داغ ترین ها :
مشکلات و خطاهای رایج در سیستم عامل اندروید 12

مشکلات و خطاهای رایج در سیستم عامل اندروید 12

هم اکنون نسخه اندروید 12 در بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید در دسترس قرار گرفته و کاربران گزارش‌های مختلفی پیرامون آن ارائه کرده‌اند. همانطور که می‌دانید، خطای نرم افزاری می‌تواند باعث مشکلات گوناگون و زیادی شود که گاهی وقت‌ها می‌توانند برای کاربران دردسرهای زیادی ایجاد کنند. در این مقاله از تکنولایف قصد داریم مشکلات و خطاهای رایج اندروید 12 را آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

تکنولایف هر روز آفرهای ویژه ای روی گوشی های اندروید و آیفون برای شما دارد: قیمت گوشی

 

از کار افتادن گوشی‌های پیکسل بعد از راه‌اندازی Discord

تعدادی از کاربران گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پس از بروزرسانی اندروید 12، امکان بازگشایی و راه‌اندازی Discord را بدون فریز کردن گوشی یا رابط کاربری نداشتند. قطعا به نظر می‌رسد که این یک مشکل جدی است، علی‌الخصوص اگر فردی هستید که تمایل به استفاده مکرر از Discord را دارید. با این حال یک راه‌حل ساده وجود دارد، اما ممکن است مجبور باشید هنگامی که قصد راه‌اندازی Discord را دارید، مجددا مجبور به انجام کار باشید.

راه حل:

شما باید وارد Discord شوید و از تنظیمات (Settings)، گزینه دسترسی‌ها (Accessibility) را به منظور انتخاب Automatically Play GIFs انتخاب کنید. باید این تنظیمات نهایی را خاموش کرده تا هنگام استفاده از Discord، فایل‌های گیف به صورت خودکار اجرا نشوند.

در کنار سادگی راه‌حل ذکرشده، اما برخی کاربران خاطر نشان کرده‌اند که باید هنگام باز کردن Discord، پخش خودکار GIF را خاموش کنند. بدین ترتیب تا زمانی که Discord با آپدیت جدید سیستم عامل مواجه نشود، کماکان با این خطا دست و پنجه نرم خواهید کرد.

قطع شدن ناگهانی پخش موزیک یا فیلم

قطع شدن ناگهانی پخش موزیک یا فیلم

یکی دیگر از مشکلات رایج اندروید 12 را می‌توان قطع شدن فایل‌های مدیا و رسانه در حال پخش عنوان کرد. به عنوان مثال، فرض کنید در حال پخش فایل صوتی هستید و به صورت خودکار قطع می‌شود. به نظر می‌رسد بروز این مشکل در اسپاتیفای و یوتیوب رایج‌تر است، بنابراین روی اندروید 12 تاثیر زیادی خواهد داشت.

برخی کاربران سعی کرده‌اند از تنظیمات (Settings) وارد برنامه‌ها (Apps) شوند و از بخش تمام برنامه‌ها (All Apps) وارد پخش‌کننده رسانه شوند و در نهایت از بخش باتری (Battery)، گزینه بدون محدودیت (No Restriction) را انتخاب کنند؛ البته به نظر می‌رسد این راه‌حل نتوانسته باعث رفع مشکل شود. همچنین گروهی از کاربران توصیه کرده‌اند که باید از تنظیمات (Settings) وارد برنامه‌ها (Apps) شوید و از بخش مشاهده تمام برنامه‌ها (All Apps)، وارد تلفن شوید و در ادامه با انتخاب فضای ذخیره‌سازی و کش (Storage and Cache)، پاکسازی حافظه و کش (Clear Storage and Cache) را انتخاب کنید.

با این حال به نظر نمی‌رسد راه‌حل دوم بتواند مشکل را برای بیشتر کاربران رفع کند. بهترین روش این است که منتظر بمانید آپدیت‌های بعدی اندروید 12 بتوانند مشکل موردنظر را حل کنند. برای بررسی وضعیت آپدیت باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش سیستم (System)، گزینه بروزرسانی سیستم (System Update) را انتخاب کنید.

 

آموزش حذف اپل ایدی:
چگونه اپل ایدی را حذف کنیم

 

خالی شدن سریع باتری

تعدادی از کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید 12 متوجه شده‌اند که از زمان بروزرسانی سیستم عامل با کاهش شدید باتری زمانی که دستگاه بدون فعالیت است، مواجه هستند. همچنین به نظر می‌رسد صفحه نمایش انرژی زیادی مصرف می‌کند. با این که هنوز کاربران متوجه علت دقیق بروز مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری نشده‌اند، اما به نظر می‌رسد قابلیت نمایشگر همیشه روشن که در اندروید 12 نهادینه شده است، مصرف زیاد باتری دستگاه را رقم می‌زند. تنها راه حل که در حال حاضر در دسترس قرار دارد، خاموش کردن ویژگی نمایشگر همیشه روشن است. با انجام این کار می‌توان گفت مصرف باتری دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

راه حل:

شما باید قابلیت نمایشگر همیشه روشن را خاموش کنید. برای انجام این کار باید از تنظیمات (Settings) وارد صفحه قفل (Lock Screen) شوید و قابلیت Always Show Time and Info را انتخاب کنید.

در صورتی که موفق به حل مشکل نشوید، می‌توانید راه‌حل‌های جایگزین را دنبال کنید:

  • شما می‌توانید از تنظیمات (Settings) وارد باتری (Battery) شوید و پس از انتخاب گزینه Adaptive Preferences، گزینه Adaptive Battry را انتخاب کنید.
  • سعی کنید بهینه‌ساز باتری را فعال کنید. شما می‌توانید برای انجام این کار از تنظیمات وارد بخش باتری شوید و پس از انتخاب ذخیره‌کننده باتری (Battery Saver)، گزینه Use Battery Saver را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید تنظیم زمان‌بندی را برای فعال‌سازی بهینه‌سازی باتری (Battery Saver) بر اساس شرایط خاص، انتخاب کنید.
  • همچنین امکان دارد برای برنامه‌های خاص، محدودیت‌های فردی برای استفاده از باتری تعیین کنید. وارد تنظیمات شوید و از برنامه‌ها (Applications)، گزینه مشاهده همه برنامه‌ها (See All Apllications) را انتخاب کنید. در گام بعد باید برنامه‌هایی که نسبت به مصرف زیاد باتری آن‌ها تردید دارید را انتخاب کرده و سپس محدودیت‌ها را اعمال کنید.

برنامه Starbucks به درستی کار نمی‌کند

برنامه Starbucks به درستی کار نمی‌کند

تعداد زیادی از کاربران اندروید نسبت به عدم توانایی استفاده از برنامه Starbucks اظهار ناراحتی کرده‌اند. آن‌‌ها برنامه را راه‌اندازی می‌کنند و در ادامه کار با یک پیام بروز خطا در سیستم مواجه خواهند شد. گروهی از کاربران با حذف و نصب مجدد برنامه سعی کرده‌اند مشکل را حل کنند، اما هنوز هم گروهی دیگر از کاربران از این خطا به عنوان یک مشکل رایج اندروید 12 یاد می‌کنند.  خوشبختانه در حال حاضر می‌توانید از یک روش خاص برای ورود به حساب کاربری Starbucks خود بدون نیاز به برنامه استفاده کنید.

راه حل:

شما می‌توانید از طریق مرورگر موبایل خود برای ورود به حساب کاربری Starbucks استفاده کنید. در ادامه می‌توانید از بخش منو (Menu) وارد حساب کاربری (Account) شوید و در نهایت، مدیریت کارت‌ها (Card) را انتخاب کنید.

نکته مهم: در صورتی که مجددا با سایر برنامه‌ها در اندروید 12 مشکل دارید، توصیه می‌کنیم حذف و نصب مجدد یا بروزرسانی سیستم عامل را مدنظر قرار دهید.

 

دیگر با Notification های گوشی مشکل نخواهید داشت:
غیرفعال کردن نوتیفیکیشن در اندروید

 

عمل نکردن هشدار دستیار گوگل (Google Assistant)

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران اندروید 12 با آن مواجه شده بودند، عمل نکردن هشدار دستیار گوگل بود. متاسفانه به نظر نمی‌رسد هیچگونه راه حلی برای آن به غیر از بروزرسانی وجود داشته باشد. شما می‌توانید از تنظیمات و در ادامه بخش سیستم (System)، آپدیت نرم افزار (Software Update) را انجام دهید.

مشکل در پاسخ دادن به تماس‌ در اندروید 12

عدم توانایی در پاسخگویی به تماس‌ها را باید به عنوان یکی دیگر از مشکلات رایج اندروید 12 دانست. البته این مشکل توسط تعداد کمی از کاربران مشاهده شده است. خوشبختانه برای رفع این خطا و مشکل رایج اندروید 12 راهکارهایی وجود دارد و پیشنهاد شده است.

مشکل در پاسخ دادن به تماس‌ در اندروید 12

راه حل:

  • سعی کنید از تنظیمات وارد بخش برنامه‌ها (Apps) شوید و در نهایت با انتخاب برنامه تلفن (Phone)، پاکسازی حافظه و کش (Clear Storage and Cache) را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید در همین صفحه هم خالی کردن کش را انتخاب کنید.
  • شما می‌توانید برای رفع این خطا در اندروید 12 وارد تنظیمات شوید و از بخش سیستم (system)، گزینه راه‌اندازی مجدد تنظیمات (Reset Options) را انتخاب کرده و در نهایت برنامه موردنظرتان را برای راه‌اندازی مجدد تنظیمات آن انتخاب کنید.

 

کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
اپل تی وی بخریم یا اندروید باکس

 

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید، اندروید 12 را به عنوان جدیدترین سیستم عامل گوگل می‌شناسیم و همین مسئله ممکن است باعث بروز مشکلات نرم افزاری گوناگون شود. توجه داشته باشید که مشکلات نرم افزاری را می‌توانید به سادگی و فقط از طریق آپدیت نرم افزار حل کنید.

سوالات متداول

آیا ریست فکتوری می‌تواند باعث رفع مشکلات رایج اندروید 12 شود؟ بله؛ البته این فقط یک راه حل بوده و ممکن است نتواند تاثیر موردنظرتان را داشته باشد، اما باید آن را مدنظر قرار دهید.

آیا آپدیت اندروید 12 می‌تواند مشکلات رایج را حل کند؟ هدف اصلی از انتشار بروزرسانی‌های نرم افزار حل مشکلات احتمالی است. بنابراین شما می‌توانید با آپدیت نرم افزار اندروید 12 گام مهمی در زمینه رفع مشکلات رایج آن بردارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

172 نظر

  1. Sajad

    سلام گوشی من redmi 9a 64g ram4 من الان خیلی وقته گوشی گرفتم که نو بود بعد که بروزرسانی کردم چندتا باگ برام میاد هی هم دارن زیاد میشن و تا الان هم بروزرسانی برام نیومد اونهم بروزرسانی برای همه آمده بعد وقتی میرم تویه سایت ها که ببینم برای گوشیم بروزرسانی میاد اسم گوشیم بینشون هست پس چرا تا الان نیومده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Sajad

      سلام وقت بخیر دریافت آپدیت به منطقه جغرافیایی و خیلی از چیز ها بستگی داره دریافت میکنید حتما با فیلترشکن روشن هم امتحان کنید
  2. Ashrafi

    سلام .گوشی moto g60s دارم بعد از آپدیت به ۱۲ فیلترشکن قطع شده هرجا میبرم کسی نمیتونه درست کنه میگن اجازه دسترسی نمیده .لطفاً راهنمایی کنید
    هیچ فیلترشکنی جواب نمیده

  3. Mahak

    سلام خسته نباشید
    گوشی من a02s هست میتونم به اندروید ۱۲ آپدیت کنم یا مشکلی به وجود می آد؟ لطفا جواب بدید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mahak

      سلام وقت بخیر فکر نمی‌کنم مشکلی باشه
  4. حامد

    سلام وقتتون بخیر گوشی من شیائومی ردمی 9 هستش به نظرتون به اندروید 12 اپدیت کنم؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حامد

      سلام وقت بخیر فکر نمی‌کنم مشکلی باشه ولی تصمیم با خودتون
  5. پوریا

    داداش گوشی من سوسو میزنم روی 90 هرتز مشکل از اندروید12 هست چشمک میزنند صفحه پرورک

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پوریا

      سلام وقت بخیر در برنامه خاصی یا کلا؟
      1. کیوان

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام خسته نباشد گوشی من پوکو x3pro هستش بروز رسانی کردم اندروید ۱۲شد الان اینترنت گوشیم ففط روی +H کار میکنه حالت ۴g کار نمیکنه چکار کنم؟؟؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به کیوان

          سلام وقت بخیر گوشی رو بذارید رو حالت پرواز چند دقیقه از طریق تنظیمات هم یک بار شبکه رو به روی only 2g بذارید و مجدد به روی گزینه قبلی برگردونید
  6. احمد

    سلام آیا آپدیت جدید برای اینکه باگ آندروید ۱۲ برطرف بشه آیا تا ۶ ماه هم طول میکشه یا ۳ یا ۴ ماه زود میاد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به احمد

      سلام وقت بخیر به شرکت بستگی داره مشخص نیست
  7. مهتاب

    سلام وقت بخیر
    گوشی موتورولا g60s بعد از اپدیت به اندروید ۱۲
    Vpn نصب نمیشه و این قسمت داخل تنظیمات وجود نداره

    1. معین

      پاسخ به مهتاب

      گوشی منم این مدل است مشکلت حل شد ؟ منم همین مشکل رو دارم
    1. Reza

      پاسخ به مهتاب

      فعلا با یه گوشی دیگه از طریق برنامه ایزی آور آموزش تو اینترنت هست با فیلتر شکن همون گوشی اینترنت و بفرست برای گوشی مشکل دار راحت می‌ره تو سایتهای فیلتر با یه گوشی دیگه
    1. امین

      پاسخ به مهتاب

      دقیقاً منم همین گوشی رو دارم و همین مشکل اعصابم رو به هم ریخته مشکل بزرگتر اینجاست که بدون وی پی ان هم دیگه نمیتونی به اندروید نسخه بالاتر هم ارتقاء بدی
    1. Reza

      پاسخ به مهتاب

      برای منم همین مشکلو داره اشتباه کردم اندریدو دوازده کردم
    1. فاطیما

      پاسخ به مهتاب

      درست شد؟ آیا ! منم الان نزدیک یک هفته اینجوریه ... دانگرید کردین بازگشت به اندروید۱۱ فلش کردن که جواب نمیده اصلا ...
    1. Armin

      پاسخ به مهتاب

      دقیقا من هم همین مشکل شمارو دارم لطفا اگه تونستید حل کنیدمشکلتونو به منم بگید😭❤️🌹
  8. جلیلی

    روز گوشی a11نصب کردم گوشی صفحش هنگ میکنه لطفا این مشکل هل کنید خیلی رو عصاب

    1. بهروز

      پاسخ به جلیلی

      گوشی منم همینطور شده تاچش هنگ میکنه باید صفحه رو قفل دوباره باز کنی تا درست بشه
  9. سما

    سلام بعد از نصب اندروید ۱۲ فایل هر برنامه ای رو که از تلگرام دانلود میکنم تا نصب کنم نصب نمیشه و میزنه با دستگاه شما سازگار نیست ولی بعضی از برنامه هارو نصب میکنه مدل موبایلم هم a11هست میشه راهکار بدین.

    1. جلیلی

      پاسخ به سما

      من نصب کردم گوشی صفحش قفل میشه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سما

      سلام وقت بخیر چرا از گوگل پلی دانلود نمیکنید؟ اگه از گوگل پلی دانلود کنید نسخه سازگار دانلود میشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-12/
ads
ads