داغ ترین ها :
مشخصات نوت 10 [هر آن چه از پرچمدار بعدی نوت تا‌کنون منتشر شده است](آپدیت جدید)

مشخصات نوت 10 [هر آن چه از پرچمدار بعدی نوت تا‌کنون منتشر شده است](آپدیت جدید)

مشخصات نوت 10 سامسونگ، جذابترین جستجویی است که شاید این روزها‌ علاقه‌مندان به سامسونگ در اینترنت داشته باشند. نشر اطلاعات از گوشی‌های کمپانی سامسونگ همواره مانند حرکت یک رودخانه عمل می‌کند و هر روز اطلاعات مختلفی از گوشی‌های این برند منتشر می‌شود.

پرچمدار یا میان رده فرقی نمی‌کند و لیکر ها تمامی اطلاعات از مشخصات و عکس های گوشی های این برند کره ای را هدف قرار می‌دهند. اما در این بین ارزش اخبار منتشر شده از پرچمداران این برند بیشتر از سایرین بوده و نویسندگان و کارشناسان نیز توجه ویژه ای به آن دارند و اخبار منتشر شده را تحلیل و بررسی می‌کنند.

مشخصات نوت 10

چند ماه پیش سامسونگ از پرچمداران سال 2019 خود در قالب خانواده S رو نمایی کرد که دهمین سالگرد معرفی این خانواده بود و گوشی های سامسونگ گلکسی S10 و گلکسی +S10 را به صورت رسمی معرفی کرد. اما روز بعد از معرفی این گوشی‌ها، جرقه های اولیه از نشر اطلاعات منتسب به گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 کلید خورد و نشر اطلاعات از این گوشی به صورت جدی آغاز گردید.

نسل جدید خانواده نوت، دهمین گوشی این خانواده می‌باشد. اطلاعات منتشر شده از گوشی ها هیچ گاه به صورت 100 درصد قابل پذیرش نیستند اما کارشناسان با توجه به برخی دانسته ها و منابع اخبار کذب را از اخباری که نزدیک به واقعیت هستند تفکیک می‌کنند.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم گلکسی نوت 10 نیز از آماج حملات لیکر ها در امان نبوده و اطلاعاتی زیادی از مشخصات آن به بیرون درز کرده اند. حال ما در قالب این مقاله برخی از مشخصات نوت 10 را که درزدهنده‌ها منتشر کرده و به واقعیت نزدیک هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

طراحی و ساخت

اولین بخش از مشخصات نوت 10 را در طراحی جستجو می‌کنیم. در طول سالیان گذشته سامسونگ طراحی های متنوعی را در ظاهر پرچمداران خود بکار گرفته است. این کمپانی برای اولین بار در خانواده S10 حاشیه های اطراف صفحه نمایش را تا حد فراوانی کاسته و تنها یک یا دو حفره را در صفحه نمایش در نظر گرفته است که جایگاه دوربین سلفی است.

حال عکس های رندر منتشر شده از گوشی نوت 10 نشان می دهد که این گوشی نیز صفحه نمایش حفره دار دارد و تنها حفره موجود در صفحه نمایش جایگاه سنسور سلفی این گوشی است. البته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که نسخه Pro این گوشی مانند نسخه پلاس خانواده S، دو حفره در صفحه نمایش خواهد داشت که جایگاه دو سنسور سلفی است.

مشخصات نوت 10

اما درز عکس های متنوع از این گوشی چند دستگی خاصی به وجود آورده است. عکس های متنوعی از این گوشی منتشر شده است که در در بعضی صفحه نمایش دوربین سلفی دو گانه یا تک گانه در نظر گرفته شده است. دسته دیگر عکس‌ها که بخش پشتی گوشی را به تصویر می‌کشند، طراحی و نحوه قرار گیری متفاوت سنسور های دوربین اصلی را نشان می دهند. اما بسیاری از کارشناسان بر این باور اند که طراحی سنسور بدین صورت است که سه سنسور در یک جایگاه و یک سنسور دیگر به همراه فلاش این گوشی در جایگاهی جداگانه قرار دارند.

