داغ ترین ها :
معرفی مچ بند هوشمند جدید Honor یا آنر بند 6

معرفی مچ بند هوشمند جدید Honor یا آنر بند 6

Honor Band6 یک مچ‌بند هوشمند مقرون‌به‌صرفه و کارآمد است، که از 2019 جانشین Honor Band5 شده بود. اما این مچ‌ بند هوشمند جدید، با چند ویژگی اساسی، جهش بزرگی نسبت به نسل قبل خود داشته است. پس از عرضه انحصاری نوامبر 2020 در چین، بالاخره Honor Band6 برای بازار جهانی آماده شده است؛ البته فعلاً به عنوان محصولی از شرکت تکنولوژی‌محور آنر و برای نمایشگاه سالانه فناوری CES سال ۲۰۲۱. بزرگ‌ترین تغییر آنر بند 6 نسبت به نسخه‌های قبلی، طراحی آن است. تغییرات دیگر، تنها بهینه‌سازی ویژگی‌هایی هستند که در دستگاه‌های قبلی ارائه شده بودند.

تمام آنچه که باید در مورد مچ‌بند Honor Band6 از جمله قیمت، شکل ظاهری و ویژگی‌های آن بدانید، در ادامه آمده است. البته پس از عرضه، بررسی کاملی انجام خواهیم داد، تا در جریان کارایی و ارزش خرید آن نیز قرار بگیرید.

Honor Band6 چه زمانی و با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

پس از رویداد عرضه 3 نوامبر 2020 (۱۳ آبان ۱۳۹۹) در چین، Honor Band6 اوایل ژانویه 2021 در CES به صورت جهانی رونمایی شد. البته ازآنجاکه آنر به سادگی به گفتن «به زودی» در سخنرانی دهم ژانویه (۲۱ دی ۱۳۹۹) بسنده کرد، هنوز هم هیچ اطلاعاتی از زمان دقیق عرضه وجود ندارد.

بر اساس قیمت‌گذاری‌های قبلی، نظراتی حاکی از قیمت حدودی 35 دلاری (۸۴۰ هزار تومان) این محصول وجود دارد. اما آنر معمولاً فروش خوب و راحتی در آمریکا ندارد، و به همین خاطر این قیمت می‌تواند تغییر کند. Honor Band5 نیز با این‌که از طریق فروشندگان متعددی در آمریکا به فروش می‌رسید، اما آنر خود مستقیماً این کار را بر عهده نگرفته بود.

Honor Band5 با قیمت 36.99 دلار (۸۸۸ هزار تومان) فروش خود را آغاز کرد. اما در ادامه، قیمت Honor Band5 نیز، همچون نسخه‌های قدیمیش، از زمان شروع کمی کاهش یافت. پس می‌توان انتظار چنین چیزی را برای Honor Band6 هم داشت.

 

خرید انواع آنر بند در تکنولایف: قیمت ساعت honor band 6

طراحی و صفحه‌نمایش نسخه جدید مچ‌بند هوشمند آنر

Honor Band6 فرمول بند نازک و صفحه‌نمایش کوچک مچ‌بندهای هوشمند را زیر پا نگذاشته است. اما در مقایسه با نسخه‌های قبلی و رقبای خود، این فرمول را بهبود داده است. برای مثال، صفحه‌نمایش از حالت مربعی کوچک، با دکمه پایین آن (Honor Band5)، به حالت مستطیلی که کل بدنه را اشغال می‌کند تغییر کرده است. از این نظر و از نظر دکمه پاور روی لبه راست، Honor Band6 به Honor Watch ES شباهت دارد.

دکمه ناوبری فیزیکی از Honor Band6 حذف شده، و شما برای کنترل آن کافی‌ست انگشت خود را روی صفحه بکشید یا ضربه بزنید. این یعنی صفحه‌نمایش به وضوح بزرگ‌تر از قبل است. صفحه‌نمایش AMOLED با عرض 1.47 اینچی، رنگ‌ها را تندوتیزتر از قبل به نمایش خواهند گذاشت.

بندهای Honor Band6 قابل‌تعویض‌اند و در صورت تمایل می‌توانید بندهای جایگزین با مواد و رنگ‌های مختلف را خریده و استفاده کنید. این بندها مانند بسیاری از مچ‌بندهای هوشمند، سوراخ‌های زیادی دارند، که آن‌ها را برای مچ‌های با اندازه‌های مختلف تنظیم می‌کنند. همچنین وجود این سوراخ‌ها باعث تنفس بیشتر پوست می‌شوند و آزاردهندگی بند را کاهش می‌دهند.
هنوز ابعاد واقعی Honor Band6 یا بندهایش مشخص نیست، اما به نظر نمی‌رسد که خیلی سنگین باشد. وزن آن احتمالاً حدود 20 گرم است؛ هرچند در مقایسه با مدل قبلی کمی ضخیم‌تر به نظر می‌رسد.

قابلیت‌ها و بخش سلامت Honor Band6

Honor Band6 مثل همه مچ‌بندهای هوشمند، امکانات اساسی را دارد: قدم‌شمار، تحلیل‌گر خواب و ضربان قلب. هر بار پوشیدنی‌های آنر در نسخه‌های جدید خود، برای این موارد و به ویژه بخش تحلیل‌گر خواب، بهبودها و توسعه‌هایی داشته‌اند. بنابراین انتظار می‌رود در این بخش‌ها دوباره شاهد پیشرفت باشیم.

Honor Band6 از تمرینات خاصی نظیر دو، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز پشتیبانی می‌کند. گرچه ده حالت مختلف وجود دارد که هنوز همه آن‌ها نام‌گذاری نشده‌اند، اما وجود موارد فوق، که در اکثر مچ‌بندهای هوشمند وجود دارند، احتمال بیشتری دارد. احتمالاً موارد دیگری مانند شنا و تمرین آزاد نیز در نسخه جدید وجود داشته باشد.

حسگر سنجش ضربان قلب مثل همیشه است، و وضعیت ارگان داخلی اصلی را به خوبی نمایش می‌دهد. البته همه ساعت‌های آنر این ویژگی را دارند. Honor Band6 گزارش‌ها را به سبک Apple Watch ارائه می‌دهد: تعداد قدم‌ها، ساعات فعالیت و… در دایره‌های رنگی، برای پیگیری ساده‌تر.

در ضمن Honor Band6 می‌تواند وضعیت آب‌وهوا و زمان را نشان دهد و حتی موسیقی در حال پخش را مدیریت کند.

جفت شدن Honor Watch ES با اپلیکیشن Huawei Health روی گوشی هوآوی

مانند اکثر پوشیدنی‌های آنر، Band6 با اپلیکیشن Huawei Health تلفن هوشمند شما جفت می‌شود، تا امکان بررسی دقیق‌تر آمار جمع‌آوری‌شده را ممکن کند؛ به خصوص برای داده‌های مدت‌دار، مثل خواب و پیاده‌روی.

عمر باتری Honor Band6، با توجه به ادعای آنر، ۱۴ روز است، اما نمی‌توان در این مورد چندان مطمئن بود. این موضوع پس از عرضه و در دسترس قرار گرفتن جهانی، و با بررسی‌های بیشتر به دست خواهد آمد.

آنر همچنین تأیید کرده که Honor Band6 از شارژ مغناطیسی سریع پشتیبانی می‌کند؛ و در ادامه اظهار داشت که با استفاده از این قابلیت، پس از ۵ دقیقه، مچ‌بند برای ۲ روز قابل‌استفاده خواهد بود.

سخن پایانی

آیا تا به حال از مچ‌بندها یا ساعت‌های هوشمند استفاده کرده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟ این ویجت‌های پوشیدنی کوچک، سبک و پرکار، همواره در حال پیشرفت هستند و در قیاس با دنیای تلفن‌های همراه، تازه در ابتدای راه هستند. پس قطعا آینده شگفت‌انگیزی در انتظار این ابزارهای قدرتمند است.

آنر با عرضه این مچ‌بند حرفه‌ای با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و کاربری ساده‌تر و بهتر، جایگاه تازه‌ای برای خود در میان رقبایش در این زمینه ایجاد خواهد کرد. اما آنچه با این کار او به وضوح احساس می‌شود، از بین رفتن اندک‌اندک مرز میان مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند است.

اما سؤالی وجود دارد که ممکن است از ابتدای این مقاله ذهن شما را هم درگیر خودش کرده باشد: صفحه‌نمایش مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند تا چه حد می‌توانند بزرگ‌تر شوند؟ این سؤالی‌ست که تنها زمان می‌تواند پاسخ‌گویش باشد. باید صبر کنیم و ببینیم که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی چه خوابی برای آن‌ها دیده‌اند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%d9%86%d8%b1-%d8%a8%d9%86%d8%af-6/
ads
ads