داغ ترین ها :
مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا

طبق اعلام خود سامسونگ نوت 20 اولترا آخرین گوشی از این سری دوست داشتنی است و به همین دلیل هم همچنان این گوشی طرفدار زیاد دارد و مشخصات آن به گونه‌ای است که می‌تواند با محصولات جدیدتر رقابت کند. از طرف دیگر ایفون 12 پرو مکس پرچمدار اصلی اپل در سال قبل است و مشخصات بسیار عالی دارد. اما بین این دو گوشی کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟ در ادامه‌ی این مطلب به مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا خواهیم پرداخت و گوشی برتر در هر بخش را معرفی می‌کنیم.

 

قیمت امروز گوشی های موبایل را می‌توانید در سایت تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

گوشی نوت 20 اولترا ایفون 12 پرو مکس
تاریخ معرفی آذر ۹۸ مهر ۹۹
ابعاد ۱۶۴.۸ در ۷۷.۲ در ۸.۱ میلی‌متر ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۴ میلی‌متر
وزن ۲۰۸ گرم ۲۲۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۹ اینچ – سوپر امولد QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۷ اینچ – Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون) iOS 15 (اکنون)
تراشه اگزینوس 990 A14 Bionic
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت ۶ گیگابایت
دوربین پشت ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو

فوکوس خودکار لیزری

۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو ۱۰ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۲۲ وات
رنگ مشکی، سفید و خاکستری خاکستری، نقره‌ای، طلایی و آبی

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر طراحی و کیفیت ساخت

با اپل شروع کنیم شرکتی که سال قبل طراحی ایفون‌ها را کمی تغییر داد و ایفون 12 پرو مکس طراحی متفاوتی نسبت به ایفون 11 پرو مکس دارد و لبه‌های تخت بار دیگر جایگزین لبه‌های انحنا دار نسل قبل شدند.

ایفون 12 پرو مکس از قاب پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد که طراحی آن هم به صورت مات بوده و زیبایی دوچندانی به پرچمدار آمریکایی‌ها بخشیده است. قاب پشتی این گوشی فریم مربعی شکل دوربین‌ها را شامل می‌شود و درمیانه‌ی قاب هم لوگوی اپل خودنمایی می‌کند.مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا

چیدمان دوربین‌ها به شکل یک مثلث است و در قسمت بالایی فلش و در قسمت پایینی سنسور لایدار به چشم می‌آید. فریم دوربین‌ها هم از جنس شیشه است اما در این بخش طراحی براقی دارد تا دوگانگی جذابی در این پرچمدار به وجود بیاید.

فریم اطراف ایفون 12 پرو مکس از جنس استیل ضد رنگ است و با داشتن طراحی براق توجهات را به سمت خود جلب می‌کند. این فریم در سمت راست از دکمه‌ی پاور، در سمت چپ از خشاب سیم کارت، دکمه‌های ولوم و دکمه سایلنت و در پایین از اسپیکرهای دوگانه، میکروفون و درگاه لایتنینیگ میزبانی می‌کند.

کیفیت ساخت این محصول واقعا بی نظیر است و از لحظه‌ای که این گوشی را در دست بگیرید متوجه این کیفیت ساخت بسیار خوب خواهید شد. از طرف دیگر گلکسی نوت 20 اولترا هم گوشی بسیار خوش ساختی است.

این گوشی قاب پشتی شیشه‌ای دارد که فریم دوربین‌ها و لوگوی سامسونگ را در خود جای داده و در لبه‌های کناری کمی خمیدگی دارد تا این کهکشانی بهتر در دست قرار بگیرد. البته فریم بالا و پایین مانند گوشی رقیب کاملا تخت طراحی شده تا زیبایی چشم نوازی به این محصول ببخشد. فریم اطراف نوت 20 اولترا هم از جنس فولاد ضد زنگ بوده و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا خشاب سیم کارت و میکروفون دوم و در پایین میکروفون اصلی، درگاه Type C، اسپیکر و جایگاه قلم را شامل می‌شود.

 

 

اما ارگونومی کدام پرچمدار بهتر است؟ ایفون 12 پرو مکس ۲۲۸ گرم وزن و ۷.۴ میلی متر ضخامت دارد و این اعداد برای کهکشانی سامسونگ به ترتیب ۲۰۸ گرم و ۸.۱ میلی متر هستند. هیچ یک از این دو گوشی را نمی‌توانیم خوش دست بدانیم و هر دو تقریبا وضعیت مشابهی دارند.

