داغ ترین ها :
مقایسه ایفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

مقایسه ایفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

در دنیای گوشی‌های هوشمند هیچ رقابتی جذاب‌تر از رقابت دو گوشی پرچمدار نیست؛ چرا که هر دو گوشی تا دندان مسلح شده‌اند تا بتوانند با رقبا رقابت کرده و نظر کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کنند. اپل و سامسونگ چندین سال است که در زمینه گوشی‌های پرچمدار با هم در جنگ هستند. در این مطلب هم به سراغ بهترین گوشی سامسونگ و اپل یعنی گلکسی S21 اولترا و ایفون 13 پرو مکس خواهیم رفت و این دو گوشی پرچمدار را به طور کامل با هم مقایسه خواهیم کرد تا شما در صورت تصمیم به خرید بتوانید گزینه مناسب‌تر برای خود را انتخاب کنید.

آیفون ۱۳ پرو مکس

گلکسی S21 Ultra

آیفون ۱۳ پرو مکس

امتیاز

9
طراحی :
9
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
8.5
اسپیکر :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9
دوربین :
9

نقاط قوت

  • طراحی فوق‌العاده
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • اسپیکر عالی
  • دوربین‌های قدرتمند
  • عملکرد کلی عالی

نقاط ضعف

  • وزن بالا
  • سرعت شارژ می‌توانست بهتر باشد
  • عدم برخورداری از شارژر در محتویات بسته‌بندی

گلکسی S21 Ultra

امتیاز

8.5
طراحی :
9
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
8
اسپیکر :
9
رابط کاربری :
8.5
عملکرد :
8.5
دوربین :
8

نقاط قوت

  • عملکرد عالی
  • دوربین قدرتمند
  • اسپیکر فوق‌العاده
  • طراحی ایده‌آل

نقاط ضعف

  • عملکرد باتری معمولی است

 

 

لیست امروز قیمت گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت روز گوشی

 

گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس گلکسی S21 اولترا
تاریخ معرفی مهر ۹۹ دی ۹۹
ابعاد ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۷ میلی‌متر ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۴۰ گرم ۲۲۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۸ اینچ – سوپر امولد QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی
سیستم‌عامل iOS 15.3 (اکنون)  One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ (اکنون)
تراشه A15 Bionic اگزینوس 2100
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو

۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو

۱۰ مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل ۴۰ مگاپیکسل
باتری ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۲۵ وات
رنگ آبی، طلایی، نقره‌ای و گرافایت نقره‌ای و مشکی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

طبق چیزی که از اپل و سامسونگ و گوشی پرچمدار آن‌ها انتظار داریم کیفیت ساخت هر دوی این گوشی‌ها واقعا عالی است. یعنی به حدی این دو گوشی باکیفیت هستند که به محض در دست گرفتن آن‌ها متوجه این مرغوبیت و کیفیت ساخت بالا خواهید شد.

هر دو گوشی قاب پشتی شیشه‌ای با طراحی مات دارند که باعث زیبایی بیشتر و همچنین اصطکاک بیشتر با کف دست خواهد شد. طراحی اس 21 اولترا کاملا جدید است و طراحی اس 20 اولترا را ادامه نداده است. در این طراحی حالا فریم اطراف گوشی به نوعی امتداد یافته و فضای بین لنز دوربین‌ها را در برمی‌گیرد تا به جای داشتن فریم دوربین مشکی رنگ این فضا همرنگ قاب پشتی گوشی باشد و زیبایی دو چندانی را برای محصول به ارمغان بیاورد.مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

البته در عمل این فریم دوربین با فریم کناری یکپارچه نیست اما در عمل این طور به نظر می‌رسد. در بخش پایینی قاب پشتی کهکشانی کره‌ای‌ها نیز لوگوی سامسونگ خودنمایی می‌کند و دیگر هیچ چیزی دیگری به روی قاب پشتی دیده نمی‌شود.

اپل اما منطق دیگری داشته و از طراحی ایفون 12 پرو مکس راضی بوده و در واقع ایفون 13 پرو مکس بسیار شبیه به نسل قبل از خود است و شاید تنها از روی اندازه بزرگ‌تر فریم دوربین‌ها و اندازه بزرگ‌تر لنزها بتوانید متوجه تفاوت این گوشی بشوید.

با بزرگ‌تر شدن فریم دوربین‌های 13 پرو مکس این گوشی حالا بیشتر هنگام قرار گیری به روی سطوح صاف لق می‌زند. البته فریم دوربین‌های اس 21 اولترا نیز بیرون زدگی زیادی دارد ولی از آنجایی که اندازه این فریم بزرگ‌تر است کمتر باعث لق زدن گوشی می‌شود.

به غیر از فریم مربعی دوربین‌ها ایفون 13 پرو مکس لوگوی اپل را نیز در میانه شامل می‌شود و دیگر بخش‌های قاب پشتی نیز خالی از هر چیزی هستند که باعث خلوت شدن و زیبایی محصول می‌شود.

پرچمداران امروز هیچ کدام از نظر ارگونومی و خوش دستی وضعیت خوبی ندارند و به دلیل استفاده از دوربین‌های بسیار حرفه‌ای و دیگر بخش‌ها وزن آن‌ها افزایش می‌یابد. نماینده سامسونگ و اپل به ترتیب ۲۲۷ و ۲۴۰ گرم وزن و ۸.۹ و ۷.۷ میلی متر ضخامت دارند. این اعداد به سادگی نشان می‌دهد که این دو گوشی خوش دست نیستند و چندان کار کردن با آن‌ها برای طولانی مدت ساده نخواهد بود.

به غیر از این موارد طراحی دو گوشی به صورتی است که اس 21 اولترا طول بیشتری دارد و ایفون 13 پرو مکس عرض بیشتری. فریم اطراف هر دو پرچمدار طراحی براق داشته و در کهکشانی سامسونگ از جنس آلومینیوم و در ایفون 13 پرو مکس از جنس فولاد ضد زنگ است که کیفیت بالاتری دارد.

ایفون 13 پرو مکس در سمت راست دکمه پاور را دارد و در سمت چپ از خشاب سیم کارت و دکمه‌های ولوم و سایلنت میزبانی می‌کند و در پایین نیز درگاه لایتنینگ و اسپیکر و میکروفون قرار گرفته است. در طرف دیگر اس 21 اولترا در سمت راست میزبان دکمه‌های ولوم و پاور در بالا میزبان میکروفون دوم و در پایین میزبان خشاب سیم کارت، میکروفون، درگاه Type C و اسپیکر است.

اپل در این نسل همچنان ناچ بزرگ بالای نمایشگر را به طور کامل حذف نکرده ولی بالاخره آن را کمی کوچک‌تر کرده تا کمتر به چشم بیاید که در عمل هم مخصوصا در مدل پرو حالا دیگر واقعا ناچ کمتر به چشم شما می‌آید.مقایسه ایفون 13 پرو مکس با گوشی S21 Ultra

گلکسی S21 اولترا اما یک ناچ قطره‌ای کوچک برای دوربین سلفی دارد و همچنین از نمایشگر با لبه‌های خمیده استفاده می‌کند که این دو موضوع در کنار هم باعث می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه آن حدود ۹۰ درصد باشد و حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک شوند. این نسبت در پرچمدار اپل حدود ۸۷.۵ درصد است.

نمایشگر ایفون 13 پرو مکس اما طراحی کاملا تخت دارد و در اینجا شما باید انتخاب کنید با کدوم نوع نمایشگر راحت‌تر هستید و ارتباط بهتری برقرار می‌کنید. هر دو گوشی از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند. این گواهی در S21 اولترا مقاومت ۳۰ دقیقه‌ای در عمق ۱.۵ متری را تضمین می‌کند و این عدد برای ایفون 13 پرو مکس مقاومت در عمق ۶ متری به مدت ۳۰ دقیقه است و این یعنی گواهی ضد آب نماینده اپل مقاومت بسیار بیشتری دارد.

در نهایت ناگفته نماند که گلکسی اس 21 اولترا از قلم نیز پشتیبانی می‌کند ولی جایگاهی برای آن در نظر گرفته نشده و همچنین همراه گوشی نیز عرضه نمی‌شود و باید آن را جداگانه خریداری کنید.

انتخاب برنده در این بخش واقعا کار دشواری است؛ زیرا هر دو گوشی بسیار خوش ساخت و باکیفیت هستند و شاید ملاک انتخاب خود را باید ظاهر و زیبایی قرار دهید.

 

قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس نات اکتیو با حافظه 256 

 

مقایسه صفحه نمایش گوشی S21 Ultra با ایفون 13 پرو مکس

اپل بالاخره دست به کار شد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را به مدل‌های پرو و پرو مکس ایفون 13 اضافه کرده است و حالا سرانجام طرفداران ایفون‌ها نیز می‌توانند از نرخ نوسازی بالا و حس روان بودن اسکرول کردن و گشت و گذار در گوشی بهره مند شوند.

ایفون 13 پرو مکس به یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴ و تراکم ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ مجهز شده است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صفحه نمایش ایفون 13 پرو مکس در یک کلام بی نظیر است و بیشتر از هر زمان دیگری پنل این پرچمدار به بلوغ رسیده است. همه چیز در این صفحه نمایش بسیار دوست داشتنی و باکیفیت نمایش داده می‌شود و رنگ‌ها و دقت بالای آن‌ها شما را در این پنل غرق خواهند کرد. به علاوه حالا دیگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز با این کیفیت بالا همراه می‌شود و حس بسیار روان‌تری را برای شما به وجود می‌آورد.

از طرفی گلکسی S21 اولترا نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع داینامیک امولد دارد که رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ یا همان QHD برای آن در نظر گرفته شده و تراکم ۵۱۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این پنل از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ دارد. طبیعتا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم برای این پرچمدار در نظر گرفته شده است.مقایسه ایفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

نمایشگر S21 اولترا خیره کننده است! به واقع شما محو رنگ‌ها، شارپ بودن محتوا و زنده بودن تصاویر می‌شوید. همه‌ی این‌ها در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر باعث می‌شود تا پنل این گوشی را به جرأت یکی از بهترین‌های موجود در جهان بدانیم.

در واقع هر دوی این صفحه نمایش‌ها جزو بهترین‌های موجود در جهان هستند و هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. موضوع مهم دیگر در این بخش حداکثر روشنایی دو پنل است که باعث می‌شود در محیط باز محتوا کاملا خوانا باشد.

هر دو پنل در حالت حداکثری می‌توانند بیشتر از ۱۰۰۰ نیت روشنایی تولید کنند و این عدد برای ایفون 13 پرو مکس حدود ۱۰۵۰ و برای اس 21 اولترا حدود ۱۰۲۵ نیت است. این یعنی دو پنل واقعا روشن هستند و در محیط باز و حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز شما بدون هیچ مشکلی و به صورت کاملا واضح می‌توانید محتوا را مشاهده کنید.

در آخر باید بگوییم که در این بخش هم برنده‌ای نداریم و هر دو پنل واقعا فوق العاده هستند و قطعا با خرید هر کدام از این دو گوشی شما یک صفحه نمایش سطح اول نسیبتان می‌شود که می‌توانید با لذت هرچه تمام در آن‌ها محتوا را مشاهده کنید.

اسپیکر

هر دو پرچمدار از اسپیکرهای استریو برخوردار هستند. اسپیکر مکالمه در هر دو گوشی نقش اسپیکر دوم را بازی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا صدایی فراگیر و جذاب را بشنوید. از نظر کیفیت صدا هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و صدایی بلند، رسا، فراگیر، واضح و تفکیک شده تولید می‌کنند.

فرکانس‌های بالا و پایین صدا هر دو به خوبی در این اسپیکرهای پخش می‌شوند و قطعا از عملکرد اسپیکرهای هر دو محصول رضایت خواهید داشت. در این بخش گوشی برتر نداریم ولی لازم است عنوان کنیم که ایفون 13 پرو مکس مقداری صدای بلندتری دارد که این می‌تواند به نوعی یک برتری به حساب بیاید.

 

قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس ۱ ترابایت

 

نرم افزار و رابط کاربری

ایفون 13 پرو مکس در حال حاضر از iOS 15.3 یعنی جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل استفاده می‌کند و گلکسی S21 اولترا نیز One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ دارد که این مجموعه نرم افزاری نیز جدیدترین حالت ممکن برای گوشی‌های سامسونگ است (نسخه کنونی).

این که بخواهیم بگوییم اندورید بهتر است یا iOS یک بحث بسیار طولانی بوده و از حوصله‌ی این مطلب خارج است. اما به طور خلاصه می‌توان گفت که اندروید و iOS هر کدام ویژگی‌های مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند و شما باید تصمیم بگیرید که با کدام سیستم عامل ارتباط راحت‌تر و بهتری برقرار می‌کنید.مقایسه گوشی s21 ultra با ایفون 13 پرو مکس

اگر از دسته افرادی هستید که می‌خواهید بازی‌ها و برنامه‌های مود شده را به روی گوشی خود نصب کنید و آزادی عمل بیشتری در نصب کردن برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشید و به طور کلی بتوانید آزادانه بخش‌های مختلف را ویرایش کرده و به سلیقه خود دربیاورید اندروید و به طور خاص در این مطلب اس 21 اولترا گزینه مناسب‌تری برای شما است.

