داغ ترین ها :
مشخصات شیائومی Black Shark 4

مشخصات شیائومی Black Shark 4

Black Shark شیائومی یک گوشی هوشمند مخصوص دوستداران بازی‌های موبایلی است که مشخصات بالایی را با قیمت‌های نه‌چندان بالا ارائه می‌دهد و می‌دانیم نسخه بعدی این گوشی، Black Shark 4 نام دارد.
نسخه قبلی یعنی بلک شارک 3 مشخصات بسیار خوبی داشت و در تست‌ها عالی عمل کرد، اما شیائومی در بلک شارک 4 قول ویژگی‌های بهتر نسبت به نسخه قبلی را داده است. اگر شما هم مشتاق آمدن این گوشی شیائومی هستید، با مجله تکنولایف همراه باشید تا همه چیز را راجع به این غول گیمینگ بدانید.

قیمت و تاریخ عرضه بلک شارک 4

در حالی که Black Shark 4 تأیید شده است، اما ما فقط می‌دانیم که به‌زودی ارائه می‌شود. Black Shark 3در مارس 2020 رونمایی شد و Black Shark 2 در مارس 2019 به نمایش درآمد، بنابراین پیش‌بینی این‌که دستگاه بعدی در مارس 2021 آغاز به کار می‌کند کار سختی نیست.
از نظر قیمت، Black Shark 3 برای مدل ذخیره‌سازی 8 گیگابایتی رم و حافظه 128 گیگابایتی آن 599 دلار هزینه داشت که با توجه به مشخصات آن بسیار مقرون‌به‌صرفه بود و انتظار داریم مدل نسل چهارم تقریباً در همان محدوده قیمتی باشد.

شیائومی بلک شارک 4
هنگامی‌که مدیرعامل شیائومی Black Shark جدید را تأیید کرد، آن‌ها نیز مقداری از مشخصات بارز آن را فاش کردند. Black Shark 4 با شارژ سریع 120 وات ارائه می‌شود که در حال حاضر اکثر گوشی‌های دیگر را در این مرحله مورد تمسخر قرار می‌دهد و احتمالاً در کمتر از 15 دقیقه گوشی را شارژ کند.
علاوه بر این، این گوشی دارای یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که کمی کم‌تر از باتریBlack Shark 3 است، بنابراین شاید شاهد بهینه سازی باتری برای تعادل بخشیدن به این مسئله باشیم.
Black Shark 4 گواهینامه‌ای را در چین کسب کرد و پس از آن تصویری از آن درج شد. شما می‌توانید آن تصویر را در زیر مشاهده کنید:

با نگاهی نزدیک‌تر، اسکنر اثر انگشت جانبی و دو دکمه فیزیکی (تریگر) را می‌بینیم، اما هیچ مکانیسمی از Shark Space برای ورود خودکار به حالت بازی وجود ندارد و همچنین به نظر می‌رسد که سه دوربین عقب نیز وجود دارد.

در بلک شارک 4 منتظر چه ویژگی‌هایی باشیم؟

در گوشی بلک شارک 4 چندین ویژگی برجسته و پرچمدار وجود دارد که با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. صفحه‌نمایش با نرخ به‌روزرسانی بسیار بالا در Black Shark 4

اصلی‌ترین ایرادی که رقبای بلک شارک 3 بر روی آن گذاشتند، این بود که گوشی شیائومی فقط دارای صفحه نمایش 90 هرتزی است، درحالی ‌که سایر گوشی‌های گیمینگ به 120 هرتز یا حتی 144 هرتز می‌رسند.
نرخ تازه‌سازی بالاتر در نمایشگرها می‌تواند یک مزیت خاص برای گوشی‌های مخصوص بازی باشد؛ حرکت شخصیت‌های بازی می‌تواند بسیار نرم و طبیعی به نظر برسد و عملکرد را عالی نشان دهد. هنوز همه بازی‌ها برای نرخ تازه‌سازی بالا بهینه نشده‌اند، اما تعداد عناوین موجود با رفرش ریت بالا درحال‌رشد است.

2. دکمه پاور در دسترس

یک مشکل جزئی با Black Shark 3 وجود دارد که ممکن است برای برخی از کاربران یک مشکل اساسی باشد، این است که با انگشت شست، شما به‌سختی می‌توانید دکمه روشن / خاموش را لمس کنید و حسگر اثر انگشت روی صفحه نیز کاملاً دور از دسترس بود. برای اینکه استفاده از Black Shark 4 برای افرادی که دست کوچک‌تر دارند آسان‌تر باشد، امیدوار بودیم تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد.

