داغ ترین ها :
مقایسه ردمی نوت 9 پرو شیائومی و هواوی Nova 5T

مقایسه ردمی نوت 9 پرو شیائومی و هواوی Nova 5T

شیائومی و هواوی را می‌توان به عنوان دو تولیدکننده مهم گوشی‌های هوشمند دانست که از کشور چین خود را به جهان معرفی کرده‌اند. با این که هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا دچار دردسر شده است، اما کماکان فعالیت خود در دنیای تولید اسمارتفون را حفظ کرده و از سمت دیگر شاهد شکوفایی بسیار زیاد شیائومی هستیم. بدون تردید شرکت شیائومی را باید یکی از کمپانی‌هایی دانست که بیشترین اسمارتفون‌ها را با تنوع قیمت تولید و روانه بازار می‌کند. در این مقاله با مقایسه ردمی نوت 9 پرو و Nova 5T همراه شما خواهیم بود.

 

لیست قیمت امروز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

شیائومی ردمی نوت 9 پرو هواوی Nova 5T
سایز نمایشگر 6.67 اینچ IPS LCD 6.26 اینچ IPS LCD
وضوح تصویر 1080×2400 1080×2340
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 720 جی Kirin 980
حافظه ذخیره‌سازی 64 و 128 گیگابایت 128 گیگابایت
حافظه رم 6 و 8 گیگابایت 6 و 8 گیگابایت
دوربین سنسور اصلی 64 مگاپیکسل

سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل

سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو

سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق

سنسور اصلی 48 مگاپیکسل

سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسل

دو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق

دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل
باتری 5020 میلی‌آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع 30 وات 3750 میلی‌آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع 22.5 وات
سیستم عامل رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر اندروید 10 رابط کاربری EMUI 10 مبتنی بر اندروید 9 و قابل ارتقاء به اندروید 10

 

 

خرید ردمی نوت 9 پرو با حافظه 64 گیگابایت

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو و هواوی Nova 5T ؛ طراحی

یکی از مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های هوشمند شیائومی را می‌توان طراحی فوق‌العاده آن‌ها دانست. شیائومی ردمی نوت 9 پرو یکی از بهترین طراحی‌ها را در میان گوشی‌های میان‌رده به خود اختصاص داده است. نمایشگر بزرگ و کم حاشیه ردمی نوت 9 پرو در کنار حفره‌ای که در بخش مرکزی قسمت بالا به منظور قرارگیری سنسور سلفی وجود دارد، توانسته جذابیت دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین هنگامی که بخش عقب دستگاه را مشاهده کنید، یک بدنه کاملا صاف و براق مشاهده خواهید کرد که در بخش میانی قسمت بالای آن، ماژول دوربین قرار گرفته و محل قرارگیری دوربین چهارگانه است. همچنین در قسمت پایین ماژول هم یک فلاش ال ای دی تعبیه شده و در قسمت بالای آن هم اطلاعات کوتاه پیرامون سنسور دوربین دستگاه درج شده است. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی این دستگاه را می‌توان عبارت Redmi دانست که در قسمت پایین بخش عقب درج شده و نشان‌دهنده اصالت محصول است. شرکت شیائومی در سمت راست این دستگاه از کلیدهای حجم صدا استفاده کرده و قسمت پایین آن‌ها هم کلید پاور قرار گرفته است. البته فراموش نکنید که کلید پاور و حسگر اثر انگشت به صورت مشترک عمل خواهند کرد.

شرایط گوشی هواوی Nova 5T در زمینه طراحی را هم می‌توان مناسب و کاربرپسند توصیف کرد. هنگامی که به تصاویر نگاه کنید، بدون تردید توجه شما هم به شباهت نوا 5T و ردمی نوت 8 جلب خواهد شد؛ در حقیقت بخش عقب این دو دستگاه و حالت قرارگیری ماژول دوربین آن‌ها به یکدیگر شباهت زیادی دارد. این گوشی هواوی در بخش جلو مجهز به نمایشگر بزرگ و کم حاشیه بوده و محل قرارگیری سنسور سلفی آن هم در سمت چپ نمایشگر و درون یک حفره است؛ همانطور که مشخص است، خبری از طراحی ناچ نبوده و مشابه ردمی نوت 9 پرو شاهد حفره روی نمایشگر خواهید بود، اما موقعیت مکانی قرارگیری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بخش عقب دستگاه بسیار شفاف و صاف است؛ در صورتی که گوشی Nova 5T را بدون قاب محافظ در دستان خود قرار دهید، احتمالا باید آن را بسیار محکم نگه‌داری کنید. در سمت چپ بخش عقب دستگاه شاهد قرارگیری یک ماژول عمودی خواهید بود که سه سنسور را درون خود جای داده و در قسمت پایین آن هم یک فلاش ال ای دی قرار دارد. این پایان ماجرا نیست و سنسور چهارم هم در سمت راست و خارج از ماژول دوربین تعبیه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های هواوی Nova 5T را می‌توان درج عبارت Huawei در سمت چپ قسمت پایین گوشی هواوی دانست، اما حالت درج آن به صورت عمودی است. در حالت کلی می‌توان طراحی هر دو دستگاه را جذاب و فوق‌العاده توصیف کرد.

مقایسه ردمی نوت 9 پرو و Nova 5T ؛ صفحه نمایش

گوشی هوشمند ردمی نوت 9 پرو مجهز به نمایشگر 6.67 اینچ IPS LCD با وضوح 1080×2400  پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 9:20 است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه هم معادل 84.5 درصد بوده که نشان می‌دهد حاشیه بسیار کمی دارد و بیشتر فضای جلوی دستگاه از نمایشگر تشکیل شده است؛ البته فراموش نکنید که عدم وجود طراحی ناچ هم تاثیر زیادی در افزایش نسبت نمایشگر به بدنه داشته است. گوشی هواوی Nova 5T مجهز به نمایشگر 6.26 اینچ IPS LCD با وضوح 1080×2340 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 9:19.5 است. البته نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی هواوی هم معادل 84.2 درصد بوده و فاصله کمی با ردمی نوت 9 پرو دارد؛ در حالت کلی می‌توان گفت هر دو محصول در بخش جلو با حاشیه کم طراحی و تولید شده‌اند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو دستگاه در زمینه صفحه نمایش را می‌توان در مجهز بودن به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس دانست؛ گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو مجهز به کورنینگ گوریلا گلس 5 بوده و خبری از این ویژگی در Nova 5T نیست. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو اسمارتفون در سایز نمایشگر است؛ همانطور که مشخص است، شیائومی ردمی نوت 9 پرو ابعاد بزرگ‌تری دارد و قطعا برای گیمرها و سایر کاربرانی که علاقه‌مند به تماشای فایل‌های ویدیویی و سایر موارد هستند، مناسب‌تر خواهد بود.

 

اعتیادآورترین بازی های موبایل برای اندروید و iOS:
بازی های اعتیادآور

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو و Nova 5T ؛ عملکرد سخت افزار

شیائومی ردمی نوت 9 پرو مجهز به پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 720 جی بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 618 می‌تواند قدرت قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد، اما هواوی Nova 5T قدرت خود را از پردازنده Kirin 980 (پایه تراشه 7 نانومتر) و پردازنده گرافیکی Mali G76-MP10 دریافت می‌کند. عملکرد پردازنده هواوی Nova 5T در زمینه گیمینگ از پردازنده نوت 9 پرو بالاتر بوده و این در حالی است که تنها مزیت پردازنده کوالکام اسنپدراگون 720 جی در برابر Kirin 980 در زمینه باتری است؛ البته اختلاف زیادی هم در این زمینه با یکدیگر ندارند. در حالت کلی می‌توان گفت پردازنده شیائومی ردمی نوت 9 پرو در برابر پردازنده هواوی Nova 5T حرف چندانی برای گفتن ندارد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو در مدل‌های گوناگون تولید شده که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

همچنین گوشی هواوی Nova 5T هم در دو مدل و با حافظه ذخیره‌سازی ثابت 128 گیگابایت در کنار حافظه‌های رم 6 و 8 گیگابایت تولید شده است. توجه داشته باشید که این دستگاه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و این در حالی است که شیائومی ردمی نوت 9 پرو مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی است. شما می‌توانید در صورت کمبود فضای ذخیره‌سازی در گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو از یک کارت حافظه جانبی هم استفاده کنید، اما این قابلیت در هواوی Nova 5T وجود ندارد.

مقایسه ردمی نوت 9 پرو و Nova 5T ؛ باتری

یکی از ویژگی‌های مهم شیائومی ردمی نوت 9 پرو را می‌توان مجهز بودن به باتری قدرتمند 5020 میلی‌آمپر ساعتی دانست که از فناوری شارژ سریع 30 وات هم پشتیبانی می‌کند، اما شرایط در نوا 5 تی به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. این گوشی هوشمند هواوی مجهز به باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی بوده و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع 22.5 وات هستیم که در 24 دقیقه می‌تواند 50 درصد ظرفیت را مجددا شارژ کند. قطعا پیروز این بخش، شیائومی ردمی نوت 9 پرو بوده که می‌تواند ماندگاری شارژ بالا و سرعت شارژ قابل قبول را در اختیار کاربران قرار دهد.

مقایسه ردمی نوت 9 پرو و Nova 5T ؛ دوربین

گوشی هواوی Nova 5T مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل، سنسور 16 مگاپیکسل اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق بوده و این در حالی است که ردمی نوت 9 پرو با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل همراه بوده و در کنار آن شاهد سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل هستیم. همچنین این دستگاه مجهز به سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق است. در صورتی که علاقه‌مند به ثبت تصاویر باکیفیت هستید، قطعا سنسور 64 مگاپیکسل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، اما شرایط در سنسور سلفی به سود هواوی Nova 5t است؛ این گوشی هواوی در بخش جلو با سنسور 32 مگاپیکسل همراه بوده و ردمی نوت 9 پرو هم مجهز به سنسور سلفی 16 مگاپیکسل است، اما فراموش نکنید که اختلاف این دو سنسور را نمی‌توان فدای سایر ویژگی‌ها کرد. به نظر می‌رسد انتخاب ردمی نوت 9 پرو در زمینه دوربین می‌تواند منطقی‌تر به نظر برسد.

 

بهترین تبلت های سایز 10 اینچ از برندهای مختلف:
تبلت 10 اینچی

 

جمع‌بندی

با این که پردازنده هواوی nova 5T در برابر ردمی نوت 9 پرو حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد، اما با در نظر گرفتن موارد متعدد می‌توان گفت انتخاب گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو می‌تواند بهتر باشد. البته فراموش نکنید که نظر نهایی بر عهده شما بوده و می‌توانید با در نظر گرفتن نیازی که از یک گوشی هوشمند دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا هر دو دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت هستند؟ بله؛ هر دو گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 9 پرو و هواوی Nova 5T مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش کناری هستند.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است، اما شرایط و قابلیت‌های ردمی نوت 9 پرو در مقایسه با نوا 5T به مراتب بهتر و بیشتر است.

قیمت این دو دستگاه چه قدر است؟ شما می‌توانید متناسب با بودجه خود برای خرید یکی از آن‌ها اقدام کنید. همچنین برای مشاهده قیمت و خرید ردمی نوت 9 پرو و هواوی Nova 5T هم کافی است وارد وب سایت تکنولایف شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%88-nova-5t/
ads
ads