داغ ترین ها :
مقایسه اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11 تی

مقایسه اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11 تی

اگر برند اینفینیکس را نمی‌شناسید پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی برند اینفینیکس را مطالعه کرده و با این برند بیشتر آشنا شوید. این سازنده در حال تلاش است تا جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند پیدا کند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که در حال حاضر گوشی‌های این شرکت ارزش خرید دارند؟

در ادامه این مطلب قصد داریم یکی از بهترین گوشی‌های اینفینیکس یعنی زیرو X پرو را با یک رقیب سر سخت یعنی شیائومی 11 تی مقایسه کنیم. در طول این مقایسه در انتهای هر بخش گوشی برتر را معرفی می‌کنیم و در نهایت هم عنوان می‌کنیم که کدام محصول ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی اینفینیکس زیرو ایکس پرو شیائومی 11 تی
تاریخ معرفی شهریور ۱۴۰۰ مهر ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴.۱ در ۷۵.۷ در ۷.۸ میلی‌متر ۱۶۴.۱ در ۷۶.۹ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۳ گرم ۲۰۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ – امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی ۶.۶۷ اینچ – امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی
سیستم‌عامل Miui 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ Miui 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱
تراشه هلیو G95 دیمنسیتی
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۸ مگاپیکسل تله فوتو

۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل تله فوتو ماکرو

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۵ وات ۶۷ وات
رنگ مشکی، نقره‌ای و قهوه‌ای مشکی، سفید و آبی

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت infinix zero x pro با شیائومی 11T

این بخش را با اینفینیکس Zero X Pro آغاز می‌کنیم. این گوشی از قاب پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد، هرچند که محافظ این شیشه بیان نشده و اطلاعی از میزان مقاومت آن نداریم. این قاب در پایین لوگوی اینفینیکس و در بالا سمت چپ فریم دوربین‌ها را شامل می‌شود.

این فریم دوربین مستطیل شکل است و نسبتا هم بیرون زدگی زیادی دارد. یعنی اگر از قاب استفاده نکنید گوشی به هنگام قرار گیری به روی سطوح صاف مانند میز شروع به تکان خوردن می‌کند که کمی آزار دهنده است و همچنین لنزها هم بیشتر در معرض خط و خش قرار می‌گیرند.مقایسه اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11t

طراحی قاب پشتی کاملا صاف است و هیچ انحنایی به روی لبه‌ها دیده نمی‌شود به علاوه که فریم اطراف نیز کاملا تخت است و هیچ انحنایی ندارد. با نگاه کردن به این گوشی و این طراحی قطعا ایفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ به یادمان می‌آید که طراحی کاملا تخت دارد.

قاب پشتی این گوشی در رنگ نقره‌ای و قهوه‌ای طراحی ساده‌ای دارد اما در رنگ مشکی نقطه‌های ریز و سفیدی قاب پشتی را در برگرفته‌اند و حس و حال آسمان پر ستاره را تداعی می‌کنند. این طراحی جذاب و چشم نواز است اما ممکن است برای برخی از کاربران زیادی شلوغ به نظر برسد.مقایسه اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11t

به سراغ رقیب برویم، شیائومی 11 تی هم از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند اما در اینجا گوریلاگلس نسخه ویکتوس برای مراقبت از آن به کار رفته که مقاومت بسیار عالی دارد و نسخه مخصوص پرچمداران بازار است.

نماینده شیائومی نیز در رنگ مشکی طراحی براق دارد و در رنگ آبی و سفید از طراحی مات و کاملا ساده استفاده کرده است. در رنگ مشکی قاب پشتی خطوطی موازی و ریز را در بر می‌گیرد و طراحی ساده‌ای ندارد.

قاب پشتی شیائومی 11 تی میزبان لوگوی شیائومی در پایین و فریم مستطیل شکل دوربین‌ها در بالا سمت چپ است. این دوربین‌ها هم بیرون زدگی دارند اما این بیرون زدگی کمتر از رقیب است.مقایسه اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11t

فریم اطراف اینفینیکس زیرو X پرو از جنس پلاستیک است و شیائومی 11 تی از آلومینیوم استفاده می‌کند که هم کیفیت بسیار بهتری دارد و هم مقاومت بالاتری. هر دو گوشی در سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم را دارند و نماینده شیائومی در بالا اسپیکر دوم، اینفرارد و میکروفون دوم را شامل می‌شود.

