داغ ترین ها :

نقد و بررسی گوشی M13 سامسونگ

گلکسی M13 سامسونگ از جمله گوشی‌هایی به شمار می‌رود که باتری فوق‌العاده‌ای دارد. البته دوربین‌های این گوشی هم در روز عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. M13 از جمله گوشی‌هایی است که کیفیت ساخت قابل قبولی دارد.

بررسی M13 سامسونگ

گلکسی M13 سامسونگ

خرید گلکسی M13 سامسونگ

امتیاز

6
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • باتری مناسب
  • عملکرد قابل قبول

نقاط ضعف

  • عکاسی در شب خوب نیست
  • سرعت شارژ می‌توانست بهتر باشد

گلکسی M13 یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌رود که نه تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه با ویژگی‌های جذابی راهی بازار شده است. در بررسی گوشی m13 می‌خواهیم بیشتر به این گوشی بپردازیم تا بتوانید خرید راحت‌تری داشته باشید و با آگاهی بیشتری این گوشی را خریداری کنید. چیزی که باید در بررسی گوشی m13 سامسونگ به آن توجه داشته باشید، ارزان قیمت بودن این گوشی است. پس بسیاری از ویژگی‌های این گوشی با توجه به قیمت خودنمایی می‌کنند. نقد و بررسی گوشی را فقط در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

قبل از شروع بررسی گلکسی m13 4g بد نیست نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری این گوشی داشته باشید:

مشخصات گوشی M13 سامسونگ
ابعاد و وزن ۱۶۵٫۱ در ۷۶٫۴ در ۸٫۸ میلی‌متر
۱۹۵ گرم
صفحه نمایش ۶٫۶ اینچ
IPS LCD
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل
تراشه اگزینوس ۸۵۰
حافظه داخلی و رم ۳۴، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
۳ و ۴ و ۶ گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید با حسگر ۵ مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق با حسگر ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات

 

از نظر دوربین باید به این موضوع اشاره کنیم که گلکسی M13 به گوشی A23 شباهت دارد، اما OIS برای آن در نظر گرفته نشده است. همچنین دوربین اصلی تنها با وضوح تصویر Full HD فیلم‌برداری می‌کند. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی سامسونگ به شمار می‌رود که البته با شارژ نه چندان پر سرعت ۱۵ وات شارژ می‌شود. در بررسی گلکسی m13 به این موارد به صورت دقیق‌تر اشاره می‌کنیم.

گلکسی M13 ؛ طراحی ساده با ویژگی‌های استاندارد

سامسونگ در چند وقت گذشته سعی کرده ظاهری جدید برای گوشی‌هایش در نظر بگیرد. این ظاهر جدید شامل گوشی M13 هم می‌شود و به همین دلیل می‌خواهیم در بررسی گلکسی m13به این موضوع نگاه خاصی داشته باشیم.

اولین موضوعی که در طراحی M13 باید به آن اشاره کنیم ماژول دوربین‌های پشت است. دیگر جزیره دوربین پشت را مشاهده نمی‌کنید و دوربین‌ها به صورت کاملا مسطح در پشت گوشی قرار گرفته‌اند.

قاب پشتی M13 سامسونگ و دوربین‌های پشت

از طرف دیگر این گوشی از بدنه‌ای یکپارچه استفاده می‌کند. بدنه‌ای پلاستیکی که وزن زیادی هم ندارد و نسبتا خوب در دست قرار می‌گیرد.

با نگاهی به گلکسی M13 متوجه می‌شوید که این گوشی طراحی بسیار ساده‌ای دارد و المان خاصی در طراحی آن به جز دوربین‌های پشت که به صورت مسطح هستند، دیده نمی‌شود.

روی لبه سمت راست M13 دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌های پاور را مشاهده می‌کنید. البته دکمه پاور با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است.

حسگر تشخیص اثر انگشت و دکمه‌های تنظیم صدا M13 سامسونگ

روی لبه سمت چپ گوشی هم محل قرار گرفتن سیم‌کارت و کارت حافظه را مشاهده می‌کنید. می‌توانید دو سیم‌کارت و کارت حافظه داخل گوشی قرار دهید.

محل قرار گرفتن سیم‌کارت گوشی M13 سامسونگ

روی لبه بالای M13 تقریبا چیزی مشاهده نمی‌شود و تنها میکروفن دوم را مشاهده می‌کنید که صدای مزاحم را حذف می‌کند.

لبه بالای گوشی M13 سامسونگ

در لبه پایین گوشی هم تنها اسپیکر گوشی و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا و میکروفن اصلی دیده می‌شود. پورت USB-C هم در این قسمت قرار گرفته است.

پورت شارژ و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدای گلکسی M13

روی قاب جلوی گوشی هم صفحه نمایشی بزرگ را مشاهده می‌کنید که روی آن ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی قرار گرفته است. صفحه نمایشی که حاشیه‌‌های نسبتا کمی دارد و تنها در حاشیه سمت لبه پایین آن از سایر قسمت‌ها بیشتر است.

 

بررسی یک اقتصادی دیگر از سامسونگ:
بررسی گوشی سامسونگ A04s

 

صفحه نمایشی بزرگ با وضوح تصویر مناسب

در ادامه بررسی سامسونگ m13می‌خواهیم به صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. M13 از صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی استفاده می‌کند. صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۲۰:۹ که وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش هم ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

صفحه نمایش گوشی M13 سامسونگ

از ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به استاندارد SyncMaster 8224 اشاره کنیم که استاندارد خود سامسونگ برای صفحه نمایش IPS به شمار می‌رود.

صفحه نمایش M13 تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند و در بالاترین حالت این میزان روشنایی به صورت خودکار به ۵۸۷ نیت می‌رسد. روشنایی صفحه نمایش شاید در اندازه گوشی‌های میان‌رده یا پرچم‌دار بازار باشد، اما در محیط‌های باز و زیر نور خورشید عملکرد مناسبی از خودش نشان می‌دهد.

صفحه نمایش از نرخ نوسازی بالایی استفاده نمی‌کند و نرخ نوسازی آن تنها به ۶۰ هرتز می‌رسد. این میزان نرخ نوسازی برای متن‌ها و حرکت‌های خود سیستم عامل مناسب است. با این حال برخی انیمیشن‌های سیستم عامل کند اجرا می‌شوند و آن روانی مورد نظر را ندارند. البته دلیل این موضوع هم استفاده از تراشه اگزینوس ۸۵۰ است که قدرت خیلی زیادی ندارد.

در ادامه بررسی گوشی سامسونگ m13 در قسمت صفحه نمایش باید بگوییم که صفحه نمایش رنگ‌ها را معمولی نشان می‌دهد. در واقع رنگ‌ها نه خیلی دقیق هستند و نه خیلی با خطا نشان داده می‌شوند. البته که تنظیمات خاصی هم برای تغییر نمایش رنگ‌ها دیده نمی‌شود. سامسونگ معمولا روی گوشی‌های رده پایین خودش چنین تنظیماتی را قرار نمی‌دهد.

باتری فوق‌العاده

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌هایی که در بررسی گوشی m13باید به آن اشاره کنیم، باتری است. در واقع باتری از جمله نقاط قوت این گوشی هوشمند به شمار می‌رود. گلکسی M13 با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شده و از آنجایی که تراشه اگزینوس ۸۵۰ مصرف پایینی دارد، باتری ساعت‌های زیادی دوام می‌آورد. این بازی بیش از یک روز می‌تواند شما را همراه کند.

البته باید بگوییم سامسونگ برای این محصول از شارژر ۱۵ واتی استفاده کرده است. شارژری که با سرعت خیلی زیادی این گوشی را شارژ نمی‌کند. برای شارژ کامل باتری این گوشی بیش از دو ساعت باید صبر کنید.

 

بررسی یک نماینده دیگر از سری M سامسونگ:
نقد و بررسی گلکسی m32

 

اسپیکری که توان زیادی ندارد!

