داغ ترین ها :
مقایسه آیفون 11 پرو مکس با ایفون 12 پرو مکس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با ایفون 12 پرو مکس

همیشه مطالب مقایسه گوشی در کلاس گوشی های پرچمدار جذاب و لذت بخش بوده، مخصوصا اگر این مقایسه بین دو پرچمدار قدرتمند کمپانی اپل باشد؛ پرچمدار سال 2020 آیفون در برابر پرچمدار آیفون در سال 2019 حرف زیادی برای گفتن دارد و این مقایسه باعث می شود متوجه تفاوت عمده بین این دو نسل شوید. آیفون هر ساله طرفداران خود را شوکه می کند و با رونمایی از گوشی های جذاب، باعث می شود دیگر کمپانی ها به فکر تغییر در ایده هایشان بی افتند. آیفون 11 پرو مکس از بهترین گوشی های سال 2019 است که تغییر زیادی نسبت به آبیفون های 10 ایجاد کرد، اما در عین ناباوری آیفون در گوشی آیفون 12 پرو مکس هم تغییرات بزرگ و ریسکی ای انجام داد که مثل همیشه با استقبال کاربران مواجه شد. اما هنوز بین طرفداران آیفون اختلاف است، کدام طراحی جذاب تر و خوش دست تر بود؟ طراحی با لبه های گرد یا طراحی با لبه های تخت؟ خیلی اعتقاد دارند طراحی گرد جذاب تر بوده و دست را آزار نمی دهد، در حالی که بسیاری بر این باورند که طراحی لبه تخت آیفون آن ها آن ها را یاد استیو جابز و طراحی آیفون 4 می اندازد، اما به نظر ما هر دو طراحی بسیار جذاب است و هیچوقت آیفون ها کاربرانشان را پشیمان نکرده اند؛ در ادامه به مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس می پردازیم، همراه ما باشید.

 

برای مشاهده قیمت گوشی آیفون به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس با iPhone 12 pro max از نظر طراحی و کیفیت ساخت

همانطور که با گوشی های آیفون و در کل برند اپل آشنایی دارید، می دانید که محصولات این شرکت هیچوقت بی کیفیت و پایین رده نیستند و هر وقت اپل محصولی تولید می کند انتظار کیفیت فوق العاده را از آن داریم. محبوب ترین محصولات اپل گوشی هایش است که اکثر کاربران از طریق گوشی های آیفون با اپل آشنا شده اند.

گوشی آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفون پس از سال ها بود و همگی از دیدن چنین محصولی هیجان زده شدند، طراحی با دو دوربین و استفاده از رنگ های تکرارای دیگر به سر رسیده بود و آیفون این بار با طراحی و رنگ های جدید به بازار آمد. آیفون باز هم در سال بعد طرفداران را شگفت زده کرد و با طراحی جدید اما نوستالژی، توانست ثابت کند که آیفون می تواند سلیقه خود را به کاربرانش دیکته کند به صورتی که آن را بپرستند.

تنها تغییر بسیار برجسته آیفون 12 پرو مکس نسبت به آیفون 11 پرو مکس، لبه های تخت آن است، در آیفون 11 پرومکس لبه فریم تخت است و در آیفون 11 پرومکس لبه فریم گرد است. آیفون 12 پرومکس دارای ماژول دوربین بزرگتری به 11 پرو مکس است که دلیل آن بهتر شدن دوربین ها است.

مقایسه آیفون 11 پرومکس و 12 پرومکس

آیفون 11 پرو مکس در ابعاد 158 در 77.8 و قطر 8.1 میلی متر با وزن 226 گرم عرضه شد و در مقابل آیفون 12 پرومکس در ابعاد 160.8 در 78.1 در قطر 7.4 میلی متر و وزن 228 گرم به بازار آمدند؛ این نشا دهنده این است که آیفون 12 پرومکس با ابعاد و وزن بالاتری طراحی شده و خیلی از کاربران از این نتیجه ناراضی هستند، اما باز هم  با این مشکلات کنار می آیند و این گوشی را تهیه می کنند.