به روی فریم سمت چپ نماینده اینفینیکس خشاب سیم کارت دیده می‌شود و در بخش زیرین دو گوشی از اسپیکر، میکروفون و درگاه Type C میزبانی می‌کنند. 11 تی در به روی فریم زیرین خشاب سیم کارت را نیز شامل می‌شود و زیرو ایکس پرو جک ۳.۵ میلی متری صدا هم دارد.

اما ارگونومی کدام گوشی بهتر است؟ کدام گوشی را می‌توانیم خوش دست‌تر از دیگری بدانیم؟ اینفینیکس زیرو ایکس پرو وزنی ۱۹۳ گرمی و ضخامتی ۷.۸ میلی متری دارد و این اعداد به ترتیب برای 11 تی برابر با ۲۰۳ گرم و ۸.۸ میلی متر هستند. این به سادگی نشان می‌دهد که زیرو ایکس پرو ارگونومی بهتری دارد، هرچند به خاطر طراحی تخت کمی سخت‌تر در کف دست قرار می‌گیرد.مقایسه infinix zero x pro با شیائومی 11t

در نهایت نوبت به فضای روبرویی دو گوشی می‌رسد، جایی که نمایشگر هر دو گوشی بخش زیادی از این فضا را به خود اختصاص داده‌اند و زیرو ایکس پرو با نسبت نمایشگر به بدنه ۸۶.۵ درصدی مقداری بهتر از ۸۵ درصد رقیب است و در واقع مقداری حاشیه‌های کمتری دارد هرچند هر دو از این نظر خوب هستند.مقایسه infinix zero x pro با شیائومی 11 تی

هر دو گوشی دوربین‌ سلفی‌های خود را درون پانچ هول در بالای نمایشگر جای داده‌اند و از اسپیکر مکالمه چسبیده به لبه‌ بالایی میزبانی می‌کنند. قبل از اتمام این بخش لازم به ذکر است که شیائومی 11 تی از گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب نیز پشتیبانی می‌کند و رقیب از این قابلیت بی بهره مانده است.

برنده این بخش را نماینده شیائومی می‌دانیم؛ چرا که این گوشی کیفیت ساخت بالاتری دارد و همچنین دوربین‌های ‌آن هم بیرون زدگی کمتری دارند. البته که زیرو ایکس پرو ارگونومی بهتری دارد و همچنین با داشتن طراحی تخت ظاهر جذاب‌تری دارد و شما باید بین آن‌ها انتخاب کنید.

 

خرید گوشی شیائومی ۱۱ تی با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11T

شیائومی به خوبی می‌داند که برای رقاب با رقبا در این بازه قیمتی باید قوی عمل کند و به همین دلیل هم برای بخش نمایشگر 11 تی تقریبا هر چیزی که در چنته داشته را رو کرده و این محصول را به نمایشگری عالی مجهز کرده است.

می 11 تی نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره‌ی ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. به علاوه این پنل نرخ تاچ ۴۸۰ هرتزی دارد که برای بازی کردن نکته‌ی بسیار با اهمیتی و خوبی است.مقایسه صفحه نمایش اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11T

کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی و تحسین برانگیز است و قطعا شما را به وجد خواهد آورد. رنگ‌های بسیار زنده، شارپ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و محتوا کنتراست بالا دارد. رنگ مشکی در این پنل عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این مجموعه را تکمیل می‌کند. در این بازه‌ی قیمتی این قطعا بهترین پنلی است که می‌توان خریداری کرد.

اینفینیکس زیرو ایکس پرو نیز از این قافله عقب نمانده و از نمایشگر باکیفیتی بهره می‌برد. برای این گوشی یک پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ در نظر گرفته شده است. این پنل نسبت مرسوم ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این صفحه نمایش هم بسیار خوب و رضایت بخش است. در واقع پنل امولد طبق انتظار رنگ مشکی با عمق بینهایت را به نمایش در می‌آورد و دیگر رنگ‌ها نیز زنده و پویا هستند و چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. در کنار این نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز باعث می‌شود محتوا بسیار روان به نمایش دربیاید و شما از اسکرول کردن و گشتن در گوشی لذت ببرید. البته نرخ تاچ این پنل ۲۴۰ هرتز است و قطعا به پای ۴۸۰ هرتز پنل رقیب نمی‌رسد.مقایسه صفحه نمایش اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11T

به سراغ حداکثر روشنایی دو پنل برویم. این عدد برای نماینده شیائومی در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید حدود ۸۰۰ نیت است که باعث می‌شود محتوا به صورت بسیار واضح و خوب قابل مشاهده باشد. این عدد برای زیرو ایکس پرو حدود ۵۲۰ است که بسیار کمتر از رقیب بوده و در محیط‌ باز باعث می‌شود محتوا خیلی عالی مانند رقیب نباشد.

در نهایت برنده بخش نمایشگر را شیائومی 11 تی می‌دانیم؛ زیرا اولا این گوشی نرخ تاچ ۴۸۰ هرتزی دارد که باعث می‌شود نمایشگر بسیار سریع‌تر به دستورات واکنش دهد و در بازی‌ها شما حس بهتری داشته باشید و ثانیا این پنل از ۱ میلیارد رنگ و همچنین HDR10+ پشتیبانی می‌کند و در ثالثا روشنایی بسیار بیشتری هم دارد. هرچند که صفحه نمایش زیرو ایکس پرو هم خوب است اما نه به خوبی رقیب.

 

قیمت گوشی شیائومی 11T با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

اسپیکر شیائومی 11T بهتر است یا اینفینیکس زیرو ایکس پرو

شیائومی 11 تی از اسپیکرهای دوتایی بهره می‌برد و طبیعتا می‌تواند صدایی استریو تولید کند. در طرف دیگر در کمال تعجب زیرو ایکس پرو از اسپیکر تکی بهره می‌برد و صدای مونو دارد و خبری از تولید صدای استریو نیست. واقعا عجیب است که اینفینیکس برای گوشی با این برچسب قیمتی اسپیکر استریو در نظر گرفته است و به این ترتیب چگونه قرار است با رقبایی از شیائومی و سامسونگ رقابت کند؟

از نظر بلندی صدا و همچنین کیفیت 11 تی بهتر از رقیب عمل می‌کند و صدایی فراگیر را به گوش می‌رساند. اسپیکرهای این گوشی صدایی شفاف‌تر و واضح‌تر تولید می‌کنند و قطعا برنده این بخش را نماینده شیائومی می‌دانیم.

نرم افزار و رابط کاربری

زیرو ایکس پرو از رابط کاربری اختصاصی خود اینفینیکس یعنی XOS 7.6 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کند. اولین و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد این رابط کاربری بدانید این است که عملکرد سریع و روانی دارد و به صورت بهینه از سخت افزار بهره می‌برد.

شما می‌توانید ظاهر لاک اسکرین و هوم اسکرین را به طور کامل با نصب تم‌های مختلف تغییر دهید و شکل و شمایل این رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی خود نزدیک کنید. این رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد همه چیز را شخصی سازی کنید، از ژست‌های حرکتی گرفته تا نحوی نمایش افقی یا عمدی منو و دیگر موارد.

این رابط کاربری از قابلیت‌های مرسوم موجود در دنیای اندروید پشتیبانی می‌کند و در این نسخه جلوه‌های بصری بسیار بهتری دارد. بعید است که با بخش نرم افزاری این محصول و دیگر گوشی‌های اینفینیکس مشکلی داشته باشید.مقایسه صفحه نمایش اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی 11T

در طرف دیگر شیائومی 11 تی از رابط کاربری نام آشنای MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کند. این رابط کاربری خیلی نیازی به معرفی و تعریف ندارد و همگی می‌دانیم که شیائومی تا چه حد در MIUI امکان شخصی سازی به کاربر می‌دهد و تا چه حد قابلیت‌ها کاربردی و متنوع دارد.

بنابراین در نهایت در این بخش نمی‌توان گوشی را برتر از دیگری در نظر گرفت و این تنها به شما بستگی دارد که با کدام رابط کاربری ارتباط بهتر و راحت‌تر برقرار کنید و ظاهر کدام را بیشتر دوست داشته باشید.

 

قیمت گوشی اینفینیکس زیرو ایکس پرو با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

عملکرد سخت افزاری

شیائومی 11 تی در بخش سخت افزاری از تراشه‌ ۶ نانومتری دیمنستی 1200 5G استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این گوشی عالی است و شما می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک و بدون هیچ مشکی یا افت فریم اجرا کنید. در واقع شاید بتوانیم قدرت این تراشه را حدودا مانند اسنپدراگون 865 بدانیم.

قدرت سخت افزاری این گوشی به حدی است که تا چند سال قطعا می‌تواند در بخش سخت افزاری عملکرد خوبی داشته باشد و این تراشه به قدری قدرتمند هست که شما را در انجام کارهای مختلف نا امید نکند و بتوانید تا حداقل ۲ سال عملکرد بدون نقصی را از آن شاهد باشید.

در این بخش نیز تصمیم اینفینیکس کمی برایمان عجیب است. زمانی که با گوشی در این بازه قیمتی مواجه می‌شویم انتظار داریم قدرت سخت افزاری مناسب را داشته باشیم اما این سازنده از تراشه‌ای استفاده کرده که در گوشی‌هایی با برچسب قیمتی نصف این محصول آن را مشاهده می‌کنیم.

تأمین قدرت زیرو ایکس پرو بر عهده‌ی تراشه‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G95 است. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی دارد که به صورت ترکیبی از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز Mali-G76 است.

این چیپست عملکرد مناسبی دارد و به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید. این تراشه حتی می‌تواند از پس بازی‌های سنگین هم بربیاید، البته باید تنظیمات گرافیکی را به روی درجه‌ی متوسط قرار دهید تا با افت فریم مواجه نشوید.

قدرت سخت افزاری این دو گوشی را اصلا نمی‌توان با هم مقایسه کرد و به راحتی می‌توان شیائومی 11 تی را بیش از دو برابر قوی‌تر از این گوشی دانست. در واقع تراشه زیرو ایکس پرو یک تراشه میانرده مناسب است و تراشه شیائومی 11 تی یک تراشه پرچمدار خوب.

به علاوه 11 تی از فناوری 5G نیز بهره می‌برد و رقیب از این فناوری بی بهره مانده است. هر دو گوشی دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم دارند با این تفاوت که حافظه 11 تی از نوع UFS 3.1 و حافظه زیرو X پرو از نوع 2.2 است. این یعنی حافظه 11 تی سرعت بالاتری دارد و سریع‌تر می‌تواند اطلاعات را ذخیره کند و انتقال دهد.

برنده این بخش را با اختلاف زیاد شیائومی 11 تی می‌دانیم و اگر برای شما قدرت سخت افزاری اهمیت دارد و می‌خواهید با گوشی بازی کنید و همچنین می‌خواهید از فناوری 5G بهره مند باشید حتما به سراغ نماینده شیائومی بروید.

باتری

شیائومی 11 تی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و برای اینفینیکس زیرو ایکس پرو یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. در صورت داشتن استفاده ترکیبی هر دو گوشی می‌توانند یک روز کامل را دوام بیاورند ولی به طور کلی نماینده شیائومی در پخش ویدئوها بسیار بهتر عمل می‌کند و مدت بیشتری دوام می‌آورد.

برای نماینده اینفینیکس فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی در نظر گرفته شده و 11 تی شارژ سریع ۶۷ واتی دارد. به این ترتیب در مدت زمان ۳۰ دقیقه ترتیب این دو گوشی به ۷۶ و ۸۶ درصد شارژ می‌رسند و شارژ کامل برای 11 تی حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد و برای زیرو ایکس پرو باید ۱ ساعت کامل منتظر بمانید.

در نهایت برنده این بخش 11 تی پرو است چون شارژ دهی مشابهی با زیرو ایکس پرو دارد ولی در زمینه سرعت شار‌ژ بهتر عمل می‌کند.

 

 

دوربین

در این بخش به مقایسه دوربین‌های دو گوشی خواهیم پرداخت و هر لنز را به طور مجزا مورد بررسی قرار می‌دهیم و در نهایت مشخص می‌کنیم که کدام گوشی دوربین‌های بهتری دارد.

دوربین اصلی

شیائومی 11 تی سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه دوربین اصلی شیائومی 11t با اینفینیکس زیرو ایکس پرو

اینفینیکس زیرو ایکس پرو نیز دقیقا از همین سنسور استفاده می‌کند با این تفاوت که از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم بهره می‌برد. با وجود این که سنسور دوربین اصلی دو گوشی یکسان است اما تراشه‌های متفاوت می‌تواند به روی پردازش تصاویر تأثیر گذاشته و خروجی را متفاوت جلوه دهد.

در عمل هم همین اتفاق رخ می‌دهد و با وجود سنسور یکسان تصاویر ثبت شده با شیائومی 11 تی کیفیت بهتری دارند و هوش مصنوعی بهتر تراشه این گوشی باعث می‌شود عکس‌ها بهتر و واقعی‌تر پردازش شوند.

هر دو گوشی تصاویر خوبی به ثبت می‌رسانند اما تفاوت در اینجاست که در تصاویر 11 تی شارپنس بهتری مشاهده می‌کنیم و چمن‌ها و بوته‌ها در عکس‌های نماینده شیائومی وضوح بهتری دارند که به دلیل پردازش بهتر تصاویر است.

از طرف دیگر گاهی شارپنس تصاویر اینفینیکس زیرو ایکس پرو بیش از اندازه می‌شود و جزئیات به همین دلیل از دست می‌رود. در نهایت برنده این بخش را شیا‌ئومی 11 تی می‌دانیم هرچند که تصاویر ثبت شده با هر دو گوشی کیفیت خوب و رضایت بخشی دارند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین فوق عریض با سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارند اما در نهایت کیفیت تصاویر متفاوت است. عکس‌های فوق عریض زیرو ایکس پرو کیفیت مناسبی ندارند و نویز زیادی در آن‌ها دیده می‌شود به علاوه این که رنج دینامیکی نیز چندان وسیع نیست و سایه روشن‌ها خوب به ثبت نمی‌رسند. این تصاویر شارپنس مناسبی هم ندارند.

در طرف دیگر تصاویر فوق عریض 11 تی رضایت بخش بوده و در آن‌ها جزئیات و شارپنس کافی دیده می‌شود. نویز در این عکس‌ها در سطح پایین نگه داشته می‌شود و رنج دینامیکی هم بسیار وسیع و رضایت بخش است. در نهایت برنده این بخش هم با اختلاف زیاد نماینده شیائومی است.

دوربین تله فوتو

اینفینیکس زیرو ایکس پرو از دوربین تله فوتو استفاده می‌کند و گوشی رقیب از داشتن این لنز بی بهره مانده است. این دوربین تله فوتو سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا ۵ برابر به روی سوژه‌ها به صورت اپتیکال و تا ۶۰ برابر به صورت دیجیتال زوم کند.

کیفیت تصاویر تله فوتو این گوشی واقعا خوب است. جزئیات به حد کافی در این تصاویر دیده می‌شود و همچنین نویز در سطح کمی قرار دارد. رنج دینامیکی تصاویر رضایت بخش است و دقت رنگ مناسبی را هم شاهد هستیم.

همه این‌ها باعث می‌شود تا کیفیت تصاویر تله فوتو را رضایت بخش بدانیم و این بخش را یک برتری حتمی نسبت به شیائومی 11 تی ارزیابی کنیم.

دوربین سلفی

هر دو گوشی دوربین‌های سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارند. کیفیت تصاویر سلفی اینفینیکس زیرو ایکس پرو بهتر از رقیب است. این سلفی‌ها جزئیات بیشتر و جذب نور بهتری دارند و دقت رنگ نیز در این تصاویر بهتر از رقیب است و در آخر برنده این بخش زیرو ایکس پرو خواهد بود.

ماکرو

شیائومی 11 تی دوربین تله فوتو ماکرو با سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. این دوربین شاید از نظر رزولوشن مانند بسیاری دیگر از گوشی‌ها باشد اما به دلیل فوکوس خودکار و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری می‌تواند عکس‌های ماکرو بسیار جذابی به ثبت برساند.

زیرو ایکس پرو از داشتن این لنز بی بهره مانده اما دوربین فوق عریض این گوشی به دلیل برخورداری از فوکوس خودکار می‌تواند تصاویر ماکرو به ثبت برساند. این تصاویر واقعا باکیفیت هستند. این تصاویر جزئیات و دقت رنگ خوبی دارند.

در نهایت شاید نتوان در این بخش برنده‌‌ای در نظر گرفت و تنها می‌توانیم بیان کنیم که هر دو عملکرد بسیار مناسبی دارند.

پرتره

هر دو گوشی به صورت نرم افزاری سوژه را از پس زمینه تشخیص می‌دهند و در این امر شیائومی 11 تی به دلیل برتری تراشه و هوش مصنوعی بیشتر بهتر عمل می‌کند و دقیق‌تر می‌تواند سوژه را از پس زمینه جدا کند.

در نهایت باید بگوییم که با 11 تی پرتره‌های بهتر و باکیفیت‌تری می‌توانید به ثبت برسانید به خصوص اگر بخواهید از سوژه‌های غیر انسانی مانند حیوانات و گل و دیگر موارد پرتره ثبت کنید.

 

منابع بین المللی مقایسه گوشی ها:
معرفی سایت های خارجی مقایسه گوشی

 

جمع بندی

اینفینیکس با تولید زیرو ایکس پرو محصول قابلی را روانه بازار کرده است که مشخصات و کیفیت خوبی دارد ولی در برخی بخش‌ها نمی‌تواند با رقبای موجود رقابت کند و برخی تصمیم‌های این شرکت کمی عجیب به نظر می‌رسند.

شیائومی 11 تی قدرت سخت افزاری بسیار بهتری به نسبت رقیب دارد و کیفیت ساخت آن نیز بهتر است. به علاوه که این گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود و پنل نمایشگر بهتری نیز در حالت کلی دارد.

برتری‌های زیرو ایکس پرو به شیائومی 11 تی در داشتن دوربین تله فوتو با امکان زوم ۵ برابری اپتیکال و همچنین دوربین سلفی بهتر خلاصه می‌شود. در نهایت تصمیم مثل همیشه با شما خواهد بود ولی با توجه به قیمت تقریبا مشابه به نظر می‌رسد 11 تی شیائومی ارزش خرید بالاتری داشته باشد. مقایسه گوشی را می توانید در سایت فروشگاه اینترنتی تکنولایف هم انجام دهید.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ در نهایت برنده بخش نمایشگر را شیائومی 11 تی می‌دانیم؛ زیرا اولا این گوشی نرخ تاچ ۴۸۰ هرتزی دارد که باعث می‌شود نمایشگر بسیار سریع‌تر به دستورات واکنش دهد و در بازی‌ها شما حس بهتری داشته باشید و ثانیا این پنل از ۱ میلیارد رنگ و همچنین HDR10+ پشتیبانی می‌کند و در ثالثا روشنایی بسیار بیشتری هم دارد. هرچند که صفحه نمایش زیرو ایکس پرو هم خوب است اما نه به خوبی رقیب.

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بهتری دارد؟ قدرت سخت افزاری این دو گوشی را اصلا نمی‌توان با هم مقایسه کرد و به راحتی می‌توان شیائومی 11 تی را بیش از دو برابر قوی‌تر از اینفینیکس زیرو ایکس پرو دانست. در واقع تراشه زیرو ایکس پرو یک تراشه میانرده مناسب است و تراشه شیائومی 11 تی یک تراشه پرچمدار خوب. به علاوه 11 تی از فناوری 5G نیز بهره می‌برد و رقیب از این فناوری بی بهره مانده است.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ برنده بخش باتری 11 تی است چون شارژ دهی مشابهی با زیرو ایکس پرو دارد ولی در زمینه سرعت شار‌ژ بهتر عمل می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%81%db%8c%d9%86%db%8c%da%a9%d8%b3-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%88-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6/
ads
ads