برای گوشی M13 سامسونگ تنها از یک اسپیکر استفاده شده است. اسپیکری که در بررسی گوشی m13 سامسونگ می‌خواهیم به آن اشاره کنیم صدای خیلی زیادی تولید نمی‌کند. البته انتظار این موضوع را هم داشتیم. در زمان گوش دادن به موسیقی با این اسپیکر باید توجه داشته باشید که صدای باس خاصی تولید نمی‌کند. به همین دلیل برخی موسیقی‌ها جزییات زیادی ندارند و برخی صداها را به درستی احساس نمی‌کنید.

با این حال از نظر کیفیت پخش صدا باید بگوییم که اسپیکر عملکرد نسبتا خوبی دارد. البته که کیفیت آن به کیفیت اسپیکر گوشی‌های رده بالا نمی‌رسد، اما باز هم صداها را شفاف پخش می‌کند. در بالاترین میزان حجم صدا هم مشاهده می‌کنید که صداها خراب نمی‌شوند و همچنان کیفیت خوب را حفظ می‌کنند.

از ویژگی‌هایی که کاربران به آن دسترسی دارند این است که می‌توان equalizer صدا را تغییر داد. گوشی M13 از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند که البته تنها با هدفون فعال می‌شود.

 

نقد و بررسی میانرده روز شیائومی:
بررسی 12 lite

 

رابط کاربری آشنای سامسونگ، ویژگی‌های جذاب

از دیگر قسمت‌هایی که در بررسی گلکسی m13 4gباید به آن اشاره کنیم، رابط کاربری و سیستم عامل گوشی است. M13 با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 Core راهی بازار شده است. رابط کاربری One UI 4.1 هم در حال حاضر جدیدترین نسخه این رابط کاربری به شمار می‌رود که البته تا مدتی دیگر One UI 5 رسما جای آن را خواهد گرفت.

رابط کاربری One UI 4.1 Core در مقایسه با نسخه اصلی One UI 4.1 سبک‌تر است و به همین دلیل روی سخت‌افزار این گوشی هوشمند بهتر اجرا می‌شود. از آنجایی که M13 از تراشه اگزینوس ۸۵۰ بهره می‌برد، رابط کاربری One UI 4.1 Core با سرعت مناسبی روی این گوشی اجرا می‌شود. البته در برخی مواقع باز هم شاهد افت سرعت رابط کاربری خواهید شد. دلیل آن هم ضعف‌های تراشه به کار رفته روی این گوشی است.

رابط کاربری One UI 4.1 Core از برخی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها استفاده نمی‌کند تا راحت‌تر روی این گوشی اجرا شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به Easy Mode، Bixby، Windows Link و Good Lock  و شخصی‌سازی‌ها پیشرفته اشاره کنیم. حتی باید بگوییم که روی این گوشی خبری از Secure Folder نیست، اما Knox را روی آن مشاهده می‌کنید.

از دیگر اپلیکیشن‌هایی که روی این گوشی مشاهده نمی‌کنید، می‌توانیم به Music Share و Smart View اشاره کنیم. از آنجایی که با گوشی ارزان قیمتی سروکار داریم، طبیعی است که این ویژگی‌ها را روی گوشی مشاهده نکنیم. البته که برخی از این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید به صورت جداگانه روی گوشی نصب کنید.

روی گوشی M13 خبری از Game Launcher نیست، اما Game Booster را داخل آن مشاهده می‌کنید.  روی One UI 4.1 Core خبری از Smart Widget و Edge Panel نیست و حتی Object Eraser را هم داخل اپلیکیشن گالری مشاهده نمی‌کنید.

گوشی M13 از صفحه نمایش همیشه روشن استفاده نمی‌کند، اما امکان شخصی‌سازی صفحه قفل را خواهید داشت. قفل گوشی با حسگر تشخیص اثر انگشت باز می‌شود. حسگری که دقت و سرعت بسیار خوبی دارد.

منوی اعلان‌های قرار گرفته روی M13 امکانات زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. به تنظیمات متعددی دسترسی خواهید داشت که سرعت شما در کار با گوشی را افزایش می‌دهند.

تجربه کارکردن با One UI 4.1 Core کاملا شبیه به One UI 4.1 روی گوشی‌های قوی‌تر است. به همان راحتی می‌توانید گوشی را کنترل کنید و به قسمت‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

این رابط کاربری امکان شخصی‌سازی مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. می‌توانید از صفحه قفل داینامیک استفاده کنید. می‌توانید پوسته‌های مختلف را روی این گوشی نصب کنید.

روند هدایت رابط کاربری را می‌توانید به شکل‌های مختلف شخصی‌سازی کنید. می‌توانید ترتیب دکمه‌ها را عوض کنید و به شکل و شمایلی در بیاورید که با آن راحت‌تر هستید.

گوشی M13 به اپلیکیشن گالری مخصوص خودش راهی بازار شده و حتی مرورگر اینترنت مخصوص و اپلیکیشن نوت خاص خودش را دارد. اپلیکیشن گالری این گوشی به ویژگی Object Eraser مجهز نشده است. به جز این اپلیکیشن‌ها باید گوییم که M13 با اپلیکیشن‌های متعددی همراه است. اپلیکیشن‌های مختلف سامسونگ و مایکروسافت و گوگل را مشاهده می‌کنید.

در حالت کلی باید بگوییم که رابط کاربری One UI یکی از بهترین رابط‌های کاربری روی گوشی‌های اندرویدی است.  رابط کاربری این محصول امکانات شخصی‌سازی زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و معمولا عملکرد خوبی ارائه می‌کند. البته که با توجه به سخت‌افزار در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند رابط کاربری عملکرد خیلی خوبی از خودش ارائه نمی‌کند و با افت سرعت همراه است.

 

بررسی یکی از رقبای قیمتی این گوشی سامسونگ در بازار:
بررسی گوشی a13 + فیلم

 

 

گوشی M13 برای فعالیت‌های روزانه مناسب خواهد بود

تراشه اگزینوس ۸۵۰ از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای تشکیل شده است. تمام هسته‌‌های این پردازنده را Cortex-A55 تشکیل داده‌اند. این هسته‌ها در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند و به همین دلیل برای یک گوشی سال ۲۰۲۲ عملکرد خوبی ارایه‌ نمی‌کنند.

در بررسی گلکسی m13باید به این موضوع اشاره کنیم که از رم‌های LPDDR4X با حافظه eMMC 5.1 روی این گوشی استفاده شده است. همچنین تراشه اگزینوس ۸۵۰ از پردازنده گرافیکی Mali-G52 استفاده می‌کند که پردازنده نسبتا قدرتمندی به شمار می‌رود. همین موضوع باعث شده که از صفحه نمایشی با وضوح تصویر Full HD روی این گوشی استفاده شود.

برای اینکه بیشتر متوجه توان پردازشی این گوشی شویم، از بنچمارک‌های GeekBench، 3D Mark و PC Mark استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتیجه این بنچمارک‌ها را مشاهده کنید:

این گوشی برای اجرای بازی‌های جدید مناسب نیست. البته که می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت پایین اجرا کند، اما قطعا هیجان‌انگیز نخواهند بود. در ادامه می‌توانید ویدئویی از گیم‌پلی بازی Call of Duty Mobile روی M13 را مشاهده کنید.

در کل باید به این موضوع اشاره کنیم که گوشی M13 برای فعالیت‌های روزانه مناسب خواهد بود. حتی می‌توانید بازی‌های سبک را روی این گوشی تجربه کنید. گوشی در استفاده‌های روزانه و حتی بازی کردن گرمای زیادی تولید نمی‌کند. بدنه پلاستیکی می‌تواند از جمله دلایلی باشد که گوشی زیاد گرم نمی‌شود.

 

بررسی هندزفری کیو سی وای مدل پرفروش T13:
بررسی qcy t13

 

دوربین

بررسی سامسونگ m13 بدون در نظر گفتن قسمت دوربین‌ها کامل نمی‌شود. پس به شکل دقیق این قسمت را بررسی خواهیم کرد.

M13 در قسمت دوربین خیلی شگفت‌انگیز ظاهر نشده است. گوشی M13 از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. حسگری که فوکوس خودکار با تشخیص فاز مجهز شده است.

دوربین اولتراواید این گوشی هم از حسگر ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با زاویه دید ۱۲۳ درجه عکاسی خواهد کرد. یک دوربین با حسگر ۲ مگاپیکسلی هم روی این گوشی دیده می‌شود که برای عکاسی پرتره به کار می‌رود.

در جلوی این گوشی هم دوربین سلفی با حسگر ۸ مگاپیکسلی را مشاهده خواهید کرد که از فوکوس ثابت استفاده می‌کند.

دوربین سلفی گوشی M13 سامسونگ

البته روی این گوشی ارزان قیمت یکسری از ویژگی‌های دوربین گوشی‌های دیگر سامسونگ را مشاهده نمی‌کنید.

اپلیکیشن دوربین این گوشی به صورتی ساخته شده که می‌توانید با سوایپ کردن به سمت چپ و راست به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دسترسی پیدا کنید. با سوایپ کردن به سمت بالا و پایین هم می‌توانید به دوربین پشت و دوربین سلفی دسترسی پیدا کنید.

در اپلیکیشن دوربین M13 به حالت Pro هم دسترسی خواهید داشت. در این حالت می‌توانید میزان ISO را بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ قرار دهید. می‌توانید Exposure را روی 2300K تا 10000K قرار دهید. البته در حالت پرو به حالت فوکوس دستی، دسترسی نخواهید داشت و سرعت شاتر را هم نمی‌توانید تغییر دهید.

دوربین M13 به حالت Night Mode هم مجهز نشده است و حتی لرزشگیر ویدئو هم ندارد.

دوربین پشت گوشی M13 سامسونگ

کیفیت دوربین اصلی در روز

دوربین اصلی به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده و با استفاده از تکنولوژی بینینگ عکس‌هایی با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عکس‌هایی که وضوح تصویر آن‌ها ۴۰۸۰ در ۳۰۶۰ پیکسل می‌رسد. عکس‌هایی که دوربین اصلی M13 پیش روی کاربران قرار می‌دهد، کیفیت قابل قبولی دارد. کیفیتی که برای یک گوشی ارزان قیمت مناسب خواهد بود. البته باید بگوییم که در کناره‌های عکس‌ها کمی جزییات کم می‌شود.

عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند، رنگ‌ها را خوب ثبت می‌کند و شفافیت مناسبی دارند. در واقع سعی شده رنگ‌ها به واقعیت نزدیک باشد.

این امکان را هم خواهید داشت که بتوانید با دوربین اصلی عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی ثبت کنید. عکس‌هایی که وضوح تصویر آن‌ها به ۸۱۶۰ در ۶۱۲۰ پیکسل می‌رسد. عکس‌ها در حالت ۵۰ مگاپیکسلی از نظر کیفیت به عکس‌های ۱۲٫۵ پیکسلی نزدیک هستند و به زحمت می‌توان میان این دو عکس تفاوتی پیدا کرد.

عکاسی با دوربین پرتره

با کمک دوربین اصلی می‌توانید عکس‌های پرتره هم ثبت کنید. دوربین اصلی با کمک دوربین تشخیص عمق که به حسگر ۲ مگاپیکسلی مجهز شده، عکس‌های پرتره مناسبی را پیش روی شما قرار می‌دهد. عکس‌های پرتره‌ای که M13 ثبت می‌کند، کیفیت خیلی بالایی ندارند، اما به نیاز شما پاسخ می‌دهند. مخصوصا که با گوشی ارزان قیمتی سروکار دارید. در عکس‌های پرتره مشاهده می‌کنید که سوژه اصلی به خوبی از محیط پس‌زمینه جدا می‌شود. البته بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که تاری محیط پس‌زمینه روی عکس‌ اصلی تاثیر می‌گذارد.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید با حسگر ۵ مگاپیکسلی برای M13 در نظر گرفته شده است. از آنجایی که با حسگر کوچکی مواجه هستیم، عکس‌های اولتراواید جزییات کمی دارند و از دامنه داینامیکی محدودی هم بهره می‌برد.

عکس‌های اولتراواید از درخشانی مناسبی برخوردارند و نویز کمی دارند. رنگ‌ها هم نسبتا دقیق به نمایش در می‌آیند.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی با حسگر ۸ مگاپیکسلی توانسته عکس‌های قبال قبولی در اختیار کاربران قرار دهد. عکس‌هایی که رنگ‌های مناسبی دارد و جزئیات قابل قبولی ثبت کرده‌اند. از آنجایی که دوربین اصلی فوکوس خودکار ندارد، برخی مواقع عکس‌‌ها تار می‌شوند.

از ویژگی‌های دوربین سلفی  این است که می‌تواند عکس‌های سلفی واید هم برای شما ثبت کند. در این حالت می‌توانید عکس‌های سلفی دسته‌جمعی را راحت‌تر ثبت کنید.

کیفیت فیلم‌برداری M13 سامسونگ

با گوشی M13 می‌توانید ویدئوهایی با وضوح تصویر Full HD ثبت کنید. ویدئوهایی که نرخ فریم آن‌ها به ۳۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. حتی می‌توانید ویدئوهای HD هم ضبط کنید که نرخ فریم آن‌ها باز هم ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد بود.

دلیل محدودیت در وضوح تصویر فیلم‌برداری این گوشی، استفاده از تراشه اگزینوس ۸۵۰ است. این تراشه از پس فیلم‌برداری با وضوح تصویر بالاتر بر نمی‌آید.

با توجه به وضوح تصویر ویدئوها، شاهد جزئیات قابل قبولی خواهید بود. ویدئوها رنگ‌ها را نسبتا خوب ثبت می‌کنند و محیط با نویز کم به نظر می‌رسند و درخشانی مناسبی هم دارند.

 

عکاسی در شب با دوربین اصلی

دوربین اصلی این گوشی به حالت عکاسی در شب مجهز نشده، اما می‌تواند عکس‌های نسبتا خوبی در شب ثبت کند. عکس‌هایی که برای یک گوشی ارزان قیمت قابل قبول هستند. عکس‌هایی که این گوشی در شب و در محیط‌های کم نور ثبت می‌کند، جزئیات مناسبی دارند و از نوز کمی بهره می‌برند.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید به خوبی دوربین اصلی در شب عمل نمی‌کند و عکس‌های خیلی با کیفیتی هم ثبت نخواهد کرد. کیفیت عکس‌های اولتراواید در شب راضی کننده نیست. عکس‌ها جزئیات مناسبی ندارند و نویز در آن‌ها بیشتر است. در ادامه بررسی M13 می‌توانید نمونه عکس‌های دوربین اولتراواید را هم مشاهده کنید.

آیا گوشی M13 ارزش خرید دارد؟

همان‌طور که در بررسی گوشی m13 اشاره کردیم، این گوشی هوشمند نسبت به قیمتی که دارد از ویژگی‌های جالب توجهی برخوردار است، با این حال نقاط ضعفی هم دارد. این گوشی با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای استفاده‌های طولانی مناسب خواهد بود. دوربین اصلی آن هم در روز عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. رابط کاربری پیشرفته با امکانات بالا هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی به حساب می‌آید. با این حال M13 سرعت بالایی ندارد و در برخی موارد کند می‌شود. دلیل آن هم استفاده از سخت‌افزار نه چندان قدرتمند است.

البته باید بگوییم که M13 از شرعت شارژ بالایی هم بهره نمی‌برد و برای شارژ کردن کامل باتری باید چند ساعتی صبر کنید. عملکرد دوربین‌ها این گوشی در شب هم رضایت بخش نیست که البته خیلی هم از این گوشی انتظار نمی‌رفت که دوربین‌های خوبی در شب داشته باشد.

