارند که برنامه‌های نصب شده را از منوی کشویی برنامه مخفی کند؛ انجام این فرایند هم تقریبا ساده است.

  • شما باید روی یک بخش خالی از نمایشگر، فشار طولانی دهید. در ادامه از منویی که در قسمت پایین ظاهر می‌شود، باید روی تنظیمات (Settings) ضربه بزنید.
  • شما باید به قسمت پایین رفته و روی گزینه مخفی کردن برنامه‌ها (Hide Apps) ضربه بزنید. هم اکنون می‌توانید برنامه‌های انتخاب‌شده را به سادگی مخفی کنید.
  • پس از آن که برنامه‌های موردنظرتان را برای مخفی شدن انتخاب کردید، روی گزینه Done ضربه بزنید.

هم اکنون شما موفق شده‌اید کلیه برنامه‌های انتخابی خود را مخفی کنید. با این که برنامه‌های مخفی شده در نتیجه جستجو منوی کشویی گوشی سامسونگ نمایش داده نمی‌شوند، اما به سادگی می‌توانید آن‌ها را در نتایج جستجوی برنامه‌های شخص ثالث مشاهده کنید؛ برای انجام این کار باید وارد تنظیمات دستگاه شوید و گزینه برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سامسونگ برای دستیابی شما به برنامه‌های مخفی‌شده، روش‌های خاصی را ارائه نمی‌کند؛ این بدان معنا است که دسترسی به برنامه‌های مخفی، کار ساده‌ای نخواهد بود. برای حل مشکل می‌توانید از جستجوی گوگل یا ورود به بخش برنامه‌های دستگاه استفاده کنید.

 

کاربران گوشی های سامسونگ بخوانند:

راهنمای تنظیمات گوشی سامسونگ (نکاتی که نمی دانید)

 

روش مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی

گوشی‌های شیائومی به صورت پیش‌فرض مجهز به قابلیت مخفی کردن برنامه در رابط کاربری MIUI هستند و کار را برای کاربران، ساده کرده‌اند. توجه داشته باشید که این قابلیت در کلیه دستگاه‌های شیائومی همانند گوشی‌های سری ردمی، پوکو و سایر موارد در دسترس قرار دارد. برای مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید و برنامه‌ها (Apps) را باز کنید.
  • در تنظیمات برنامه، قابلیت App Lock را مشاهده خواهید کرد. در ادامه باید روی گزینه ذکرشده ضربه بزنید. این قابلیت از شما درخواست خواهد کرد تا برای یک پسورد تعیین کنید.
  • هنگامی که فرایند تکمیل شود، شما با دو بخش مواجه خواهید شد که شامل App Lock و Hidden Apps می‌شود. شما باید روی مخفی کردن برنامه‌ها ضربه بزنید تا یک لیست از برنامه‌های نصب شده روی دستگاه را مشاهده کنید.
  • در ادامه کار باید برنامه‌های موردنظرتان را جستجو کرده و به سادگی، آن‌ها را مخفی کنید. با انجام این کار، برنامه‌ها مخفی خواهند شد.

 

پیشنهادی برای کاربران حرفه ای شیائومی:

ترفندهای گوشی شیائومی

 

روش مخفی کردن برنامه در گوشی وان پلاس

وان پلاس یک قابلیت Hidden Space را در گوشی‌های اندروید ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید برنامه‌های نصب‌شده را مخفی کنید. این فضای مخفی می‌تواند به وسیله رمز عبور از امنیت بیشتری هم برخوردار شود.

  • شما باید منوی کشویی برنامه را باز کرده و به سمت راست بکشید.
  • کار را ادامه دهید و روی نماد پلاس (+) ضربه بزنید تا امکان انتخاب برنامه‌ها به منظور پنهان کردن، فراهم شود. شما می‌توانید با ضربه زدن روی نماد چک کردن موجود در سمت راست قسمت بالا، برنامه‌های انتخاب شده را مورد تایید قرار دهید.
  • فضای پنهان به صورت پیش‌فرض توسط رمز عبور محافظت نمی‌شود. در صورتی که می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید روی نماد سه نقطه موجود در سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید و روی گزینه فعال‌سازی پسورد (Enable Password) ضربه بزنید.
  • شما می‌توانید با وارد کردن الگوی باز کردن قفل دستگاه یا اسکن اثر انگشت، هویت خود را تایید کنید. با انجام این کار، رمز عبور برای فضای مخفی اختصاصی گوشی‌های وان پلاس فعال خواهد شد.

هم اکنون می‌توانید با انجام حرکت ساده و باز کردن منوی کشویی برنامه به فضای پنهان دسترسی پیدا کنید. در صورتی که پسورد را برای بخش موردنظر فعال‌سازی کرده‌اید، باید رمز عبور را وارد کرده یا از اثر انگشت برای احراز هویت استفاده کنید.

روش مخفی کردن برنامه در اندروید با استفاده از Nova Launcher

اگر لانچر پیش‌فرض گوشی اندرویدی که در حال استفاده از آن هستید، گزینه مخفی کردن برنامه‌های نصب شده را ارائه نمی‌کند، باید از لانچر شخص ثالث دیگری همانند Nova استفاده کنید. شما باید برنامه Nova Launcher را به صورت رایگان از گوگل پلی دریافت کرده و نصب کنید. در ادامه باید این لانچر را به عنوان راه‌انداز پیش‌فرض، انتخاب و تنظیم کنید. سپس مراحل زیر را برای مخفی کردن برنامه‌های نصب‌شده دنبال کنید:

  • شما باید روی یک قسمت خالی از صفحه اصلی به صورت طولانی فشار دهید تا بتوانید روی تنظیمات (Settings) ضربه بزنید.
  • از منوی تنظیمات Nova وارد منوی کشویی برنامه شوید. در ادامه کار به سمت پایین حرکت کرده و در بخش مربوطه، گزینه مخفی کردن برنامه‌ها (Hide Apps) را انتخاب کنید؛ شما می‌توانید گزینه ذکرشده را در قسمت برنامه‌ها (Apps) پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • شما یک لیست از کلیه برنامه‌های نصب شده در گوشی اندروید را مشاهده خواهید کرد. برنامه‌هایی که می‌خواهید از منوی کشویی برنامه مخفی شوند، انتخاب کنید. در ادامه کار باید به سادگی به سمت عقب رفته تا بتوانید تغییرات را ذخیره‌سازی کنید.

متاسفانه استفاده از این روش هم محدودیت‌های خاص خود را دارد. اگر از ابزارهای جستجوی داخلی برنامه‌ها استفاده می‌کنید، نام برنامه‌های مخفی شده را در نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با ورود به تنظیمات دستگاه و ورود به بخش برنامه‌ها (Apps)، نام کلیه برنامه‌ها را مشاهده کنید.

روش مخفی کردن برنامه در اندروید با استفاده از Microsoft Launcher

در صورتی که از لانچر مایکروسافت استفاده کنید، باید مراحل زیر را برای مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی اندروید دنبال کنید. توجه داشته باشید که هیچ کدام از برنامه‌های مخفی در منوی کشویی برنامه Microsoft Launcher نمایش داده نخواهند شد.

Microsoft Launcher

  • شما باید روی یک قسمت خالی از صفحه اصلی خود، انگشت خود را قرار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید تا منوی مربوطه ظاهر شود و بتوانید گزینه تنظیمات لانچر (Launcher Settings) را انتخاب کنید.
  • در ادامه باید از Home Screen، وارد بخش برنامه‌های مخفی (Hidden Apps) شوید.
  • شما باید روی گزینه برنامه‌های مخفی (Hide Apps) ضربه بزنید و برنامه‌هایی که قصد مخفی کردن آن‌ها را دارید، انتخاب کنید. در ادامه کار روی گزینه Done که در گوشه سمت راست قسمت بالا وجود دارد، ضربه بزنید.
خرید مک بوک

جمع‌بندی

هم اکنون شما می‌توانید مخفی کردن برنامه در گوشی های اندروید را به سادگی انجام دهید. کلیه روش‌های ذکرشده مورد امتحان قرار گرفته‌اند و عملکرد صحیح آن‌ها اثبات شده است. شما می‌توانید با مخفی کردن برنامه‌های موردنظرتان در سیستم عامل اندروید، نسبت به محافظت از آن‌ها اقدام کنید.

سوالات متداول

چگونه در گوشی سامسونگ برنامه ها را مخفی کنیم؟

1. شما باید روی یک بخش خالی از نمایشگر، فشار طولانی دهید. در ادامه از منویی که در قسمت پایین ظاهر می‌شود، باید روی تنظیمات (Settings) ضربه بزنید. 2. شما باید به قسمت پایین رفته و روی گزینه مخفی کردن برنامه‌ها (Hide Apps) ضربه بزنید. هم اکنون می‌توانید برنامه‌های انتخاب‌شده را به سادگی مخفی کنید. 3. پس از آن که برنامه‌های موردنظرتان را برای مخفی شدن انتخاب کردید، روی گزینه Done ضربه بزنید.

چگونه در گوشی شیائومی برنامه ها را مخفی کنیم؟

1. وارد تنظیمات (Settings) شوید و برنامه‌ها (Apps) را باز کنید. 2. در تنظیمات برنامه، قابلیت App Lock را مشاهده خواهید کرد. در ادامه باید روی گزینه ذکرشده ضربه بزنید. این قابلیت از شما درخواست خواهد کرد تا برای یک پسورد تعیین کنید. 3. هنگامی که فرایند تکمیل شود، شما با دو بخش مواجه خواهید شد که شامل App Lock و Hidden Apps می‌شود. شما باید روی مخفی کردن برنامه‌ها ضربه بزنید تا یک لیست از برنامه‌های نصب شده روی دستگاه را مشاهده کنید. 4. در ادامه کار باید برنامه‌های موردنظرتان را جستجو کرده و به سادگی، آن‌ها را مخفی کنید. با انجام این کار، برنامه‌ها مخفی خواهند شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

27 نظر

  1. علی

    چرا آموزش گوشی های نوکیا های هوشمند نیست

  2. بهار

    سلام من گوشیم شیائومی عه، قبلا گذینه مخفی کردن برنامه هارو داشت الان نیست چیکار باید کنم؟

  3. محمد سجاد توکل

    سلام خسته نباشید گوشی من شیائومی m4 ولی توی تنظیمات applock اصلا گزینه hidden وجود نداره باید چیکار کنم؟؟

  4. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    این کار خیلی توصیه نمیشه و گارانتی گوشی رو هم باطل می‌کنه
    به همین جهت آموزش اون در دستور کار نیست

  5. حسین

    باسلام لطفا درباره روت کردن گوشی یا تبلت هم توضیحات و آموزش بذارید. باسپاس از شما

  6. آریو

    سپاس از شما ،،،،،

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آریو

      پیروز باشید🌱
  7. بنیامین

    سلام در گوشی نوکیا واسه مخفی کردن باید چی کار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بنیامین

      سلام وقت خوش خود گوشی های نوکیا چنین قابلیتی ندارن، مگر این که لانچر نصب کنید
  8. آرام

    سلام ببخشید من گوشیم realme c25s چطور مخفی کنم برنامه ها رو؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آرام

      سلام وقت خوش در سرچ بالای تنظیمات عبارت app lock رو جستجو کنید در این قسمت از بالا گزینه hide apps انتخاب کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%ae%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads