داغ ترین ها :
مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی

در بازار کشور و البته بازار جهانی با معرفی ایفون جدید ایفون نسل قبل با قیمت کمتری فروخته می‌شود و همین ارزش خرید نسل قبل را افزایش می‌دهد. این اتفاق تا کنون دو مرتبه برای ایفون 11 و یک مرتبه برای ایفون 12 مینی رخ داده است و این گوشی‌ها حالا قیمت بسیار ارزنده‌تری دارند. پس قصد داریم به مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی بپردازیم. امیدواریم که آیفون 11 با آیفون 12 مینی باعث شود شما انتخاب راحت‌تری در زمان خرید یکی از این دو گوشی داشته باشید. قبل از شروع  بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی اپل:

گوشی ایفون 12 مینی ایفون 11
تاریخ معرفی مهر ۹۹ شهریور ۹۸
ابعاد ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ در ۷.۴ میلی‌متر ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر
وزن ۱۳۵ گرم ۱۹۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۵.۴ اینچ – Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۱ اینچ – Liquid Retina IPS LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل iOS 15 (اکنون) iOS 15 (اکنون)
تراشه A14 Bionic A13 Bionic
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعت ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۰ وات ۱۸ وات
رنگ سفید، مشکی، سبز، آبی، بنفش و قرمز سفید، مشکی، زرد، بنفش، سبز و قرمز

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در ابتدای بخش طراحی باید عنوان کنیم که ایفون 12 مینی خوش دست‌ترین گوشی پرچمدار در جهان است که در دل بدنه‌ی کوچک خوب سخت افزاری بسیار قوی و دوربین‌هایی بسیار توانمند را جای داده و نمایشگری بسیار جذاب هم دارد.

این محصول تنها ۱۳۵ گرم وزن و ۷.۴ میلی متر ضخامت دارد در حالی که وزن ایفون 11 برابر با ۱۹۴ گرم و ضخامت آن ۸.۳ میلی متر است. این مقایسه به خوبی نشان می‌دهد که ایفون 12 مینی در زمینه ارگونومی می‌تواند تمام گوشی‌های موجود در جهان را شکست دهد.

خرید آیفون ۱۲ مینی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی

به سراغ قاب پشتی هر دو ایفون برویم، جایی که متریال شیشه استفاده شده و هر دو گوشی هم طراحی براق دارند. هر دو ایفون از لوگوی اپل در میانه‌ی قاب پشتی و فریم مربعی دوربین‌ها در بالا سمت چپ میزبانی می‌کنند.

فریم آلومینیومی اطراف دو گوشی که طراحی مات هم دارد جایی است که این دو گوشی در بخش طراحی از هم فاصله می‌گیرند و در حالی که ایفون 11 از طراحی قبلی و انحنا دار بهره می‌برد ایفون 12 مینی لبه‌های کاملا تخت و برس خورده دارد که زیبایی دو چندانی را به ایفون 12 مینی بخشیده است.

 

 

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی

هر دو گوشی بسیار خوش ساخت هستند و در ابتدای در دست گرفتن آن‌ها متوجه متریال بسیار خوب به کار رفته در این دو گوشی می‌شوید. در سمت راست ایفون 11 دکمه پاور و خشاب سیم کارت قرار گرفته و در سمت راست ایفون 12 مینی تنها از دکمه‌ی پاور میزبانی می‌کند.

در سمت چپ ایفون 11 دکمه‌های ولوم و سایلنت دیده می‌شود و ایفون 12 مینی تنها یک خشاب سیم کارت اضافه‌تر بر این موارد دارد. در پایین هر دو ایفون هم درگاه لایتنینگ، اسپیکر و میکروفون قرار گرفته است.

اما قاب جلویی چه وضعیتی دارد؟ هر دو گوشی از این نظر که از یک ناچ بزرگ میزبانی می‌کنند بسیار شبیه به هم هستند اما ایفون 12 مینی حاشیه‌های بسیار کمتری به نسبت رقیب دارد و نمایشگر آن ۸۵ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و این در صورتی است که این عدد برای ایفون 11 حدود ۷۹ است.مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی

این دو ایفون از IP68 پشتیبانی می‌کنند اما ایفون 12 مینی گواهی قوی‌تری دارد و می‌تواند به جای عمق ۲ متری تا عمق ۶ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. ایفون 12 مینی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز، سبز و بنفش در دسترس قرار دارد و رنگ‌های ایفون 11 سبز، قرمز، سفید، مشکی، بنفش و زرد هستند.

 

 

مقایسه آیفون 11 با iphone 12 mini

برنده‌ی این بخش به طور حتم ایفون 12 مینی خواهد بود؛ چرا که این محصول به واقع یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های تاریخ است و همچنین از نظر زیبایی و حاشیه‌های پنل جلویی هم نسبت به رقیب برتری دارد.

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر صفحه نمایش

ایفون 12 مینی یک نمایشگر ۵.۴ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ داشته و تراکم ۴۷۶ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و True-Tone و Wide Color Gamut هم برای آن در نظر گرفته شده است.

کیفیت این نمایشگر بسیار عالی و چشم نواز است و رنگ‌ها به صورت زنده و در عین حال با دقت بالا به نمایش درمی‌آیند. رنگ مشکی عمق بینهایت دارد و محتوا به صورت بسیار شارپ و با کنتراست بالا قابل مشاهده هستند. به غیر از نبود نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به این پنل وارد کرد.مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی

از طرف دیگر ایفون 11 صفحه نمایشی ۶.۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۷۹۲×۸۲۸ داشته و تراکم ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این پنل همچنین از فناوری‌هایی نظیر True-Tone و Wide color gamut پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر ایفون 11 قطعا یک پله پایین‌تر از رقیب قرار می‌گیرد؛ زیرا هم رزولوشن پایین‌تری نسبت به رقیب دارد و هم این که به جای فناوری اولد از فناوری IPS استفاده می‌کند. کیفیت این صفحه نمایش قابل قبول و مناسب است اما همان طور که از مشخصات برمی‌آید در سطح پایین‌تری نسبت به پنل ایفون 12 مینی قرار می‌گیرد.

 

 

برای جمع بندی این بخش می‌توانیم بگوییم که گوشی برنده به طور حتم ایفون 12 مینی خواهد بود و تنها اگر اندازه‌ی ۶.۱ اینچی ایفون 11 برای شما جذاب‌تر است باید به سراغ این محصول بروید و از همه‌ی جنبه‌های دیگر پنل ایفون 12 مینی بهتر عمل می‌کند.

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر اسپیکر

مطابق چیزی که از اپل انتظار داریم هر دو گوشی دارای اسپیکرهایی با قابلیت تولید صدای استریو هستند. اسپیکرهای هر دو گوشی عملکردی بسیار عالی و رضایت بخش دارند و صدایی رسا، بلند و واضح را به گوش شما می‌رسانند.

بین این دو محصول البته بلندی صدا و همچنین کیفیت اسپیکرهای ایفون 12 مینی مقداری بیشتر از رقیب هستند، هر چند که به طور کلی این دو گوشی نسبت به برادران بزرگ‌تر خود مانند ایفون 11 پرو و ایفون 12 پرو از نظر کیفیت صدا در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند.

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر نرم افزار و رابط کاربری

یکی از دلایل اصلی که ایفون‌ها همواره گوشی‌های خاصی بوده‌اند و اپل توانسته در زمینه فروش این محصولات تا این حد موفق عمل کند به خاطر سیستم عامل بسیار خوب ایفون‌ها یعنی iOS است.

این سیستم عامل بسیار پایدار و بهینه است و از توان پردازشی و گرافیکی سخت افزار به صورت بهینه و کامل استفاده می‌کند، اتفاقی که در گوشی‌های اندرویدی کمتر شاهد آن هستیم و در برخی بخش‌ها نرم افزار نمی‌تواند از تمام توان سخت افزار استفاده کند.

iOS به طور کلی قابلیت شخصی سازی کمی دارد و همچنین قابلیت‌های کاربردی مثل AOD و همچنین Split screen همچنان در آن دیده نمی‌شود اما در عوض نرم افزارها در این سیستم عامل بسیار بهتر و روان‌تر عمل می‌کنند و شما حس بهتری در هنگام استفاده خواهید داشت.

هر دو گوشی در حال حاضر از iOS 15 استفاده می‌کنند و تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود اما از آنجایی که ایفون 12 مینی یک سال جدیدتر از ایفون 11 است در نهایت یک آپدیت بیشتر دریافت خواهد کرد.

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر عملکرد سخت افزاری

در بخش سخت افزاری اپل همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و هر سال با تراشه‌های اختصاصی خود رقبای اندرویدی را به راحتی شکست می‌دهد و از نظر قدرت سخت افزاری چندین سال است که در بازار گوشی‌های هوشمند حکمرانی می‌کند.

از طرف دیگر خوشبختانه اپل برای نسخه‌های ارزان‌تر پرچمداران خود هم همان تراشه‌های یکسان را به کار می‌برد و همین باعث شده تا تراشه‌ی ایفون 11 با ایفون 11 پرو مکس برابر باشد و ایفون 12 مینی از تراشه یکسانی با ایفون 12 پرو مکس بهره ببرد.

ایفون 12 مینی از تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic ساخت خود اپل استفاده می‌کند. این تراشه از شش هسته پردازنده مرکزی (2×3.1 GHz Firestorm + 4×1.8 GHz Icestorm)، چهار هسته پردازنده گرافیکی Apple GPU، پردازنده عصبی ۱۶ هسته‌ای برای یادگیری ماشینی و مودم X55 5G کوالکام میزبانی می‌کند.

مجموعه سخت افزاری این گوشی با ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی کوچک تحسین برانگیز است و هیچ برنامه یا بازی وجود ندارد که این گوشی نتواند آن را در نهایت کیفیت اجرا کند.مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر عملکرد سخت افزاری

در طرف دیگر ایفون 11 از نسل قدیمی‌تر A13 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه معماری ۵ نانومتری دارد و شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Lightning با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Apple GPU را شامل می‌شود.

حافظه داخلی ایفون 11 مشابه رقیب است اما این گوشی از رم ۳ به جای ۴ گیگابایتی استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری ایفون 11 هم عالی است و این محصول بسیار سریع به همه‌ی دستورات پاسخ می‌دهد و قطعا در انجام هیچ کاری به مشکل برنخواهید خورد.

در نهایت برنده‌ی بخش سخت افزاری ایفون 12 مینی خواهد بود؛ چرا که هم تراشه آن قدرت بیشتری دارد و هم این که شما از ۴ گیگابایت حافظه رم به جای ۳ گیگابایت بهره مند می‌شوید، اما در نظر داشته باشید که ایفون 11 هم بسیار قوی است و در استفاده معمول شاید متوجه تفاوت قدرت این دو ایفون نشوید.

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر باتری؛ پاشنه آشیل ایفون 12 مینی

ایفون 12 مینی جثه‌ی بسیار کوچکی دارد و طبیعی است که اپل نتواند باتری خیلی پر ظرفیتی در دل آن قرار دهد. این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و در طرف دیگر ایفون 11 باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی دارد.

ایفون 12 مینی شارژ دهی خوبی ندارد و با یک بار شارژ و استفاده نرمال شما مجبور می‌شوید غروب مجددا گوشی را به شارژ متصل کنید و این محصول نمی‌تواند یک روز کامل شارژ دهی کند. از طرف دیگر ایفون 11 عملکرد خوبی دارد و یک روز کامل با استفاده نرمال دوام می‌آورد.مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر باتری

بنابراین برنده این بخش از نظر شارژ دهی قطعا ایفون 11 خواهد بود. ایفون 12 مینی از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و ایفون 11 از شارژ سریع ۱۸ واتی. به کمک آداپتور ۲۰ واتی ایفون 11 در ۲ ساعت شارژ می‌شود و ایفون 12 مینی در مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه.

به طور کلی اما به نظر می‌رسد که برنده‌ی کلی بخش باتری را باید ایفون 11 بدانیم.

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر دوربین

هر دو ایفون دوربین‌های دوگانه دارند که در این بخش این لنزها و سنسورهای آن‌ها را مقایسه خواهیم کرد.

 

 

مقایسه آیفون 11 با آیفون 12 مینی از نظر دوربین

دوربین اصلی

ایفون 11 دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مدل Apple iSight camera 11 با اندازه‌ی 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.مقایسه دوربین آیفون 11 با آیفون 12 مینی

از طرفی ایفون 12 مینی هم سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی اما مدل Sony IMX372 با اندازه‌ی 1/3.4 اینچی و اندازه‌ی 1.4 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. این دوربین هم از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی توانایی ثبت تصاویری بسیار خوب و باکیفیت را دارا هستند اما ایفون 12 مینی بهتر از رقیب عمل می‌کند و عکس‌های این گوشی شارپنس بهتری دارند و رنج دینامیکی گسترده‌تری را به ثبت می‌رسانند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند. عکس‌های فوق عریض هر دو ایفون رضایت بخش است اما در این بین ایفون 12 مینی بهتر عمل می‌کند؛ چرا که عکس‌های این گوشی جزئیات بهتری دارند و نویز کمتری هم در آن‌ها دیده می‌شود. به طور کلی دوربین فوق عریض ایفون 11 خوب است اما عالی نیست.

دوربین سلفی

ایفون 11 و ایفون 12 مینی لنزهای سلفی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند. این دو گوشی توانایی ثبت سلفی‌هایی باکیفیت خوب را دارا هستند اما باز هم مینی کمی بهتر عمل می‌کند و سلفی‌های بسیار باکیفیتی به ثبت می‌رساند. این تصاویر کنتراست و دقت رنگ بسیار رضایت بخشی دارند و جزئیات هم در سطح مناسبی قرار می‌گیرد.

پرتره

هر دو گوشی عکس‌های پرتره را با دوربین اصلی و به کمک قابلیت‌های نرم افزاری برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه به ثبت می‌رسانند. پرتره‌های 12 مینی واقعا عالی هستند و این در صورتی است که ایفون 11 در برخی از مواقع نمی‌تواند خیلی عالی سوژه را از پس‌زمینه جدا کند.

تصاویر پرتره ایفون 12 مینی جزئیات بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها و به خصوص رنگ پوست نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسد. کنتراست این تصاویر بسیار عالی است و پس‌زمینه به حالتی طبیعی مات می‌شود.

جمع بندی

انتخاب بین ایفون 12 مینی و ایفون 11 کار دشواری نیست و تنها باید چند نکته را قبل از خرید در نظر داشته باشید. اگر باتری برای شما بخش بسیار مهمی است و همچنین اندازه‌ی ۵.۴ اینچی ایفون 12 مینی شما را آزار می‌دهد بهتر است ایفون 11 را انتخاب کنید.

اما اگر به دنبال گوشی بسیار خوش دست و سبک هستید که طراحی عالی داشته باشد، دوربین‌های آن عالی باشند، قدرت سخت افزاری تحسین برانگیزی به شما ارائه دهد و مهم‌تر این که پنل نمایشگر آن تصاویر و ویدئوها را به صورت بسیار شارپ و جذاب برای شما به نمایش در بیاورد در خرید ایفون 12 مینی لحظه‌ای درنگ نکنید.

 

برای مقایسه مشخصات و قابلیت های دو گوشی می‌توانید از طریق سایت تکنولایف اقدام کنید: مقایسه گوشی

 

سوالات متداول

نقطه ضعف این دو محصول چیست؟ نقطه ضعف ایفون 12 مینی را می‌توانیم شارژ دهی نه چندان عالی باتری ‌آن در نظر بگیریم و نقطه ضعف ایفون 11 هم به نظر نمایشگر IPS آن است که حتی رزولوشن FHD هم ندارد.

کدام گوشی قوی‌تر است؟ در استفاده روزمره هر دو گوشی عملکرد بی نظیری دارند اما در انجام کارهای بسیار سنیگن گرافیکی و پردازشی طبیعتا ایفون 12 مینی بهتر از رقیب عمل می‌کند.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ به طور حتم ایفون 12 مینی؛ چرا که از پنل اولد با تراکم پیکسلی بسیار عالی استفاده می‌کند و نمایشگر آن بسیار شارپ است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-11-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-12-%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c/
ads
ads