داغ ترین ها :
مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی

مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی

ریلمی از برندهای نوظهور چینی است که توانسته بازار قابل توجهی را در چین به دست آورد. البته برند چینی اهداف بزرگی نیز در سر دارد تا بتواند حضور خود در بازارهای مختلف جهان را پررنگ‌تر کند. درواقع ریلمی می‌خواهد به جایگاه پیشین هواوی و جایگاه فعلی شیائومی در بازار جهانی برسد و برای رسیدن به چنین هدفی نیز فرمول درستی را در پیش گرفته است. ریلمی محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند که در محدوده‌ی قیمتی خود می‌توانند امکانات بهتری را نسبت به رقبایشان ارائه دهند. گوشی‌های هوشمند ریلمی از مشخصات سخت‌افزاری بهتر، طراحی ظاهری شیک‌تر و توان پردازشی بالاتر پردازنده‌ها نسبت به رقبایشان برخوردار هستند تا بتوانند نظر مشتریان و کاربران محصولات برندهای مطرحی مانند سامسونگ و شیائومی را به خود جلب کنند. در این بین می‌خواهیم به مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی بپردازیم؛ مدلی که نسبت به محصول سال گذشته با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه شده و امکانات به مراتب بهتری را می‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد.

 

لیست قیمت امروز گوشی های Realme را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی ریلمی

 

با تکنولایف همراه شوید تا با هم به مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی بپردازیم. قبل از اینکه مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی را شروع کنیم. بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشخصات سخت افزاری هر دو گوشی:

گوشی ریلمی C11 ردمی 9a شیائومی
تاریخ معرفی ۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۰ تیر ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۵.۲ در ۷۶.۴ در ۸.۹ میلی‌متر ۱۶۴.۹ در ۷۷.۱ در ۹ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم ۱۹۶ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵۲ اینچ – IPS LCD – وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل ۶.۵۲ اینچ – IPS LCD – وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
سیستم‌عامل  اندروید ۱۱ – رابط کاربری Realme Go اندروید ۱۰ – رابط کاربری MIUI
تراشه Unisoc SC9863A MediaTek Helio G25
کارت حافظه دارد – از نوع microSDXC دارد – از نوع microSDXC
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۲ و ۴ گیگابایت  ۲ و ۳ و ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی اصلی ۱۳ مگاپیکسل اصلی
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل ۵ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۰ وات ۱۰ وات
رنگ آبی و خاکستری خاکستری، مشکی، آبی و سبز

 

مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گوشی شیائومی ردمی 9a از ابعاد ۱۶۴.۹ در ۷۷.۱ میلی‌متر به ضخامت ۹ میلی‌متر برخوردار است و وزن آن نیز به ۱۹۶ گرم می‌رسد. در طرف دیگر ریلمی C11 مدل 2021 قرار گرفته که ابعاد آن به ۱۶۵.۲ در ۷۶.۴ میلی‌متر با ضخامت ۸.۹ میلی‌متر می‌رسد و از وزن ۱۹۰ گرمی برخوردار است. چنین مشخصاتی سبب می‌شود که اگر دو گوشی هوشمند را در کنار یکدیگر قرار دهیم، تفاوت چندانی به چشم نخورد.

هر دو گوشی هوشمند از فریم و پنل پشتی پلاستیکی برخوردار شده‌اند که البته پنل جلوی شیشه‌ای، ترکیب بدنه را تکمیل می‌کند. با این حال، تفاوت‌هایی نیز از نظر طراحی به چشم می‌خورد؛ برای مثال پنل پشتی ریلمی C11 از الگویی با خطوطی شبیه به اثر انگشت استفاده می‌کند تا در دست گرفتن گوشی لذت‌بخش‌تر شده و در هنگام استفاده از دست لیز نخورد.

گوشی ریلمی C11 رنگ آبی

در پنل هر دو گوشی هوشمند، نواری قرار گرفته که در یک سر آن، ماژول دوربین و در سر دیگر نیز لوگوی برندها قرار می‌گیرد، البته روی نوار موجود در پنل پشتی ریلمی C11 بلندگویی نیز قرار گرفته تا کاربر بتواند تجربه‌ی بهتری در زمان گوش فرا دادن به موسیقی داشته باشد.

در بالای صفحه‌نمایش ریلمی C11 بریدگی با طراحی قطره‌ای به چشم می‌خورد که درواقع ماژول دوربین سلفی را در خود جای می‌دهد. چنین طراحی در ردمی 9a نیز به چشم می‌خورد، اما آنچه باعث شده پنل جلوی دو گوشی هوشمند از یکدیگر متفاوت باشند، میزان حاشیه‌ی دورتادور صفحه‌نمایش است. در مقایسه با ردمی 9a میزان حاشیه‌ی موجود در انتهای صفحه‌نمایش ریلمی C11 کمی بیشتر است.

مقایسه ریلمی c11 با ردمی 9a

از نظر لبه‌ها باید گفت تفاوت چندانی به غیر از محل قرار گرفتن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و بلندگو دیده نمی‌شود. در حالی که جک هدفون در لبه‌ی بالایی ردمی 9a قرار گرفته، لبه‌ی پایینی ریلمی C11 میزبان جک هدفون شده است؛ اما بلندگو به پنل پشتی رفته تا دارندگان محصول ریلمی در زمان تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی یا تماشای ویدئو، آزادی عمل بیشتری داشته و حفره‌های بلندگو را با انگشتان خود مسدود نکنند.

هر دو محصول از درگاه microUSB 2.0 برخوردار هستند که از آن برای اتصال شارژر یا انتقال اطلاعات به دستگاه دیگر می‌توان استفاده کرد. از نکات مثبت هر دو گوشی هوشمند این است که پنل پشتی اثر انگشت کاربر را جذب نکرده و دیرتر کثیف می‌شود.

رنگبندی گوشی Redmi 9a

درمجموع می‌توان گفت که برتری از نظر طراحی با ریلمی ‌C11 است. ارگونومی مناسب‌تر و الگوی طراحی پنل پشتی باعث شده تا در دست گرفتن محصول برند ریلمی حس بهتری را به کاربر منتقل کند. انحنای مناسب لبه‌های پنل پشتی که تا لبه‌های پنل جلو ادامه می‌یابد به هرچه بهتر شدن کار با ریلمی C11 کمک کرده‌اند.

 

قیمت گوشی ریلمی C11

 

مقایسه ریلمی C11 نسخه 2021 با Redmi 9A شیائومی از نظر صفحه‌نمایش

مقایسه ریلمی C11 نسخه 2021 با Redmi 9A شیائومی

در ریلمی C11 با صفحه‌نمایشی ۶.۵۲ اینچی برخورد می‌کنیم که پنل IPS LCD را یدک می‌کشد و از مشخصاتی مانند میزان روشنایی ۴۰۰ نیت، رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ برخوردار است. در ردمی 9a نیز صفحه‌نمایشی ۶.۵۳ اینچی قرار گرفته که از نظر مشخصات سخت‌افزاری شباهت بسیاری به صفحه‌نمایش ریلمی C11 دارد.

مقایسه ریلمی C11 نسخه 2021 با Redmi 9A شیائومی

تماشای محتوا در هر دو نمایش لذت بخش است و کاربر می‌تواند از تماشای جزئیات قابل نمایش، تجربه‌ی بسیار خوبی داشته باشد. ابعاد قابل توجه صفحه‌نمایش‌ها باعث می‌شود ریلمی C11 و مدل برند شیائومی مناسب برای کاربردهای مختلف مانند تماشای ویدئو، تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی، وب‌گردی و کار با اپلیکیشن‌های مختلف باشد.

مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی از نظر اسپیکر

باید در نظر داشت که اصولا بلندگو از ویژگی‌های محصولات اقتصادی نیست. درواقع هر دو گوشی هوشمند ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی دارای بلندگوی استریو هستند که می‌تواند از پس نیاز کاربر در زمان تماشای محتوای ویدئویی یا تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی برآید، اما نباید انتظار کیفیتی را داشت که در محصولات گران‌قیمت مشاهده می‌شود.

 

قیمت گوشی Redmi 9A

 

مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی از نظر نرم‌افزار و رابط کاربری

ریلمی C11 مدل 2021 همراه با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ به بازار عرضه شده است که البته رابط کاربری اختصاصی ریلمی به نام Realme Go UI روی آن سوار شده است. درواقع با خرید محصول برند ریلمی به آخرین نرم‌افزار قابل ارائه‌ی اندروید دسترسی خواهید داشت و به احتمال فراوان، اندروید ۱۲ نیز برای آن منتشر خواهد شد.

در طرف دیگر، ردمی 9a قرار دارد که همراه با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در بررسی که کارشناسان تکنولایف داشتند، ریلمی C11 از عملکرد نرم و روان‌تری برخوردار بود و می‌توانست اپلیکیشن‌ها را سریع‌تر باز کرده و اجرا کند.

مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی از نظر عملکرد سخت افزاری

ریلمی برای مدل C11 به سراغ تراشه‌ای از شرکت UNISOC رفته که از شماره مدل SC9863A استفاده می‌کند، تراشه‌ای با لیتوگرافی ۲۸ میلی‌متری که متشکل شده است از پردازنده‌ی گرافیکی IMG8322 و پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه تشکیل می‌یابد از دو خوشه که خوشه‌ی اول را ۴ هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز و خوشه‌ی دوم را ۴ هسته‌ی دیگر از نوع Cortex A55 البته با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز تشکیل می‌دهند.

پردازنده helio g25

در شیائومی ردمی 9a تراشه‌ی هلیو G25 ساخت شرکت مدیاتک قرار گرفته که از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری استفاده می‌کند. این تراشه متشکل می‌شود از پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 و پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای که از دو خوشه تشکیل می‌یابد. ترکیب چینش خوشه‌ها به این صورت است که خوشه‌ی اول از ۴ هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و خوشه‌ی دوم از ۴ هسته‌ی Cortex A53 البته با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

در حالی که به نظر می‌رسد به خاطر بالاتر بودن فرکانس هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی ردمی 9a عملکرد این گوشی هوشمند بهتر باشد، اما برگ برنده با ریلمی C11 به خاطر استفاده از هسته‌های توانمندتر است که با وجود پایین‌تر بودن فرکانس می‌توانند توان پردازشی بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند.

مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی از نظر باتری و امنیت

هر دو گوشی هوشمند ریلمی C11 و ردمی 9a شیائومی از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند که از نوع لیتیوم پلیمری است. برای شارژ هر دو باتری می‌توان از فناوری شارژ ۱۰ وات استفاده کرد، البته آنچه ریلمی C11 را نسبت به ردمی 9a برتر می‌سازد، برخورداری از شارژ معکوس و همچنین مصرف کمتر انرژی به لطف برخورداری از اندروید ۱۱ و امکانات بیشتر آن برای مدیریت انرژی است.

 

برای مشاهده گزینه های بیشتر می توانید، مطلب زیر را دنبال کنید:
راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون تومان

 

مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی از نظر دوربین

مقایسه گوشی Redmi 9A شیائومی با ریلمی C11 2021 از نظر دوربین

در پنل پشتی ردمی 9a دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد که از مشخصاتی مانند گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 با فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی‌متری (لنز واید)، سایز پیکسل ۱ میکرومتری و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند ویدئویی در حالت FHD و ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند. برای دوربین سلفی نیز حسگری ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر در نظر گرفته شده است.

در پنل پشتی ریلمی C11 دوربینی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که از فوکوس خودکار و گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند در حالت FHD ویدئو ضبط کند. در پنل جلو نیز دوربینی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته تا کاربر بتواند از ثبت تصاویر سلفی لذت ببرد.

در مقایسه‌ای که کارشناسان تکنولایف انجام دادند، ریلمی C11 قادر به ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر و دقت رنگ بالاتر بود. تصاویر از محدوده‌ی داینامیک بالاتری برخوردار بودند و رنگ‌های تیره‌ی عمیق‌تری را ارائه می‌دادند.

 

 

جمع بندی

با بررسی مولفه‌های مختلف دو گوشی هوشمند باید بگوییم که ریلمی C11 از ارزش خرید بالاتری برخوردار است که می‌توان به عملکرد بهتر سخت‌افزاری و نرم‌آفزاری اشاره کرد. اپلیکیشن‌ها سریع‌تر اجرا می‌شوند و در انجام امور سنگین نیز یا استفاده‌ی طولانی مدت از دستگاه، ریلمی C11 مدیریت بهتری رو کنترل حرارت تولید شده و کاهش آن دارد.

پرسش‌های متداول

کدامیک از گوشی‌های هوشمند ریلمی C11 و ردمی 9a دارای شارژ معکوس است؟ در میان دو گوشی هوشمند، ریلمی C11 از شارژ معکوس استفاده می‌کند.

کدامیک از گوشی‌های هوشمند ریلمی C11 و ردمی 9a برای دانش‌آموزان مناسب است؟ هر دو گوشی هوشمند از محصولات ارزان‌قیمت با ویژگی‌های مختلف هستند، اما کارشناسان تکنولایف، خرید ریلمی C11 را پیشنهاد می‌دهند.

آیا ریلمی C11 اندروید 12 را دریافت می‌کند؟ باید گفت که محصول مدنظر همراه با اندروید 11 عرضه شده است و احتمال فراوانی دارد که به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید نیز کوچ کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c-c11-2021-%d8%a8%d8%a7-redmi-9a/
ads
ads