داغ ترین ها :
مقایسه ایفون 11 با ایفون 12

مقایسه ایفون 11 با ایفون 12

گوشی‌های سری ایفون 13 هم از راه رسیدند و به همین دلیل ایفون 12 برای مرتبه اول و ایفون 11 برای مرتبه دوم کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری را تجربه کردن و حالا قیمت معقول‌تری برای خرید دارند؛ اما واقعا بین ایفون 11 و ایفون 12 کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیا ایفون 12 به حدی بهتر هست که بخواهیم بیش از ۱۰۰ دلار یا چند میلیون تومان بیشتر برای آن هزینه کنیم؟ در ادامه با مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ به این سوال پاسخ می‌دهیم.

 

گوشی های جدید اپل را با آفرهای ویژه از سایت تکنولایف خریداری کنید: گوشی آیفون

 

گوشی ایفون 12 ایفون 11
تاریخ معرفی مهر ۹۹ شهریور ۹۸
ابعاد ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۴ میلی‌متر ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر
وزن ۱۶۴ گرم ۱۹۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۱ اینچ – Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۱ اینچ – Liquid Retina IPS LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل iOS 15 (اکنون) iOS 15 (اکنون)
تراشه A14 Bionic A13 Bionic
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۰ وات ۱۸ وات
رنگ سفید، مشکی، سبز، آبی، بنفش و قرمز سفید، مشکی، زرد، بنفش، سبز و قرمز

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

با وجود این که هر دو گوشی نمایشگرهای ۶.۱ اینچی و هم اندازه دارند اما ایفون 12 به دلیل کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر توانسته پنل یکسانی را در بدنه‌ای کوچک‌تر جای دهد و همین باعث شده تا ایفون 12 از نظر طول و عرض کوچک‌تر از ایفون 11 باشد.مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

از طرفی ایفون 12 وزنی ۱۶۴ گرمی و ضخامت ۷.۴ میلی متری دارد در حالی که این اعداد برای ایفون 11 به ترتیب برابر با ۱۹۴ و ۸.۳ میلی متر هستند. این موضوع در کنار اندازه‌ی کوچک‌تر ایفون 12 نشان می‌دهد این محصول خوش دست‌تر است و از نظر ارگونومی وضعیت بهتری دارد.

به سراغ قاب پشتی هر دو ایفون برویم، جایی که متریال شیشه استفاده شده و هر دو گوشی هم طراحی براق دارند. هر دو ایفون از لوگوی اپل در میانه‌ی قاب پشتی و فریم مربعی دوربین‌ها در بالا سمت چپ میزبانی می‌کنند.مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

فریم آلومینیومی اطراف دو گوشی که طراحی مات هم دارد جایی است که این دو گوشی در بخش طراحی از هم فاصله می‌گیرند و در حالی که ایفون 11 از طراحی قبلی و انحنا دار بهره می‌برد ایفون 12 لبه‌های کاملا تخت و برس خورده دارد که زیبایی دو چندانی را به ایفون 12 بخشیده است.

هر دو گوشی بسیار خوش ساخت هستند و در ابتدای در دست گرفتن آن‌ها متوجه متریال بسیار خوب به کار رفته در این دو گوشی می‌شوید. در سمت راست ایفون 11 دکمه پاور و خشاب سیم کارت قرار گرفته و در سمت راست ایفون 12 تنها از دکمه‌ی پاور میزبانی می‌کند.مقایسه آیفون 12 با آیفون 11

در سمت چپ ایفون 11 دکمه‌های ولوم و سایلنت دیده می‌شود و ایفون 12 تنها یک خشاب سیم کارت اضافه‌تر بر این موارد دارد. در پایین هر دو ایفون هم درگاه لایتنینگ، اسپیکر و میکروفون قرار گرفته است.

اما قاب جلویی چه وضعیتی دارد؟ هر دو گوشی از این نظر که از یک ناچ بزرگ میزبانی می‌کنند بسیار شبیه به هم هستند اما ایفون 12 حاشیه‌های بسیار کمتری به نسبت رقیب دارد و نمایشگر آن ۸۶ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و این در صورتی است که این عدد برای ایفون 11 حدود ۷۹ است.مقایسه iphone 11 با آیفون 12

این دو ایفون از IP68 پشتیبانی می‌کنند اما ایفون 12 گواهی قوی‌تری دارد و می‌تواند به جای عمق ۲ متری تا عمق ۶ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. ایفون 12 در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز، سبز و بنفش در دسترس قرار دارد و رنگ‌های ایفون 11 سبز، قرمز، سفید، مشکی، بنفش و زرد هستند.قاب پشتی گوشی اپل 11

برنده‌ی بخش طراحی ایفون 12 خواهد بود؛ چرا که اولا به دلیل استفاده از سرامیک شیلد مقاومت بیشتری دارد و همچنین گواهی ضد آب آن قوی‌تر است. به علاوه این گوشی ارگونومی بهتری داشته و مهم‌تر این که قاب جلویی آن حاشیه‌های بسیار کمتری دارد و همه‌ی این موارد باعث می‌شود تا این دستگاه را برتر از رقیب خود بدانیم.

 

خرید گوشی آیفون 12 با حافظه 128 گیگابایت

خرید گوشی پرچمدار

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر صفحه نمایش

ایفون 12 یک نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۵۳۲×۱۱۷۰ داشته و تراکم ۴۶۰ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و True-Tone و Wide Color Gamut هم برای آن در نظر گرفته شده است.مقایسه صفحه نمایش آیفون 11 با ایفون 12

کیفیت این نمایشگر بسیار عالی و چشم نواز است و رنگ‌ها به صورت زنده و در عین حال با دقت بالا به نمایش درمی‌آیند. رنگ مشکی عمق بینهایت دارد و محتوا به صورت بسیار شارپ و با کنتراست بالا قابل مشاهده هستند. به غیر از نبود نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به این پنل وارد کرد.

از طرف دیگر ایفون 11 صفحه نمایشی ۶.۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۷۹۲×۸۲۸ داشته و تراکم ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این پنل همچنین از فناوری‌هایی نظیر True-Tone و Wide color gamut پشتیبانی می‌کند.مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر صفحه نمایش

نمایشگر ایفون 11 قطعا یک پله پایین‌تر از رقیب قرار می‌گیرد؛ زیرا هم رزولوشن پایین‌تری نسبت به رقیب دارد و هم این که به جای فناوری اولد از فناوری IPS استفاده می‌کند. کیفیت این صفحه نمایش قابل قبول و مناسب است اما همان طور که از مشخصات برمی‌آید در سطح پایین‌تری نسبت به پنل ایفون 12 قرار می‌گیرد.

هر دو نمایشگر حداکثر روشنایی حدود ۶۴۰ نیت دارند و این میزان برای قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید کافی به نظر می‌رسد و هیچ مشکلی از بابت خوانایی محتوا در محیط‌های روشن وجود ندارد.مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر صفحه نمایش

برای جمع بندی این بخش می‌توانیم بگوییم که گوشی برنده به طور حتم ایفون 12 خواهد بود و این محصول نمایشگر بهتر، جذاب‌تر، شارپ‌تر و بروزتری دارد و با وجود حاشیه‌های کمتر مشاهده‌ی محتوا در این گوشی لذت بیشتری دارد.

خرید هندزفری

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر اسپیکر

مطابق چیزی که از اپل انتظار داریم هر دو گوشی دارای اسپیکرهایی با قابلیت تولید صدای استریو هستند. اسپیکرهای هر دو گوشی عملکردی بسیار عالی و رضایت بخش دارند و صدایی رسا، بلند و واضح را به گوش شما می‌رسانند.

بین این دو محصول البته بلندی صدا و همچنین کیفیت اسپیکرهای ایفون 12 مقداری بیشتر از رقیب هستند، هر چند که به طور کلی این دو گوشی نسبت به برادران بزرگ‌تر خود مانند ایفون 11 پرو و ایفون 12 پرو از نظر کیفیت صدا در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند.

 

قیمت گوشی آیفون 12 پرو مکس 256 گیگابایت نات اکتیو 

 

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر نرم افزار و رابط کاربری

یکی از دلایل اصلی که ایفون‌ها همواره گوشی‌های خاصی بوده‌اند و اپل توانسته در زمینه فروش این محصولات تا این حد موفق عمل کند به خاطر سیستم عامل بسیار خوب ایفون‌ها یعنی iOS است.

