داغ ترین ها :
تراشه M2 با بهبود عملکرد برای دستگاه‌های مک معرفی شد

تراشه M2 با بهبود عملکرد برای دستگاه‌های مک معرفی شد

اپل تراشه جدید M2 خود را در کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان با عنوان WWDC معرفی کرد. معرفی تراشه M2 نشان‌دهنده معرفی نسل دوم پردازنده‌های سیلیکون اپل است. همانطور که از نام خود پیداست، اپل M2 جانشین چیپست M1 بوده که چند ماه قبل معرفی شد و نویددهنده بهبود عملکرد قابل توجه است.

تراشه جدید اپل M2 از سیلیکون سفارشی ARM اپل استفاده می‌کند و با استفاده از فرایند 5 نانومتر با 20 میلیارد ترانزیستور ساخته شده که بر اساس ادعای کمپانی، می‌تواند 25 درصد سریع‌تر از پردازنده اصلی M1 باشد. بد نیست بدانید کمپانی اپل تضمین داده است که این تراشه اصلی در مقایسه با نسل قبل می‌تواند 18 درصد سریع‌تر عمل کند و این در حالی است کحه پردازنده گرافیکی می‌تواند تا 35 درصد سریع‌تر باشد. اپل اظهار داشته است که عملکرد آن حدود 1.9 برابر سریع‌تر از جدیدترین تراشه لپ تاپ های اپل 10 هسته‌ای است، اما به صورت مستقیم نام رقیبان خود را اعلام نکرد.

بد نیست بدانید که کمپانی اپل از هسته‌های عملکرد و کارایی جدید در M2 استفاده می‌کند. چهار هسته با عملکرد بالا در کنار چهار هسته با کارایی بالا در M2 به همراه حافظه نهان مشترک 16 مگابایت در هسته‌ها و حافظه نهان مشترک 4 مگابایت در هسته‌های کارآمد شرایط را دلچسب‌تر خواهد کرد. درباره پردازنده گرافیکی باید گفت که 10 هسته وجود دارد که دو هسته بیشتر از M1 اصلی است. همچنین عملکرد گرافیکی را از طریق کش بزرگ‌تر و پهنای باند حافظه بالاتر افزایش می‌دهد. اپل نسبت به نسل قبل خود اعلام کرده است که 35 درصد عملکرد بهتر را ارائه خواهد کرد.

تراشه M2 با بهبود عملکرد برای دستگاه‌های مک معرفی شد - 1

بیشتر بخوانید:

دلایل داغ شدن مک بوک

بد نیست بدانید که این تراشه دارای 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه و 24 گیگابایت حافظه یکپارچه بوده که 50 درصد پهنای باند بیشتری نسبت به نسخه قبل دارد. همچنین این تراشه دارای یک موتور محصور و ایمن است. بد نیست بدانید که این چیپست دارای یک موتور رسانه‌ای بروزرسانی شده بوده که از ویدیوهای 8K H.264 و HEVC پشتیبانی می‌کند؛ این بدان معنا است که می‌تواند چندین استریم ویدیوی 4K و 8K را به صورت همزمان پخش کند. مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید اپل را باید نخستین دستگاه‌هایی دانست که با چیپست جدید اپل M2 عرضه می‌شوند. مشابه نسل قبل خود، انتظار داریم اپل چند نوع دیگر از این تراشه جدید را در ماه‌های آینده عرضه کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-m2/
ads
ads