داغ ترین ها :
مقایسه ردمی 9t شیائومی و گلکسی M12 سامسونگ

مقایسه ردمی 9t شیائومی و گلکسی M12 سامسونگ

رقابت میان سامسونگ و شیائومی در زمینه تولید گوشی‌های مقرون به صرفه در مقایسه با گذشته، حساس و جذاب‌تر شده است. هر دو کمپانی تلاش می‌کنند تا بتوانند سهم بیشتری را در بازار گوشی‌های موبایل به دست آورند و همین مسئله سبب شده است اسمارتفون‌های زیادی را با قیمت‌های گوناگون مشاهده کنیم. در این مقاله قصد داریم با مقایسه ردمی 9t و M12 همراه شما باشیم تا بتوانید انتخابی صحیح در میان این دو گوشی هوشمند ارزان قیمت داشته باشید؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

لیست امروز گوشی های تکنولایف را از دست ندهید، شاید بازهم مورد جدیدی موجود شده باشد: قیمت گوشی 

 

مقایسه ردمی 9t و M12 ؛ طراحی

سامسونگ در طراحی گوشی هوشمند گلکسی M12 ابتکار خاصی از خود نشان نداده و می‌توان شباهت آن به گلکسی A12 را به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه عنوان کرد. بیشتر بخش جلوی دستگاه از نمایشگر تشکیل شده و شاهد طراحی ناچ در مرکز قسمت بالا خواهید بود که محل قرارگیری سنسور سلفی است. همچنین در قسمت پایین دستگاه هم مقداری حاشیه وجود دارد، اما طرفین نمایشگر از حاشیه بسیار کمی برخوردار هستند. طراحی بخش عقب دستگاه را هم می‌توان مشابه گلکسی A12 عنوان کرد، اما مقداری تفاوت در طرح قابل مشاهده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی این گوشی هوشمند، درج لوگوی سامسونگ در بخش مرکزی قسمت پایین دستگاه است؛ سامسونگ با انجام این کار سعی دارد اصالت دستگاه را نشان دهد و در مدل‌های گوناگون شاهد آن خواهید بود. کلید پاور در سمت راست دستگاه قرار گرفته و با فاصله کمی از آن شاهد کلیدهای حجم صدا هستیم. یکی دیگر از ویژگی‌های سامسونگ گلکسی M12 را می‌توان وجود ماژول مربع شکل در سمت چپ بخش عقب دانست که محل قرارگیری چهار سنسور دوربین است؛ فراموش نکنید که این طراحی ماژول شباهت زیادی به گوشی A12 دارد. همچنین چراغ ال ای دی دستگاه در قسمت پایین ماژول دوربین قرار گرفته و می‌توانید از آن برای بهبود شرایط نور محیط هنگام تصویربرداری یا به عنوان چراغ قوه استفاده کنید.

گوشی شیائومی ردمی 9T را می‌توان به عنوان یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های ارزان قیمت این کمپانی معرفی کرد که از طراحی بسیار خوبی برخوردار است. بخش جلوی ردمی 9T شباهت زیادی به گلکسی M12 دارد؛ فضایی که توسط نمایشگر پوشیده شده و یک طراحی ناچ در بخش مرکزی قسمت بالا که محل قرارگیری سنسور سلفی است. همچنین وجود مقداری حاشیه در قسمت پایین قابل مشاهده است که البته در طرفین دستگاه به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد. طراحی بخش عقب دستگاه برای شیائومی اهمیت زیادی دارد و همواره سعی می‌کند بهترین ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کند. هنگامی که گوشی ردمی 9T را برگردانید با یک طراحی جذاب مواجه خواهید شد.

ماژول دوربین این دستگاه به صورت مستطیل شکل بوده و در حالت عمودی در سمت چپ قرار گرفته است. این ماژول مجهز به چهار سنسور دوربین است که با طراحی خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند. هنگامی که به ماژول دوربین نگاه کنید، سه سنسور دوربین را به صورت عمودی خواهید دید، اما بهتر است بدانید سنسور چهارم در سمت راست سایر سنسورها قرار گرفته و این در حالی است که چراغ ال ای دی در قسمت پایین آن‌ها قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی این محصول را می‌توان درج عبارت Redmi به صورت عمودی در سمت چپ دانست.‌ همچنین پوشش ضدآب بدنه ردمی 9T را می‌توان یکی دیگر از نقاط مثبت و قوت این محصول شیائومی به حساب آورد که برتری مهمی در مقایسه با M12 خواهد بود. در حالت کلی می‌توان طراحی شیائومی ردمی 9T را در مقایسه با گلکسی M12 بهتر و جذاب‌تر توصیف کرد.