آن چه در باب مشخصات بدنه نوت 10 منتشر شده حاکی از فریم آلمینیومی گوشی و بدنه شیشه ای در بخش پشتی و جلوئی گوشی است. مانند سابق سامسونگ برای تامین شیشه‌های بدنه و صفحه نمایش گوشی خود سراغ شرکت Corning رفته و این شرکت آخرین نسل از شیشه های خود را در این گوشی بکار می‌گیرد.

 صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی های هوشمند کمپانی سامسونگ همواره یکی از نقاط قوت بوده و در بین پرچمداران معمولا بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهند. اطلاعات منتشر شده از این گوشی نشان می‌دهند که مشخصات نوت 10 در بخش صفحه نمایش تا حد زیادی به گلکسی S10 شبیه بوده و در مقایسه با نسل قبلی این گوشی یعنی گلکسی نوت 9، پیشرفت هایی در برخی بخش‌ها مشاهده می‌شود.

مانند گلکسی S10، گلکسی نوت 10 نیز استاندارد صفحه نمایش 19:9 دارد و این در حالی است که استاندارد گلکسی نوت 9، 18.5:9 می باشد. به ادعای برخی از افشا کننده‌های نزدیک به این کمپانی، گوشی نوت 10 در دو نسخه معرفی خواهد شد. نسخه اول مدل معمولی گوشی و دیگری نسخه Pro می‌باشد.

با استناد به شایعات منتشر شده گلکسی نوت 10 معمولی صفحه نمایش 6.26 اینچی داشته و نسخه Pro این گوشی صفحه نمایشی 6.75 اینچی دارد. هر دو مدل رزولوشن صفحه نمایش 3040×1440 پیکسلی خواهند داشت که کیفیت عالی 1440p+ را ارائه می‌دهند.

تراکم پیکسل در صفحه نمایش این دو مدل متفاوت است و در جدول مشخصات نوت 10 باید تراکم 498 پیکسل بر اینچی و در مشخصات نوت 10 Pro باید تراکم 536 پیکسل بر اینچی را ثبت کنیم. هر دو گوشی مانند گلکسی S10 صفحه نمایشی از جنس Dynamic AMOLED دارند و با توجه به این مشخصات، صفحه نمایش نسل بعدی پرچمداران سامسونگ کیفیت فوق العاده ای را ارائه می‌دهند.

پردازنده

این بخش تا به امروز مقاومت ویژه ای در برابر درز اطلاعات داشته است و فعلا جزئیات زیادی در دسترس نیست. در رابطه با مشخصات نوت 10 در این بخش باید به چیپست اسنپدراگون 855 اشاره کرد که پیشتر در پرچمداران این برند بکار گرفته شده است. این چیپست محصول کمپانی کوالکام، قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را نیز دارد و این موضوع بدان معناست که هر دو مدل S10 نسخه 4G و 5G دارند.

لازم به ذکر است که نحوه قرار گیری هسته ها در چیپست اسنپدراگون 855 به صورت یک هسته قدرتمند در کنار سه هسته با قدرت متوسط و چهار هسته با قدرت پایین است که در گلکسی نوت 10 نیز به این صورت خواهد بود. پردازنده گرافیکی این گوشی اما قطعا Adreno 640 خواهد بود. مانند نسخه های پیشین این خانواده و خانواده S، این گوشی در این بخش دو مدل چیپست خواهد داشت.

گیگبنچ یکی از مراجع معتبری است که بخش پردازنده گوشی های هوشمند را تست می‌کند و معمولا کمپانی ها گوشی های خود قبل از معرفی و در حین تولید در این مرجع تست می‌کنند. گیگبنچ نیز تمامی اطلاعات مربوط به بخش پردازنده گوشی های هوشمند را ذخیره کرده و آن ها را منتشر می‌کند. حال این مرجع اطلاعاتی را در منتسب به تست پردازنده گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 منتشر کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده از جانب گیگبنچ، دو مدل از این گوشی با شماره مدل های SM-976B و SM-976V در این مرجع تست شده اند. با استناد به این بنچمارک، بخش عمده‌ای از مشخصات نوت 10 نیز افشا شده است.

مدل SM-976B در این تست تک هسته‌ای نمره 3557 و در تست چند هسته‌ای نمره 9654 را کسب کرده است. در بخش مادربرد یا همان چیپست این گوشی اگزینوس 9825 ثبت شده است و به این معنا خواهد بود که سامسونگ چیپست جدیدی را معرفی خواهد کرد که نسل بعدی چیپست اگزینوس 9820 است. رم این گوشی 8 گیگابایتی است و این مدل تنها مدل رم این گوشی نخواهد بود.

اما مدل بعدی این گوشی با شماره مدل SM-976V در تست تک هسته‌ای نمره 3529 و در تست چند هسته‌ای نمره 10840 را کسب کرده است. چیپست این گوشی اسنپدراگون بوده و رم آن 12 گیگابایتی است. در مقابل نام هر دو مدل اندروید 9.0 ذکر شده است و هر دو مدل در تاریخ 4 ژوئن در این مرجع تست شده‌اند.

مدل اسنپدراگون این گوشی برای چند بازار خاص ارسال می‌شود و این در حالی است که بیشتر بازار‌های دنیا نسخه اگزینوس این گوشی را دریافت خواهند کرد. همان‌طور که می‌دانید چیپست های اگزینوس محصول شرکت سامسونگ می‌باشند و چیپست پرچمداری که سامسونگ در خانواده گلکسی S10 بکار گرفته اگزینوس 9820 است که معماری 8 نانومتری داشته و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 آن را همراهی می‌کنند. همان طور که در بالا اشاره کردیم به احتمال فراوان سامسونگ نسل جدید چیپست های پرچمدار خود را در این گوشی بکار می‌گیرد.

در رابطه با حافظه داخلی این گوشی فقط می دانیم نوت 10 نیز مانند S10 نسخه 1 ترابایتی خواهد داشت. در این رابطه انتظار می رود که دیگر حافظه داخلی 64 گیگابایتی در این گوشی مشاهده نشود و حافظه پایه این گوشی 128 گیگابایتی باشد.

دوربین

بخش دیگری از مشخصات نوت 10 که توجه ویژه‌ای به آن می‌شود، دوربین است. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سامسونگ دوربین سلفی تک‌گانه را در این اسمارت فون بکار گرفته است اما در حال حاضر اطلاعاتی زیادی از قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی منتشر نشده است. در بخش پشتی گوشی سنسور‌های متنوعی دیده می‌شود که هر کدام قابلیت‌های متنوعی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات نوت 10

همان‌طور که در بخش طراحی اشاره کردیم سه سنسور در جایگاهی جداگانه قرار گرفته‌اند و در باب مشخصات دوربین نوت 10 باید به سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی این گوشی اشاره کرد که پیشتر در گلکسی S10 بکار گرفته شده است. دومین سنسور این گوشی نیز 12 مگاپیکسلی اما مخصوص عکسبرداری فوق عریض است بدان معنا که سنسور وسعت بیشتری از فضای مقابلش را پوشش می‌دهد. سومین سنسور این گوشی که مخصوص عکسبرداری telephoto بوده و در ارتقای کیفیت عکسبرداری بسیار تاثیر گذار است، 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

جایگاه دیگری در کنار محل قرار گیری سنسور های اصلی دیده می شود. در این جایگاه یک سنسور ToF بکار گرفته شده است و در زیر آن سنسور دیگری با نام Flood illuminator انجام وظیف می‌کند که وظیفه آن بکار‌گیری اشعه مادون قرمز است و سبب روشن شدن چهره افراد سوژه عکسبرداری، می‌شود. در بالای این دو سنسور فلش LED دیده می‌شود که در عکاسی در مکان های تاریک یا شب ها کارایی دارد. عکس های رندر دیگری از این گوشی نیز منتشر شده‌اند که در همان وهله اول کارشناسان طراحی آن را رد کرده‌اند.

