داغ ترین ها :
چطور شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی کنیم

چطور شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی کنیم

تلگرام یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که برای ثبت‌نام به شماره تلفن همراه نیاز دارد. پس از مشکلاتی که برای پیام‌رسان واتساپ پیش آمد و برای چند ساعت از دسترس خارج شد، افراد زیادی به تلگرام علاقه‌مند شدند. بنابراین شاید برای شما هم پیش آمده باشد از خودتان سوال کنید چطور شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی کنیم؟ بنابراین ما در این مقاله قصد داریم این سوال مهم شما را با یک راهنمای گام به گام پاسخ دهیم.

برای خرید گوشی هوشمند به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

علیرغم اینکه تلگرام یک پلتفرم رمزگذاری شده سرتاسری است، ویژگی‌های اضافی و گزینه‌های امنیتی زیادی را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان داده تا حریم خصوصی خود را بیشتر تقویت کنند. یکی از این گزینه‌ها، عدم نمایش شماره تلفن در تلگرام یا پنهان کردن اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن است. مخفی کردن شماره تلفن، دسترسی افراد غریبه به شماره ثبت شده شما را از بین می‌برد. با این کار می‌توانید از دسترسی افراد کلاهبردار به اطلاعات خود جلوگیری کنید تا چنین افرادی نتوانند شما را اذیت کنند.

اگرچه برای ثبت‌نام در تلگرام باید شماره تلفن خود را وارد کنید اما این تمام ماجرا نیست. اینگونه است که تلگرام از این طریق احراز هویت می‌کند. اما در واقع برای استفاده از تلگرام نیازی به استفاده از شماره تلفن خود ندارید. در اینجا نحوه مخفی كردن شماره تلفن همراه در تلگرام کامپیوتر و گوشی را به شما آموزش می‌دهیم.

شما می‌توانید به دو صورت کاربران را در تلگرام اضافه کنید. روش اول با استفاده از شماره تلفن آنها (یا با افزودن دستی آنها یا با اشتراک گذاری دفترچه تماس) و روش دوم با استفاده از نام‌های کاربری منحصر به فرد (مشابه توییتر) است.

اگر شما و مخاطبین‌تان از سیستم نام کاربری استفاده می‌کنید، در واقع می‌توانید بدون به اشتراک گذاشتن شماره تلفن خود، به استفاده از تلگرام (به گروه‌‌ها، عضویت در کانال ها و موارد دیگر) ادامه دهید. برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات شماره تلفن را غیرفعال کنید.

 

 

مراحل مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام

قبل از رفتن به تنظیمات مخفی کردن شماره تلفن ثبت شده از سایر کاربران، مطمئن شوید که از آخرین نسخه تلگرام استفاده می‌کنید و اتصال اینترنتی فعال دارید.

مرحله ۱: با ضربه زدن بر روی سه نوار افقی در گوشه بالا سمت چپ به تنظیمات در برنامه تلگرام بروید.

مرحله ۲: در مرحله بعد، Privacy and Security را در قسمت تنظیمات انتخاب کنید. در زیر این گزینه، تب Privacy را پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید انتخاب کنید چه کسی می‌تواند عناصر مختلفی مانند تصویر پروفایل شما، آخرین وضعیت مشاهده شده و موارد دیگر را مشاهده کند.

مرحله ۳: تب Phone Number را زده و گزینه Nobody یا My Contacts را انتخاب کنید. اگر حریم خصوصی کامل می‌خواهید، Nobody را انتخاب کنید. با این حال، اگر می‌خواهید شماره خود را برای افرادی که قبلا در مخاطبین شما ذخیره شده‌اند، قابل مشاهده کنید، می‌توانید گزینه مربوطه را روی My Contacts تنظیم کنید.

به غیر از شماره تماس، کاربران می‌توانند وضعیت حریم خصوصی موارد دیگری مانند تصویر پروفایل، آخرین بازدید یا وضعیت آنلاین بودن خود را تغییر دهند. همه این تغییرات را می‌توان از قسمت تنظیمات حریم خصوصی انجام داد.

سوالات متداول

عدم نمایش شماره تلفن در تلگرام چگونه است؟ انجام این کار بسیار ساده است. کافی است به قسمت حریم خصوصی در تنظیمات بروید و بخش تلفن همراه را روی گزینه مورد نظر تنظیم کنید.

مخفي كردن شماره تلفن همراه در تلگرام کامپیوتر چگونه است؟ مخفی كردن شماره تلفن همراه در تلگرام کامپیوتر نیز بسیار آسان است. کافی است همین مراحل بالا را برای تلگرام کامپیوتر خود نیز انجام دهید. اگر قبلا این تنظیمات را در گوشی خود انجام داده باشید، به صورت پیش فرض روی کامپیوتر شما نیز اعمال خواهد شد.

آیا بدون وارد کردن تلفن همراه می‌توان عضو تلگرام شد؟ خیر در حال حاضر این ویژگی در تلگرام وجود ندارد. در واقع تلگرام با استفاده از شماره تلفن همراه شما از احراز هویت شما مطمئن خواهد شد و هر زمان که لازم باشد می‌تواند از طریق این تلفن همراه با شما ارتباط برقرار کند. بنابراین برای عضویت در تلگرام به یک شماره موبایل در دسترس نیاز دارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. باران

    چگونه کسی مه شمارشو مخفی مرده تو تلگرام پیدا کنیم

    1. مهمان

      پاسخ به باران

      سلام خدا خیرتون بده.مشکلم رفع شد البته قبلش یه جا دیدم نوشته تیک synch رو بردارم ولی بازم شماره ارسال میشد ولی با روش شما اوکی شد.شایدم هر دوتا همزمان باید انجام بشه چون بعضیا میگن با روش شما مشکلشون رفع نشده!
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به مهمان

        سلام وقت بخیر خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
  2. VF

    سلام.من برای مخفی کردن شماره موبایل ام،طبق مراحلی که فرمودید،عمل کرده،وno bodyرا فعال کرده ام ولی باز هم شماره موبایل ام را دیگران می توانند مشاهده کنند،این تست رو با دو گوشی مختلف و برای دو حساب کاربری متفاوت انجام داده ام،به نظر شما مشکل کجاست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به VF

      سلام وقت بخیر اگر گزینه phone number رو به روی No body تنظیم کنید طبیعتاً نباید دیگه نمایش داده بشه
      1. سس

        پاسخ به احسان نیک پی

        منم دقیقا همین کار رو کردم و nobody رو گذاشتم . تازه همه چیز رو هم no body گذاشتم اما بازم قابل مشاهده هست .
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%ae%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads