داغ ترین ها :
مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس

مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس

از آنجایی که افراد زیای از لپ‌ تاپ‌ های ایسوس استفاده می‌کنند، قطعا با مشکلاتی هم رو به رو شده‌اند. به هر حال با گذشت زمان هر دستگاهی دچار مشکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود. در این مطلب قصد داریم به مشکلات متداول لپ‌ تاپ‌ های ایسوس بپردازیم و ببینیم که آیا می‌توان مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس را به صورت نرم افزاری برطرف کرد یا حتما به یک تعمیرکار حرفه‌ای نیاز دارید.

درست که است که لپ تاپ های ایسوس کیفیت ساخت بالایی دارند، اما احتمال دارد که در شرایط خاص با مشکل مواجه شوند. مثلا شاید لپ تاپ شما در طول سفر دچار آسیب شده یا نرم‌افزاری روی آن نصب کرده‌اید که باعث خرابی شده است. در این مطلب سعی می‌کنیم به بیان مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس بپردازیم و بگوییم که بسیاری از این مشکلات عمومی است و خیلی راحت هم حل می‌شود.

 

تخفیف های روزانه تکنولایف را روی لپ تاپ های ایسوس از دست ندهید: قیمت لپ تاپ ایسوس

 

مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس در مادربورد

از رایج ترین مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس می‌توانیم به مشکلاتی که برای صدا، ویدئو، پاور، پورت‌های USB و تاچ پد و کیبورد پیش می‌آیند اشاره کنیم. همه این مشکلات هم می‌توانند به مادربورد لپ تاپ ارتباط داشته باشند.

مشکلات صدا

اگر با میکروفن یا اسپیکرهای لپ تاپ ایسوس خود مشکل دارید، بد نیست تنظیمات بررسی کنید و ببینید که آیا صدا یا میکروفن را خاموش نکرده باشید.

نرم افزارهای مخرب

بعضی وقت ها یکسری نرم افزارهای الکی و یکسری نرم افزارهای مخرب می‌توانند باعث نمایش پیام خطا روی صفحه نمایش لپ تاپ شما شوند و کاری کنند که سیستم دیگر کار نکند. در اولین فرصت این اپلیکیشن ها را از روی سیستم حذف کنید.

صفحه نمایش قفل می‌شود

بعضی وقت‌ها صفحه نمایش این واکنشی از خودش نشان می‌دهد و همه چیز ثابت می‌ماند. در بسیاری از مواقع ری استارت کردن سیستم باعث می‌شود که این مشکل برطرف شود.

ری استارت پی در پی

چیزی بدتر و خسته کننده‌تر از ری استارت پی‌ در پی نیست. مخصوصا اگر در حال نصب یک آپدیت بزرگ هم باشید. این مشکل می‌تواند نرم افزاری و حتی سخت افزاری باشد.

داغ شدن بیش از اندازه

بالا رفتن گرمای لپ تاپ می‌تواند آسیب جدی به آن وارد کند. بالا رفتن گرما هم در هر شرایطی می‌تواند رخ دهد. حتی اگر در محیط خنگی باشید هم لپ تاپ می‌تواند داغ شود. این مشکل می‌تواند از درست کار نکردن سیستم خنک کننده دستگاه باشد. حتی احتمال دارد که خمیرها سیلیکون قرار گرفته روی CPU و GPU هم خوب عمل نمی‌کنند و گرما به درستی منتقل نمی‌شود.

دکمه‌ها کار نمی‌کنند

برخی مواقع ممکن است صفحه کلید کار نکند یا برخی دکمه‌ها در زمان تایپ کردن از خود واکنش نشان ندهند. این مشکل می‌تواند با آپدیت نرم افزاری کیبورد حل شود؛ اما بعضی وقت ها آسیب فیزیکی باعث می‌شود که دکمه‌ها کار نکنند.

 

معرفی سری های مختلف لپ تاپ های ایسوس و تفاوت آنها:
لپ تاپ های زنبوک ایسوس

 

مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس و روشن نشدن لپ پاپ

روشن نشدن لپ تاپ می‌تواند نشانه بدی باشد. اتفاقی که احتمالا نشان می‌دهد که لپ تاپ با مشکل جدی رو به رو شه است. البته روشن نشدن لپ تاپ می‌تواند دلایل خاصی داشته باشد. احتمال دارد که جریان برق به مادربورد آسیب زده باشد یا حتی آداپتور لپ تاپ به وسیله نوسان برق آسیب دیده باشد. اگر مشکل از شارژر باشد باید یک شارژر جدید برای لپ تاپ تهیه کنید. سعی کنید که یک شارژر استاندارد از جای معتبر خریداری کنید.

صدای مشکوک

هیچ لپ تاپی نباید صدای مشکوک تولید کند. اگر صدایی مشکوک از لپ تاپ خود شنیدید، حتما لپ تاپ با مشکل داخلی مواجه شده که باید به آن رسیدگی شود. بهتر است لپ تاپ را به یک متخصص نشان دهید.

مشکل باتری

لپ تاپ از دیگر قسمت‌های یک لپ تاپ است که می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر به درستی از باتری استفاده نکرده باشید، قطعا باتری خراب می‌شود و این موضوع می‌تواند در استفاده طولانی مدت از لپ تاپ در حالت باتری تاثیر گذار باشد. باتری خراب باعث می‌شود که عملکرد سیستم شما ضعیف شود یا سیستم خیلی زود خاموش شود. شارژ طولانی مدت باتری باعث می‌شود که باتری خراب شود.

راه‌های بر طرف کردن مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس

بسیاری از مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس یا هر لپ تاپ دیگری با به روزرسانی نرم افزاری، آپدیت کردن درایورها، آپدیت کردن سیستم عامل و حتی ری استارت کردن سیستم حل می‌شود. اگر این مشکلات با انجام دادن کارهایی که به آن‌ها اشاره کردیم حل نشدند، باید به آسیب‌های فیزیکی و مشکلات سخت افزاری فکر کنید. آیا لپ تاپ شما ضربه خورده؟ آیا آب وارد لپ تاپ شده یا چیزی روی لپ تاپ ریخته شده؟ آیا وسیله‌ای به لپ تاپ متصل کرده‌اید که تداخل ایجاد می‌کند؟ عوامل داخلی و خارجی زیادی هستند که باعث خراب شدن لپ تاپ می‌شود. برای حل کردن یک مشکل در ابتدا ریشه آن را پیدا کنید.

باید به این موضوع اشاره کنیم بهتر است برای بر طرف کردن مشکلات سخت افزاری بهتر است به تعمیرکاران معتبر مراجعه کنید یا از خدمات پس از فروش و ضمانت نامه لپ تاپ خود استفاده کنید. برای برطرف کردن مشکلات سخت افزاری به ابزار، دانش و تجربه بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3/
ads
ads