داغ ترین ها :
مقایسه دوربین گوشی A52s 5G، شیائومی 11 لایت 5G و ریلمی GT Master Edition

مقایسه دوربین گوشی A52s 5G، شیائومی 11 لایت 5G و ریلمی GT Master Edition

در بازار گوشی‌هایی اندرویدی تا ۱۰ میلیون تومان سه گوشی گلکسی A52s 5G ، شیائومی 11 لایت 5G NE و گوشی ریلمی GT Master Edition حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این گوشی‌های هوشمند هم سخت‌افزار خوبی استفاده می‌کنند و به همین دلیل به انتخاب خوبی برای گیمرها تبدیل شده‌اند. از طرف دیگر خیلی‌ها از یک گوشی تا ۱۰ میلیون تومان انتظار دارند که دوربین باکیفیتی هم داشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که دوربین این سه گوشی هوشمند را در آزمایشگاه تکنولایف به شکل هیجان‌انگیزی به چالش بکشیم. پس در ادامه با مقایسه دوربین A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE و ریلمی GT Master Edition با ما همراه باشید. شما می‌توانید گزینه مورد نظر خود را پس از این مقایسه دوربین انتخاب کنید.

مقایسه دوربین A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE و ریلمی GT Master Edition

برای انجام این مقایسه تابلویی تهیه کردیم که از جزییات و رنگ‌های متعددی تشکیل شده است. سپس با این گوشی‌ها از این تابلو در شرایط نوری کاملا یکسان و فاصله‌ای برابر عکاسی کردیم.  حالا در شرایطی که همه چیز برابر است به نظر شما دوربین کدام گوشی عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد؟

قبل از اینکه دوربین A52s 5G را با شیائومی 11 لایت 5G NE و ریلمی GT Master Edition مقایسه کنیم، بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشخصات دوربین اصلی این سه گوشی هوشمند که تا بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان با آن‌ها مواجه خواهید شد.

نام گوشی مشخصات دوربین اصلی
گلکسی A52s 5G ۶۴ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، اندازه حسگر 1/1.7 اینچی، اندازه پیکسل  ۰.۸ میکرومتر
شیائومی 11 لایت 5G NE ۶۴ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8،  اندازه حسگر 1/1.97 اینچ،  اندازه پیکسل  ۰.۷ میکرومتر
ریلمی GT Master Edition ۶۴ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، اندازه حسگر 1/2 اینچ، اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید دوربین اصلی هر سه گوشی مشخصات نسبتا یکسانی دارند و به نظر می‌رسد که در عمل باید عکس‌هایی با کیفیتی یکسان را ثبت کنند. آیا نتیجه آزمایش‌ ما هم چنین چیزی خواهد بود؟ جواب این سوال را در عکس‌های زیر مشاهده خواهید کرد.

در ابتدا از تابلوی که به آن اشاره کردیم عکاسی کردیم. تصویر اصلی این تابلو که با هر گوشی ثبت شده را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. برای مشاهده عکس‌ها در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

حالا برای اینکه بیشتر متوجه عملکرد دوربین این گوشی‌ها بشوید، دوربین‌ها را رو در روی یکدیگر قرار داده‌ایم.

در اولین قدم به مقایسه دوربین گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE می‌پردازیم. 

گلکسی A52sشیائومی 11 لایت 5G NE

در قدم دوم به مقایسه دوربین گلکسی A52s با ریلمی GT Master Edition می‌پردازیم.

گلکسی A52sریلمی GT Master Edition

در قدم سوم به مقایسه دوربین شیائومی 11 لایت 5G NE با ریلمی GT Master Edition پرداختیم.

شیائومی 11 لایت 5G NEریلمی GT Master Edition

 

برای اینکه بتوانید بیشتر متوجه میزان دقت این دوربین‌ها در ثبت جزییات شوید، با فاصله نزدیک‌تری از بخش‌های مختلف این تابلو عکاسی کردیم. در ادامه می‌توانید این عکس‌ها را که از فاصله نزدیک‌تر با دوربین این گوشی‌ها ثبت شده‌اند را مشاهده کنید.

در ابتدا نگاهی داشته باشید که عملکرد گوشی ریلمی GT Master Edition. با کلیک کردن روی عکس‌ها می‌توانید آن‌ها را با کیفیت بالاتر مشاهده کنید.

حالا نگاهی داشته باشید به عملکرد گوشی گلکسی A52s 5G از فاصله نزدیک‌تر. با کلیک کردن روی عکس‌ها می‌توانید آن‌ها را با کیفیت بالاتر مشاهده کنید.

 

خرید گوشی A52s 5G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

در آخر هم می‌توانید نگاهی داشته باشید به عمکرد گوشی شیائومی ۱۱ لایت 5G NE. با کلیک کردن روی عکس‌ها می‌توانید آن‌ها را با کیفیت بالاتر مشاهده کنید.

برای اینکه بیشتر متوجه عملکرد دوربین گوشی‌های گلکسی A52s 5G و شیائومی 11 لایت 5G و ریلمی GT Master Edition شوید، به عکاسی با این گوشی‌ها در محیط‌های خارجی هم پرداختیم. در ادامه می‌توانید به عکس‌هایی که با دوربین اصلی این گوشی‌ها در محیط‌ باز ثبت کرده‌ایم، نگاهی داشته باشید:

حالا عملکرد این گوشی‌ها در محیط‌های بازا را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهیم. در گام اول دو عملکرد دو گوشی گلکسی A52s 5G و شیائومی 11 پرداختیم.

در قدم بعدی دو گوشی گلکسی A52s 5G و ریلمی GT Master Edition را رو به‌روی هم قرار دادیم.

در قدم سوم هم به مقایسه دوربین دو گوشی ریلمی GT Master Edition و شیائومی 11 لایت 5G NE پرداختیم.

 

حالا انتخاب باشماست که کدام گوشی عکس بهتری ثبت می‌کند و عملکرد بهتری دارد. ما نظری درباره عکس‌هایی که این گوشی‌های ثبت کرده‌اند نمی‌دهیم تا شما با نگاه به این تصاویر بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. انتخاب خود را در قسمت کامنت‌ها به ما بگویید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. عرفان مولودی

    دوستان من خودم ۱۱ لایت دارم ولی کاملا مشخصه که جزییات عکس a52 بیشتر از همست به نظرم اول a52 دوم ریلمی و سوم لایت 11

  2. امین رادنیا

    سلام به همه
    کاملا مشخصه که a52 رنگ ها رو با اغراق ثبت میکنه و همین اغراق و پررنگ بودن بخصوص در رنگ های گرمی مثل قرمز، یک هاله و فیلتر ضعیف روی کل عکس میندازه که عکس رو از حالت واقعی خارج میکنه و جزئیات رو هم کمی محو میکنه.
    به نظرم شیائومی برتری محسوسی در بین این سه دوربین داره اون هم در شرایط که یک لنز کمتر داره.

  3. سعید

    اینکه آدم کور هم تشخیص میده با اختلاف سامسونگ بهتر عکس گرفته البته طبیعی هم هست لرزشگیر اپتیکال و پردازنده قوی‌تر قطعا فیلمبرداریه بهتری هم داره

  4. کیمیا

    من خودم الان حدود ۶ ماهه mi ۱۱ لایت رو گرفتم و واقعا همه چیش عالیه یعنی توی برند شیاعومی Mi۱۱ بهترینشونه هم خوش دسته هم زود داغ نمیشه و کیفیت فوق العاده داره من حتی پابجی هم باهاش بازی میکنم و هیچ مشکلی نداره نه هنگ میکنه و نه چیز دیگه تازه کیفیت دوربینش خیلی بهتر از پوکو ایکس تری و.. هست

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به کیمیا

      می ۱۱ لایت واقعا گوشی مناسبیه برای هر کاری و دوربین‌های خوبی هم داره. برای بازی کردن هم مناسبه
  5. امین

    اگه یه مقدار زوم کنی کاملا مشخص میشه سامسونگ بهتر گرفته، تعجب می‌کنم دوستان میگن می 21 بهتره

    1. علی

      پاسخ به امین

      به نظر من هم سامسونگ بهتر عکاسی می‌کنه. رنگ‌ها و جزییاتش بهتره
  6. میلاد

    شیامی 11 لایت ne
    کیفیتش بهتره

  7. محراب

    بنظرم شیائومی ۱۱لایتNE از لحافظ کیفیت تصویر بهتره و بعدش a52sهست که کیفیتش خوب بود ولی gt master رو توصیه نمیکنم

    1. میلاد

      پاسخ به محراب

      شیامی 11 لایت ne کیفیتش بهتره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-a52s-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c-gt-master-edition-%d9%85%db%8c-11-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-5g-ne/
ads
ads