بخش جلویی دو رقیب تفاوت‌های زیاد با هم دارد و همین تفاوت‌ها باعث می‌شود نوت 20 اولترا محصول جذاب‌تر و بهتری باشد. در ابتدا این که کهکشانی کره‌ای‌ها نسبت نمایشگر به بدنه‌ای حدود ۹۲ درصد دارد و این یعنی حاشیه‌های اطراف این نمایشگر بسیار کم است. از طرفی این عدد برای نماینده اپل حدود ۸۷ درصد است که اختلاف زیادی با رقیب دارد.

همچنین نوت 20 اولترا یک ناچ کوچک به صورت پانچ هول در بالای نمایشگر دارد در صورتی که ایفون 12 پرو مکس در بالای صفحه نمایش از یک ناچ بزرگ میزبانی می‌کند. آخرین تفاوت هم به خمیده‌ بودن کناره‌های نمایشگر نوت 20 اولترا و تخت بودن ایفون 12 پرو مکس برمی‌گردد.

قبل از جمع بندی این بخش باید یادآوری کنیم که هر دو گوشی از گواهی IP68 میزبانی می‌کنند اما با این تفاوت که ایفون 12 پرو مکس می‌تواند در عمق ۶ متری ۳۰ دقیقه دوام بیاورد و نوت 20 اولترا در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه.

در نهایت انتخاب برنده برای این بخش کمی دشوار است و شما باید انتخاب کنید که طراحی کدام گوشی را بیشتر می‌پسندید. البته که قاب جلویی کهکشانی سامسونگ نسبت به نماینده اپل برتری دارد و نماینده اپل از طرفی گواهی ضد آب قوی‌تری داشته و مقداری خوش ساخت‌تر است.

 

خرید نوت ۲۰ اولترا 4G سامسونگ با رم 8 گیگابایت

 

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر صفحه نمایش

نوت 20 اولترا از نمایشگری ۶.۹ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن QHD استفاده می‌کند. این رزولوشن در این ابعاد باعث شده تا نمایشگر این گوشی تراکم ۴۹۶ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار دهد.

این گوشی از محتوای HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی از نوع تطبیقی پشتیبانی می‌کند و نسبت ۲۰ به ۹ برای آن‌ در نظر گرفته شده است. البته باید بدانید که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تنها در صورت قابل استفاده است که رزولوشن نمایشگر را به روی FHD قرار دهید و اگر بخواهید از رزولوشن QHD استفاده کنید این نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز معمول برمی‌گردد.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس و نوت ۲۰ اولترا

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش گلکسی نوت 20 اولترا به واقع تحسین برانگیز است و از نگاه کردن به این پنل نهایت لذت را خواهید برد و کیفیت و حاشیه‌های کم این صفحه نمایش چشم‌های شما را به خود خیره می‌کنند.

از طرفی در بخش نمایشگر ایفون 12 پرو مکس با انتقادهای زیادی روبرو بود و البته این انتقادها خیلی هم بی راه نبود. نماینده اپل یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۴×۲۷۷۸ دارد و تراکم پیکسلی ۴۵۸ را در اختیار می‌گذارد. این پنل از نوع Super Retina XDR OLED است و با لایه‌ی محافظ سرامیک شیلد مراقبت می‌شود.

سرامیک شیلد فناوری جدید اپل برای محافظت از نمایشگر ایفون‌های سری 12 است که از نظر مقاومت در برابر ضربه عملکرد تحسین برانگیزی از خود نشان می‌دهد. این فناوری در برابر خط و خش هم مقاوم بوده ولی عملکردی عالی ندارد.

نمایشگر نماینده اپل کیفیت بسیار عالی دارد و دقت رنگ مثال زدنی از آن دریافت می‌کنید. محتوا در این پنل بسیار جذاب و دلنشین به نمایش در می‌آیند و از نظر کیفیت هیچ ایرادی نمی‌توان به نمایشگر این گوشی گرفت.

اما انتقادهای زیاد به صفحه نمایش 12 پرو مکس چه دلیلی دارد؟ در یک کلام نرخ نوسازی! اپل همچنان برای پرچمدار خود نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را در نظر گرفته و این در حالیست که حتی میانرده‌های اندرویدی هم به نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند.

 

 

از نظر روشنایی هر دو پنل عملکرد بسیار عالی دارند و به قدری روشن می‌شوند که شما در زیر نور مستقیم خورشید هم بدون هیچ مشکلی بتوانید محتوا را به صورت واضح و بدون مشکل مشاهده کنید.

برنده‌ی بخش نمایشگر همان طور که حدس می‌زنید گلکسی نوت 20 اولترا است که هم کیفیت بی نظیری دارد و هم از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. البته که از نظر کیفیت صفحه نمایش دو پنل در یک سطح هستند و نماینده سامسونگ به دلیل داشتن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حاشیه‌های بسیار کمتر برنده‌ی این بخش است.

 

خرید نوت 20 اولترا سامسونگ با رم 12 گیگابایت

 

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای استریو دارند و این امری کاملا طبیعی برای دو گوشی پرچمدار است. اسپیکرهای گلکسی نوت 20 اولترا توسط شرکت بزرگ و پرآوازه‌ی AKG توسعه داده شده‌اند.کیفیت و بلندی اسپیکرهای هر دو گوشی بسیار خوب است و شما به طور حتم از کیفیت صدا و فراگیری آن رضایت خواهید داشت.

این صدا شفافیت بسیار خوبی دارد و صدایی بالانس شده از دو اسپیکر به گوش می‌رسد. در نهایت اما از نظر بلندی ایفون 12 پرو مکس بهتر عمل می‌کند و در کل اسپیکرهای بهتری دارد و برنده‌ی این بخش خواهد بود.

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر نرم افزار و رابط کاربری

ایفون 12 پرو مکس در حال حاضر از iOS 15 یعنی جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل استفاده می‌کند و نوت 20 اولترا نیز One Ui 3 بر مبنای اندروید ۱۱ دارد.

این که بخواهیم بگوییم اندورید بهتر است یا iOS یک بحث بسیار طولانی بوده و از حوصله‌ی این مطلب خارج است. اما به طور خلاصه می‌توان گفت که اندروید و iOS هر کدام ویژگی‌های مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند و شما باید تصمیم بگیرید که با کدام سیستم عامل ارتباط راحت‌تر و بهتری برقرار می‌کنید.

اندروید به طور کلی سیستم عامل آزادتری است به شما اجازه می‌دهد که برنامه‌های خود را از منابع مختلف دانلود کنید و یا ظاهر گوشی را به طور کامل تغییر دهید. از طرفی iOS به روزرسانی به مراتب طولانی‌تر و مرتب‌تری دارد و هماهنگی و یکپارچگی آن با سخت افزار بسیار بهتر است به علاوه این که برنامه‌های مشابه در iOS عملکرد بهتری دارند.

در کل مهم است که قبل از خرید یکی از این دو پرچمدار در گام اول بدانید که iOS را ترجیح می‌دهید یا اندروید را و در ادامه هم بسیار مهم است که بدانید رابط کاربری سامسونگ برای شما جذاب‌تر است یا سیستم عامل جذاب اپل.

پس انتخاب در این بخش کاملا بر اساس سلیقه شماست و برنده‌ای وجود ندارد.

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر عملکرد سخت افزاری

همان طور که احتمالا باخبر هستید سامسونگ برای پرچمداران خود دو نسخه تراشه استفاده می‌کند. تراشه گوشی‌هایی که برای منطقه چین و آمریکا هستند اسنپدراگون است و دیگر نقاط جهان از جمله ایران از نسخه اگزینوس این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

گلکسی نوت 20 اولترا موجود در ایران از تراشه اگزینوس 990 بهره می‌برد. این تراشه ۷ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در بر می‌گیرد.

این گوشی در سه نسخه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و خوشبختانه برعکس گوشی رقیب از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

این کهکشانی قدرت سخت افزاری بسیار خوبی دارد و به خوبی می‌تواند از پس کارهای مختلف از جمله بازی‌های سنگین گرافیکی بربیاید و شما می‌توانید بازی مثل آسفالت 9 یا کال اف دیوتی موبایل را با گرافیک بالا و بدون افت فریم بازی کنید.

از طرفی به احتمال زیاد شما هم در جریان هستید که گوشی‌های اپل همواره از نظر سخت افزاری از رقبای اندرویدی موجود قوی‌تر هستند و عملکرد پایدارتری را ارائه می‌کنند. این موضوع در مورد ایفون 12 پرو مکس هم صدق می‌کند.

ایفون 12 پرو مکس از تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic ساخت خود اپل استفاده می‌کند. این تراشه از شش هسته پردازنده مرکزی (2×3.1 GHz Firestorm + 4×1.8 GHz Icestorm)، چهار هسته پردازنده گرافیکی Apple GPU، پردازنده عصبی ۱۶ هسته‌ای برای یادگیری ماشینی و مودم X55 5G کوالکام میزبانی می‌کند.

این تراشه را ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند. این مجموعه سخت افزاری یکی از قوی‌ترین نسخه موجود در بین تمام گوشی‌های هوشمند در جهان است و عملکرد تراشه‌ی A14 اپل به واقع تحسین برانگیز است.

این تراشه مصرف باتری بسیار بهینه‌ای دارد و تا چند سال می‌تواند خیال شما را از بابت اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌ها در بالاتری سطح ممکن راحت کند. پس اگر بهترین سخت افزار موجود را می‌خواهید لحظه‌ای در خرید ایفون 12 پرو مکس درنگ نکنید.

در نهایت برنده‌ی این بخش ایفون 12 پرو مکس خواهد بود و اگر بهترین عملکرد سخت افزاری را می‌خواهید باید این محصول را انتخاب کنید.

 

قیمت ایفون ۱۲ پرو مکس با حافظه 256 گیگابایت

 

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر باتری

نماینده کره‌ی‌ها یک باتری با طرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و ایفون 12 پرو مکس از یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. با وجود این که ظرفیت باتری نماینده اپل کمتر از رقیب است اما این گوشی شارژ دهی بهتری را ارائه می‌کند.

در صورت استفاده نرمال از گوشی به احتمال زیاد می‌توانید با یک بار شارژ یک روز کامل با گلکسی نوت 20 اولترا کار کنید اما ایفون 12 پرو مکس بیش از یک روز و نزدیک به ۱.۵ روز دوام می‌آورد که عملکرد بسیار خوب و رضایت بخشی است.

در زمینه سرعت شارژ ایفون 12 پرو مکس به شارژ سریع ۲۲ واتی مجهز شده و از طرف نوت 20 اولترا از شار‌‌‌ژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد. شارژ شدن این دو گوشی هر دو حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد که عملکرد متوسطی برای دو گوشی پرچمدار است.

در نهایت اما برنده‌ی بخش باتری ایفون 12 پرو مکس خواهد بود و اگر شارژ دهی گوشی برای شما اهمیت دارد باید به سراغ این پرچمدار اپل بروید.

 

 

 

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر دوربین

دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مقایسه ایفون 12 پرو مکس با نوت 20 اولترا از نظر دوربین

دوربین گوشی‌های پرچمدار حالا یکی از دلایل اصلی خرید آن‌هاست و شرکت‌های سازنده هم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا دوربین‌های بسیار خوبی در پرچمداران استفاده کنند. در ادامه تک تک دوربین را بررسی کرده و با هم مقایسه می‌کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی نوت 20 اولترا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ Bright S5KHM1 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است.

این دوربین از قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و این گوشی به فوکوس لیزری نیز مجهز شده است تا در شب و نور کم، بهتر و سریع‌تر بتواند به روی سوژه‌ها فوکوس کند. تصاویر این محصول به صورت پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

دوربین اصلی پرچمدار اپل سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX603 با اندازه پیکسل ۱.۷ میکرونی داشته و در پس لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. خیلی وقت بود که چنین تغییراتی را در دروبین یک ایفون ندیده بودیم و این سنسور حالا ۴۷ درصد بزرگ‌تر از نسل قبل یعنی ایفون 11 پرو مکس شده است.

این دیافراگم f/1.6 باعث خواهد شد تا دوربین در محیط‌های کم نور بتواند همچنان نور زیادی جذب کرده و تصویر بالانس شده‌ای تحویل دهد. دوربین اصلی از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی برخودار بوده و لرزشگیر سنسور شیفت (IBIS) هم برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی هر دو گوشی عکس‌های بسیار خوب و باکیفیتی به ثبت می‌رساند و این دقیقا انتظاری است که از گوشی‌های پرچمدار داریم. این تصاویر تقریبا بدون نویز هستند و جزئیات بسیار زیادی در کنار داینامیک رنج وسیع در آن‌ها دیده می‌شود.

البته که دقت رنگ‌ها در ایفون 12 پرو مکس بهتر از رقیب است و غلظت رنگ متعادل‌تری را در عکس‌های نماینده اپل شاهد هستیم. به طور کلی در این بخش با اختلاف نه چندان زیاد ایفون 12 پرو مکس برنده خواهد بود.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها می‌توانند عکس‌های فوق عریض رضایت بخش و خوبی به ثبت برسانند و شما می‌توانید به روی عملکرد خوب هر دو گوشی حساب باز کنید.

البته که ایفون 12 پرو مکس عکس‌های فوق عریض بهتری به ثبت می‌رساند و برنده‌ی این بخش خواهد بود؛ زیرا عکس‌های این گوشی کمی جزئیات بهتر و رنج دینامیکی گسترده‌تری دارند و شارپنس هم در این تصاویر بهتر است. به علاوه غلظت رنگ‌ها هم مانند دوربین اصلی در نوت 20 اولترا کمی بیش از حد است.

دوربین تله فوتو

هر دو گوشی دوربین‌های تله فوتو با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند اما با این تفاوت که ایفون 12 پرو مکس می‌تواند تا ۲.۵ برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند و این عدد برای نوت 20 اولترا ۵ برابر است.

کیفیت عکس‌های تله فوتو ایفون 12 پرو مکس بهتر از رقیب هستند اما نوت 20 اولترا مقدار زوم بیشتری را ارائه می‌دهد. در واقع بهتر است بگوییم با کهکشانی سامسونگ می‌توانید مقدار بیشتری زوم کنید اما از نظر کیفیت پرچمدار اپل باز هم بهتر عمل می‌کند.

دوربین سلفی

ایفون 12 پرو مکس دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی نماینده کره‌ای‌ها از سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. کیفیت سلفی‌های هر دو گوشی خوب و رضایت بخش است اما باز هم نماینده اپل دست برتر را دارد و عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند.

این تصاویر کنتراست بهتری دارند و جزئیات هم در سلفی‌های ایفون 12 پرو مکس بهتر از رقیب است.

پرتره

پرتره‌های نوت 20 اولترا به صورت پیش فرض با دوربین اصلی و به کمک لیزر موجود به ثبت می‌رسند و این عکس‌ها در ایفون 12 پرو مکس به صورت پیش فرض با دوربین تله فوتو و به کمک سنسور لایدار گرفته می‌شوند.

پرتره‌های هر دو پرچمدار واقعا خوب است، چه از نظر برش سوژه از پس‌زمینه و چه از نظر مات شدن پس‌زمینه. خود سوژه نیز با جزئیات زیاد و دقت رنگ مناسب به ثبت می‌رسد تا در نهایت پرتره‌های هر دو گوشی را خوب بدانیم.

اگر بخواهیم کمی ریزتر این پرتره‌های را بررسی کنیم باید ایفون 12 پرو مکس را در این بخش هم برتر بدانیم؛ چرا که پرتره‌ها مقداری دقیق‌تر برش می‌خورند و همچنین دقت رنگ در این گوشی بهتر از کهکشانی سامسونگ است.

جمع بندی

در هنگام خرید باید به اولویت‌ها خود مراجعه کرده و بر این اساس یکی از این دو پرچمدار را انتخاب کنید. اگر بخش‌های دوربین، باتری و قدرت سخت افزاری برای شما مهم‌تر هستند انتخاب ایفون 12 پرو مکس منطقی‌تر بنظر می‌رسد.

از طرفی اگر بودجه کمتری دارید و بخش نمایشگر اولویت اول شما در خرید گوشی هوشمند است و همچنین از قلم زیاد استفاده می‌کنید و بودن آن به شما کمک می‌کند به نظر می‌رسد گلکسی نوت 20 اولترا می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

نمایشگر کدام گوشی بهتر است؟ از نظر کیفیت این دو پنل بسیار شبیه به هم هستند و هر دو کیفیت بی نظیری دارند اما گلکسی نوت 20 اولترا به دلیل حاشیه‌های کمتر و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برنده‌ی این بخش خواهد بود.

کدام پرچمدار باتری بهتری دارد؟ ایفون 12 پرو مکس با وجود ظرفیت کمتر باتری شارژ دهی بهتری به نسبت رقیب خود دارد.

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بیشتر و عملکرد پایدارتری دارد؟ به طور حتم ایفون 12 پرو مکس قدرت سخت افزاری بیشتر و همچنین پایداری بیشتری در عملکرد طولانی مدت دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-12-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%88%d8%aa-20-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7/
ads
ads