داغ ترین ها :
مقایسه اپل واچ در سری های مختلف موجود در بازار

مقایسه اپل واچ در سری های مختلف موجود در بازار

ساعت‌های هوشمند اپل واچ در مدل‌های گوناگون برای خرید در دسترس قرار دارند، اما آیا فرق اپل واچ ها با یکدیگر را می‌دانید؟ بدون تردید عدم آگاهی از تفاوت اپل واچ ها و ناتوانی در انتخاب صحیح یک ساعت هوشمند اپل ، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. در این مقاله با مقایسه اپل واچ ها با یکدیگر همراه شما خواهیم بود تا بتوانید انتخابی صحیح و مقرون به صرفه داشته باشید؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

برای خرید اپل واچ به تکنولایف مراجعه کنید.

 

مقایسه اپل واچ ها ؛ طراحی

  • اپل واچ 3: ضخامت 11.4 میلی‌متری و قابلیت ضدآب
  • اپل واچ SE: ضخامت 10.7 میلی‌متر، ضدآب، قطب نما
  • اپل واچ 6: ضخامت 10.7 میلی‌متر، ضدآب، قطب نما، سنسور ضربان قلب الکتریکی، سنسور سطح اکسیژن خون
  • اپل واچ 7: ضخامت 10.7 میلی‌متر، ضدآب، تاییدیه IPX6 گرد و غبار، قطب نما، سنسور ضربان قلب الکتریکی، سنسور سطح اکسیژن خون

کلیه اپل واچ‌هایی که در این مقاله مقایسه می‌شوند با بدنه مستطیل شکل، Digital Crown، کلید جداگانه در سمت راست همراه با اسپیکر و میکروفون در سمت چپ تولید شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مهم اپل واچ‌های موجود در بازار را می‌توان مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر دانست. همچنین این ساعت‌های هوشمند مجهز به سنسور ضربان قلب هستند که در قسمت پایین بدنه به همراه کلیدهای آزادسازی بند محصول قرار دارند. با این که تفاوت‌هایی میان سری 3، SE، 6 و 7 وجود دارد، اما اپل واچ 3 در مقایسه با اپل واچ‌های سری 7، 6 و SE ضخیم‌تر است.

مقایسه اپل واچ ها ؛ طراحی

یکی دیگر از نکات مهم پیرامون طراحی اپل واچ‌ها را می‌توان قرارگیری سنسور ضربان قلب الکتریکی در کنار سنسور اپتیکال ضربان قلب سری 7 دانست که در بخش پایین اسمارت واچ قرار گرفته است. توجه داشته باشید که اپل واچ سری 7 همانند سری 6 با حسگر اکسیژن خون همراه بوده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم در آن کاهش پیدا کرده است. همچنین این محصول موفق به کسب تاییدیه IPX6 شده که نشان‌دهنده مقاومت در برابر گرد و غبار است.

مقایسه اپل واچ ها ؛ صفحه نمایش

  • اپل واچ 3: نمایشگر OLED Retina با قابلیت Force Touch
  • اپل واچ SE: نمایشگر LTPO OLED Retina با قابلیت Force Touch
  • اپل واچ 6 و 7: نمایشگر LTPO OLED Always-On Retina با قابلیت Force Touch

کلیه مدل‌های اپل واچ که در این مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم، مجهز به نمایشگرهای OLED Retina با قابلیت Force Touch هستند؛ عملکرد قابلیت ذکرشده بر اساس نیرویی است که از سوی شما دریافت خواهد کرد. اپل واچ سری 6 و SE در مقایسه با اپل واچ سری 3 دارای یک نمایشگر تا 30 درصد بزرگ‌تر و لبه‌های گرد هستند، اما از فضای موجود به صورت کامل استفاده کرده و طراحی جذاب‌تری دارند؛ این جذابیت در اپل واچ سری 7 بیشتر شده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر تا 40 درصد کاهش یافته است. همچنین نمایشگر اپل واچ 7 در مقایسه با سری 6 و SE با رشد 20 درصد همراه بوده و این در حالی است که درصد اعلام شده در مقایسه با اپل واچ سری 3 به 50 می‌رسد.

در کنار افزایش سایز نمایشگر، اپل واچ 7 و سری 6 مجهز به نمایشگر همیشه روشن (Always-On Retina) هستند، اما این قابلیت را در اپل واچ SE و سری 3 مشاهده نخواهید کرد. صفحه نمایش همیشه روشن بدین معنا است که مجبور نیستید برای روشن کردن نمایشگر، همواره مچ دست خود را بالا بیاورید؛ در حقیقت همواره با یک نمایشگر روشن مواجه خواهید بود. بالا بردن مچ دست یا ضربه زدن روی نمایشگر می‌تواند اپل واچ 7 و سری 5 یا 6 را روشن کند.

 

 

مقایسه اپل واچ ها ؛ مدل

  • اپل واچ 3: جنس بدنه آلومینیوم با دو رنگ
  • اپل واچ SE: جنس بدنه آلومینیوم با سه رنگ، مدل‌های نایک در دو رنگ
  • اپل واچ 7: جنس بدنه آلومینیوم در پنج رنگ، استیل ضدزنگ در سه رنگ، تیتانیوم در دو رنگ، مدل‌های نایک و هرمس
  • مدل‌ها: عرضه مدل‌های اپل واچ 7 و SE مجهز به قابلیت GPS در کنار مدل‌های GPS و سلولار
  • سایز: عرضه اپل واچ 3 با اندازه 38 و 42 میلی‌متر، عرضه اپل واچ سری 6 و SE با اندازه 40 و 44 میلی‌متر، عرضه اپل واچ 7 با سایز 41 و 45 میلی‌متر

در حال حاضر اپل واچ 3 فقط با قاب آلومینیومی نقره‌ای یا خاکستری در دسترس قرار دارد. این محصول در ابعاد 38 و 42 میلی‌متر عرضه می‌شود، اما فقط در مدل مجهز به GPS موجود بوده و هیچ خبری از مدل فاقد GPS و سلولار نیست. همچنین مدل نایک آن هم وجود ندارد. اپل واچ SE فقط با جنس آلومینیوم تولید و عرضه شده است، اما تنوع رنگ آن شامل نقره‌ای، طلایی و خاکستری می‌شود. سایز این محصول را می‌توان 40 و 44 میلی‌متر دانست. همچنین اپل واچ SE در دو مدل مجهز به GPS و مجهز به سلولار و GPS عرضه شده است. شرکت اپل از این ساعت هوشمند خود در مدل نایک هم رونمایی کرده و رنگ‌های آن را می‌توان نقره‌ای و خاکستری عنوان کرد.

مقایسه اپل واچ ها ؛ مدل

اپل واچ سری 6 در مقایسه با مدل SE و 3 قابلیت‌های بیشتری دارد، اما اپل واچ 7 را می‌توان جایگزین مناسبی برای سری 6 به حساب آورد. اپل واچ 6 همانند SE با اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متر همراه بوده و در دو مدل گوناگون عرضه شده است؛ یکی از مدل‌ها فقط مجهز به GPS بوده و در مدل دوم شاهد پشتیبانی از GPS و شبکه خواهید بود. در تولید جنس بدنه اپل واچ 6 از آلومینیوم استفاده شد و تنوع رنگ آن هم نقره‌ای، خاکستری، طلایی، آبی و قرمز است. همچنین سری اپل واچ سری 6 در سه مدل متفاوت با جنس بدنه فولاد ضدزنگ در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی تولید شده است؛ این پایان ماجرا نیست و دو مدل تیتانیوم از این محصول هم وجود دارد.

بدون تردید اپل واچ سری 6 را می‌توان به عنوان یکی از مدل‌هایی دانست که تنوع زیادی از آن در بازار وجود دارد. به عنوان مثال، این محصول در مدل‌های مخصوص نایک و هرمس عرضه شد، اما مدل هرمس از جنس بدنه استیل ضدزنگ بود و تسمه‌های مخصوص به خود را ارائه می‌کرد. کلیه مدل‌های اپل واچ 6 هرمس به صورت استاندارد از GPS و سلولار پشتیبانی می‌کنند. در حالی که کلیه مدل‌های استاندارد سری 6 و نایک در هر دو سایز عرضه شدند، برخی از مدل‌های هرمس فقط با سایز 40 یا 44 میلی‌متر در دسترس قرار گرفتند. اپل واچ سری 7 همانند سری 6 در پنج رنگ با بدنه آلومینیومی عرضه شده است، اما رنگ‌های آن را می‌توان جدیدتر توصیف کرد. همچنین این اپل واچ در سه مدل فولاد ضدزنگ، تیتانیوم و مدل‌های نایک و هرمس عرضه شدند.

 

خرید اپل واچ سری 7

 

مقایسه اپل واچ ها ؛ سخت افزار

  • اپل واچ 3: پردازنده S3، تراشه وایرلس W2، نسخه بلوتوث 4.2، ارتفاع‌سنج
  • اپل واچ SE: پردازنده S5، تراشه وایرلس W2، نسخه بلوتوث 5.0، تشخیص سقوط، قطب‌نما، ارتفاع سنج همیشه روشن
  • اپل واچ 6: پردازنده S6، تراشه وایرلس W3، نسخه بلوتوث 5.0، تراشه U1، سنسور ضربان قلب الکتریکی، سنسور اکسیژن خون، سیستم تشخیص سقوط، قطب‌نما، ارتفاع سنج همیشه روشن
  • اپل واچ 7: پردازنده S7، تراشه وایرلس W3، نسخه بلوتوث 5.0، تراشه U1، سنسور ضربان قلب الکتریکی، سنسور اکسیژن خون، تشخیص سقوط، قطب‌نما، ارتفاع سنج همیشه روشن
  • اپل واچ سری 3، 6، 7 و SE: سنسور نور محیط، GPS داخلی، سنسور ضربان قلب اپتیکال، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، 18 ساعت عمر باتری
خرید لپ تاپ

اپل واچ 3 مجهز به تراشه دو هسته‌ای S3 بوده که در کنار چیپست بی سیم W2 قرار گرفته است. همچنین مدل GPS این محصول دارای 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. اپل واچ SE هم مجهز به یک تراشه قدرتمند با نام S5 بوده و بر اساس اطلاعات موجود می‌توان سرعت آن را دو برابر S3 دانست. همچنین دارای تراشه بی سیم W3 بوده که در سری 6 قرار هم قرار دارد. شرایط در اپل واچ سری 6 بسیار مناسب بوده و این اسمارت واچ به لطف چیپست S6 می‌تواند 20 درصد سرعت بیشتر از S5 را به کاربران هدیه کند. همانطور که در قسمت بالا ذکر شد هم مجهز به تراشه بی سیم W3 است. اپل واچ 7 دارای پردازنده S7 بوده که 20 درصد سریع‌تر از S5 است؛ در حالت کلی می‌توان آن را پردازنده S6 دانست که مجددا طراحی شده و با قابلیت‌های جدید بروزرسانی شده است. بر اساس اطلاعات موجود، اپل واچ 7 تا 30 درصد سریع‌تر از اپل واچ 6 شارژ می‌شوند؛ با این که طراحی پردازنده می‌تواند تاثیر زیادی در این ویژگی داشته باشد، اما نمی‌توان نقش موثر کابل Type-C را هم نادیده گرفت.

مقایسه اپل واچ ها ؛ سخت افزار

کلیه مدل‌های اپل واچ 6، SE و سری 7 مجهز به 32 گیگابایت حافظه داخلی هستند. همچنین بهتر است بدانید که مدل GPS و سلولار ساعت‌های هوشمند اپل از شبکه LTE پشتیبانی می‌کنند؛ اتصال LTE بدین معنا است که امکان دریافت تماس و پیام‌های متنی فراهم بوده و در عین‌حال نیازمند قرارگیری گوشی آیفون در نزدیکی خود به منظور انجام کارهای روزمره نخواهید بود. کلیه مدل‌هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند، مجهز به GPS داخلی، سنسور ضربان قلب اپتیکال، اسپیکر، میکروفون، مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر، امداد در شرایط اضطراری، ژیروسکوپ و حسگر نور محیط هستند. کلیه اپل واچ‌های معرفی شده خدمات مربوط به Apple Pay را ارائه می‌دهند، اما شما نباید روی این قابلیت حساب کنید.

در اپل واچ‌های سری SE، 6 و 7 یک ارتفاع‌سنج همیشه روشن اضافه شده است. همچنین در اپل واچ سری 3 هم یک ارتفاع‌سنج استاندارد قرار گرفته و شاهد بهبود قطب‌نمای داخلی، سنسور ضربان قلب اپتیکال نسل دوم، تماس اضطراری بین‌الملل و تشخیص سقوط به لطف شتاب‌سنج خواهید بود. بد نیست بدانید کلیه ویژگی‌های ذکرشده به غیر از ارتفاع سنج همیشه روشن را می‌توانید در اپل واچ‌های سری 4 و 5 مشاهده کنید. در کنار کلیه قابلیت‌های ذکرشده، اپل واچ سری 6 و 7 مجهز به سنسور اکسیژن خون و ضربان قلب الکتریکی برای ECG هم شده‌اند. با این که اپل واچ‌های سری 4 و 5 دارای ویژگی ECG هستند، اما سنسور اکسیژن خون در آن‌ها دیده نمی‌شود.

 

خرید اپل واچ se 2022

 

مقایسه اپل واچ ها ؛ نرم افزار

  • رابط کاربری: watchOS
  • قابلیت‌ها: کلیه ویژگی‌ها مشابه هستند، اما قابلیت‌های جدیدتر از سری 6 و 7 مشاهده می‌شوند

مقایسه اپل واچ ها ؛ نرم افزار

اپل واچ‌های سری 3، 4، 5، 6، 7 و SE مجهز به رابط کاربری watchOS 8 هستند، بنابراین می‌توان گفت اپل واچ سری 3 و نسل‌های بعد از آن حتی اگر ویژگی‌های اضافی داشته باشند، اما  قابلیت‌های مشابهی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، سیستم تشخیص سقوط، عملکرد ECG، صفحه نمایش همیشه روشن، قطب‌نمای داخلی و نظارت روی اکسیژن خون را می‌توان از مهم‌ترین قابلیت و ویژگی‌های اپل واچ‌های مختلف دانست. به لطف نمایشگر بزرگ‌تر موجود در اپل واچ سری 7، صفحه کلید کامل با QuickPAth به منظور پاسخ دادن هم اراه می‌شود.‌ به خاطر داشته باشید که اپل واچ سری 5 مجهز به نمایشگر و قطب‌نما همیشه روشن بوده و این در حالی است که اپل واچ SE با قطب‌نما و سیستم تشخیص سقوط همراه است. کلیه اپل واچ‌هایی که در این مقاله مورد مقایسه قرار گرفته‌اند می‌توانند گوشی‌های آیفون مجهز به قابلیت Face ID را حتی هنگام استفاده از ماسک هم باز کنند.

 

خرید انواع بند اپل واچ در تکنولایف: بند اپل واچ

جمع‌بندی

در صورتی که قصد ندارید هزینه زیادی را برای خرید یک ساعت هوشمند اپل پرداخت کنید، قطعا اپل واچ سری 3 می‌تواند در مقایسه با سایر مدل‌ها، یک انتخاب ایده‌آل برای شما باشد، اما برخی از ویژگی‌های کلیدی را از دست خواهید داد. انتخاب اپل واچ سری SE به جای سری 6 یا 7 هم می‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه به حساب آید، اما قطعا مبلغ بیشتری در مقایسه با سری 3 پرداخت خواهید کرد و در نقطه مقابل از طراحی و نمایشگر بزرگ‌تر در کنار قابلیت‌های بیشتر همانند قطب‌نمای داخلی، ارتفاع سنج، سیستم تشخیص سقوط و سنسور ضربان قلب اپتیکال بهره‌مند خواهید شد.

اپل واچ سری 6 و 7 را باید به عنوان پیشرفته‌ترین محصولات اپل دانست که از سخت افزار قابل توجهی برخوردار هستند، اما باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اپل واچ 6 در مقایسه با مدل SE، فقط یک نمایشگر همیشه روشن، ECG، نظارت بر اکسیژن خون، پردازنده سریع‌تر و تراشه U1 بیشتر را در اختیار دارد. در صورتی که علاقه‌مند به نمایشگر بزرگ‌تر هستید، اپل واچ سری 7 بهترین انتخاب خواهد بود و در غیر این صورت، اپل واچ سری 6 به دلیل شباهت‌های زیاد به سری 7 می‌تواند یک انتخاب مقرون به صرفه‌تر باشد. در صورتی که هنوز دارای اپل واچ‌های سری 1 یا 2 هستید، قطعا با خرید هر کدام از مدل‌های ذکرشده می‌توانید تجربه‌ای جذاب را کسب کنید. در صورتی که دارای اپل واچ 4 یا 5 هستید و نیازی به سنسور نظارت بر اکسیژن خون ندارید، می‌توان خرید مدل‌های جدید فاقد کارایی لازم خواهد بود.

قیمت اسپیکر

سوالات متداول

آیا خرید اپل واچ 7 در مقایسه با سایر مدل‌ها بهتر است؟ در صورتی که گوشی آیفون در اختیار دارید و می‌خواهید از جدیدترین قابلیت‌های آن استفاده کنید، اپل واچ سری 7 می‌تواند گزینه خوبی باشد.

آیا اپل واچ با گوشی‌های اندروید سازگار است؟ امکان استفاده کامل از قابلیت‌های اپل واچ در گوشی‌های اندروید فراهم نیست و در کنار آن، برقراری اتصال هم کار ساده‌ای نخواهد بود. توصیه می‌کنیم از انجام این کار صرف نظر کنید.

آیا خرید اپل واچ های قدیمی می‌تواند اقدام خوبی باشد؟ اگر قصد ندارید از قابلیت‌های جدیدتر موجود در اپل واچ ها استفاده کنید و از طرفی تمایل به پرداخت هزینه‌های بیشتر ندارید، می‌توانید مدل‌های قدیمی ساعت هوشمند اپل را خریداری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. احسان

    لطفا تو مقایسه ها حتما از جدول مقایسه استفاده کنید و سری ۸ رو هم اضافه کنید

  2. ثنا حیدری

    ممنون از توضیحات و مقایسه های کاربردی که داشتین ، من با خوندن این مقاله تونسنم تصمیم گیری نهایی جهت خریدمو انجام بدم.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ثنا حیدری

      سلام وقت شما بخیر خوشحالم که مطلب بهتون کمک کرده
  3. جعفرآبادی

    ممنونم از اطلاعات مفیدی که در اختیارمون گذاشتین

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به جعفرآبادی

      سلام وقت بخیر ممنون از همراهی شما
  4. مهدی

    بسیار عالی. سپاس از شما

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1/
ads
ads