داغ ترین ها :
مقایسه ردمی نوت 9s و Redmi note 9 pro

مقایسه ردمی نوت 9s و Redmi note 9 pro

در زمان عرضه دو گوشی ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 اس کاربران کمی گیج می‌شدند که این دو میانرده چه تفاوت‌هایی با هم دارند و بهتر است که کدام را خریداری کنند. از آنجایی که این دو گوشی همچنان در بازار وجود دارد و کاربران این دو گوشی را خریداری می‌کنند تصمیم گرفتیم به مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو بپردازیم. به هر حال بد نیست قبل از شروع مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو با مشخصات سخت افزاری این دو گوشی آشنا شوید.

گوشی ردمی نوت 9s ردمی نوت 9 پرو
تاریخ معرفی اردیبهشت ۹۹ اردیبهشت ۹۹
ابعاد ۱۶۵.۸ در ۷۶.۶ در ۸.۸ میلی‌متر ۱۶۵.۸ در ۷۶.۶ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۲۰۹ گرم ۲۰۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  MIUI 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  MIUI12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 720G اسنپدراگون 720G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل عریض

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

۵ مگاپیکسل ماکرو

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۸ وات ۳۰ وات
رنگ خاکستری، سفید و آبی سبز و سفید و خاکستری

 

 

خرید گوشی Redmi Note 9 Pro با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم

 

قیمت گوشی ردمی نوت 9 پرو با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم

 

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که این دو برادر در بخش‌های زیادی از جمله همین بخش طراحی شباهت‌های بسیار زیادی با هم دارند. قاب پشتی ردمی نوت 9 پرو طراحی دو تکه و براق دارد و دوربین در میانه‌ی بالایی قاب پشتی نقش بسته است. لوگوی ردمی نیز در پایین قاب پشتی به چشم می‌خورد. البته این طراحی دو تکه در رنگ سبز دیده می‌شود و رنگ‌های دیگر طراحی ساده‌ای دارند.مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو

در ردمی نوت 9 اس اما طراحی دو تکه قاب پشتی وجود ندارد و در دیگر موارد از جمله فریم دوربین و لوگوی ردمی همه چیز مانند ردمی نوت 9 پرو است. هر دو گوشی قاب پشتی از جنس شیشه دارند که کمتر در گوشی‌های هم قیمت یافت می‌شود و کیفیت ساخت بالاتری را ارائه می‌کند.

به طور کلی کیفیت ساخت این دو محصول به نسبت قیمت بسیار خوب است و گوشی‌ها به دلیل داشتن لبه‌های خمیده در قاب پشتی به خوبی در کف دست قرار می‌گیرند. البته که هر دو ضخامت ۸.۸ میلی متری و وزنی حدود ۲۰۹ گرمی دارند و این یعنی کار کردن با یک دست با این محصولات شاید کمی دشوار باشد.

 

 

مقایسه ردمی نوت 9s با redmi note 9 pro

هر دو رقیب در سمت راست فریم پلاستیکی خود از دکمه‌های پاور و ولوم میزبانی می‌کنند و در بخش بالایی میکروفون دوم و همچنین اینفرارد به چشم می‌خورد. فریم سمت چپ هم خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی را شامل می‌شود و در لبه‌ی پایینی هم میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا دیده می‌شود.

قاب جلویی هم که طبیعتا به طور کامل شبه به هم است و هر دو گوشی دوربین سلفی خود را درون یک پانچ هول کوچک در میانه‌ی بالایی نمایشگر جای داده‌اند. نمایشگر هر دو گوشی حدود ۸۵ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و یعنی با حاشیه‌های نسبتا کمی مواجه هستیم.مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو

ردمی نوت 9 اس در رنگ‌های آبی، سفید و خاکستری ساخته شده و از طرف دیگر برای ردمی نوت 9 پرو رنگ آبی جای خود را به رنگ سبز داده است. در نهایت در این بخش برنده‌ای نداریم و هر دو کاملا شرایط یکسان و مشابهی داشته و از نظر کیفیت ساخت نمره خوبی دریافت می‌کنند.

 

 

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر صفحه نمایش

ردمی نوت 9 پرو و 9 اس شیائومی هر دو از پنلی IPS با اندازه ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این رزولوشن در کنار این اندازه باعث می‌شود تا در هر اینچ از نمایشگر ۳۹۵ پیکسل قرار بگیرد. این دو صفحه نمایش نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد و از نسبت ۲۰ به ۹ بهره می‌برد.مقایسه redmi note 9s با ردمی نوت 9 پرو

کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی یکسان است؛ چرا که هر دو از یک پنل و یک رزولوشن استفاده می‌کنند. به طور کلی کیفیت خوبی را می‌توان از نمایشگر دو گوشی دریافت کرد و شما به نسبت مبلغ پرداخت شده صفحه نمایشی رضایت بخش تحویل می‌گیرید.

البته که به نسبت پنل‌های سوپر امولد یا امولد به کار رفته در گوشی‌های گران قیمت‌تر یا حتی گوشی‌های جدیدتر این دو گوشی از نظر صفحه نمایش یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرند اما به گونه‌ای نیست که این نمایشگرها خوب نباشد و شما می‌توانید محتوای مورد نظر خود را با شارپی خوبی مشاهده کنید.مقایسه redmi note 9s با ردمی نوت 9 پرو

از نظر روشنایی ردمی نوت 9 اس می‌تواند در حالت دستی تا حدود ۴۲۰ نیت نور تولید کند و این عدد برای پنل ردمی نوت 9 پرو حدود ۴۵۰ نیت است. از طرفی زمانی که حالت خودکار فعال شود نوت 9 پرو می‌تواند تا حدود ۶۲۰ نیت روشنایی تولید کند و این عدد برای رقیب حدود ۵۸۰ است.

بنابراین نمایشگر ردمی نوت 9 پرو در محیط‌های باز کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند و شما می‌توانید محتوایی خواناتر را در زیر نور مستقیم خورشید دریافت کنید. در کل اما همچنان در این بخش هم برنده‌ای نداریم و تفاوت روشنایی به قدری نیست که بتواند ردمی نوت 9 پرو را برنده‌ی این بخش کند.

 

مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو با هواوی نوا 5T را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.

مقایسه ردمی نوت 9 پرو شیائومی و هواوی Nova 5T

 

 

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای مونو دارند و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکرها به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارند و شما صدایی تکی به گوشتان می‌رسد.مقایسه redmi note 9s با ردمی نوت 9 پرو

جالب است که از نظر کیفیت اسپیکر و بلندی آن‌ها دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند اما از نظر بلندی صدا ردمی نوت 9 اس بهتر از رقیب است و صدایی بلندتر را تولید می‌کند، البته نه به قدری که بتواند این گوشی را برنده‌ی این بخش کند.

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر نرم افزار و رابط کاربری

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

 

 

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو

هر دو گوشی در حال حاضر از جدیدترین نسخه نرم افزاری موجود استفاده می‌کنند و به احتمال زیاد یک بروزرسانی دیگر هم دریافت می‌کنند. یعنی به احتمال زیاد Miui 13 بر مبنای اندروید ۱۲ برای این دو گوشی در دسترس قرار خواهد گرفت.

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر عملکرد سخت افزاری

شیائومی برای ردمی نوت 9 پرو و نوت 9 اس به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 720G رفته است. این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را در بر می‌گیرد.

در ابتدا بگوییم که عملکرد سخت افزاری این دو میانرده خوب و رضایت بخش است و هر دو می‌توانند با سرعت مناسبی برنامه‌های مختلف را باز کنند و از پس پردازش‌های موجود بربیایند.

در اجرای بازی‌های سنگین هم می‌توانید به روی هر دوی این گوشی‌ها حساب کنید و بازی مثل آسفالت 9 یا کال اف دیوتی موبایل را با گرافیک متوسط و بدون افت فریم به روی این گوشی‌های تجربه کنید.مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو

این تراشه دقیقا همان تراشه‌ای است که سامسونگ در دو گوشی گلکسی A72 و گلکسی A52 خود استفاده کرده و این یعنی این تراشه‌ها همچنان توانایی خوب و رضایت بخشی در انجام کارها دارند.

ردمی نوت 9 اس در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و از طرفی برای ردمی نوت 9 پرو حافظه داخلی یکسان اما حافظه رم در نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است. هر دوی این محصولات از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

پس همان طور که مشاهده کردید این بخش هم برنده‌ای ندارد و استفاده از چیپست یکسان برای دو گوشی باعث شده تا قدرت سخت افزاری دقیقا مشابه باشد. عملکرد این دو میانرده به نسبت قیمت خوب است و شما در این بخش با مشکلی مواجه نخواهید شد.

 

مقایسه های نزدیک به این مطلب را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.
مقایسه ردمی نوت ۸ پرو با ردمی نوت ۹ پرو

 

 

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر باتری

هر دو گوشی باتری‌هایی با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت دارند. این مقدار ظرفیت یکسان در کنار مشخصات سخت افزاری و پنل نمایشگر یکسان باعث می‌شود انتظار شارژ دهی یکسانی از این دو گوشی داشته باشیم.

در عمل هم دقیقا همین اتفاق رخ می‌دهد و هر دو نماینده‌ی شیائومی با استفاده عادی و نرمال می‌توانند حدود ۱.۵ روز دوام بیاورند که عملکرد بسیار خوب و مناسبی به حساب می‌آید.

ردمی نوت 9 پرو از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند و برای مدل دیگر شارژ سریع ۱۸ واتی در نظر گرفته شده است. همین باعث می‌شود مدل پرو در مدت ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه فول شارژ شود و از طرفی شارژ کامل ردمی نوت 9 اس حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

بنابراین در نهایت برنده‌ی این بخش ردمی نوت 9 پرو خواهد بود که هم شارژ دهی خوبی دارد و هم در مدت زمان مناسبی شارژ می‌شود.

مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر دوربین

دوربین یکی از بخش‌هایی است که این دو محصول از یکدیگر متمایز می‌شوند و دلیل نامگذاری متفاوت آن‌ها مشخص می‌شود. در ادامه به طور کامل دوربین‌های این دو گوشی را با هم مقایسه خواهیم کرد.مقایسه ردمی نوت 9s و ردمی نوت 9 پرو از نظر باتری

دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی نوت 9 پرو سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل Bright S5KGW1 با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند (به دلیل قابلیت Quad Bayer).

در طرف مقابل شیائومی برای ردمی نوت 9 اس دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KGM2 در نظر گرفته که این سنسور اندازه 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer پشتیبانی کرده و به همین دلیل عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

ردمی نوت 9 اس می‌تواند عکس‌های باکیفیتی برای این بازه‌ی قیمتی به ثبت برساند. این تصاویر جزئیات مناسبی دارند و کنتراست و دقت رنگ هم در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد. کیفیت تصاویر ردمی نوت 9 پرو اما واقعا برای این بازه‌ی قیمتی عالی است.

برنده این بخش ردمی نوت 9 پرو خواهد بود و عکس‌های دوربین اصلی این گوشی واقعا جذاب و با کیفیت هستند.

 

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض هر دو گوشی سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و مشخصات دو دوربین هم کاملا یکسان هستند، هرچند که سنسورهای ساخت یک شرکت نیست. کیفیت عکس‌های فوق عریض هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی این محصولات واقعا خوب است.

عکس‌های فوق عریض جزئیات کافی دارند و اعوجاج در تصاویر به کمک قابلیت‌های نرم افزاری از بین می‌رود تا لبه‌ها به حالت عادی به ثبت برسند. این عکس‌ها رنج دینامیکی و شارپنس قابل قبولی هم دارند و به احتمال بسیار زیاد رضایت شما را جلب می‌‌کنند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو گوشی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارد. سلفی‌های این دو نماینده شیائومی رضایت بخش و خوب هستند. رنگ پوست به واقعیت نزدیک است و کنتراست رضایت بخشی را نیز مشاهده می‌کنیم.

ماکرو

هر دو گوشی دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی دارند و خبر خوب این است که این دوربین به فوکوس خودکار مجهز شده و این یعنی شما بسیار راحت می‌توانید به روی سوژه فوکوس کنید و تصویری با فوکوس مناسب به ثبت برسانید.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی خوب است و فوکوس خودکار باعث راحت‌تر شدن فرآیند ثبت عکس‌ می‌شود. عکس‌های ماکرو جزئیات کافی دارند اما طبیعتا نباید انتظار بسیار زیادی از این تصاویر داشته باشیم و تا حد زیادی کیفیت با نور محیط در ارتباط است.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان گرفته می‌شود. این دوربین در دو میانرده سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد.

هر دو گوشی پرتره‌های خوب و باکیفیت به ثبت می‌رسانند که در این پرتره‌ها برش سوژه از پس‌زمینه دقت مناسبی دارد و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم یکی را برتر از دیگری بدانیم.

 

 

جمع بندی

همان طور که تا به این بخش دقت کرده‌اید هر دو گوشی بسیار نزدیک به هم هستند و تنها بخش دوربین و همچنین سرعت شارژ شدن می‌تواند این دو محصول را از هم متمایز کند. طبیعتا ردمی نوت 9 پرو مقداری گران قیمت‌تر از ردمی نوت 9s است و شما اگر دوربین بهتر برایتان ارزش دارد بد نیست که این اختلاف قیمت را بپردازید.

اگر برای شما دوربین بخش بسیار مهمی است و می‌خواهید گوشی شما سرعت شارژ بیشتری داشته باشد بهتر است به سراغ ردمی نوت 9 پرو بروید. البته در نظر داشته باشید که ردمی نوت 9s هم دوربین‌های قابل قبول و مناسبی دارد و نوت 9 پرو تنها مقداری بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

اگر برای شما داشتن قیمت کمتر اهمیت دارد ردمی نوت 9s می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ چرا که در بخش‌های مختلف مشخصات خوب و مناسبی را ارائه می‌کند. در نهایت اما باید اشاره کنیم که این دو گوشی جوری نیستند که نسبت به هم برتری خیلی زیادی داشته باشند. به یاد داشته باشید که مقایسه گوشی را می توانید هر لحظه در سایت تکنولایف انجام دهید.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ نمایشگر این دو گوشی از نظر پنل، رزولوشن و تراکم پیکسلی وضعیت مشابهی دارد و این یعنی کیفیت یکسانی را از این دو گوشی شاهد هستیم. البته که مقداری روشنایی ردمی نوت 9 پرو بیشتر از رقیب است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ از نظر سخت افزاری هر دو گوشی دقیقا مشابه هستند و تنها فاکتور متفاوت میزان حافظه‌ی رم است که برای ردمی نوت 9 پرو تا ۸ گیگابایت قابل افزایش بوده و برای ردمی نوت 9s تنها ۶ گیگابایت است.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟ از نظر دوربین همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم ردمی نوت 9 پرو به نسبت رقیب برتری دارد اما این برتری خیلی زیادی نیست و در کل تقریبا هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی عکس‌های خوبی به ثبت می‌رسانند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9s-%d9%88-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads