داغ ترین ها :
آموزش و معرفی روش های ردیابی گوشی گم شده

آموزش و معرفی روش های ردیابی گوشی گم شده

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای کاربران گوشی‌های هوشمند رخ دهد، بدون تردید گم شدن یا دزدیدن گوشی موبایل است. اطلاعات گوناگون همانند رمز عبور، حساب‌های مالی، اسناد کاری گوناگون و سایر اطلاعات مهم اگر در اختیار سارقین قرار داشته باشد، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوناگون برای کاربران شود، اما در صورتی که بلافاصله بعد از متوجه شدن سرقت گوشی یا گم کردن آن اقدام‌های مهم و اساسی انجام دهید، می‌توانید آسیب‌های احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهید. با آموزش ردیابی گوشی گمشده یا دزدیده شده در تکنولایف همراه شما خواهیم بود.

چه اقداماتی بعد از دزدیدن یا گم شدن گوشی باید انجام داد؟

در صورتی که گوشی اندروید یا iOS خود را گم کنید، می‌توانید به سادگی آن را پیدا کرده یا قفل و پاکسازی کنید؛ این اقدام‌ها را می‌توانید به لطف ویژگی‌های ایمنی داخلی انجام دهید. با این حال قبل از انجام هر مرحله باید مطمئن شوید که تلفن همراه به صورت موقت در محل خود قرار ندارد. در این مقاله شما را با روش‌هایی آشنا خواهیم کرد که می‌توانید از آن‌ها برای پیدا کردن و بازیابی دستگاه دزدیده شده استفاده کنید. همچنین به عنوان آخرین راه‌حل می‌توانید دستگاه را پاکسازی کرده تا بدین ترتیب از اطلاعات خود محافظت کنید.

1: آیا گوشی شما را دزدیده‌اند؟

قبل از ردیابی موبایل گمشده با استفاده از یک گوشی دیگر با شماره تلفن خود تماس بگیرید تا بتوانید در صورت نزدیک بودن دستگاه، آن را بیابید. در صورتی که گوشی را پشت سر خود گذاشته‌اید یا رهاسازی کرده‌اید، امکان دارد یک انسان خوب آن را پیدا کرده و با برقراری تماس بتواند دستگاه را به شما تحویل دهد؛ البته این مسئله را به صورت خوشبینانه بیان می‌کنیم.

شما می‌توانید با ارسال یک پیام کوتاه به شماره تلفن خود، درخواست بازگشت دستگاه را مطرح کنید. در صورتی که گوشی خود را در حالت سکوت قرار داده‌اید، می‌توانید از ویژگی پخش صدا (Play Sound) در Google Find My Device برای زنگ زدن دستگاه استفاده کنید؛ با انجام این کار حتی در حالت سکوت هم دستگاه به مدت پنج دقیقه به صورت مداوم زنگ را پخش خواهد کرد.

2: موقعیت‌یابی دستگاه با قابلیت FindMyMobile (فقط سامسونگ)

ردیابی موبایل گمشده

شرکت سامسونگ سرویس ردیابی FindMyMobile اختصاصی خود را برای دستگاه‌های گلکسی ارائه می‌کند. همچنین این اجازه را می‌دهد تا بتوانید از راه دور یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و تماس‌ها و پیام‌ها را بازیابی کنید؛ این در حالی است که امکان قفل کردن دستگاه را هم فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت، عمر باتری را افزایش دهید یا یک محافظ تعیین کنید.

برای ردیابی گوشی سامسونگ گلکسی دزدیده شده یا گم شده خود باید اقدام زیر را انجام دهید:

وارد صفحه Samsung FindMyMobile شوید و جزئیات حساب کاربری خود را وارد کنید. در ادامه یک کد تایید به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که باید از پین برای تایید مالکیت استفاده کنید.

ردیابی گوشی گمشده از طریق شماره سریال

پس از تایید خواهید دید که FindMyMobile دستگاه شما را پیدا کرده و آن را روی نقشه نمایش خواهد داد. برای مشاهده جزئیات باید روی مکان‌نما کلیک کنید.

در این بخش شما می‌توانید از Lock Power Off برای جلوگیری از خاموش کردن تلفن توسط دیگران، تهیه نسخه پشتیبان از برنامه‌ها، تنظیمات، تماس‌ها، ورود به سیستم یا پاکسازی داده‌ها برای محافظت از حریم خصوصی استفاده کنید.

در صورتی که دارای گوشی سامسونگ نیستید، همیشه می‌توانید از Find My Phone Google برای ردیابی گوشی دزدیده شده یا گم شده استفاده کنید.

 

 

3: ردیابی گوشی با استفاده از Find My Phone

ردیابی گوشی گمشده از طریق اینترنت

به صورت پیش‌فرض هر دو دستگاه iOS و اندروید می‌توانند ویژگی Find My Phone را فعال‌سازی کنند، اما به این شرط وابسته است که کاربران وارد حساب گوگل یا iCloud خود شده باشند. در حقیقت یک ویژگی امنیتی داخلی بوده که برای پیدا کردن، قفل کردن یا پاکسازی داده‌های دستگاه شما در صورت سرقت یا گم شدن کاربرد دارد.

قابلیت Find My Phone در گوشی اندروید می‌تواند مکان دقیق GPS دستگاه شما را در Google Map نمایش دهد؛ قطعا شما از دقت بالای گوگل در نمایش موقعیت‌مکانی دستگاه حیرت‌زده خواهید شد. همچنین شما می‌توانید عبارت Find My Phone را در مرورگر گوگل تایپ کرده و موقعیت مکانی دقیق را در صفحه نتایج مشاهده کنید.

به صورت مشابه اپل ویژگی Find My Phone را برای ردیابی مکان آیفون ارائه می‌کند. برای این کار باید خدمات موقعیت مکانی را فعال کرده و از طریق رایانه به حساب iCloud خود دسترسی داشته باشید تا ردیابی ایفون گم شده را انجام دهید.

4: قفل کردن یا پاکسازی گوشی از راه دور

ردیابی گوشی گمشده خاموش

قبل از ردیابی گوشی گمشده از طریق اینترنت در صورتی که نسبت به دزدیده شدن گوشی موبایل خود اطمینان دارید، بهتر است در سریع‌ترین زمان برای قفل کردن یا پاکسازی دستگاه استفاده کنید. با استفاده از سرویس Find My Device می‌توانید گوشی اندروید خود را از راه دور قفل کرده و از سیستم خارج شوید. در گوشی اندروید برای ایمن کردن دستگاه خود باید وارد find My Device شوید و روی گزینه ایمن کردن دستگاه (Secure Device) کلیک کنید. در این بخش یک رمز عبور جدید ایجاد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید. هم اکنون باید دستورالعمل‌های نمایشگر را برای تنظیم قفل دنبال کنید:

  • شما باید روی گزینه پاکسازی دستگاه (Erase Device) در صفحه Find My Device کلیک کنید.
  • هم اکنون گزینه پاکسازی دستگاه (Erase Device) را انتخاب کنید.
  • احراز هویت را با ورود به حساب گوگل انجام دهید.
  • پس از تکمیل مراحل تایید، اطلاعات از دستگاه حذف خواهد شد.

 

 

5: رمز عبور خدمات ضروری را تغییر دهید

برنامه‌های بانکی موجود در گوشی هوشمند شما با یک پین یا تایید احراز هویت زیستی محافظت می‌شوند، اما ایمیل، خریدهای آنلاین و سایر برنامه‌ها دارای لایه‌های امنیتی اضافی نیستند. بنابراین ضروری است که برای جلوگیری از دسترسی و استفاده غیرمجاز، رمز عبور کلیه سرویس‌های ضروری را که معمولا در گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید، همواره مدیریت کرده و تغییر دهید.

6: ارتباط برقرار کردن با بانک

با این که عبور از احراز هویت بیومتریک یا اقدام‌های ایمنی مبتنی بر پسورهای بانکی دشاور است، اما برخی کاربران ممکن است اطلاعات بانکی خود را در فضاهای ابری ذخیره‌سازی کنند. در صورتی که روش دوم را استفاده کرده‌اید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن به بانک هشدار دهید و کارت‌ها و حساب‌های خود را به صورت موقت مسدودسازی کنید. همچنین برخی بانک‌ها دارای روش‌هایی هستند که می‌توانید از طریق سیم کارت، رمز عبور را جایگزین کنید.

7: با اپراتور ارتباط برقرار کنید

ردیابی گوشی گمشده

هنگامی که متوجه دزدیده شدن گوشی خود شدید، بهتر است در سریع‌ترین زمان به اپراتور خود گزارش دهید. برای جلوگیری از تراکنش‌های غیرمجاز یا دسترسی خدمان می‌توانید درخواست خود را به شرکت مخابراتی ارائه کنید تا سیم کارت را مسدود کنند.

 

روش پیدا کردن آی پی موبایل:
ip گوشی کجاست

 

8: به پلیس مراجعه کنید

به عنوان آخرین گام می‌توانید برای ثبت شکایت به پلیس مراجعه کنید. با انجام این کار می‌توانید در صورت بروز هرگونه کلاهبرداری احتمالی، ایمن بمانید و در ادامه روش‌های پیگیری برای یافتن دستگاه را ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

جمع‌بندی

بدون تردید گم کردن یا دزدیده شدن گوشی هوشمند را باید یکی از بدترین اتفاقاتی دانست که ممکن است برای کاربران گوشی‌های هوشمند رخ دهد، اما این مسئله راه حل دارد و شما می‌توانید به سادگی با روش‌های ذکرشده، مشکل موردنظر را مدیریت کنید.

سوالات متداول

آیا امکان ردیابی گوشی گم شده یا دزدیده شده وجود دارد؟ در صورتی که یک جیمیل روی گوشی قرار داده باشید و اطلاعات حساب خود را در اختیار داشته باشید، می‌توانید مراحل ذکرشده را مرور کرده و شرایط پیدا کردن گوشی را مرور کنید.

آیا پلیس می‌تواند موقعیت دستگاه را ردیابی کند؟ قطعا روش‌های گوناگونی برای پیدا کردن گوشی دزدیده شده وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز پلیس و ثبت شکایت خود، فرایند ردیابی گوشی گم شده از سوی نهادهای ذیربط را آغاز کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. تکنولایف

    سلام آیا امکان لغو عملیات ریست فاکتوری برای گوشی سامسونگ آفلاین که از راه دور فعال شده وجود ندارد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به تکنولایف

      سلام وقت بخیر فکر نمی‌کنم پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%af%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%87/
ads
ads