این سیستم عامل بسیار پایدار و بهینه است و از توان پردازشی و گرافیکی سخت افزار به صورت بهینه و کامل استفاده می‌کند، اتفاقی که در گوشی‌های اندرویدی کمتر شاهد آن هستیم و در برخی بخش‌ها نرم افزار نمی‌تواند از تمام توان سخت افزار استفاده کند.مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر رابط کاربری

iOS به طور کلی قابلیت شخصی سازی کمی دارد و همچنین قابلیت‌های کاربردی مثل AOD و همچنین Split screen همچنان در آن دیده نمی‌شود اما در عوض نرم افزارها در این سیستم عامل بسیار بهتر و روان‌تر عمل می‌کنند و شما حس بهتری در هنگام استفاده خواهید داشت.

هر دو گوشی در حال حاضر از iOS 15 استفاده می‌کنند و تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود اما از آنجایی که ایفون 12 یک سال جدیدتر از ایفون 11 است در نهایت یک آپدیت بیشتر دریافت خواهد کرد.

 

خرید گوشی آیفون 12 پرو مکس 256 گیگابایت اکتیو

 

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر عملکرد سخت افزاری

در بخش سخت افزاری اپل همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و هر سال با تراشه‌های اختصاصی خود رقبای اندرویدی را به راحتی شکست می‌دهد و از نظر قدرت سخت افزاری چندین سال است که در بازار گوشی‌های هوشمند حکمرانی می‌کند.

از طرف دیگر خوشبختانه اپل برای نسخه‌های ارزان‌تر پرچمداران خود هم همان تراشه‌های یکسان را به کار می‌برد و همین باعث شده تا تراشه‌ی ایفون 11 با ایفون 11 پرو مکس برابر باشد و ایفون 12 از تراشه یکسانی با ایفون 12 پرو مکس بهره ببرد.

ایفون 12 از تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic ساخت خود اپل استفاده می‌کند. این تراشه از شش هسته پردازنده مرکزی (2×3.1 GHz Firestorm + 4×1.8 GHz Icestorm)، چهار هسته پردازنده گرافیکی Apple GPU، پردازنده عصبی ۱۶ هسته‌ای برای یادگیری ماشینی و مودم X55 5G کوالکام میزبانی می‌کند.

مجموعه سخت افزاری این گوشی با ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی کوچک تحسین برانگیز است و هیچ برنامه یا بازی وجود ندارد که این گوشی نتواند آن را در نهایت کیفیت اجرا کند.

در طرف دیگر ایفون 11 از نسل قدیمی‌تر A13 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه معماری ۵ نانومتری دارد و شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Lightning با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Apple GPU را شامل می‌شود.

حافظه داخلی ایفون 11 مشابه رقیب است اما این گوشی از رم ۳ به جای ۴ گیگابایتی استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری ایفون 11 هم عالی است و این محصول بسیار سریع به همه‌ی دستورات پاسخ می‌دهد و قطعا در انجام هیچ کاری به مشکل برنخواهید خورد.

در نهایت برنده‌ی بخش سخت افزاری ایفون 12 خواهد بود؛ چرا که هم تراشه آن قدرت بیشتری دارد و هم این که شما از ۴ گیگابایت حافظه رم به جای ۳ گیگابایت بهره مند می‌شوید، اما در نظر داشته باشید که ایفون 11 هم بسیار قوی است و در استفاده معمول شاید متوجه تفاوت قدرت این دو ایفون نشوید.

 

مقایسه های نزدیکتر: مقایسه آیفون 12 و آیفون 8

 

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر باتری

ایفون 11 به داشتن شارژ دهی خوب شهرت داشت و این شارژ دهی به لطف باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی به دست آمده است. از طرفی ایفون 12 با کاهش ظرفیت مواجه شده و از باتری ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

هر دو گوشی می‌توانند در صورت داشتن استفاده نرمال یک روز کامل را دوام بیاورند که عملکرد خوب و رضایت بخشی به حساب می‌آید. در این بین ایفون 12 با وجود ظرفیت کمتر حدود ۱۰ درصد از رقیب بیشتر دوام می‌آورد که عملکرد رضایت بخشی است.

ایفون 12 از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و ایفون 11 از شارژ سریع ۱۸ واتی. به کمک آداپتور ۲۰ واتی ایفون 11 در ۲ ساعت شارژ می‌شود و ایفون 12 در مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه.

به طور کلی اما به نظر می‌رسد که برنده‌ی کلی بخش باتری را باید ایفون 12 بدانیم که هم سریع‌تر شارژ می‌شود و هم مقداری هم بیشتر دوام می‌آورد و شارژ دهی می‌کند.

 

برداشتن صدا از روی فیلم با اپلیکیشن روی گوشی:
تبدیل ویدیو به mp3

 

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ از نظر دوربین

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ دوربین

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ در قسمت دوربین

هر دو ایفون دوربین‌های دوگانه دارند که در این بخش این لنزها و سنسورهای آن‌ها را مقایسه خواهیم کرد.

دوربین اصلی

ایفون 11 دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مدل Apple iSight camera 11 با اندازه‌ی 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

از طرفی ایفون 12 هم سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی اما مدل Sony IMX372 با اندازه‌ی 1/3.4 اینچی و اندازه‌ی 1.4 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. این دوربین هم از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی توانایی ثبت تصاویری بسیار خوب و باکیفیت را دارا هستند اما ایفون 12 بهتر از رقیب عمل می‌کند و عکس‌های این گوشی شارپنس بهتری دارند و رنج دینامیکی گسترده‌تری را به ثبت می‌رسانند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند. عکس‌های فوق عریض هر دو ایفون رضایت بخش است اما در این بین ایفون 12 بهتر عمل می‌کند؛ چرا که عکس‌های این گوشی جزئیات بهتری دارند و نویز کمتری هم در آن‌ها دیده می‌شود. به طور کلی دوربین فوق عریض ایفون 11 خوب است اما عالی نیست.

دوربین سلفی

ایفون 11 و ایفون 12 لنزهای سلفی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند. این دو گوشی توانایی ثبت سلفی‌هایی باکیفیت خوب را دارا هستند اما باز هم مینی کمی بهتر عمل می‌کند و سلفی‌های بسیار باکیفیتی به ثبت می‌رساند. این تصاویر کنتراست و دقت رنگ بسیار رضایت بخشی دارند و جزئیات هم در سطح مناسبی قرار می‌گیرد.

پرتره

هر دو گوشی عکس‌های پرتره را با دوربین اصلی و به کمک قابلیت‌های نرم افزاری برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه به ثبت می‌رسانند. پرتره‌های ایفون 12 واقعا عالی هستند و این در صورتی است که ایفون 11 در برخی از مواقع نمی‌تواند خیلی عالی سوژه را از پس‌زمینه جدا کند.

تصاویر پرتره ایفون 12 جزئیات بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها و به خصوص رنگ پوست نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسد. کنتراست این تصاویر بسیار عالی است و پس‌زمینه به حالتی طبیعی مات می‌شود.

جمع بندی

حال به بخشی می‌رسیم که باید به سوالات پرسیده شده در ابتدای بخش پاسخ بدهیم. به طور کلی ایفون 12 ارزش خرید بسیار بیشتری نسبت به ایفون 11 دارد و به طور حتم اختلاف امکانات و قابلیت‌های موجود اختلاف قیمت را توجیه می‌کند.

ایفون 12 نمایشگر بسیار بهتری دارد که نه تنها کیفیت آن بیشتر است بلکه حاشیه‌های کمتری داشته و باعث می‌شود این گوشی خوش دست‌تر باشد. ایفون 12 ارگونومی بهتری دارد و تراشه‌ی آن هم قوی‌تر از ایفون 11 است. این محصول در بخش دوربین هم مقداری بهتر از ایفون 11 عمل می‌کند و در بخش باتری هم برنده است.

پس اگر اختلاف قیمت موجود برای شما چندان اهمیت ندارد به طور حتم ایفون 12 را خریداری کنید تا از همه‌ی بهبودهای حاصل شده نسبت به نسل قبل بهره مند شوید، اما اگر قصد داریم هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید ایفون 11 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سوالات متداول

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و برای بازی مناسب‌تر است؟ ایفون 11 قدرت سخت افزاری خوبی دارد و می‌تواند بازی‌های مختلف را بدون هیچ مشکلی اجرا کند اما قدرت سخت افزاری ایفون 12 بسیار عالی است و به دلیل داشتن نمایشگر اولد این گوشی برای بازی کردن مناسب‌تر است.

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ هر دو گوشی دوربین‌های بسیار خوب و باکیفیتی دارند اما در این بین ایفون 12 مقداری بهتر از رقیب است.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ با اختلاف زیاد ایفون 12. این گفته سه دلیل دارد، یکی این که پنل ایفون 12 از نوع اولد است و پنل ایفون 11 از نوع IPS. دلیل دوم حاشیه‌های کمتر نمایشگر ایفون 12 است و دلیل آخر به داشتن رزولوشن بالاتر و در نتیجه تراکم پیکسلی بیشتر برمی‌گردد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-11-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-12/
ads
ads