آیفون 12 پرومکس و 11 پرومکس از نظر پنل جلویی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، به جز حاشیه دور صفحه نمایش که در آیفون 12 پرومکس خیلی کمتر شده و ناچ بالای صفحه که به طور محسوس کوچک تر شده. در آیفون 12 پرومکس حدود 87.4 درصد از پنل جلویی را نمایشگر تشکیل داده که در برابر آیفون 11 پرومکس با مقدار 83.7 درصد پیشرفت زیادی داشته و راضی کننده است.

مقایسه آیفون 11 پرومکس و 12 پرومکس

آیفون 12 پرومکس و 11 پرومکس از نظر چیدمان دکمه های روی فریم کناری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، در سمت راست دکمه پاور قرار دارد و در سمت چپ دکمه های حجم صدا، اهرم مکانیکی بی صدا کردن گوشی و درگاه سیم کارت وجود دارد. البته سایز دکمه ها در 12 پرومکس بزرگتر شده و راحت می توان آن ها را لمس کرد. در فریم بالایی المان خاصی دیده نمی شود اما در فریم پایینی درگاه شارژ لایتنینگ، میکروفون و اسپیکر وجود دارد.

در بالای پنل جلویی ناچ معروف اپل قرار گرفته که در آن دوربین سلفی و حسگرهای مربوط به تشخیص چهره برای باز شدن قفل گوشی و سنسور نور وجود دارد، همچنین سنسور تشخیص عمق میدان هم وجود دارد که به گرفتن عکس های سلفی و بهتر شناختن چهره برای باز شدن قفل گوشی کمک می کند. ناچ در آیفون 12 پرومکس مقداری کوچکتر نسبت به ناچ آیفون 11 پرومکس شده که باعث شده دید باز تر و بهتری نسبت به نمایشگر داشته باشید.

مقایسه آیفون 11 پرومکس و 12 پرومکس

قاب پشتی در هر دو گوشی از جنس شیشه است اما مات، خوشبختانه روی قاب پشتی به دلیل مات بودن، کثیفی و اثر انگشت نمی ماند؛ همچنین هم قاب پشتی هم پنل جلویی با محافظ گوریلاگلس وکتوس محافظت شده و فریم میانی هم از استیل ضد زنگ ساخته شده اما اثر انگشت به راحتی روی لبه های آیفون 12 پرومکس دیده می شود، اما در 11 پرومکس به دلیل مات بودن فریم اثر انگشتی دیده نمی شود.

در کل دو گوشی آیفون 12 پرومکس و آیفون 11 پرومکس از نظر طراحی بسیار چشم نواز و خوش دست هستند، در دست گرفتن آیفون ها همیشه حس خوبی به کاربر دست می دهد، نه بخاطر قیمتی که برای آن پرداخت می کنید، زیرا دیگر برند ها هم محصولاتی حتی گران تر از آیفون ها تولید می کنند اما حسی که آیفون به کاربر منتقل می کند را نمی توانند شبیه سازی کنند.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی هوشمند را در مجله تکنولایف بخوانید.
مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو

 

 

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس از نظر صفحه نمایش

نمایشگر آیفون ها همیشه جزو بهترین ها هستند، حالا که باید نمایشگر دو آیفون با یکدیگر را مقایسه کنیم راحت تر است، زیرا در آیفون 12 پرومکس و آیفون 11 پرومکس خیلی تفاوت کیفیت در نمایشگرها وجود ندارد، البته نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 12 پرومکس با وضوح 1284 در 2778 در برابر آیفون 11 پرومکس 6.5 اینچی با رزولوشن 1242 در 2688 عملکرد طبیعتا بهتری دارد، زیرا آیفون 12 پرومکس جدیدتر است و البته اپل اجازه نداده بزرگ شدن نمایشگر از کیفیت تصویر بکاهد.

نمایشگر آیفون 12 پرومکس و 11 پرومکس هر دو دارای ویژگی های یکسان اما تاثیر گذاری هستند که در مدل بالاتر فقط بهبود یافته اند، مثل قابلیت True Tone  یا Wide color gamut که هر دو به کنتراست و دقت رنگ تصاویر مرتبط هستند. همچنین تراکم پیکسلی در هر دو گوشی یکسان است و اندازه آن 458 پیکسل در هر اینچ است.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس

یکی از ویژگی های جذاب نمایشگرهای Super Retina XDR OLED که در آیفون های 12 و 11 بکار رفته، عملکرد بسیار قدرتمند آن در زیر نور مستقیم آفتاب است؛ اگر می خواهید یک گوشی داشته باشید که بتوانید در نور محیط با آن به راحتی کار کنید، خرید آیفون 12 پرومکس و آیفون 11 پرومکس را پیشنهاد می دهیم. این دو گوشی دارای روشنایی تصویر 800 نیت هستند که بالاترین نرخ آن به 1200 نیت هم می رسد که در حالت اتوماتیک است.

هر دو نمایشگر دارای قابلیت های HDR10 و دالبی ویژن هستند که باعث می شوند رنگ ها طبیعی تر و واضح تر به نظر برسند، شاید در محتوای بی کیفیت و عادی این ویژگی ها خودشان را نشان ندهند و متوجه حضور آن ها نشوید، اما به محض پخش کردن تصاویر با کیفیت فول اچ دی و یا 4K متوجه کیفیت فوق العاده نمایشگر این دو گوشی می شوید.

از نظر محافظت هم نمایشگر این دو گوشی به محافظ oleophobic coating مجهز است که ضد خط و خش و ضربه است، این محافظ به گوریلا گلس کمک می کند و با یکدیگر باعث می شوند نمایشگر گوشی در برابر خط و خش و یا ضربه بسیار مقاوم باشد.

 

قیمت ایفون ۱۲ پرو مکس با حافظه 256 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه آیفون 11 پرومکس و آیفون 12 پرومکس از نظر اسپیکر

اسپیکر گوشی ها امروزه به سطح بالایی رسیده اند و کمپانی های سازنده سعی می کنند با ساخت اسپیکرهای بسیار با کیفیت، نیاز کاربر به اسپیکرهای جانبی را کم تر کنند. البته هنوز راه زیادی تا آن سطح از کیفیت و بلندی صدا مانده تا به اسپیکرهای جانبی برسند، اما هیچ چیز از این غول تکنولوژی بعید نیست و میتوانیم انتظار این را داشته باشیم.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس

هر دو گوشی آیفون 12 pro max و آیفون 11 pro max دارای اسپیکرهای دوگانه استریو هستند که عملکرد آن ها جزو بهترین ها در میان گوشی های هوشمند است؛ در آیفون های 12 پرومکس اسپیکر تقویت شده و بهتر عمل می کند، اما خیلی نمی توانید تفاوت میان اسپیکر این دو گوشی را حس کنید. در مجموع اسپیکر این دو گوشی فوق العاده است و هم از وضوح صدای بسیار خوبی بهره می برند و هم بلندی صدای زیادی دارند، نکته مثبت اینجاست که در صورت زیاد کردن صدا با افت کیفیت و یا خش خش کردن مواجه نمی شوید.

خرید گوشی پرچمدار

مقایسه iPhone 12 Pro Max و iPhone 11 Pro Max از نظر نرم افزار و رابط کاربری

نرم افزار و رابط کاربری آیفون هیچ حرفی برای گفتن نمی گذارند، سیستم عامل ios آیفون همیشه زبان زد خاص و عام بوده و بسیاری از طرفداران اندروید هم در بعضی موارد علاقه دارند اندروید مانند ios عمل کند؛ سیستم عامل IOS آیفون ها به خوبی با پردازنده و دیگر اجزای گوشی هماهنگ هستند و پایدار ترین سیستم عامل در میان گوشی های هوشمند را به نام خود کرده اند.

در سیستم عامل ios شاید بعضا با یک سری محدودیت های معروف اپل و سیاست های کاری اش مواجه شوید، اما رابط کاری بسیار روان و راحت این سیستم عامل انقدر کاربران و مخاطبانش را جذب می کنند که کم پیش می آید طرفدار آیفون بتواند با اندروید و دیگر سیستم عامل ها کنار بیاید.

سیستم عامل IOS 14 در گوشی های آیفون 12 پرومکس بسیار بهینه و دوست داشتنی تر شده، البته نسبت به IOS 13 که در آیفون 11 پرومکس از آن استفاده شده خیلی تغییر مهمی نداشته است، اما همانطور که می دانید اپل در هر به روز رسانی، با رفع باگ ها و بهبود سرعت عمل گوشی و یا بهبود عملکرد باتری سیستم عامل خود را هر ماه بهتر از گذشته می کند.

مقایسه iphone 12 pro max با iphone 11 pro max

یکی از بزرگترین تغییرات ios 14 نسبت به ios 13، امکان اضافه کردن ویجت های کارآمد و زیبا به منوی گوشی است، این ویجت ها شاید قدیمی و تکراری باشند و بگویید در اندروید سال ها است از آن استفاده می شود، اما ویجت های ios 14 با ویجت های اندرویدی متفاوت هستند و با شخصی سازی آن ها جذابیت بسیاری به منوی گوشی خودتان می بخشید.

همچنین همیشه آیفون Control Center سیستم عامل آی او اس را دست خوش تغییراتی می کند که در ios 14 هم شاهد این تغییرات بودیم که باعث تجربه رابط کاربری راحت تری هم می شود. در مجموع حسی که از کار کردن با گوشی های آیفون دریافت می کنید، نصف بیشتر آن به دلیل رابط کاربری بسیار روان و جذابی است که سیستم عامل ios به آن بخشیده و پیشنهاد می کنیم اگر آیفون 11 دارید، حتما آن را به ios 14 و حتی بالاتر آپدیت کنید تا از تمام ویژگی های سیستم عامل ایفون بهره مند شوید.

 

مقایسه مشابه در گوشی های سامسونگ:

مقایسه گوشی S20 Ultra با گلکسی نوت 20 اولترا

 

مقایسه iPhone 11 Pro Max و iPhone 12 Pro Max از نظر عملکرد سخت افزاری

همانطور که آیفون ها از لحاظ نرم افزاری بسیار پایدار و هماهنگ عمل می کنند، در بخش نرم افزار هم همینطور هستند؛ کمتر شخصی را پیدا می کنید که از سخت افزار گوشی آیفون خود راضی باشد، البته بحث باتری جداست و در ادامه به آن می پردازیم. اما بحث اصلی ما در این بخش پردازنده و رم است، بخش هایی که اپل در آن ها حرف اول را میزند.

در تمام تست ها می بینید که پردازنده های اپل هر ساله بالاتر از دیگر پردازنده های هم رده شان قرار می گیرند و تقریبا اسنپدراگون و اگزینوس را به رتبه های پایین تر منتقل کرده است. آیفون 12 پرومکس از پردازنده بسیار قدرتمند و جذاب A14 Bionic Apple استفاده می کند که نسبت به آیفون 11 پرومکس با پردازنده A13 Bionic Apple افزایش عملکرد بسیار خوبی داشته و در اصل این عادت اپل است که هرسال یک پردازنده قدرتمند روانه بازار کند و تمام رکورد ها را جا به جا کند.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرومکس دارای مقدار رم 6 گیگابایت است که در برابر آیفون 11 پرومکس با رم 4 گیگابایت ارتقای بسیار زیاد و بزرگی است، شاید فکر کنید که 6 گیگابایت رم باز هم کم باشد، اما زدن رکورد تمام تست ها و کنار زدن پردازنده های اسنپدراگون و اگزینوس اتفاقی و آسان نیست، پس حتما این مقدار رم کافی است.

همچنین آیفون 12 پرومکس در مقادیر 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه شده که در مقابل آیفون 11 پرومکس دارای مقادیر 64، 256 و 512 گیگابایت است، به نظر می رسد که آیفون 12 پرومکس دارای مقادیر بهتر و کاربر پسند تری است، چون حافظه 64 گیگابایت خیلی به کار نمی آید و 128 گیگابایت مفیدتر از آن است.

تفاوت آیفون 12 پرو مکس با ایفون 11 پرو مکس

در مجموع باید گفت که آیفون 12 پرومکس عملکرد خیلی بهتر و قدرتمند تری نسبت به آیفون 11 پرومکس دارد، اما اگر به اندازه آیفون 12 پرومکس نمی توانید هزینه کنید، تضمین می کنیم که هر نوع بازی و برنامه سنگین و گرافیکی ای که مدنظر دارید را اجرا می کند بدون هیچ لگ و یا افت سرعتی، در حقیقت آیفون 12 پرومکس با آیفون 11 پرومکس توانایی رقابت دارد و اپل برای رقابت با گذشته خودش محصولات جدیدش را روانه بازار می کند، پس مطمئن باشید که 12 پرومکس بسیار قدرتمند است و آیفون 11 پرومکس هم جزو بهترین ها بعد از 12 پرومکس است.

 

خرید آیفون 12 پرو مکس با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه آیفون 12 پرو مکس و آیفون 11 پرو مکس از نظر باتری

آیفون 11 پرومکس از نظر ظرفیت باتری بیشتر از آیفون 12 پرومکس است، اما نمی توان صد در صدی گفت که باتری آیفون 11 پرومکس بهتر از باتری آیفون 12 پرومکس است، زیرا آیفون 12 پرومکس انقدر بهینه تر از آیفون 11 پرومکس شده که مصرف باتری تا حد زیادی کاهش داده شده و می توانید به همان میزان که با آیفون 11 پرومکس کار می کنید با آیفون 12 پرومکس هم کار کنید.

آیفون 12 پرومکس دارای یک باتری با ظرفیت 3687 میلی آمپر ساعت است، از طرفی آیفون 11 پرومکس دارای باتری با ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعت است، پس روی کاغذ طبیعتا آیفون 11 پرومکس بهتر است، اما آیفون 12 پرومکس مصرف بهینه تر و پایدار تری دارد که باعث می شود مصرف باتری به شدت کاهش یابد.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس و آیفون 11 پرو مکس از نظر باتری

در کل همه کاربران همیشه از باتری آیفون ناراضی هستند و حق دارند، امروزه که گوشی های ارزان هم 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری دارند، کاربران انتظار دارند زمانی که 1000 دلار برای گوشی خود هزینه می کنند، گوشی کامل از همه لحاظ در دست بگیرند. اما به تازگی با ios 14 و پردازنده A14 عملکرد گوشی های آیفون بسیار بهتر شده و ساعات بیشتری انرژی ذخیره می کنند.

آیفون 11 پرومکس توسط یک شارژر با قابلیت شارژ سریع 20 واتی شارژ می شود و دارای فناوری شارژ Qi و PD 2.0 است که در برابر آن آیفون 12 پرومکس توسط شارژر 22 واتی شارژ می شود، البته یکی دیگر از تفاوت های این دو گوشی در شارژ شدن، اضافه شدن قابلیت شارژ مگ سیف است که در این فناوری یک سیم پیچ مسی در قاب پشتی قرار گرفته و به کمک شارژرهای مگ سیف می توانید گوشی خود را به صورت بی سیم شارژ کنید، البته تهیه شارژرهای مگ سیف هزینه جداگانه دارد.

خرید هندزفری

مقایسه آیفون 12 پرو مکس و آیفون 11 پرو مکس پرو از نظر دوربین

دوربین آیفون ها همیشه بهترین هستند، البته نه اینکه گوشی های سونی، سامسونگ، شیائومی و یا هواوی خوب نیستند و قابل رقابت با آیفون نخواهند بود، اتفاقا در تست ها گوشی های هواوی هستند که اکثر اوقات صدر نشینند، اما این تست ها بر حسب مجموع عماکرد تمام لنز ها محاسبه می شود که گوشی های آیفون در بخش دوربین تله فوتو همیشه ضعیف تر از بقیه عمل کرده و زوم های 10 برابری اپتیکال طبیعتا بهتر از زوم 3 برابری اپتیکال ایفون است.

در اگر لنز تله فوتو را کنار بگذاریم، در حقیقت این گوشی های آیفون است که هر سال شایسته لقب بهترین دوربین هستندغ دوربین اصلیف تصاویر پرتره، فیلم برداری فوق روان و حرفه ای و یا عکس های شب گوشی های آیفون جزو بهترین ها در بین گوشی های هوشمند هستند. در ادامه به مقایسه دوربین دو گوشی آیفون 11 پرومکس و آیفون 12 پرومکس می پردازیم.

 

اگر دوربین برای شما از همه چیز مهم تر است، مطلب زیر را حتما بخوانید:

بهترین دوربین گوشی

 

دوربین اصلی

دوربین اصلی در آیفون ها همیشه با یک مقدار مگاپیکسل عرضه می شوند، هر دو گوشی دارای حسگر واید 12 مگاپیکسلی هستند که دوربین اصلی این دو گوشی محسوب می شوند. عملکرد دوربین اصلی در نور روز فوق العاده است، هم در گوشی آیفون 11 پرومکس هم در گوشی آیفون 12 پرومکس؛ آیفون 12 پرومکس ارتقای خیلی زیادی در بخش دوربین ایجاد نکرده و فقط روی بهبود لنز ها کار کرده است. عکس های ثبت شده توسط دوربین اصلی در نور روز و مناسب بسیار خوب است، هیچ نویزی در تصاویر دیده نمی شود، وضوح تصاویر بسیار بالا هستند و روشنایی و کنتراست بسیار بالا باعث می شود عکس ها به خوبی ثبت شوند.

مقایسه دوربین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس از نظر دوربین اولتراواید

دوربین اولترا واید در هر دو گوشی آیفون 12 پرومکس و 11 پرومکس لنز 12 مگاپیکسلی است، لنزی که شاید آن را بهترین لنز فوق عریض در میان گوشی های هوشمند بتوانیم بنامیم؛ لنز اولتراواید در آیفون 11 پرومکس گستره دید 120 درجه ای دارد که خیلی زیاد است و محدوده بسیاری را پوشش می دهد، در آیفون 12 پرومکس هم زاویه دید 120 درجه است و می توانید در یک محیط کوچک یا بزرگ فضای زیادی را در عکس ثبت کنید.
عکس های ثبت شده با دوربین اولتراواید بسیار با کیفیت هستند و افت کیفیت ندارد، نویز در تصاویر دیده نمی شود و نکته بسیار مثبت آن این است که کناره های تصویر کشیده و بد فرم نمی شود.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس از نظر دوربین اولتراواید

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس از نظر دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو در گوشی آیفون 11 پرومکس دارای زوم 2 برابری اپتیکال است و کیفیت تصویر بسار خوبی دارد، اما در مقابل لنز تله فوتو در گوشی آیفون 12 پرومکس زوم 2.5 برابری اپتیکال دارد که مقداری بیشتر می توانید زوم کنید و با کیفیت بالا عکاسی کنید.

اما در نظر داشته باشید که دوربین تله فوتو در آیفون خیلی روی زوم زیاد تمرکز نکرده و بیشتر سعی بر این بوده که بتوانید با زوم کردن حتی عکس های پرتره با کیفیت و حرفه ای ثبت کنید، اما نمی توانید مانند S21 اولترا یا Mi 11 اولترا از ماه عکس بگیرید، زیرا فقط 2 تا 2.5 برابر زوم اپتیکال در اختیاز دارید.

مقایسه آیفون 11 پرومکس و 12 پرومکس

 

بازی های جذاب iOS را به شما معرفی کردیم: بهترین بازی های ایفون

 

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس از نظر عکاسی در حالت شب دوربین

حالت شب در دوربین آیفون 11 پرومکس بسیار خوب و تاثیر گذارعمل می کند، عکس های ثبت شده با دوربین اصلی در این حالت بسیار با کیفیت و روشن هستند، اما در حالت اولتراواید مقداری افت کیفیت پیدا می کنید و در تله فوتو هم افت کیفیت و نویز به راحتی به چشم می خورد.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و 12 پرو مکس

اما در آیفون 12 پرومکس حالت شب دوربین اصلی فوق العاده شده و بهبود زیادی پیدا کرده، در تاریکی محض عکس بگیرید باز هم عکس ها روشن و با کیفیت ثبت می شوند، در لنز اولترا واید هم خیلی عکاسی در شب پیشرفت کرده و تصاویر ثبت شده افت کیفیت محسوسی دارند، اما لنز تله فوتو هنوز جای کار دارد و در کل نقطه ضعف آیفون ها به شما می رود.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و 12 پرو مکس

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس از نظر دوربین سلفی

دوربین سلفی در هر دو آیفون 12 مگاپیکسل است به همراه سنسور SL 3D که کمک زیادی به ثبت تصاویر پرتره می کند، به این صورت که عمق میدان را به صورت لیزری می سنجد و می تواند مدل سازی درونی انجام دهد، برای مثال برای باز کردن قفل گوشی به واسطه تشخیص چهره، به کمک این سنسور صورت شبیه سازی می شود و به همین دلیل تشخیص چهره آیفون ها بسیار دقیق هستند و توانستند جای حسگر اثر انگشت را بگیرند.

کیفیت دوربین سلفی آیفون 11 پرومکس و آیفون 12 پرومکس در نور مناسب و یا روز بسیار خوب است، عکس های پرتره ای که این دوربین ثبت می کند به راحتی قابل رقابت با پرتره های گرفته شده توسط دوربین اصلی است، همچنین در نور شب هم عملکرد بسیار خوبی دارند و می توانید به راحتی در نور کم با دوستان خود سلفی بگیرید.

مقایسه دوربین سلفی آیفون 11 پرو مکس با iphone 12 pro max

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس از نظر فیلم برداری

دوربین آیفون 12 پرومکس در بخش فیلم برداری پیش رفت بسیاری کرده است نسبت به آیفون 11 پرومکس؛ آیفون 11 پرومکس دارای قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است که در آیفون 12 پرومکس هم به همین منوال است، اما در آیفون 12 پرومکس قابلیت فیلم برداری دالبی ویژن اضافه شده با نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم ها را ضبط می کند. کیفیت فیلم های ضبط با این قابلیت بسیار بالاست و حجم فیلم ها هم بالاتر می رود، دلیل حجم بالای این ویدئو لایه باز بودن ویدئوها است که این امکان را به شما می دهد که فیلم خود را لحظه به لحظه ویرایش کنید. البته در این قابلیت رنگ و لعاب ویدئوها بسیار جذاب با کنتراست بالا است و اگر علاقه به ساخت فیلم با گوشی دارید، خرید آیفون 12 پرومکس را به شما توصیه می کنیم.