باتری

دیگر مشخصه مهم در هر گوشی هوشمند که کاربران به هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای دارند و از طرفی دیگر افشاکننده‌ها نیز تمرکز خاصی بر آن دارند، باتری می‌باشد. باتری این گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 نشر اخبار متنوعی را تجربه کرده است و بسیاری از این اخبار و شایعات یکدیگر را نقض می‌کنند. طبق آنچه که از مشخصات نوت 10 لو رفته انتظار می‌رود که سامسونگ باتری 4000 میلی‌آمپری را در این گوشی بکار بگیرد.

همچنین یکی از منابع نزدیک به کمپانی ادعا می‌کند که سامسونگ فناوری شارژ سریع 45 واتی را در این گوشی بکار خواهد گرفت که سرعت شارژ بالائی دارد. البته اعدادی مانند شارژر سریع 15 و 25 واتی نیز در برخی اخبار مشاهده می شود، اما بعید است که سامسونگ این اعداد را برای فناوری شارژر سریع خود بکار بگیرد.

مشخصات نوت 10

جدول

قیمت گوشی ها را باید در کنار عوامل مهم دیگری که نظر کاربر برای خرید گوشی جلب می کند قرار دهیم و از طرفی قیمت یک گوشی بسیار تعیین کننده است زیرا کاربر با نگاه به قیمت در می یابد که توانایی خرید گوشی مورد نظرش را دارد یا آن که آن گوشی در حد آرزو خواهد بود. یکی از منابع نزدیک به این کمپانی ادعا می‌‌کند که قیمت پایه گلکسی نوت 10 برای خرید بین 1100 تا 1200 یورو می باشد.

همان‌گونه که پیشتر اشاره کردیم هیچ کدام از این اطلاعات تا زمان معرفی گوشی یا حداقل تائید کمپانی، قابل قبول نیستند اما ما در قالب این مقاله اطلاعاتی که بیشتر به واقعیت نزدیک هستند را برای شما منتشر کردیم و همچنین می توانید به صورت خلاصه در و قالب جدول زیر مشخصات نوت 10 را مشاهده کنید:

[table id=9 /]

آپدیت:

تا به این جا در مقاله شایعات مربوط به مشخصات نوت 10 هر آنچه که در فضای و مجازی و اینترنت منتشر شده بوده را برای شما شرح دادیم. تا ساعاتی دیگر کمپانی سامسونگ گوشی‌های پرچمدار جدید خود را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد اما روند درز اطلاعات از این گوشی‌ها سرعت سرسام آوری پیدا کرده است و این امر تا زمان معرفی توقف‌ناپذیر است. 

حال در ادامه این مقاله قصد داریم تا تمامی این شایعات را تا زمان معرفی تشریح کنیم:

اطلاعاتی که به تازگی در رابطه با صفحه نمایش گلکسی نوت 10 منتشر شده، مطالب پیشن را تا حد زیادی تائید می‌کند. سامسونگ گلکسی نوت 10 صفحه نمایشی در سایز 6.3 اینچ و نسخه Pro نمایشگر 6.75 اینچی خواهد داشت. با اعلام برخی منابع رزولوشن صفحه نمایش هر دو مدل 3040×1440 پیکسل اعلام کرده اند.

نسل جدید چیپست های سامسونگ و کوالکام به ترتیب اگزینوس 9825 و اسنپدراگون 855 پلاس هستند. بسیاری از منابع و مراجع معتبر اعلام کرده اند که دو نسل جدید خانواده نوت از این چیپست ها قدت خواهند گرفت.

سنسور اثر انگشت این دو گوشی جدید مانند آخرین نسل از گوشی های خانواده S، در زیر صفحه نمایش قرار خواهند گرفت و همان مدل Ultrasonic خواهد بود. اما دیگر بخش مهمی که شایعات زیادی را ایجاد کرده قیمت این دو مدل است. 

به گفته منابع نزدیک به کمپانی سامسونگ، حافظه داخلی پایه هر دو مدل 256 گیگابایت است و گلکسی نوت 10 با قیمت پایه 949 دلار و نوت 10 پرو با قیمت پایه 1099 دلار در بازار‌های هدف عرضه خواهد شد. اما دیگر مدل این گوشی یعنی نسخه 512 گیگابایتی، 1199 دلار قیمت خواهد شد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%aa-10-%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86-%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa/
ads
ads