داغ ترین ها :
مشخصات سخت افزاری تراشه دایمنسیتی 7000 مدیاتک فاش شد

مشخصات سخت افزاری تراشه دایمنسیتی 7000 مدیاتک فاش شد

چندی پیش مدیاتک که از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی قطعات نیمه‌رسانا در دنیا شناخته می‌شود، جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار خود به نام دایمنسیتی 9000 را معرفی کرد؛ تراشه‌ای که از نظر توان پردازشی می‌تواند با اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام و اگزینوس 2200 سامسونگ رقابت کند.

حال، گزارشی منتشر شده که مدیاتک روی تراشه‌ی دیگری نیز کار می‌کند که درواقع مدل اقتصادی دایمنسیتی 9000 محسوب می‌شود و برای گوشی‌های میان‌رده‌ی پریمیوم ساخته و عرضه خواهد شد. این تراشه که دایمنستی 7000 نام دارد، مبتنی بر فرآیند ۵ نانومتری FinFET شرکت TSMC به تولید انبوه می‌رسد.

 

بهترین قیمت امروز گوشی در بازار موبایل چقدر است؟ قیمت روز گوشی را در سایت تکنولایف بررسی کنید.

 

مشخصات تراشه دایمنسیتی 7000 مدیاتک

تراشه جدید شرکت مدیاتک از پردازنده‌ی مرکزی برخوردار شده که هسته‌های آن در دو خوشه‌ی چهار هسته‌ای تقسیم می‌شوند. در حالی که خوشه‌ی توانمندتر با فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز کار می‌کند، هسته‌های خوشه‌ی دوم روی ۲ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند.

چهار هسته‌ی توانمندتر پردازنده‌ی مرکزی درواقع از مدل Cortex A78 هستند و چهار هسته‌ی دیگر نیز که برای انجام کارهای سبک‌تر در نظر گرفته شده‌اند از نوع Cortex A55 خواهند بود. در مورد پردازنده‌ی مرکزی باید گفت که شباهت بسیاری به پردازنده‌ی مرکزی دایمنسیتی ۱۲۰۰ دارد.

برای پردازنده‌ی گرافیکی از Mali-G510 MC6 استفاده شده که اوایل سال ۲۰۲۱ توسط آرم معرفی شد. با این حال، برای اولین بار خواهد بود که چنین پردازنده‌ی گرافیکی در گوشی هوشمندی استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود که دایمنسیتی 7000 مدیاتک در محصولات میان‌رده‌ی پریمیوم مورد استفاده قرار گیرد.

با وجود اینکه مدیاتک هنوز در مورد تراشه‌ی جدید خود سکوت کرده و وجود آن را تایید یا تکذیب نکرده است، اما گفته شده که این تراشه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ معرفی و سپس در محصولات مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

مقایسه مطرح‌ترین برندهای سازنده تراشه گوشی:
مدیاتک یا اسنپدراگون یا اگزینوس

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3%db%8c%d8%aa%db%8c-7000/
ads
ads