 

قیمت گوشی Redmi 9t با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

 

 

مقایسه ردمی 9t و M12 ؛ صفحه نمایش

مقایسه ردمی 9t و M12 ؛ صفحه نمایش

صفحه‌نمایش M12 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی M12 مجهز به نمایشگر 6.5 اینچ PLS IPS با وضوح 720×1600 پیکسل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 81.9 درصد است. همچنین این دستگاه با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز عرضه شده و این مورد را می‌توان یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب آورد. هنگامی که به مشخصات صفحه نمایش ردمی 9T نگاه کنید، شرایط اندکی متفاوت است. این محصول مجهز به نمایشگر 6.53 اینچ IPS LCD با وضوح تصویر 1080×2340 پیکسل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 83.4 درصد است؛ در حقیقت سایز نمایشگر ردمی 9T در مقایسه با سامسونگ M12 معادل 0.03 اینچ بزرگ‌تر بوده و وضوح تصویر بیشتری دارد. همچنین اطلاعات موجود پیرامون نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه هم نشان می‌دهد حاشیه موجود در بخش جلوی ردمی 9T در مقایسه با M12 کمتر بوده و این یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید. فراموش نکنید که گوشی شیائومی Redmi 9T مجهز به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 5 بوده و این در حالی است که گلکسی M12 فاقد چنین قابلیت مهم و ارزشمندی است. در صورتی که قابلیت‌های نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است بدانید شرایط در شیائومی ردمی 9T در مقایسه با گلکسی M12 بهتر است.

 

قیمت گوشی ردمی 9t شیائومی با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت 

 

نزدیکترین مقایسه در رده ردمی 9t و M12:
مقایسه گوشی Redmi 10 و ردمی 9T شیائومی

 

مقایسه ردمی 9t و M12 ؛ نرم افزار و سخت افزار

گوشی شیائومی ردمی 9T به صورت پیش‌فرض مجهز به رابط کاربری MIUI 12 بوده که مبتنی بر اندروید 10 است. همچنین سامسونگ گلکسی M12 هم مجهز به رابط کاربری One UI core 3.1 بوده که مبتنی بر اندروید 11 است، اما بهتر است بدانید که شیائومی ردمی 9T هم کلیه بروزرسانی‌های جدید را دریافت خواهد کرد و در این رابطه شرایط مشابهی دارند.

گوشی سامسونگ M12 مجهز به تراشه اگزینوس 850 (پایه تراشه 8 نانومتر) بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 قدرت دستگاه را تامین خواهد کرد، اما شیائومی ردمی 9T با تراشه کوالکام اسنپدراگون 662 (پایه تراشه 11 نانومتر) و پردازنده گرافیکی Adreno 610 شرایط بهتری دارد. اطلاعات به دست آمده از بررسی‌های تخصصی پیرامون عملکرد این دو پردازنده نشان می‌دهد برتری متعلق به Redmi 9T است. در صورتی که قصد دارید بازی‌های جدید را به خوبی اجرا کنید یا گوشی شما توانایی خوبی در زمینه اجرای بدون مشکل برنامه‌ها داشته باشد، بهتر است شیائومی Redmi 9T را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که این دو دستگاه در مدل‌های گوناگون طراحی و تولید شده‌اند. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، یکی از مدل‌ها را با حافظه ذخیره‌سازی و حافظه رم مناسب انتخاب و خریداری کنید. گلکسی M12 با حافظه‌های ذخیره‌سازی 32، 64 و 128 گیگابایت با حافظه رم 3 و حداکثر گیگابایت طراحی و تولید شده است، اما ردمی 9T در یکی از مدل‌ها با حافظه رم 6 گیگابایت هم در دسترس قرار دارد.

 

 

 

مقایسه باتری شیائومی ردمی 9T با M12 سامسونگ

به نظر می‌رسد شیائومی سعی کرده است در کنار سایر قابلیت‌ها، شرایط را در باتری هم به سود خود به پایان برساند. ردمی 9T مجهز به یک باتری 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 18 وات در کنار شارژ معکوس 2.5 وات هم پشتیبانی می‌کند. با این که سامسونگ گلکسی M12 هم مجهز به باتری قدرتمند 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است، اما فاقد فناوری شارژ معکوس بوده و از فناوری شارژ سریع 15 وات هم در مقایسه با فناوری شارژ سریع 18 وات ردمی 9T پشتیبانی می‌کند. همانطور که مشخص است، قدرت باتری گوشی شیائومی با اختلاف زیادی از سامسونگ M12 بهتر است. البته به لطف پردازنده اگزینوس 850 می‌توان گفت باتری M12 می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اما اختلاف میان این دو دستگاه در زمینه باتری چشمگیر است.

مقایسه دوربین ردمی 9 تی با گلکسی m12

هر دو دستگاه در بخش عقب مجهز به دوربین چهارگانه هستند، اما کدام یک از آن‌ها می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند؟ گوشی سامسونگ M12 مجهز به سنسور اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و این در حالی است که سنسور 48 مگاپیکسل موجود در ردمی 9T با گشودگی دیافراگم f/1.8 در دسترس قرار دارد؛ همانطور که می‌دانید، عملکرد سنسور اصلی ردمی 9T می‌تواند در محیط‌های کم نور به مراتب بهتر از سنسور اصلی M12 باشد. همچنین سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسل گلکسی M12 هم توانایی پایین‌تری از سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل اسمارتفون شیائومی خواهد داشت. این دو دستگاه مجهز به دو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق هم هستند. البته شرایط در سنسور سلفی هم مشابه است؛ این دو دستگاه در بخش جلو دارای یک سنسور 8 مگاپیکسل هستند و از HDR هم پشتیبانی می‌کند. در حالت کلی می‌توان عملکرد دوربین ردمی 9T را در مقایسه با گلکسی M12 بهتر عنوان کرد.

 

دلیل قطع و وصل شدن بلوتوث گوشی و عدم اتصال آن به دستگاه های مختلف چیست؟

علت قطع و وصل شدن بلوتوث گوشی

 

قاب پشتی M12 سامسونگ

ماژول دوربین M12 سامسونگ

مقایسه Redmi 9t با گوشی M12 سامسونگ

هر دو دستگاه در زمینه امنیت شرایط خوب و مشابهی دارند. شما می‌توانید از حسگر اثر انگشت موجود در بخش کناری دستگاه که با کلید پاور مشترک است، استفاده کنید. معمولا حسگر اثر انگشت درون نمایشگر نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد، اما حسگرهای بیرونی عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. همچنین شما می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره، الگو یا تعیین پسورد هم برای افزایش ضریب ایمنی سامسونگ گلکسی M12 و شیائومی ردمی 9T استفاده کنید.

مقایسه M12 با ردمی 9T

جمع‌بندی

همانطور که مشخص است، شیائومی ردمی 9T در مقایسه با سامسونگ گلکسی M12 شرایط بهتری دارد. شما نه تنها می‌توانید از طراحی جذاب گوشی شیائومی لذت ببرید، بلکه پردازنده، دوربین و باتری قدرتمند آن هم می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خود در زمینه‌های گوناگون نشان دهد. البته فراموش نکنید که گوشی سامسونگ گلکسی M12 هم می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب خرید در میان گوشی‌های مقرون به صرفه غول تکنولوژی کره جنوبی به حساب آید.

 

خرید گوشی M12 سامسونگ با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

قیمت گوشی M12 سامسونگ با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

سوالات متداول

آیا هر دو دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت هستند؟ بله؛ هر دو گوشی هوشمند شیائومی ردمی 9T و سامسونگ گلکسی M12 مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش کناری هستند.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است، اما شرایط و قابلیت‌های ردمی 9T در مقایسه با سامسونگ گلکسی M12 به مراتب بهتر و بیشتر است.

قیمت این دو دستگاه چه قدر است؟ شما می‌توانید متناسب با بودجه خود برای خرید یکی از آن‌ها اقدام کنید. همچنین برای مشاهده قیمت و خرید ردمی 9T و سامسونگ گلکسی M12 هم کافی است وارد وب سایت تکنولایف شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. محمدرضا

    سلام.من گول امکانات گوشی شیائومی رو خوردم و اونو خریدم ولی متاسفانه عملکردش فاجعه بود.بعد از یک ماه گوشی از کار افتاد و با مراجعه به شرکت گارانتی که حدود یک ماه طول کشید تعمییر شد و بم دادنش.و گفتن بازم ممکنه این اتفاق برات پیش بیاد.علاوه بر این باید بگم که نور صفحه نمایش گوشی خیلی خیلی کم بود و اذیتم میکرد.توی زیر نور خورشید و حتی زیر سایه نور گوشی رو تا ته زیاد میکردم بازم انگار اصلا صفحه گوشی خاموشه:/ توی رابط کاربری هم لگ و بگ داره و کند عمل میکنه.گاهی وقتا قفل میکنه باید صبر کنید تا از حالت هنگ بیاد بیرون.گاهی وقتا بک و هوم کار نمیکنه یا تاخیر زیادی داره که خیلی رو مخه.نقاط قوتش هم دوربینش و بلندگو هاش و باتریشه.
    اینقد این گوشی اذیتم کرد بعد از ۲ ماه فروختمش و گوشی ام۱۲ سامسونگ خریدم ۵ ۶ ماه میشه دارمش و خیلی ازش راضی ام.خیلی پر سرعته و هنگ اصلا توش معنی نداره.یه گلایه هم دارم از کارشناسی سایت تکنولایف که پردازنده اسنپدراگون رو برتر از اگزینوس۸۵۰دونستن اما اینو در نظر نگرفتن که چون شیائومی نرخ نوسازی صفحه نمایشش ۶۰هرتزه قطعا عملکرد پردازنده رو با مشکل رو به رو میکنه و با اینکه اگزینوس پردازنده ی ضعیف تری محسوب میشه اما نرخ نوسازی صفحه نمایشش که ۹۰ هرتزه باعث میشه عملکرد خیلی بهتری ارائه بده.تجربه ام از استفاده از هر دو گوشی رو گفتم امیدوارم بدرد تون بخوره.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدرضا

      سلام وقت بخیر مدل گوشی شیائومی که داشتید رو عنوان نکردید و به طور کلی خرابی یک گوشی دلیل بر بد بودن یک برند نیست من خودم خیلی سال شیائومی استفاده کردم و هیچ مشکلی هم نداشته پردازنده های کوالکام به طور کلی بهتر از اگزینوس هستن ولی قطعا اگزینوس مدل بالاتر بهتر از کوالکام مدل پایین تر هست پاینده باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-9t-%d9%88-m12/
ads
ads