داغ ترین ها :
مقایسه دوربین پوکو f3 با ردمی نوت 10 پرو

مقایسه دوربین پوکو f3 با ردمی نوت 10 پرو

دو گوشی پوکو F3و ردمی نوت ۱۰ پرو با فاصله کمی نسبت به هم راهی بازار شدند  و هم اکنون قیمتی نزدیک به هم دارند. همین نزدیک بودن قیمت این دو گوشی باعث شده که انتخاب بین این دو گوشی کمی سخت باشد. یکی از ویژگی‌هایی هم که روی خرید مردم تاثیر زیادی می‌گذارد، کیفیت دوربین است. اینکه دوربین پوکو F3 بهتر است یا ردمی نوت 10 پرو سوالی است که برای خیلی‌ها پیش آمده و برای جواب دادن به آن باید دوربین این دو گوشی را با هم مقایسه کرد. به همین دلیل در این مطلب به مقایسه دوربین پوکو f3 با ردمی نوت ۱۰ پرو پرداختیم.

در مقایسه دوربین پوکو f3 با ردمی نوت ۱۰ پرو دوربین این گوشی‌ها را در شرایط مختلف آزمایش کردیم و سعی کردیم در شرایطی برابر دوربین این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. قبل از اینکه به مقایسه دوربین این دو گوشی شیائومی بپردازیم، بد نیست نگاهی داشته باشیم که مشخصات دوربین پوکو f3 با ردمی نوت ۱۰ پرو:

نام گوشی دوربین اصلی دوربین اولتراواید دوربین ماکرو دوربین سلفی
پوکو اف ۳ شیائومی دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، گشودگی دریچه دیافراگم ‌f/1.8، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری (لنز واید)، سایز سنسور ۱/۲ اینچی، سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتری، فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، میدان ۱۱۹ درجه‌ای دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری، سایز سنسور۵/۱ اینچی، سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری، فوکوس خودکار دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5، لنز واید، سایز سنسور ۳.۴/۱ اینچی، سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتری
ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی دوربین اصلی ۱۰8 مگاپیکسلی، گشودگی دریچه دیافراگم ‌f/1.9، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری (لنز واید)، سایز سنسور ۱.۵۲/۱ اینچی، سایز پیکسل ۰.۷ میکرومتری، فوکوس خودکار دوال پیکسل دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، میدان ۱۱۸ درجه‌ای، سایز سنسور ۴/۱ اینچی، سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، فوکوس خودکار دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، گشودگی دریچه‌ی دیافراگم  f/2.5، لنز واید، سایز پیکسل ۳.۰۶/۱ اینچی، سایز پیکسل ۱ میکرومتری

باید به این موضوع اشاره کنیم که گوشی پوکو f3 از سه دوربین پشت برخوردار است و این در حالیست که گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو چهار دوربین پشت دارد.  از طرف دیگر دوربین اصلی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و پوکو f3 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. هر دو دوربین اصلی هم از لرزشگیر خودکار با قابلیت تشخیص فاز بهره می‌برند. دوربین ماکرو هر دو گوشی هم از جسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و از فوکوس خودکار برخوردار شده‌اند. هر دو گوشی هم از دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. با این حال دوربین اولتراواید پوکو f3 می‌تواند با زاویه دید ۱۱۹ درجه عکاسی کند و دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰ پرو با زاویه دید ۱۱۸ درجه عکاسی می‌کند.

برای پوکو f3 از دوربین سلفی با حسگر ۲۰ مگاپیسکلی استفاده شده و ردمی نوت ۱۰ پرو هم از یک دوربین سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

حالا که با مشخصات سخت فزاری دوربین این دو گوشی آشنا شدید، می‌توانید نگاهی داشته باشید عکس‌هایی که با این دو گوشی ثبت کردیم.

 

 

مقایسه دو گوشی با ارزش خرید بالا از پوکو: مقایسه poco x3 gt با poco f3

 

مقایسه دوربین اصلی پوکو F3 با ردمی نوت ۱۰ پرو:

نمونه عکس دوربین اصلی پوکو f3نمونه عکس دوربین اصلی ردمی نوت 10 پرو
نمونه عکس دوربین اصلی پوکو F3 نسخه دومنمونه عکس دوربین اصلی ردمی نوت 10 پرو نسخه دوم

پوکو F3 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار شده که حسگر IMX 582 سونی را به خدمت گرفته است؛ حسگری که از سایز پیکسل ۱/۲ اینچ، سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتر، گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز استفاده می‌کند.

در ردمی نوت 10 پرو شاهد حضور دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی هستیم که از حسگر ایزوسل HM2 سامسونگ کمک می‌گیرد. حسگر مدنظر از سایز سنسور ۱/۱.۵۲ اینچی، سایز پیکسل ۰.۷ میکرومتری و گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 استفاده می‌کند. حسگر مدنظر از فناوری ادغام پیکسل‌ها استفاده می‌کند؛ به این صورت که ۹ پیکسل در ۱ پیکسل ادغام می‌شوند تا تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی به وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل تنزل یابد و درنتیجه فضای کمتری از حافظه گرفته شود. از ویژگی‌های دیگر دوربین می‌توان به برخورداری از فوکوس خودکار تشخیص فاز اشاره کرد؛ اما خبری از OIS نیست.

با مشاهده‌ی تصاویر می‌توان گفت که در برخی از تصاویر، عملکرد هر دو دوربین در سطحی کاملا شبیه به هم قرار دارد. البته ردمی نوت 10 پرو توانسته در برخی از سوژه‌های عکاسی از محدوده‌ی داینامیک بالاتری بهره برد و تصاویری با دقت رنگ بالاتر و جزئیات بیشتر را به ثبت برساند. مقایسه گوشی ها را می توانید در سایت تکنولایف با سرعت و دقت بالا انجام دهید و یا اینکه مقالات مقایسه را در وبلاگ تکنولایف دنبال کنید.

مقایسه دوربین اولتراواید پوکو F3 و ردمی نوت 10 پرو:

نمونه عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت 10 پرو
نمونه عکس دوربین اولتراواید پوکو F3نمونه عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت 10 پرو
نمونه عکس دوربین اولتراواید پوکو F3نمونه عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت 10 پرو

شیائومی برای دوربین اولتراواید ردمی نوت 10 پرو به سراغ سونی رفته تا حسگر IMX355 را با وضوح تصویر ۸ مگاپیکسل به کار گیرد؛ حسگری که از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 برخوردار است و از فوکوس ثابت استفاده می‌کند.

در طرف دیگر پوکو F3 قرار گرفته که این گوشی هوشمند نیز مجهز شده به حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX355 سونی با سایز سنسور ۱/۴ اینچی، فاصله‌ی کانونی ۱۵ میلی‌متری و گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2. دوربین مدنظر از فوکوس ثابت استفاده می‌کند.

با وجود اینکه هر دو دوربین از حسگر یکسانی استفاده می‌کنند، اما می‌توان تفاوت‌هایی را در عملکردشان مشاهده کرد. درواقع دوربین اولتراواید پوکو F3 می‌تواند رنگ‌های زنده‌تری به ثبت برساند، اما در برخی از تصاویر، رنگ‌ها به سمت زرد تمایل دارند. با این حال، قابلیت دوربین اولتراواید پوکو F3 در ثبت جزئیات نسبت به ردمی نوت 10 پرو بیشتر است.

 

قیمت Poco F3 با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

خرید پوکو F3 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه دوربین ماکرو پوکو F3 با ردمی نوت 10 پرو:

نمونه عکس دوربین ماکرو پوکو F3نمونه عکس دوربین ماکرو ردمی نوت 10 پرو

پوکو F3 دارای دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی است که از حسگر S5K5E8 سامسونگ با فاصله‌ی کانونی ۴۹ میلی‌متری استفاده می‌کند. سایز پیکسل این حسگر به ۱.۷۵ میکرومتر می‌رسد و گشودگی دریچه‌ی دیافراگم نیز f/2.4 است. دوربین ماکروی پوکو F3 دارای فوکوس خودکار بوده و می‌تواند روی سوژه‌ای در فاصله‌ی ۳ تا ۷ سانتی‌متر فوکوس کند.

در طرف دیگر ردمی نوت 10 پرو قرار گرفته که برای دوربین ماکرو از حسگر OV5675 امنی‌ویژن با وضوح تصویر ۵ مگاپیکسل و سایز حسگر ۱/۵ اینچ استفاده می‌کند. گشودگی دریچه‌ی دیافراگم این دوربین برابر f/2.4 است و از فوکوس خودکار بهره می‌برد. دوربین مدنظر می‌تواند روی سوژه‌هایی در فاصله‌ی ۳ الی ۱۰ سانتی‌متر فوکوس کند.

از نظر عملکرد می‌توان گفت دوربین ماکروی ردمی نوت 10 پرو چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه از لحاظ سخت‌افزاری عملکرد بهتری دارد. درواقع دوربین توانسته سوژه را به خوبی شناسایی کرده و آن را از پس‌زمینه جدا سازد. جزئیات فراوانی نیز از سوژه به ثبت رسیده که چنین موضوعی را نمی‌توان از پوکو F3 به دست آورد.

 

خرید گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

قیمت گوشی ردمی نوت 10 پرو با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. علیرضا

    ممنون عالی بود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      سلام وقت بخیر مرسی از همراهی شما پیروز باشید
  2. امین

    باتشکر از مقایسه عالیتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امین

      سلام وقت شما بخیر باشه مرسی که ما رو همراهی می‌کنید و خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-f3-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads