داغ ترین ها :
مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11

ایفون‌های اپل در بازار ایران همواره ارزش خود را حفظ می‌کنند و همچنان در بازار کشور گوشی مثل ایفون 7 یا ایفون 6s خرید و فروش می‌شود. به همین دلیل بازار گوشی‌های دست دوم اپل همیشه داغ است. پس خیلی‌ها هنوز مشتری دو گوشی آیفون Xs Max یا آیفون 11 هستند. به همین دلیل مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 می‌تواند مطلب جذابی باید و خیلی‌ها را در خرید یکی از این دو گوشی کمک کند.

 

برای خرید گوشی آیفون به سایت تکنولایف مراجعه کنید. جدیدترین سری گوشی های اپل را می توانید با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی تکنولایف تهیه کنید.

 

در این مطلب به مقایسه این دو گوشی نه‌چندان قدیمی اپل دارختیم. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تولید آیفون ۱۱ همچنان ادامه دارد، اما تولید آیفون Xs Max به پایان‌رسیده است. قبل از اینکه به مقایسه این دو گوشی بپردازیم، بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری iPhone Xs Max و iPhone 11:

گوشی ایفون Xs max ایفون 11
تاریخ معرفی اسفند ۹۸ اسفند ۹۹
ابعاد ۱۵۷.۵ در ۷۷.۴ در ۷.۷ میلی‌متر ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر
وزن ۲۰۸ گرم ۱۹۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – Super Retina OLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۱ اینچ – Liquid Retina IPS LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل iOS 15 (اکنون) iOS 15 (اکنون)
تراشه A12 Bionic A13 Bionic
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو

۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو ۷ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۳۱۷۴ میلی آمپر ساعت ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۸ وات
رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی سفید، مشکی، زرد، بنفش، سبز و قرمز

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

ایفون Xs max زمانی گران‌ترین گوشی اپل بوده است و ایفون 11 هم ارزان‌ترین گوشی نسل ایفون‌هایی 11 به حساب می‌آید. گذشته از این اپل همواره کیفیت ساخت عالی برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند و این دو محصول نیز از این قاعده مستثنی نیستند.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11

قاب پشتی هر دو گوشی از جنس شیشه ساخته شده و طراحی براقی هم دارد. این قاب از فریم دوربین‌ها و لوگوی اپل میزبانی می‌کند. البته لوگوی اپل در ایفون 11 به میانه‌ی قاب انتقال پیدا کرده و برای Xs max کمی بالاتر قرار دارد.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11

فریم اطراف ایفون Xs max از جنس فولاد ضد زنگ بوده و طراحی براقی هم دارد. از طرفی ایفون 11 فریم آلومینیومی دارد و طراحی مات برای آن در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی در سمت راست کلید پاور و خشاب سیم کارت را دارند و در سمت چپ دکمه‌های ولوم و سایلنت دیده می‌شود. در پایین هم که اسپیکر، میکروفون و درگاه لایتنینگ قرار گرفته است.مقایسه آیفون 11 با ایفون xs max

ایفون Xs max وزنی ۲۰۸ گرمی و ضخامتی ۷.۷ میلی متری دارد. ایفون 11 نیز ۱۹۴ گرم وزن داشته و ضخامتی برابر با ۸.۳ میلی متر دارد. به این ترتیب از نظر ارگونومی دو گوشی شبیه به هم هستند اما از نظر ابعاد ایفون 11 به دلیل برخورداری از نمایشگری کوچک‌تر طول و عرض کمتری نیز دارد و خوش دست‌تر به حساب می‌آید.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11

قاب جلویی دو ایفون شباهت زیادی به یکدیگر دارد؛ زیرا هر دو یک ناچ بزرگ برای قرارگیری فناوری فیس آیدی و دوربین سلفی را شامل می‌شوند. البته که نسبت نمایشگر به بدنه در Xs max حدود ۵ درصد بیشتر است و حاشیه‌های کمتری دارد.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11

برای هر دو گوشی گواهی IP68 در نظر گرفته شده و این یعنی این دو ایفون می‌توانند تا عمق ۲ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کنند. ایفون 11 در رنگ‌های مشکی، زرد، سبز، بنفش، قرمز و سفید و ایفون Xs max در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و گلد در دسترس قرار دارد.

از نظر ارگونومی ایفون 11 وضعیت بهتری دارد و از نظر کیفیت ساخت ایفون Xs max باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد، هرچند که هر دو گوشی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند.

 

 

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر صفحه نمایش

ایفون Xs max نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۲۶۸۸×۱۲۴۲ دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی ۴۵۸ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل به قابلیت 3D تاچ مجهز شده است و از دیگر فناوری‌ها نظیر True-Tone و Wide color gamut برخوردار است.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11

از طرف دیگر ایفون 11 صفحه نمایشی ۶.۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۷۹۲×۸۲۸ داشته و تراکم ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این نمایشگر هم قابلیت‌های نمایشگر Xs max را دارد و تنها از 3D تاچ بی بهره مانده است.مقایسه iphone 11 با iPhone XS Max

اگر بخواهیم در مورد کیفیت صفحه نمایش صحبت کنیم به طور حتم برنده‌ی این بخش ایفون Xs max خواهد بود؛ چرا که نمایشگر این گوشی هم رزولوشن بیشتری دارد و هم پنل آن اولد بوده کیفیت بیشتری دارد.

از نظر روشنایی هر دو پنل دقیقا در یک سطح قرار می‌گیرند و می‌توانند تا حدود ۶۵۰ نیت روشنایی تولید کنند که برای قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید هم کاملا کافی بوده و روشنایی این دو نمایشگر بسیار خوب است.مقایسه صفحه نمایش ایفون 11 با iphone xs max

پس در نهایت برای خلاصه کردن این بخش باید عنوان کرد که اگر نمایشگر برای شما مهم است حتما بین این دو گوشی ایفون Xs max را انتخاب کنید؛ زیرا هم حاشیه‌های کمتری دارد و هم کیفیت بیشتری و هم پنل اولد به نسبت IPS بسیار جذاب‌تر است.

خرید گوشی پرچمدار

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر اسپیکر

مطابق چیزی که از اپل انتظار داریم هر دو گوشی دارای اسپیکرهایی با قابلیت تولید صدای استریو هستند. اسپیکرهای هر دو گوشی عملکردی بسیار عالی و رضایت بخش دارند و صدایی رسا، بلند و واضح را به گوش شما می‌رسانند.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر اسپیکر

بین این دو محصول البته بلندی صدا و همچنین کیفیت اسپیکرهای ایفون Xs max بیشتر از رقیب هستند و از آنجایی که این گوشی پرچمدار بوده است عملکرد بهتری نسبت به ایفون 11 از خود نشان می‌دهد.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

یکی از دلایل اصلی که ایفون‌ها همواره گوشی‌های خاصی بوده‌اند و اپل توانسته در زمینه فروش این محصولات تا این حد موفق عمل کند به خاطر سیستم عامل بسیار خوب ایفون‌ها یعنی iOS است.

این سیستم عامل بسیار پایدار و بهینه است و از توان پردازشی و گرافیکی سخت افزار به صورت بهینه و کامل استفاده می‌کند، اتفاقی که در گوشی‌های اندرویدی کمتر شاهد آن هستیم و در برخی بخش‌ها نرم افزار نمی‌تواند از تمام توان سخت افزار استفاده کند.

iOS به طور کلی قابلیت شخصی سازی کمی دارد و همچنین قابلیت‌های کاربردی مثل AOD و همچنین Split screen همچنان در آن دیده نمی‌شود اما در عوض نرم افزارها در این سیستم عامل بسیار بهتر و روان‌تر عمل می‌کنند و شما حس بهتری در هنگام استفاده خواهید داشت.

هر دو گوشی در حال حاضر از iOS 15 استفاده می‌کنند و تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود اما از آنجایی که ایفون 11 یک سال جدیدتر است در نهایت یک آپدیت بیشتر دریافت خواهد کرد.

 

آموزش اتصال Apple Watch به گوشی:
ست كردن اپل واچ با آیفون

 

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر عملکرد سخت افزاری

اپل به روی ایفون‌ها از تراشه‌های اختصاصی خود استفاده می‌کند و همین امر باعث می‌شود که همواره این محصولات قدرت سخت افزاری بسیار عالی و تحسین برانگیزی داشته باشند و بتوانند رقبای اندرویدی را پشت سر بگذارند.

ایفون Xs max از تراشه‌ی A12 Bionic بهره می‌برد. این چیپست ۷ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Vortex با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Tempest با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Apple GPU دارد.

در طرف دیگر ایفون 11 از نسل جدیدتر A13 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه هم معماری ۷ نانومتری دارد و شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Lightning با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Apple GPU را شامل می‌شود.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

با وجود این که چند سالی از زمان معرفی A12 می‌گذرد اما همچنان این تراشه عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد و می‌تواند کارهای مختلف را با سرعت بالا و به نحو احسن انجام دهد. این چیپست می‌تواند تمام بازی‌های موجود را با گرافیک خوب اجرا کند.

از طرف دیگر همان طور که انتظار داریم A13 نسل جدیدتر این تراشه است و قدرت سخت افزاری بیشتری را برای ایفون 11 به ارمغان می‌آورد. ایفون 11 سرعت بسیار خوبی دارد و این چیپست در سریع‌ترین حالت ممکن به دستورات مختلف پاسخ می‌دهد.

ایفون Xs max نسخه‌های ۶۴ رم ۴، ۲۵۶ رم ۴ و ۵۱۲ رم ۴ دارد و ایفون 11 در نسخه‌های ۶۴ رم ۴، ۱۲۸ رم ۴ و ۲۵۶ رم ۴ در دسترس قرار دارد. در نهایت اگر قدرت سخت افزاری برای شما مهم است بین این دو گوشی ایفون 11 را انتخاب کرده و خریداری کنید.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر باتری

ظرفیت باتری‌های ایفون‌ها همواره کمتر از گوشی‌های اندرویدی هستند و به خاطر بهینه سازی‌های انجام شده شارژ دهی قابل قبول و مناسبی را از این گوشی‌ها شاهد هستیم.

ایفون Xs max از باتری با ظرفیت ۳۱۷۴ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و برای ایفون 11 یک باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. از آنجایی که ایفون 11 تراشه‌ی بهینه‌تری دارد و همچنین نمایشگر آن کوچک‌تر بوده و رزولوشن کمتری دارد می‌تواند مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر باتری

ایفون 11 با استفاده عادی و نرمال می‌تواند ۱ روز کامل شما را همراهی کند و این در حالیست که به احتمال قوی قبل از به پایان رسیدن شب باید Xs max را مجددا به شارژ متصل کنید. بنابراین از نظر شارژ دهی ایفون 11 وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد.

ایفون 11 شارژ سریع ۱۸ واتی دارد و ایفون Xs max از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند ولی با شارژرهای ۵ واتی در دسترس قرار می‌گیرند (البته ایفون 11 های جدید و جعبه کوچک دیگر شارژر ندارند). به کمک آداپتور داخل جعبه شارژ این دو گوشی حدود ۴ ساعت زمان نیاز دارد که عملکرد بسیار ضعیفی است.

اگر آداپتور ۱۵ واتی برای این دو گوشی تهیه کنید این زمان به حدود ۲ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر دوربین

به روی قاب پشتی هر دو گوشی دو دوربین به چشم می‌خورد. ایفون 11 دوربین‌های اصلی و فوق عریض دارد، در صورتی که ایفون Xs max به دوربین‌های اصلی و تله فوتو مجهز شده است.

 

چطور سلامت باتری آیفون را بسنجیم:

تست باتری آیفون با اپلیکیشن یا رابط کاربری

 

دوربین اصلی

ایفون 11 دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مدل Apple iSight camera 11 با اندازه‌ی 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر دوربین

دوربین اصلی ایفون Xs max سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Apple iSight X با اندازه‌ی 1/2.5 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

هر دو دوربین عکس‌های بسیار عالی به ثبت می‌رسانند و باعث می‌شوند تا این دو گوشی را جزو بهترین‌ها از نظر دوربین قرار دهیم. هر دو گوشی عکس‌هایی با جزئیات بسیار زیاد و نویز کم می‌گیرند و دقت رنگ هم بسیار خوب است.

به طور کلی اما ایفون 11 در حد خیلی کم نسبت به رقیب بهتر عمل می‌کند و شاید بتوان این محصول را برنده‌ی این بخش در نظر گرفت.

دوربین فوق عریض

ایفون Xs max دوربین فوق عریض ندارد و تنها ایفون 11 از این دوربین استفاده می‌کند. این دوربین سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد و می‌تواند عکس‌هایی ۱۲۰ درجه‌ای به ثبت برساند.مقایسه دوربین الترا واید ایفون 11 با ایفون xs max

تصاویر فوق عریض ایفون 11 کیفیت خوبی دارند و به طور حتم شما را راضی خواهند کرد.

دوربین تله فوتو

برعکس دوربین فوق عریض در این بخش ایفون Xs max لنز تله فوتو دارد در حالی که ایفون 11 از این دوربین بی بهره مانده است. دوربین تله فوتو این محصول سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی داشته و می‌تواند تا ۲ برابر به روی سوژه‌ها به صورت اپتیکال زوم کند.

عکس‌های تله فوتو ایفون Xs max کیفیت خوبی دارند و جزئیات کافی و رنج دینامیکی مناسب در این تصاویر دیده می‌شود. البته که دقت رنگ و کنتراست مانند دوربین اصلی نیست و شاهد کاهش کیفیت نسبی هستیم.

خرید هندزفری

دوربین سلفی

دوربین سلفی Xs max سنسور ۷ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ایفون 11 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد. به علاوه شما تنها می‌تواند با Xs max ویدئوهای FHD به ثبت برسانید در حالی که ایفون 11 سلفی‌های 4K هم ضبط می‌کند.

کیفیت عکس‌های سلفی ایفون 11 از رقیب بهتر هستند و همان طور که از رزولوشن دوربین مشخص است تصاویر ایفون 11 جزئیات بیشتر و وایت بالانس بهتری دارند و رنج دینامیکی هم کمی گسترده‌تر است.

پرتره

هر دو گوشی پرتره‌ها را با دوربین اصلی و به کمک قابلیت‌های نرم افزاری به ثبت می‌رسانند و خبری از لنز تشخیص عمق میدان نیست. هر دو دستگاه با دقت خوب و رضایت بخشی سوژه را از پس‌زمینه جدا می‌کنند و پس‌زمینه نیز به حالت حرفه‌ای و به حد کافی مات می‌شود.

پرتره‌ها در نهایت جزئیات خوبی دارند و دقت رنگ مناسبی هم شاهد هستیم و همه‌ی این موارد باعث می‌شود تا کیفیت عکس‌های پرتره این دو گوشی را خوب بدانیم.

 

آموزش گذاشتن فیلم و عکس در یک Story:
گذاشتن عکس روی فیلم استوری

 

جمع بندی

پس از مقایسه گوشی درخواهید یافت که اگر صفحه نمایش برای شما بخش مهمی است و به دنبال یک نمایشگر اولد بزرگ و باکیفیت هستید و دوربین تله فوتو را به دوربین فوق عریض ترجیح می‌دهید باید به سراغ ایفون Xs max بروید اما اگر شارژ دهی باتری، قدرت سخت افزاری، دوربین اصلی بهتر و همچنین داشتن دوربین فوق عریض برای شما مهم است به سراغ ایفون 11 بروید.ایفون xs max

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ ایفون 11 به غیر از بخش نمایشگر در دیگر بخش‌ها عملکردی برابر یا بهتر نسبت به رقیب دارد و مهم‌تر این که همچنان توسط اپل تولید می‌شود بنابراین ارزش خرید این گوشی را بیشتر می‌دانم.

روش امنیتی این دو ایفون چیست؟ هر دو گوشی از فناوری فیس آیدی استفاده می‌کنند و می‌تواند با سرعت و دقت بالایی چهره شما را شناسایی کنند.

قیمت این دو گوشی چقدر است؟ در بازار کشور هر دو محصول قیمتی تقریبا برابر دارند و با این بودجه شما می‌تواند گوشی‌های اندرویدی مثل گلکسی S21 را خریداری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. Hamed

    سلام بنظر شما بین گوشی xsو آیفون ۱۱ برای باتری و دوربین کدوم بهتره؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Hamed

      سلام وقت بخیر آیفون ۱۱
      1. امیرعلی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام برا گیم زدن کدوم گوشی میتونه بهتر باشه؟
        1. ابوالفضلم

          پاسخ به امیرعلی

          یک کلمه کدوم بخرم ؟
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به ابوالفضلم

            سلام الان دیگه هیچ کدوم ولی بین این مدل قطعا ۱۱ پرو مکس
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به امیرعلی

          سلام وقت بخیر از نظر قدرت قطعا ایفون 11 از نظر نمایشگر Xs max
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-xs-max-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-11/
ads
ads