مقایسه گوشی iPhone 12 Pro Max با iPhone 11 Pro Max

نام گوشی iPhone 12 Pro Max iPhone 11 Pro Max
تاریخ معرفی 23 آبان سال 1399 29 شهریور سال 1398
ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.4 میلی متر 158 در 77.8 در 8.1 میلی متر
وزن 228 گرم 226 گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش 6.7 اینچ – Super Retina XDR OLED   – 60 هرتز 6.5 اینچ Super Retina XDR OLED – 60 هرتز
سیستم‌عامل IOS 14 IOS 13
تراشه A14 Bionic A13 Bionic
کارت حافظه خیر خیر
حافظه داخلی 128 ، 256 و 512 گیگابایت 64 ، 256 و 512 گیگابایت
رم 6 گیگابایت 4 گیگابایت
دوربین پشت 12 مگاپیکسل عریض

12 مگاپیکسل فوق عریض

12 مگاپیکسل تله فوتو

12 مگاپیکسل عریض

12 مگاپیکسل فوق عریض

12 مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو 12 مگاپیکسل

سنسور SL 3D

12 مگاپیکسل

سنسور SL 3D

باتری 3687 میلی‌آمپر ساعت 3969 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 22 وات 20 وات
رنگ گرافیتی، آبی، نقره ای، طلایی خاکستری، نقره ای، طلایی، سبز

جمع بندی: آیفون 11 پرو مکس بهتر است یا آیفون 12 پرو مکس؟

گوشی آیفون 12 پرومکس یک سال پس از آیفون 11 پرومکس به بازار آمده است، درست است که گوشی های آیفون هرسال از نظر سرعت سخت افزاری و عملکرد بهتر می شوند، اما در حقیقت آیفون 12 پرومکس تغییر خیلی زیادی از نظر نوآوری نداشت و فقط طراحی جدید را دیدیدم. اگر موافق گوشی های لبه تخت هستید، آیفون 12 پرومکس بخرید، اما اگر گوشی با لبه گرد میپسندید، حتما آیفون 11 انتخاب بهتری برای شما است.

تفاوت آیفون 12 پرو مکس با ایفون 11 پرو مکس

اما تفاوت های این دو نسخه فقط در طراحی نیست، فیلم برداری بهتر، عکاسی در شب حرفه ای تر و پردازنده نسل جدید قدرتمندتر ویژگی های برجسته آیفون 12 پرومکس است. اما اگر نمی خواهید خیلی هزینه کنید و از قابلیت دالبی ویژن استفاده نمی کنید، طبیعتا بهتر است پول زیادی برای آیفون 12 پرومکس صرف نکنید. اگر قصد خرید آیفون برای بازی دارید، پیشنهاد ما 11 پرومکس است، زیرا 12 پرومکس سنگین تر، دارای فریم لبه تخت که ممکن است اذیت کننده باشد و گران تر است، انقدر پردازنده های اپل قدرتمند است که نمی توانیم بگوییم یک بازی مانند کالاف دیوتی موبایل در آیفون 11 پرومکس مشکل دارد و در آیفون 12 پرومکس بهتر است، با تهیه آیفون 11 پرومکس هم می توانید به راحتی بازی های سنگین را اجرا کنید و ظرفیت باتری بیشتر برای افراد گیمر مفید تر است که آن هم در آیفون 11 پرومکس محقر می شود.

پس پیشنهاد می کنیم اگر بودجه تا محدود است، خرید آیفون 11 پرومکس را در نظر بگیرید، زیرا تقریبا تفاوت زیادی با 12 پرومکس ندارد اما اختلاف قیمتی زیادی با یکدیگر دارند، می توانید به جای آن یک آیفون 11 پرومکس با حافظه بیشتر بخرید که هیچ مشکلی در طولانی مدت برایتان پیش نیاید.

به نظر شما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیفون 11 پرومکس یا آیفون 12 پرومکس؟ آیا شما تجربه کار با این دو گوشی را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این دو گوشی آیفون 11 پرومکس و آیفون 12 پرومکس برای بازی کردن بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را از کار کردن با این دو گوشی با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-11-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%85%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-12-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%85%da%a9%d8%b3/
ads
ads