 

قیمت گوشی M13 سامسونگ 64 گیگابایت با رم 4

 

خرید گلکسی M13 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 6

 

سوالات متداول:

چرا باید گوشی M13 را خریداری کنیم؟ برخورداری از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و صفحه نمایش با وضوح تصویر Full HD+ باعث شده که این گوشی برای استفاده‌های معمولی مناسب باشد.

نقاط ضعف گوشی M13 چیست؟ سرعت شارژ این گوشی زیاد نیست و مدت زمان زیادی برای شارژ آن باید صبر کنید. عملکرد خود گوشی هم زیاد جالب نیست و شاهد کندی سرعت خواهید بود. عملکرد دوربین‌ها هم در شب مناسب نیست.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

18 نظر

  1. Amirrraza

    سلام ، من گوشی ،M13 دارم و ازش راضی هستم و لی در آپدیت OneUI6 اصلا از پنل و درصد ی که در بالا مینویسه را ضی نیستم من یک و دو ماه پیش به فکر دانگرد اندرواید بودم ولی نکردم اگه پنل تنظیمات سامسونگ و درصد اصلاح بشه خیلی خیلی خوشحال میشم و خواهش میکنم این دو تارو اصلاح کنید 🙏🙏🙏🙏🙏

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amirrraza

      سلام تمامی تغییرات نرم افزاری توسط خود سازنده یعنی سامسونگ اعمال میشه
  2. عرفان

    سلام. لوازم جانبی این گوشی هست؟
    لوازم جانبی چه گوشی به این گوشی میخوره؟

    1. محمدرضا

      پاسخ به عرفان

      ایا M13. قابلیت اتصال به OTG رو داره؟?????
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به محمدرضا

        سلام بله
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به عرفان

      سلام وقت بخیر وقتی در کشور موجود میشه معمولا لوازم جانبی هم وارد میشه گلکس که با a13 یکی هست قاب رو نمی‌دونم
  3. داود قاسمی آذر

    سلام ایا سامسونگ m13 اینترنتش 4.5G رو ساپورت میکنه یا نه و اینکه شب ها موقع تاریکی نورش کم میشه تا چشم آدم اذیت نشه و اینکه لگ و هنگ زیاد میکنه یا نه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به داود قاسمی آذر

      سلام بله داره بله داره لگ و باگ هم به نسبت قیمتش شاید یکم داشته باشه
  4. مرتضی

    خیلی عالیه و من خودم از این گوشی دارم استفاده می کنم و خیلی خیلی ازش راضی هستم.

  5. shayan

    سلام ،درباره سیم کارت دوتایی هستش اگه دوسیم کارت دوتایی رو،روشن کنم بهتر نیست چون اگه این گزینه رو فعال نکنم یکی از تماسها رو مسدود میکنه،یا اگه نظرم اشتباه لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به shayan

      سلام وقت خوش متوجه سوالتون نشدم؟
      1. ایمان

        پاسخ به احسان نیک پی

        نسبت به قیمتش عالیه
        1. مهدی

          پاسخ به ایمان

          سلام میخواستم ببینم این گوشی باتریش چند هزاره چون بعضی سایتا زده ۶۰۰۰وبعضا ۵۰۰۰
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به مهدی

            سلام نسخه هند ۶۰۰۰ نسخه جهانی ۵۰۰۰
        1. Army

          پاسخ به ایمان

          خب حالا گوشی A13بهتر هستش یا M13 چون به نظر من که M13بهتر باشه
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به Army

            سلام وقت بخیر خیلی شبیهن A13 آپدیت‌های طولانی‌تری می‌گیره m13 باتری بهتری داره
  6. رضا

    ممنونم از بررسی خوبتون. میشه مدل‌های شبیه به این گوشی هم معرفی کنید؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت خوش خوشحالیم از همراهی شما گلکسی A13، گلکسی F13، ردمی ۱۰ سی
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/samsung-m13-review/
ads
ads