داغ ترین ها :
مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

محبوبیت ایربادزها از زمان حذف جک 3.5 میلی‌متری از گوشی‌ها آغاز شد و در حال حاضر این هدفون‌های کاملا بی‌سیم به یکی از محصولات مورد نیاز هر کدام از ما تبدیل شده‌اند. این محصولات هم مانند گوشی‌های هوشمند در بازه‌های قیمتی تولید می‌شوند و شما می‌توانید ایربادز پرچمدار یا ارزان قیمت خریداری کنید.

در ادامه این مطلب اما به طور مخصوص به سراغ گلکسی بادز پرو سامسونگ و ایرپاد پرو اپل می‌رویم و این دو هدفون کاملا بی‌سیم را در بخش‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنیم. قبل از پرداختن به مقایسه این دو محصول ابتدا مروری بر مفهوم هدفون کاملا بی‌سیم خواهیم داشت.

 

برای خرید انواع هدفون و هندزفری از فروشگاه ما دیدن کنید: هدفون بلوتوثی

 

ایربادز چیست؟

ایربادزها نوعی از هدفون‌ها هستند که بیشترین امکان حمل و نقل را دارند و شما به راحتی می‌توانید این هدفون‌ها را در هر مکان به دنبال خود داشته باشید. ایربادزها انواع مختلفی دارند که هر نوع نیز شکل خاصی داشته و به طبع اندازه‌ی متفاوتی نیز دارد.

به طور کلی برتری کلی ایربادزها اندازه‌ی بسیار کوچک‌تر و امکان جابجایی به مراتب آسان‌تر آن‌ها است. به علاوه این که ایربادزها عموما قیمت کمتری دارند و در طول فعالیت‌های ورزشی بهتر می‌توانند در گوش شما ثابت و بدون جابجا شدن باقی بمانند.

ایربادز True Wireless چیست؟

ایربادزهای کاملا بی‌سیم به دلیل نبودن هیچ سیمی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این ایربادزها به همراه یک کیس به بازار عرضه می‌شوند و شما برای شارژ آن‌ها تنها کافیست کیس را شارژ کرده و ایربادزها را درون کیس قرار دهید.

بخش زیادی از محبوبیت این ایربادزها به این دلیل است که شما به راحتی می‌توانید کل کیس این نوع هدفون را در جیب خود قرار دهید و همچنین سیمی هم وجود ندارد که هنگام انجام کارهای مختلف دست و پا گیر باشد.

این دسته از هدفون‌ها برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیز بسیار مناسب هستند؛ چرا که وزن و اندازه‌ی کوچک آن‌ها شما را در حین ورزش آزار نمی‌دهند و همچنین به خوبی در گوش جای می‌گیرند و حین دویدن و فعالیت از گوش خارج نمی‌شوند (اکثر مدل‌های ایربادزهای کاملا بی‌سیم و به خصوص مدل‌های باکیفیت در برابر نفوذ آب مقاومت خوبی دارند و تعریق باعث خرابی آن‌ها نمی‌شود).

این ایربادزها به خوبی درون گوش قرار می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود صدای محیط کمتر به گوش شما برسد و همچنین معمولا همراه این محصولات سری‌های سیلیکونی با ابعاد کوچک‌تر و بزرگ‌تر وجود دارد تا بتوانید دقیقا اندازه‌ی این سری سیلیکونی را متناسب با اندازه‌ی گوش خود انتخاب کنید.

ایرپاد پرو

از آنجایی که این هدفون‌ها مسقیما درون گوش قرار می‌گیرند، صدایی رسا و بدون خط و خش را به گوش شما می‌رسانند، البته که همین موضوع باعث می‌‌شود فراگیری صدا کاهش پیدا کند.

این ایربادزهای کاملا بی‌سیم معمولا با افتادن به روی زمین آسیب نمی‌بینند و این برتری به دلیل وزن بسیار کم آن‌ها اتفاق افتاده است. اما این‌ها همه نقاط قوت ایربازهای کاملا بی‌سیم بود، نقاط ضعف این نوع هدفون چیست؟

نکته‌ی اول این که گوش به صورت طبیعی خود را تمیز نگه می‌دارد و از ورود گرد و خاک به داخل جلوگیری می‌کند. زمانی که شما این ایربادزها را درون گوش خود قرار می‌دهید این مایع گوش به داخل هل داده می‌شود و در واقع اگر شما گوش‌های خود را تمیز نکنید این موضوع می‌تواند به عفونت گوش منجر شود.

نکته‌ی دوم این که ایربادزها با پینای گوش هیچ ارتباطی ندارند در صورتی که این قسمت نقش مهمی در درک صدا دارد و به همین دلیل صدایی که از این نوع هدفون دریافت می‌کنید قطعا کیفیت هدفون‌های بزرگ را ندارند.

نکته‌ی سوم از نظر باتری شما باید همیشه ایربادزهای خود را شارژ کنید و همچنین شارژ کیس را هم مد نظر داشته باشید. البته این موضوع را نمی‌توان نکته‌ی منفی به حساب آورد؛ زیرا بیشتر ایربادزهای کاملا بی‌‌سیم می‌توانند به کمک کیس بیش از ۲۴ ساعت موسیقی پخش کنند.

نکته‌ی آخر نیز در مورد اتصال این نوع هدفون است. شما باید ایربادزها را با بلوتوث به گوشی خود متصل کنید. همین موضوع باعث می‌شود گاهی تأخیرهایی وجود داشته باشد یا گاهی صدا برای چند ثانیه به طور کلی قطع شود.

به طور کلی اما اگر هدفونی سبک می‌خواهید که حمل و نقل آن بسیار آسان باشد و همچنین بتوانید بدون مزاحمت سیم در حین پیاده روی یا ورزش به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش دهید حتما باید ایربادزهای کاملا بی‌سیم را انتخاب کنید.

 

ارزان‌ترین گزینه های شما کدامند؟
بهترین هدفون بی سیم زیر 500 تومان

 

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو درون گوش

طراحی و ارگونومی

طراحی این دو هدفون به طور کامل با هم تفاوت دارد. ایرپاد پرو اپل یک ساقه کوچک در ادامه دارد که باعث می‌شود شما به راحتی بتوانید آن را درون گوش خود قرار دهید. از طرفی طراحی گلکسی بادز پرو جمع و جور‌تر است ولی به دلیل نبود هیچ دنباله یا ساقه‌ای مجبور هستید بخش لمسی بادزها را لمس کنید و این باعث پخش یا توقف موسیقی می‌شود.

مثلا فرض کنید در حال دویدن هستید و می‌خواهید که بادزها را درون گوش خود محکم کنید. ایرپاد پرو به کمک این ساقه کوچک به شما اجازه می‌دهد تا این کار را انجام دهید اما در مورد بادز پرو حتما باید خود هدفون و بخش لمسی را به داخل گوش فشار دهید و این باعث عمل کردن دستورات لمسی می‌شود.

هر دو محصول به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به خوبی درون گوش قرار می‌گیرند و با استفاده طولانی مدت و تکان خوردن‌های مختلف مثل ورزش کردن نیز از گوش خارج نمی‌شوند. البته که در این مورد اندازه سری‌های سیلیکونی اهمیت دوچندانی دارد و حتما باید سری متناسب با اندازه گوش خود انتخاب کرده و استفاده کنید.

ارگونومی گلکسی بادز پرو بهتر است یا ایرپاد پرو

ایرپاد پرو از گواهی IPX4 پشتیبانی می‌کند و این یعنی تعریق هنگام ورزش کردن نمی‌تواند به این هدفون آسیبی وارد کند. گلکسی بادز پرو اما گواهی IPX7 دارد و این یعنی شما می‌توانید این محصول را به طور کامل درون آب قرار دهید و نگران آسیب دیدن بادزها نیز نباشید. پس از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب برتری با کهکشانی‌های سامسونگ است، البته اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که این بادزها را درون آب قرار دهید و آن‌ها را تست کنید.

به سراغ کیس دو هدفون برویم. اگر از بالا به دو کیس نگاه کنیم، کیس گلکسی بادز پرو حالت مربعی و کیس ایرپاد پرو حالت مستطیلی و کشیده دارد. درب کیس هر دو هدفون به سمت بالا باز می‌شود ولی از این نظر قطعا طراحی ایرپاد پرو را بهتر می‌دانیم و راحت‌تر می‌توانید با یک دست درب کیس را باز کنید.

در واقع زمانی که درب کیس بادز پرو باز می‌شود فضای زیادی را اشغال می‌کند در صورتی که درب کیس ایرپاد پرو بسیار جمع و جور است و ایرپادها نیز به صورت عمودی درون کیس قرار می‌گیرند. در نهایت از نظر طراحی کیس و همچنین قرار دادن و خارج کردن بادزها درون گوش ایرپاد پرو اپل شرایط بهتری دارد و از نظر گواهی مقاومت در برابر آب کهکشانی سامسونگ بهتر عمل کرده است، ولی به طور کلی هر دو ارگونومی خوب و مناسبی درون گوش دارند.

 

چگونه هندزفری بی سیم را به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنیم؟
نرم افزار اتصال هدفون بلوتوث به کامپیوتر ویندوز 7

 

اتصال و برنامه مرتبط

پیش از هر چیزی بگذارید یک موضوع کلی را توضیح بدهیم. شما می‌توانید ایرپاد پرو را به گوشی اندرویدی متصل کنید و همچنین امکان اتصال گلکسی بادز پرو نیز به ایفون‌ها وجود دارد ولی در عمل بهتر است که از برند هدفون و گوشی مشابهی استفاده کنید؛ چرا که مثلا ایرپادهای اپل به طور حتم با ایفون‌ها بسیار عملکرد بهتری دارند و گلکسی بادزها نیز با گوشی‌های سامسونگ بهتر عمل می‌کنند.

ایرپاد پرو از تراشه H1 اپل استفاده می‌کند و به محض این که شما درب ایرپاد پرو را باز کنید یک صفحه پاپ آپ به روی ایفون خود مشاهده خواهید کرد. زمانی که شما ایرپاد پرو را به ایفون خود متصل کنید این هدفون به طور خودکار به تمام محصولات اپلی شما که از اپل آیدی یکسانی استفاده کنند نیز متصل می‌شود. یعنی مثلا اگر در حال فیلم دادن با مک بوک و استفاده از ایرپاد پرو باشید و گوشی زنگ بخورد بدون نیاز به انجام هیچ کاری می‌توانید تماس دریافتی ایفون را نیز با ایرپاد پاسخ دهید.ایرپاد پرو

اتصال ایرپاد پرو به گوشی اندروید اما به این خوبی اتفاق نمی‌افتد و باید از طریق تنظیمات و بخش بلوتوث اتصال را برقرار کنید. ایرپاد پرو از کدک‌های SBC و AAC پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود که اتصالی بسیار خوب و پایدار بین ایرپاد پرو و ایفون به‌وجود بیاید اما کدک AAC با اندروید به خوبی ایفون سازگار نیست.

متصل کردن گلکسی بادز پرو به گوشی سامسونگ نیز بسیار ساده است و در ابتدا باید برنامه SmartThings و Galaxy Wearable را به روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب این برنامه‌ها یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه بادز پرو قصد دارد به گوشی متصل شود و باید به روی این نوتیفیکیشن کلیک کرده و مراحل را سپری کنید.

برای اتصال بادز پرو به ایفون نیز باید به تنظیمات و بخش بلوتوث بروید و به روی اسم این هدفون کلیک کنید تا اتصال برقرار شود. در اینجا نیز اگر شما چند دستگاه سامسونگ داشته باشید با اتصال همه آن‌ها به یک اکانت سامسونگ مشترک می‌توانید گلکسی بادز پرو را بین دستگاه‌های مختلف به آسانی جابجا کنید. ناگفته نماند که بادز پرو نیز از کدک‌های SBC و AAC و Samsung Scalable پشتیبانی می‌کند.

 

آموزش های مرتبط با یک هندزفری محبوب:
نحوه استفاده از ایرپاد qcy t13

 

قابلیت‌های نرم افزاری

هر دو هدفون از پدهای لمسی برای اجرای دستورات استفاده می‌کنند و شما با لمس این بخش‌ها می‌توانید محتوای مورد نظر را پخش/موقف کنید یا به تماس دریافتی پاسخ دهید و یا حتی دستیار صورتی گوشی خود را فراخوانی کنید. قیمت لمسی هر دو هدفون عملکرد خوبی دارد ولی در مورد بادز پرو حساسیت بخش لمسی بیش از اندازه زیاد است و گاهی این موضوع در طول استفاده دردسر ساز می‌شود.

ایرپاد پرو تنها در حالتی به شما اجازه می‌دهد که ولوم محتوای در حال پخش را تغییر دهید که از سیری کمک بگیرد و طبیعتا این قابلیت به سیستم عامل IOS محدود شده است. از طرف دیگر گلکسی بادز پرو به شما امکان می‌دهد تا به کمک خود گوش‌ها ولوم را کم و زیاد کنید و می‌توانید این قابلیت را از طریق برنامه مرتبط شخصی سازی کنید (فقط برای اندروید).گلکسی بادز پرو

در برنامه Galaxy Wearable app شما می‌توانید تنظیمات قابلیت ANC را تغییر دهید، تنظیمات پد لمسی هر گوش را شخصی سازی کنید، حالت ambient sound mode را خاموش یا روشن کنید و تنظیمات EQ را تغییر دهید. لازم به ذکر است که قابلیت 360 audio تنها برای دستگاه‌های سامسونگی قابل دسترسی است.

البته ایرپاد پرو نیز محدودیت‌هایی برای گوشی‌های غیر اپلی ایجاد کرده و مثلا تنها به کمک یک ایفون می‌توانید ایرپاد پرو خود را بروزرسانی کنید. قابلیت دیگری که به ایفون‌های محدود شده است تست ear tip fit نام دارد. از طریق این بخش شما می‌توانید مطمئن شوید که آیا بادزها به طور کامل و صحیح درون گوش شما قرار گرفته‌اند یا خیر. قابلیت spatial audio نیز به ایفون‌ها محدود شده است.

شارژ دهی باتری

بهترین شارژ دهی ایرپاد پرو زمانی اتفاق می‌افتد که شما آن را به ایفون متصل کنید. با یک بار شارژ کامل ایرپاد پرو و روشن بودن ANC شما می‌توانید 5 ساعت کامل به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید. به کمک کیس ایرپاد شما می‌توانید 24 ساعت به این عدد اضافه کنید. برای شارژ کردن این محصول یک کابل لایتنینگ به Type C در نظر گرفته شده که چندان جالب نیست و باید آداپتور Type C را به دنبال خود داشته باشید.ایرپاد پرو اپل بهتر است یا گلکسی بادز پرو

گلکسی بادز پرو با یک بار شارژ کامل و روشن بودن ANC می‌تواند 4 ساعت و 48 دقیقه موسیقی پخش کند و کیس به این مقدار حدود 13 ساعت اضافه می‌کند. کیس بادز پرو از طریق درگاه Type C شارژ می‌شود که روش بسیار مرسوم‌تری است. هر دو هدفون از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند. پس به طور کلی در زمینه شارژ دهی ایرپاد پرو را برتر می‌دانیم؛ چرا که به کمک کیس شما می‌توانید 24 تا 28 ساعت به موسیقی گوش دهید و این عدد به طور کلی برای رقیب 16 تا 20 ساعت است.

 

خرید ایرپاد پرو 2021 اپل

 

قابلیت ANC

یکی از جذاب‌ترین و البته مهم‌ترین قابلیت‌های موجود برای هدفون‌های کاملا بی‌سیم و به‌خصوص برای هدفون‌های پرچمدار مثلا این دو مدل همین قابلیت ANC یا Active Noise Cancelling است. قابلیت حذف نویز فعال به این شکل فعالیت می‌کند که هنگام قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ مثل مترو، اتوبوس و موارد مشابه، نویزهای موجود در محیط را حذف می‌کند تا شما بدون هیچ مزاحمتی بتوانید به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید.

هر دوی این هدفون‌ها از این قابلیت استفاده می‌کنند. سامسونگ به شما اجازه می‌دهد که بین دو حالت Low و High جابجا شوید. حالت Low مربوط به زمانی است که محیط خیلی شوغ نیست و حالا High برای محیط‌های بسیار شلوغ و پر سر و صدا است. قابلیت ANC در گلکسی بادز پرو عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد اما عالی نیست. در واقع گاهی شما حس می‌کنید که این قابلیت آن‌طور که باید و شاید کار نمی‌کند.

در طرف دیگر قابلیت ANC در ایرپاد پرو بسیار خوب است. این هدفون می‌تواند به صورت بی‌نظیری صداهای اضافی محیط را حذف کند و زمانی که با این هدفون قابلیت ANC را فعال می‌کنید حس قرار گیری در محیطی مانند خلاء به شما دست می‌دهد و از این نظر قطعا ایرپاد اپل عملکرد بهتری دارد.

 

قیمت گلکسی بادز پرو

 

کیفیت صدا

درست است که موارد گفته شده در بالا بسیار مهم هستند و در انتخاب تأثیر می‌گذارند اما همه ما توافق داریم که مهم‌ترین بخش یک هدفون کاملا بی‌سیم کیفیت صدای تولید شده توسط آن است. همانطور که انتظار داریم در زمینه کیفیت صدا هر دو هدفون بسیار خوب عمل می‌کنند اما کدام خروجی صدای بهتری دارد؟

گلکسی بادز پرو صدایی غنی و گسترده را تولید کرده و صدای Mid کاملا واضح است و باس قوی نیز به گوش می‌رسد. در طرف دیگر میزان صدای تولید شده توسط ایرپاد پرو مقداری کمتر است ولی همچنان صدا کاملا غنی و واید است. صدای High در ایرپاد پرو مقداری کیفیت بهتری نسبت به رقیب دارد و دلنشین‌تر است.

مقایسه گلکسی بادز پرو با ایرپاد پرو

به طور کلی صدای تولید شده توسط ایرپاد پرو دقت بیشتری نسبت به بادز پرو دارد، هرچند که شما می‌توانید صدای بادز پرو را کاملا بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در نهایت بسیار سخت است که بخواهیم بین این دو هدفون از نظر کیفیت صدا یکی را برتر بدانیم و هر دو عملکرد عالی دارند و به طور حتم رضایت شما را جلب خواهند کرد.

میکروفون و کیفیت مکالمه

از نظر میکروفون و کیفیت مکالمه نیز هر دو هدفون پرچمدار عالی عمل می‌کنند و می‌توانند صدای شما را به صورت شفاف، واضح و بدون صداهای اضافی به طرف مقابل انتقال دهند. صدای محیط در هنگام مکالمه تا حد بسیار خوبی حذف شده و به طرف مقابل منتقل نمی‌شود.

در این بخش هم دشوار است که بخواهیم برنده‌ای در نظر بگیریم و هر دو در زمینه مکالمه بسیار خوب عمل می‌کنند، هرچند که به شخصه مقداری کیفیت صدای منتقل شده توسط ایرپاد پرو هنگام مکالمه را ترجیح می‌دهم و صدا را واضح‌تر می‌دانم.

 

چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟
شارژ اولیه ایرپاد

 

جمع بندی

پیش از هر چیزی باید تفاوت قیمت این دو هدفون در بازار کشور را در نظر داشته باشید. در ایران بادز پرو تقریبا به نصف قیمت ایرپاد پرو به فروش می‌رسد و همین باعث می‌شود که ارزش خرید بادز پرو را بسیار بیشتر از ایرپاد پرو بدانیم.مقایسه گلکسی بادز پرو با ایرپاد پرو

اگر گوشی سامسونگ دارید که بدون هیچ شک و تردیدی بین این دو محصول بادز پرو را خریداری کنید و همچنین اگر گوشی شما اندرویدی است باز هم قطعا به سراغ گلکسی بادز پرو بروید. از طرفی اگر ایفون دارید قطعا ایرپاد پرو را خریداری کنید و اگر قیمت این هدفون برای شما زیاد است به سراغ ایرپاد 2 بروید.

در نهایت اما مانند همیشه انتخاب با شما خواهد بود.

سوالات متداول

ایربادز چیست؟ ایربادزها نوعی از هدفون‌ها هستند که بیشترین امکان حمل و نقل را دارند و شما به راحتی می‌توانید این هدفون‌ها را در هر مکان به دنبال خود داشته باشید. ایربادزها انواع مختلفی دارند که هر نوع نیز شکل خاصی داشته و به طبع اندازه‌ی متفاوتی نیز دارد. به طور کلی برتری کلی ایربادزها اندازه‌ی بسیار کوچک‌تر و امکان جابجایی به مراتب آسان‌تر آن‌ها است.

کدام هدفون ارگونومی بهتری دارد؟ در نهایت از نظر طراحی کیس و همچنین قرار دادن و خارج کردن بادزها درون گوش ایرپاد پرو اپل شرایط بهتری دارد و از نظر گواهی مقاومت در برابر آب کهکشانی سامسونگ بهتر عمل کرده است، ولی به طور کلی هر دو ارگونومی خوب و مناسبی درون گوش دارند.

کدام هدفون باتری بهتری دارد؟ پس به طور کلی در زمینه شارژ دهی ایرپاد پرو را برتر می‌دانیم؛ چرا که به کمک کیس شما می‌توانید 24 تا 28 ساعت به موسیقی گوش دهید و این عدد به طور کلی برای رقیب 16 تا 20 ساعت است.

کیفیت صدای کدام هدفون بهتر است؟ به طور کلی صدای تولید شده توسط ایرپاد پرو دقت بیشتری نسبت به بادز پرو دارد، هرچند که شما می‌توانید صدای بادز پرو را کاملا بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در نهایت بسیار سخت است که بخواهیم بین این دو هدفون از نظر کیفیت صدا یکی را برتر بدانیم و هر دو عملکرد عالی دارند و به طور حتم رضایت شما را جلب خواهند کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%88-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads