داغ ترین ها :
مقایسه گوشی Redmi 10 و ردمی 9T شیائومی

مقایسه گوشی Redmi 10 و ردمی 9T شیائومی

ردمی 10 گوشی تازه واردی از شیائومی است که مشخصات خوبی را به نسبت قیمت به کاربران ارائه می‌دهد و از همین جهت ارزش خرید مناسبی هم دارد. در طرف دیگر گوشی ردمی 9t شیائومی مدتی هست که در بازار حضور دارد و با توجه به طراحی متفاوت‌تر و مشخصات مناسب توانسته فروش خوبی داشته باشد. در این مطلب مقایسه گوشی به 2 مدل شیائومی ردمی 10 و ردمی 9T پرداختیم و این دو گوشی را به طور کامل از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کردیم. در نهایت در هر بخش برنده را هم اعلام کردیم تا راحت‌تر بتوانید گوشی شیائومی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گوشی ردمی 10 ردمی 9t
تاریخ معرفی مرداد ۱۴۰۰ دی ۹۹
ابعاد ۱۶۲ در ۷۵.۵ در ۸.۹ میلی‌متر ۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر
وزن ۱۸۱ گرم ۱۹۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۵۳ اینچ – IPS LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل Miui 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۰
تراشه مدیاتک هلیو G88 کوالکام اسنپدراگون 662
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین پشت ۵۰ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۸ وات ۱۸ وات
رنگ خاکستری، سفید، آبی دریایی خاکستری، آبی، سبز و نارنجی

 

 

مقایسه ردمی 10 و ردمی 9T از نظر طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی ردمی 9t را به طور کامل از جنس پلاستیک ساخته است اما این پلاستیک طراحی جالبی دارد و زیبایی خاصی را به این گوشی بخشیده است. قاب پشتی از پترن‌های نیم‌داره به صورت درهم تنیده میزبانی می‌کند که باعث می‌شود نور به زیبایی به روی این قاب پخش شود و نمای زیبایی به این گوشی بدهد.مقایسه ردمی 10 با redmi 9t

به علاوه این پترن‌ها اصطکاک قاب پشتی با کف دست را افزایش می‌دهند و این یعنی گوشی بسیار بهتر و مطمئن‌تر در دست قرار می‌گیرد و شما هنگام نگه داشتن گوشی حس بهتری دارید. این قاب در پایین با فونت بزرگ لوگوی ردمی را شامل می‌شود و در بخش بالایی هم فریم دوربین‌های مستطیلی به صورت دو تکه دیده می‌شود.

این فریم دوربین در بخش سمت چپ دوربین‌ها را در خود جای داده و در بخش سمت راست به رنگ قاب پشتی درآمده است. در واقع دوربین‌های این گوشی طراحی زیر هم دارند و درون این فریم قرار گرفته‌اند.تفاوت های ردمی 9t با redmi 10

در طرف دیگر ردمی 10 یک طراحی ساده ولی در عین حال جذاب دارد. قاب پشتی این محصول نیز پلاستیکی است و خوشبختانه طراحی مات برای آن در نظر گرفته شده است. این قاب لوگوی ردمی و فریم دوربین‌های این گوشی را شامل می‌شود که به صورت چند تکه طراحی شده و کمی زیبایی قاب پشتی را تحت تأثیر قرار داده است.عکس گوشی Redmi 10

ردمی 9t جزو گوشی‌های ضخیم و نسبتا سنگین به حساب می‌آید و ۱۹۸ گرم وزن و ۹.۶ میلی متر ضخامت دارد و این در حالیست که این اعداد به ترتیب برای گوشی رقیب ۱۸۱ گرم و ۸.۹ میلی متر هستند.

این یعنی ردمی 10 هنگام در دست گرفتن سبک‌تر و باریک‌تر بوده و طبیعتا بهتر در دست قرار می‌گیرد و در نهایت ارگونومی بهتری دارد. فریم اطراف دو گوشی از جنس پلاستیک بوده و برای هر دو طراحی مات دارد.ردمی 10 شیائومی

هر دو محصول در فریم سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت میزبانی می‌کنند و در بخش بالایی نیز اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد به چشم می‌آید. سمت چپ خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی را در بر می‌گیرد و در پایین نیز جک ۳.۵ میلی متری صدا، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type C دیده می‌شود.

بخش جلویی دو گوشی بسیار شبیه به هم است؛ زیرا اندازه‌ی نمایشگر یکسان بوده و حتی نسبت نمایشگر به بدنه‌ی یکسانی را هم شاهد هستیم. تنها تفاوت در این است که دوربین سلفی ردمی 10 درون یک پانچ هول قرار گرفته در حالی که دوربین سلفی ردمی 9t درون ناچ قطره‌ای قرار دارد.مقایسه ردمی 10 با redmi 9t شیائومی

ردمی 10 در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی دریایی به بازار روانه شده و ردمی 9t چهار رنگ آبی، سبز، نارنجی و مشکی دارد. در نهایت باید گفت که انتخاب در این بخش بیشتر بر مبنای سلیقه است و خیلی نمی‌توان یکی را برتر از دیگر دانست اما به نظر برتری با ردمی 10 خواهد بود؛ زیرا طراحی جدیدتری دارد.

 

قیمت ردمی 10 شیائومی با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه ردمی 10 و ردمی 9T از نظر صفحه نمایش

شیائومی برای مدل 9t یک صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS LCD در نظر گرفته است. این صفحه نمایش رزولوشن FHD+ داشته و از تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ بهره می‌برد. این گوشی نسبت طول به عرض ۱۹.۵ به ۹ داشته و از گوریلاگلس ۳ استفاده می‌کند.

از طرف دیگر گوشی رقیب یعنی ردمی 10 از یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع همین IPS LCD استفاده می‌کند که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات آن هستند. این محصول خوشبختانه از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ برای آن در نظر گرفته شده است.مقایسه ردمی 10 با ردمی 9t

از نظر کیفیت نمایشگرهای این دو گوشی دقیقا در یک سطح قرار می‌گیرند و هر دو برای گوشی‌هایی در این بازه‌ی قیمتی خوب و مناسب هستند و خیلی نمی‌توان ایراد خاصی به آن‌ها وارد کرد.

از نظر روان بودن پنل و در واقع نرخ نوسازی هم باید به طور حتم ردمی 10 را برنده در نظر بگیریم؛ چرا که به جای نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی که در ردمی 9t مشاهده می‌کنیم به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز شده و به همین واسطه بسیار جذاب‌تر و روان‌تر محتوا را به نمایش درمی‌آورد.مقایسه redmi 10 با redmi 9t

اما از نظر روشنایی وضعیت دو محصول به چه صورت است؟ هر دو پنل در حالت دستی می‌توانند تا حداکثر ۴۰۰ نیت روشنایی تولید کنند که برای قرار گرفتن در محیط بسته کاملا مناسب و کافی است.

روشنایی حداکثری ردمی 10 در حالت خودکار حدود ۴۸۰ و برای ردمی 9t حدود ۴۴۰ نیت است و این یعنی در محیط باز ردمی 10 کمی بهتر از رقیب خود عمل می‌کند. البته این مقدار خیلی شاید در عمل مشخص نباشد و باید گفت هر دو در محیط باز عملکردی معمولی دارند.مقایسه redmi 9t و redmi 10

به این ترتیب برنده‌ی بخش نمایشگر ردمی 10 خواهد بود؛ چرا که هم مقداری روشنایی بیشتری دارد و هم نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی برای آن در نظر گرفته شده که باعث می‌شود جابجایی بین منوها با سرعت بسیار بهتری اتفاق بیفتد.

 

خرید گوشی Redmi 10 شیائومی با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه ردمی 10 و ردمی 9T از نظر اسپیکر

هر دو گوشی یک اسپیکر در لبه‌ی پایینی و یک اسپیکر کوچک دیگر در لبه‌ی بالایی دارند و این یعنی می‌توان با این گوشی‌ها به صدای استریو گوش داد. کیفیت صدای این اسپیکرها و بلندی آن‌ها در حد قابل قبول است و با توجه به قیمت گوشی‌ها می‌توانیم آن‌ها را خوب بدانیم.

البته که وضوح صدا هر چقدر که ولوم بیشتر شود کاهش پیدا می‌کند و اگر می‌خواهید اسپیکرها عملکرد مناسب خود را حفظ کنند باید حداکثر صدا را روی ۷۰ درصد قرار دهید. در نهایت نمی‌توان برنده‌ای برای این قسمت در نظر گرفت و عملکرد دو گوشی در این قسمت بسیار شبیه به هم است.

مقایسه ردمی 10 و ردمی 9T از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

حتی شاید جالب باشد که بدانید شیائومی به شما اجازه داده تا هر بخش از گوشی را از یک تم انتخاب کنید. یعنی مثلا لاک اسکرین شما متعلق به یک تم باشد و آیکون‌های شما متعلق به یک تم دیگر و حتی هوم اسکرین متعلق به یک تم دیگر.

مقایسه ردمی 10 و ردمی 9T از نظر عملکرد سخت افزاری

شیائومی برای یکی از این دو گوشی چیپست کوالکام و برای دیگری چیپست مدیاتک را مناسب دیده است، اما سوال اینجاست که کدام تراشه عملکرد بهتری و پایدارتری را ارائه می‌کند؟

ردمی 10 از تراشه ۱۲ نانومتری هیلو G88 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از طرف دیگر برای ردمی 9t تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون 662 مناسب دیده شده که پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kyro 260 Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 260 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری دو گوش به طرز عجیبی شبیه به هم بوده و گویی دو گوشی از یک تراشه مشابه استفاده می‌کنند. هر دو محصول به خوبی می‌توانند از پس کارهای روزمره بربیایند و حتی می‌تواند برخی بازی‌های سنگین را هم به روی گرافیک پایین اجرا کنید.

البته باید در نظر داشت که در طولانی مدت تراشه‌های کوالکام عملکرد پایدارتری را از خود نشان می‌دهند و همچنین اسنپدراگون 662 در زمینه باتری عملکرد بهتری و بهینه‌تری دارد.

هر دو گوشی نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم دارند که پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال عملکرد روان‌تری هستید حتما رم ۶ را خریداری کنید. در نهایت برای جمع بندی این بخش می‌توان گفت هر دو عملکرد مشابهی را ارائه می‌کنند و بهتر است برای انتخاب بخش‌های دیگری را مبنا قرار دهید.

به طور کلی اما در هنگام بازی کردن و همچنین گشتن در منوها به دلیل نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی ردمی 10 عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

 

خرید ردمی 10 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه ردمی 10 و ردمی 9T از نظر باتری

ردمی 9t از یک باتری بسیار حجیم ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و یکی از دلایل ضخامت زیاد گوشی همین مورد است. در طرف دیگر ردمی 10 از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد.

شارژ دهی ردمی 10 بسیار خوب است و می‌تواند به راحتی شما را ۱.۵ روز همراهی کند. از طرف دیگر ردمی 9t از نظر شارژ دهی در لیست بهترین‌های جهان جای گرفته و می‌تواند حتی بیش از دو روز کامل همراه شما باشد. شارژ این دستگاه واقعا تحسین برانگیز است و کمتر گوشی می‌تواند با آن رقابت کند.

در زمینه سرعت شارژ هر دو محصول به شارژ سریع ۱۸ واتی مجهز شده‌اند و به کمک آن ردمی 10 می‌تواند در مدت ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و ردمی 9t در مدت حدود ۳ ساعت به شارژ کامل برسد.

به شخصه برنده‌ی این بخش را به دلیل شارژ دهی بی نظیر ردمی 9t این گوشی می‌دانم و اگر باتری برای شما اهمیت دارد بدون شک به فکر خرید این گوشی از شیائومی باشید. البته که اگر سرعت شارژ شدن برایتان مهم است باید ردمی 10 را انتخاب کنید.

 

خرید redmi 9t با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه ردمی 10 و ردمی 9T از نظر دوربین

در این بخش به صورت تکی به دوربین‌های هر دو گوشی خواهیم پرداخت تا محصول برتر مشخص شود.

دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی 10 سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه‌ی 1/2.76 اینچ و اندازه پیکسل 0.64 میکرون داشته و در پشت یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer عکس‌های پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.دوربین گوشی ردمی 10

از طرف دیگر دوربین اصلی ردمی 9t سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل S5KGM1 دارد. این سنسور اندازه 1/2  اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت یک لنز با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. فوکوس خودکار تشخیص فاز برای این دوربین هم در نظر گرفته شده و باز هم به دلیل قابلیت Quad Bayer شاهد عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی هستیم.

عکس‌های ردمی 9t در نور روز کیفیت بهتری نسبت به گوشی رقیب دارند؛ چرا که رنج دینامیکی گسترده‌تر بوده و شارپنس و کنتراست بهتری نیز داریم. به علاوه نویز کمتری در عکس‌ها دیده می‌شود و همه‌ی این‌ها باعث می‌شود تا دوربین اصلی ردمی 9t را مقداری برتر بدانیم.

 

قیمت redmi 9t با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

دوربین فوق عریض

ردمی 9t یک دوربین فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویر ۱۲۰ درجه‌ای را دارد.دوربین ردمی 9t

ردمی 10 هم سنسور ۸ مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد. این سنسور اندازه 1/2.8 اینچی و اندازه پیکسل 1.14 میکرونی داشته و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند تصاویری ۱۲۰ درجه‌ای به ثبت برساند.

در بخش دوربین فوق عریض برنده ردمی 10 خواهد بود؛ چرا که عکس‌های آن جزئیات بیشتری دارند و نرمی کمتری در لبه‌های تصویر دیده می‌شود و همچنین مقداری شارپنس و کنتراست بهتری را شاهد هستیم.

دوربین سلفی

هر دو گوشی سلفی‌های ۸ مگاپیکسلی دارند اما در عمل عکس‌های سلفی ردمی 10 شرایط بهتری دارند و جرئیات را مناسب‌تر به ثبت می‌رسانند. سلفی‌های ردمی 10 همچنین دقت رنگ بهتری هم دارند.

البته که سلفی‌های ردمی 9t هم خوب هستند اما در جایگاه مقایسه برتری با ردمی 10 خواهد بود و برنده‌ی این بخش لقب می‌گیرد.

ماکرو و پرتره

هر دو گوشی دوربین‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارند که با توجه به سنسور و قیمت گوشی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و در شرایط نوری مناسب می‌توان تصاویر ماکرو خوبی به ثبت رساند.

در زمینه عکس‌های پرتره اما ردمی 9t شرایط بهتری به نسبت رقیب دارد؛ چرا که برش سوژه از پس‌زمینه در این گوشی با دقت بهتری انجام شده و پرتره‌ها جزئیات بیشتری دارند.

این اتفاق به دلیل برتری دوربین اصلی ردمی 9t رخ می‌دهد و در طرف دیگر پرتره‌های ردمی 10 بعضا نرم به ثبت می‌رسند و نویز دارند. پس برنده این قسمت 9t خواهد بود.

 

 

جمع بندی

این دو گوشی در بسیاری از بخش‌ها عملکرد یکسان و یا شبیه به همی دارند و برتری اصلی ردمی 10 نسبت به رقیب در نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و برتری ردمی 9t در شارژ دهی بی نظیر باتری خلاصه می‌شود. پس اگر به دنبال یک گوشی خوش قیمت و باکیفیت هستید و نرخ نوسازی برای شما مهم است به سراغ ردمی 10 بروید اما اگر شارژ دهی باتری اولویت بالاتری برای شما دارد خرید ردمی 9t منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

قیمت ردمی 9t و Redmi 10 شیائومی چقدر است؟ هر دو این گوشی‌ های شیائومی میانرده ولی در عین حال خوش قیمت هستند.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ پاسخ به این سوال دشوار بوده و بستگی به نیاز شما دارد اما به نظر ردمی 10 شرایط بهتری دارد.

شاخص‌ترین ویژگی گوشی ردمی 10 و ردمی 9t کدام است؟ برای ردمی 10 نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و برای ردمی 9t شارژ دهی تحسین برانگیز باتری

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-10-%d9%88-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-9t/
ads
ads