اگر به دنبال گوشی با سیستم عامل بسیار پایدار هستید که کمترین لگ و باگ در آن وجود داشته باشد و سخت افزار و نرم افزار گوشی بیشترین هماهنگی را با هم داشته باشند و در کنار این موارد تا چندین سال آپدیت‌های جدید را دریافت کنید قطعا ایفون 13 پرو مکس می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

در نهایت هر سیستم عامل در بخش‌هایی نسبت به دیگری برتری دارد و در این هیچ شکی نیست ولی این شما هستید که بسته به استفاده و نیازهای خود باید یکی را انتخاب کنید و به همین دلیل نیز در این بخش نمی‌توانیم دستگاهی را به عنوان برنده اعلام کنیم و این به سلیقه شخصی شما بازمی‌گردد. در کل مهم است که قبل از خرید یکی از این دو پرچمدار در گام اول بدانید که iOS را ترجیح می‌دهید یا اندروید را و در ادامه هم بسیار مهم است که بدانید رابط کاربری سامسونگ برای شما جذاب‌تر است یا سیستم عامل جذاب اپل. پس انتخاب در این بخش کاملا بر اساس سلیقه شماست و برنده‌ای وجود ندارد.

عملکرد سخت افزاری و امنیت

گوشی‌های اپل هیچ گاه نیازی به تعریف و تمجید در زمینه سخت افزاری ندارند و همواره بهترین گوشی‌های موجود در جهان از این نظر به حساب می‌آیند و امسال هم دقیقا قضیه به همین منوال است.

ایفون 13 پرو مکس از تراشه‌ی جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد.

در مورد قدرت سخت افزاری این گوشی هیچ حرفی نمی‌توان زد و به همین بسنده می‌کنیم که شما می‌توانید با آسودگی خاطر تا چند سال در بالاترین سطح گرافیکی و سرعت از این گوشی بهره ببرید و سخت افزار این محصول هیچ گاه شما را نا امید نخواهد کرد. در واقع قدرت این تراشه به حدی است که شما احتمالا نمی‌توانید از حداکثر توان آن استفاده کنید و کمتر کاری وجود دارد که به تمام قدرت این تراشه نیاز داشته باشد.

ایفون 13 پرو مکس در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم تولید شده است و مانند رقیب از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند.

گلکسی S21 اولترا موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.مقایسه بازی گلکسی s21 ultra با ایفون 13 پرو مکس

این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند. اما بحث اینجاست که این تراشه زودتر از رقیب داغ می‌شود و همچنین مصرف باتری خیلی بهینه‌ای هم ندارد.

مجموعه سخت افزاری کهکشانی سامسونگ را ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا شما از بابت ذخیره سازی اطلاعات و مولتی تسکینگ آسوده خاطر باشید.

در این بخش برنده را ایفون 13 پرو مکس می‌دانیم؛ چرا که این گوشی قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و تراشه آن نیز بهینه‌تر است و دیرتر هم داغ می‌شود. به علاوه این تراشه در طول زمان نیز می‌تواند عملکرد بسیار عالی خود را حفظ کند، اتفاقی که کمتر برای تراشه‌های اگزینوس سامسونگ رخ می‌دهد.

البته باید بدانید که هر دو گوشی در حال حاضر به طور کامل از پس هر کاری برمی‌آیند اما برای دو سال بعد قطعا ایفون 13 پرو مکس دستگاه قابل‌تری از نظر سخت افزاری خواهد بود.

در بخش امنیتی گلکسی S21 اولترا از دو روش مرسوم تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند. تشخیص چهره سرعت و دقت خوبی دارد ولی نمی‌توانید به طور کامل به روی امنیت آن حساب باز کنید.

حسگر اثر انگشت این گوشی نیز زیر نمایشگر قرار گرفته و به صورت اولتراسونیک است. سرعت و دقت این حسگر را نیز می‌توانیم عالی ارزیابی کنیم و پیشنهاد می‌کنیم از این روش برای باز کردن قفل صفحه گوشی بهره ببرید. این حسگر با سرعت بالایی انگشت شما را شناسایی کرده و قفل صفحه را باز می‌کند و برعکس گوشی‌های میانرده سامسونگ عملکرد این حسگر تقریبا بی نقص است.

ایفون 13 پرو مکس اپل اما از روشن تشخیص چهره سه بعدی یا همان فیس آیدی استفاده می‌کند و می‌تواند با اسکن سه بعدی چهره شما اقدام به باز کردن قفل صفحه کند. سرعت، دقت و امنیت این روش عالی است و نقطه ضعف آن را می‌توانیم ناکارآمد بودن هنگام ماسک زدن در نظر بگیریم.

البته که در آپدیت‌های جدید اپل قابلیتی اضافه کرده که فیس آیدی با وجو ماسک نیز بتواند چهره شما را تشخیص دهید ولی طبیعتا در این حالت امنیت کمی کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی اما Face ID را بهتر از حسگر اثر انگشت می‌دانیم؛ چرا که در هر شرایطی حتی تاریکی مطلق نیز کار می‌کند در حالی که حسگر اثر انگشت در صورت خیس بودن یا چرب بودن دست شما نمی‌تواند به درستی فرآیند تشخیص را پشت سر بگذارد.

 

قیمت ایفون ۱۳ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایت Not Active

باتری

برای تأمین انرژی گلکسی S21 اولترا یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است و ایفون 13 پرو مکس از یک باتری ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. درست است که کهکشانی سامسونگ باتری پر ظرفیت‌تری دارد اما این الزاما به معنای برتری آن در بخش نیست؛ چرا که تراشه اختصاصی اپل بسیار کم مصرف است و سیستم عامل اپل بسیار بهینه کار می‌کند.

ایفون 13 پرو مکس بهترین باتری را در بین پرچمداران حال حاضر بازار دارد و این بسیار جالب و جذاب است که اپل توانسته یکی از ضعف‌های اساسی گوشی‌های خود را حالا به نقطه قوت تبدیل کند.

در صورت داشتن استفاده نرمال و عادی نماینده اپل می‌توانید بین ۱.۵ تا ۲ روز به شما شارژ دهی کند که عددی بسیار عالی به حساب می‌آید و به طور حتم رضایت شما را جلب خواهد کرد. در طرف دیگر گلکسی S21 اولترا با وجود ظرفیت باتری بیشتر عملکرد صعیف‌تری دارد و نهایتا می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. اگر استفاده زیادی از کهکشانی کره‌ای‌ها داشته باشید حتی این عدد می‌تواند به کمتر از یک روز هم کاهش یابد.

هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و البته برخی منابع معتقدند که ایفون 13 پرو مکس شارژ سریع ۲۷ واتی دارد. به هر روی درون جعبه هیچ کدام از این گوشی‌ها آداپتور نیست و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

 

برای خرید شارژر آیفون مناسب گوشی های سری iPhone 13 روی لینک بزنید.

 

گلکسی S21 اولترا به کمک آداپتور ۲۵ واتی می‌تواند در مدت حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ شود. این عدد برای پرچمدار اپل حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است (البته با آداپتور ۲۰ واتی اپل، یعنی اگر با آداپتور ۲۵ واتی این گوشی را شارژ کنید احتمالا این زمان به حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد).

در نهایت برنده این بخش از نظر شارژ دهی قطعا ایفون 13 پرو مکس خواهد بود اما از نظر سرعت شارژ اس 21 اولترا بهتر عمل می‌کند ولی به شخصه برنده این بخش را 13 پرو مکس می‌دانم که می‌تواند بیش از ۱.۵ روز دوام بیاورد.

 

قیمت آیفون 13 پرو مکس 128 گیگابایت اکتیو

 

دوربین

مگر می‌شود جنگ دو پرچمدار باشد و بخش دوربین نقش بسیار اساسی بازی نکند؟ این بخش تا حد زیادی می‌تواند مشخص کند که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد و جذاب‌تر است. در ادامه هر دوربین را بررسی کرده و با هم مقایسه می‌کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی ایفون 13 پرو مکس سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX703 با اندازه 1/1.66 اینچی و اندازه پیکسل 1.9 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر S21 اولترا قرار گرفته، گوشی که به دوربین اصلی با سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.مقایسه ایفون 13 پرو مکس با گلکسی s21 ultra

برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

کیفیت دوربین اصلی هر دو گوشی واقعا خوب است و با نگاه کردن به تصاویر به سادگی متوجه می‌شوید که با دو گوشی پرچمدار مواجه هستید. عکس‌های اس 21 اولترا غلظت رنگ بیشتری دارند و پویاتر هستند و در طرف دیگر ایفون 13 پرو مکس تصاویر بسیار دقیقی از نظر رنگی به ثبت می‌رساند.

جذب نور در تصاویر پرچمدار اپل بهتر است و به لطف لنز بسیار عریض حتی در شب عکس‌ها نور خوبی را جذب می‌کنند. عکس‌های هر دو گوشی نویز بسیار کم و جزئیات بسیار خوبی دارد ولی سرعت فوکوس و تغییر فوکوس در 13 پرو مکس بهتر از رقیب است چه در عکاسی و چه در فیلم برداری.

شارپنس تصاویر 13 پرو مکس هم بهتر از رقیب است و به خصوص در نور کم و شب پرچمدار اپل بسیار بهتر عمل می‌کند و عکس‌های طبیعی‌تری به ثبت می‌رساند و در واقع هوش مصنوعی این گوشی بهتر می‌تواند سایه روشن‌ها را به طور متعادل تنظیم کند.

در نهایت برنده این بخش را ایفون 13 پرو مکس می‌دانیم، هر چند که باید بگوییم اس 21 اولترا نیز رقیب بسیار خوبی است اما در نهایت این نماینده آمریکایی‌ها است که عکس‌های بی نظیری به ثبت می‌رساند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین‌های فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند. کیفیت تصاویر فوق عریض به نسبت دوربین اصلی طبیعتا کمی افت می‌کند به خصوص در زمینه گلکسی اس 21 اولترا که عکس‌های فوق عریض آن خوب هستند اما عالی و بی تقص نیستند.

در برخی از تصاویر فوق عریض گلکسی S21 اولترا تصاویر را بیش از حد پردازش می‌کند و در طی این پردازش برخی از سوژه‌ها از بین می‌روند و برخی نقاط حالت نرم به خود می‌گیرند. دوربین فوق عریض ایفون 13 پرو مکس بهتر عمل می‌کند و در زمینه رنج دینامیکی و دقت رنگ به خوبی می‌تواند نزدیک به دوربین اصلی عمل کند. البته که نویز کمی افزایش می‌یابد و نرمی بیشتری در عکس‌ها دیده می‌شود.

در نهایت برنده این بخش هم نماینده اپل است.

دوربین تله فوتو

گلکسی S21 اولترا از دو دوربین تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو با سنسورهای ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌تواند تا ۳ و ۱۰ برابر به صورت اپتیکال و تا ۱۰۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند.

این گوشی توانایی خوبی در گرفتن عکس‌های تله فوتو دارد و به خصوص تا زوم ۵ برابری می‌توانید به روی کیفیت خوب این تصاویر و همچنین سطح نویز کم حساب باز کنید. از نظر توانایی زوم به طور حتم S21 اولترا محصول بسیار جذابی است و می‌تواند حتی تا ۱۰ برابر با کیفیت قابل قبولی به روی سوژه‌ها زوم کند و جذاب‌تر این که شما امکان زوم ۱۰۰ برابری را دارا هستید.

پرچمدار اپل هم دوربین تله فوتو با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۱۵ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. این تصاویر هم واقعا با کیفیت هستند و نویز کم و جزئیات زیادی در آن‌ها دیده می‌شود به علاوه که کنتراست و شارپنس نیز در سطح خوبی قرار می‌گیرد.

در کل از نظر کیفیت تا زوم ۳ برابری می‌توانیم ایفون 13 پرو مکس را برتر بدانیم ولی از آنجایی که اس 21 اولترا می‌تواند تا ۱۰ برابر به صورت اپتیکال زوم کند و همچنین زوم ۱۰۰ برابری را در اختیار شما قرار دهد این گوشی دوربین تله فوتو بهتری دارد.

یعنی اگر کیفیت دوربین تله فوتو تا زوم ۳ برابر برای شما مهم است پرچمدار اپل را انتخاب کنید اما اگر میزان زوم برایتان اهمیت دارد قطعا گلکسی اس 21 اولترا انتخاب منظقی‌تری برای شما است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ایفون 13 پرو مکس نیز سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد تا همه دوربین‌های این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی باشد. در طرف دیگر سلفی‌های اس 21 اولترا با سنسوری ۴۰ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

دوربین سلفی هر دو گوشی را می‌توانیم در بین بهترین‌های موجود در بازار قرار دهیم و شما می‌توانید سلفی‌های بسیار باکیفیتی با هر دو گوشی به ثبت برسانید. این تصاویر جزئیات زیاد و رنج دینامیکی نسبتا عریضی دارند و نویز نیز در سطح پایین قرار دارد.

البته شاید بتوانیم در این بخش تا حدی کهکشانی سامسونگ را برتر بدانیم اما در کل اختلاف دوربین سلفی این دو پرچمدار زیاد نیست.

ماکرو

این دو گوشی دوربین ماکرو ندارند اما لنز فوق عریض آن‌ها به فوکوس خودکار مجهز شده و این یعنی می‌توانید به کمک این لنز عکس‌های ماکرو به ثبت برسانید و به سوژه‌های مختلف تا حد زیادی نزدیک شوید.

هر دو گوشی می‌توانند تصاویر ماکرو واقعا با کیفیتی به ثبت برسانند و با کمی خلاقیت می‌توانند عکس‌های جالب و عجیبی بگیرید. در این بین تصاویر ماکرو ایفون 13 پرو مکس واقعا عالی هستند و مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کنند هرچند باید مراقب فوکوس صحیح تصاویر باشید.

پرتره

هر دو گوشی می‌توانند تصاویر پرتره عادی و با حالت زوم به ثبت برسانند. عملیات برش سوژه از پس زمینه در هر دو پرچمدار نرم افزاری است که هر دو هم بسیار خوب عمل می‌کنند و برش سوژه از پس زمینه در اکثر مواقع تقریبا بی نقص است.

پرتره‌های هر دو گوشی واقعا با کیفیت هستند و جزئیات زیاد و دقت رنگ مناسبی از سوژه دریافت می‌کنید به علاوه که رنج دینامیکی و حالت مات شدن پس زمینه هم کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود.

در حالت پرتره‌های زوم ایفون 13 پرو مکس به سراغ لنز تله فوتو می‌رود که کار کاملا معقولی است اما اس 21 اولترا در کمال تعجب از برش دوربین اصلی استفاده می‌کند که این کار باعث افت کیفیت پرتره‌های در حالت زوم می‌شود.

در کل اما هر دو گوشی در ثبت تصاویر پرتره توانا هستند و قطعا می‌توانید به روی عملکرد خوب آن‌ها حساب باز کنید.

فیلم برداری

فیلم برداری بخشی است که برای سالیان متوالی پرچمداران اپل توانسه‌اند گوشی‌های رقیب و اندرویدی را شکست دهند و برنده بی چون و چرای این رقابت باشند، اما آیا امسال نیز همین اتفاق رخ داده یا S21 اولترا توانسته ورق را به نفع خود برگرداند؟

درست است که نماینده کره‌ای‌ها می‌تواند در نهایت کیفیت 8K فیلم برداری کند و این رزولوشن برای ایفون 13 پرو مکس به 4K محدود شده است اما در نهایت کیفیت ویدئوهای ضبط شده با پرچمدار اپل واقعا بهتر است. این ویدئوها جذب نور بسیار بهتری نسبت به S21 اولترا دارند و رنگ‌ها نیز بسیار دقیق‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

یکی از بخش‌ها در فیلم برداری که نماینده اپل با اختلاف زیاد نماینده سامسونگ را شکست می‌دهد در فوکوس کردن است. ایفون 13 پرو مکس با سرعت بسیار بالایی می‌تواند به روی سوژه‌ها فوکوس کند و سپس به سرعت فوکوس را تغییر دهد ولی عملکرد پرچمدار کره‌ای‌ها به این خوبی و سرعت نیست و همین باعث می‌شود گاهی در لحظه اول به خوبی نتوانید روی سوژه جدید فوکوس کنید.

در نهایت نویز بسیار کمتری در ویدئوهای ضبط شده با ایفون 13 پرو مکس دیده می‌شود و همچنین این فیلم‌ها لرزش بسیار کمتری دارند و تکان‌های دست تأثیر کمتری به روی کیفیت می‌گذارد. در آخر باید بگوییم برنده این بخش به طور حتم ایفون 13 پرو مکس است و اگر قصد دارید زیاد با گوشی فیلم برداری کنید در خرید این محصول شک نکنید.

جمع بندی

درست است که در بازار جهانی این دو گوشی قیمت برابری دارند و حتی مقداری هم نماینده اپل ارزان‌تر است اما در بازار ایران قضیه دقیقا برعکس می‌شود و پرچمداران اپل با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. در حال حاضر تقریبا حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد ایفون 13 پرو مکس گران‌تر از رقیب است و هنگام انتخاب بین این دو گوشی باید به این مسئله توجه داشته باشید.

اگر پرچمداری عالی می‌خواهید که قیمت کمتری داشته باشد، سریع‌تر شارژ شود، دوربین تله فوتو آن امکان زوم بیشتری داشته باشد، سلفی‌های بهتری بگیرد و همچنین سیستم عامل اندروید را ترجیح می‌دهید به سراغ گلکسی اس 21 اولترا بروید.

اما اگر پرچمداری با قدرت سخت افزاری بهتر، شارژ دهی بهتر باتری، دوربین اصلی و فوق عریض بهتر می‌خواهید که سیستم عامل iOS داشته باشد و تا چند سال خیالتان از بابت پشتیبانی نرم افزاری و کارایی آن راحت باشد پرچمدار اپل را انتخاب کنید.

سوالات متداول

کدام گوشی صفحه نمایش باکیفیت‌تری دارد؟ در بخش نمایشگر برنده‌ای نداریم و هر دو پنل واقعا فوق العاده هستند و قطعا با خرید هر کدام از این دو گوشی شما یک صفحه نمایش سطح اول نسیبتان می‌شود که می‌توانید با لذت هرچه تمام در آن‌ها محتوا را مشاهده کنید.

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بهتری دارد؟ در بخش سخت افزاری ایفون 13 پرو مکس را برنده می‌دانیم؛ چرا که این گوشی قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و تراشه آن نیز بهینه‌تر است و دیرتر هم داغ می‌شود. به علاوه این تراشه در طول زمان نیز می‌تواند عملکرد بسیار عالی خود را حفظ کند، اتفاقی که کمتر برای تراشه‌های اگزینوس سامسونگ رخ می‌دهد.

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ دوربین اصلی و فوق عریض ایفون 13 پرو مکس کیفیت بهتری دارد. در زمینه دوربین سلفی و همچنین میزان زوم دوربین تله فوتو اس 21 اولترا بهتر عمل می‌کند و در نهایت کیفیت تصاویر تله فوتو پرچمدار اپل بهتر است. البته که در کل هر دو گوشی از نظر دوربین خوب هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. محمد

    من هر دو گوشی رو دارم.s21 واقعا بینظیره.و تو ایران کارایی بهتری داره.ولی آیفون یه کم سخته کار کردن باهاش.البته من برا کلاسش خریدم همین.منطق میگه گوشی که محدودیت داره باید قیمتش بیاد پایین.ولی خب به لطف انحصار وارداتش تو ایران گرونه.به قول دوستم میگه آیفون مثل بنزی میمونه که موتور پیکان روشه.به نظرم کیفیت s21 اولترا در فیلمبرداری به خصوص در شب خیلی بهتر از آیفون ۱۳ پرومکس هست.من بار ها با گوشیم تست کردم

    1. Ehsan

      پاسخ به محمد

      من یه ردمی نوت ۱۲ پرو دارم با ده و سیصد خریدم اندروید ۱۳ و miui ۱۴ سیستم نرم افزاری هست دوربین ۱۰۸ باکیفیت،سلفی ۸ باکیفیتی در اندازه بیست مگا هست باتری ۵۰۰۰ هست و شارژر پرقدرت ۶۷ واتی که صفر تا صد رو چهل و پنج دقیقه انجام میده میزان قدرت باتری با مکالمه یک نفس ۳۳ ساعت هست که راحت دو روز عادی در قیاس با توضیحات برای این دو پرچمدار واقعا ردمی خوبه هست هسته هست ۲۵۶ هست نیت روشنایی ۱۱۰۰ هست که از هردوی اینا بالاتره گرافیک رنگها واقعا رضایت بخش خوب من متوجه نمیشم که فردی که یه درآمد متوسط رو به پایین داره و مستاجر هم هست دیدم آیفون ۱۳ یا s21 اولترا خریده و تو دست دارن رو چه عقل و حسابی همکارم الان آیفون۱۳ پرو مکس داره بخدا خودش می‌گفت با ردمی نوت ۱۲ تو مگه چقدر بالاتره؟ اینهمه پول پای این دو گوشی آدم بده آخه؟ من زورم می‌رسید که بخرم اما واقعا بابت چه دلیلی اینقدر پول بدم همین ردمی نوت ۱۲ پرو اونقدر شیک و خوش قیافست که تا شش هفت سال برای من کافیه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s21-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7/
ads
ads