3. دو دکمه فیزیکی بازی در شیائومی بلک شارک 4

Black Shark لوازم جانبی مخصوص بازی را در کنار تلفن‌های خود به فروش می‌رساند، مانند شارژرهای مغناطیسی، پد خنک کننده و پد بازی برای جلوگیری استفاده از کنترل‌های روی صفحه، اما این لوازم اختیاری است و برای داشتن آن‌ها باید هزینه اضافی پرداخت کنید. بااین‌حال در Black Shark 3، شما فقط می‌توانید یک دسته بازی برای سمت چپ خریداری کنید.

4. لنز تله فوتو در بلک شارک 4

صحبت در مورد دوربین یک تلفن مخصوص بازی مقداری عجیب به نظر می‌رسد، اما دستگاه‌های Black Shark معمولاً دارای دوربین‌های قابل‌توجهی هستند. با این حال از زمان عرضه Black Shark 2، گوشی‌های گیمینگ لنزهای تله فوتو نداشته‌اند و در عوض آن‌ها را با لنزهای فوق عریض و ماکرو جایگزین می‌کردند، پس احتمال عرضه بلک شارک 4 با یک لنز تله فوتو وجود دارد.
Black Shark 2 دارای دو دوربین بود. Black Shark 3 دارای سه دوربین بود، پس انتظار داریم چهار لنز را در Black Shark 4 ببینیم.

5. کیفیت بالاتر صفحه نمایش در بلک شارک 4

در حال حاضر اکثر نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند دارای رزولوشن p1080 یا 2K هستند، به جز گوشی هوشمند جدید سونی یعنی Xperia Pro با نمایشگر فوق‌العاده 4K یا چند تلفن ارزان‌قیمت با رزولوشن p720. بلک شارک 4 مانند تمام رقبای خود دارای کیفیت p1080 است، اما ما دوست داریم که این سنت شکسته شود و حداقل به 2.5K ارتقا پیدا کند.

گوشی بلک شارک 4
در نهایت

گوشی بلک شارک 4 با مشخصات بارز و چشمگیر خود می‌تواند رقیب جدی‌ای برای گوشی‌های گیمینگ نوبیا مجیک و راگ فون باشد. شاید بلک شارک در صفحه‌نمایش از رقبای خود عقب بماند، اما در بحث قدرت و سرعت شارژ باتری بلک شارک یک حریف جدی و بزرگ است.
البته باید بگوییم که با وجود اختلاف زمانی اندک میان مدت وعده داده شده برای شارژ شدن گوشی می 10 اولترا (23 دقیقه) با 26 دقیقه حاصل از بررسی‌ها، بازهم این مدت برای شارژ شدن کامل این گوشی شگفت‌انگیز است. این احتمال وجود دارد که بهبود‌های صورت‌گرفته در رابطه با انتقال حرارت گوشی بلک شارک 4 باعث شده است که بتوان مدت شارژ شدن این گوشی را کاهش داد.

مشخصات بلک شارک 4
اما دیگر شاخصه‌های این گوشی همه‌کاره در کنار قیمت معقولانه می‌تواند تمام رقبا را کنار گذاشته و فروش و محبوبیت خود را در صنعت گوشی‌های مخصوص بازی دوچندان کند.
تا زمان رونمایی از گوشی بلک شارک 4 نمی‌توانیم به سؤال‌های مطرح شده راجع به این گوشی پاسخ دهیم و باید تا زمان رونمایی رسمی از این گوشی صبر کنیم. با توجه به این‌که تیزر این گوشی به‌تازگی منتشر شده است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که زمان رونمایی از این گوشی نزدیک است.
به نظر شما آیا شیائومی بلک شارک 4 می تواند رقیب جدی‌ای برای نوبیا رد مجیک 6 و ایسوس راگ فون 4 باشد؟ آیا شما گوشی‌های گیمینگ را به گوشی‌های پرچمدار ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.
برای اطلاع از اخبار به‌روز دنیای گوشی و تکنولوژی با مجله تکنولایف همراه باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-black-shark-4/
ads
ads