داغ ترین ها :
مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با پوکو m4 پرو 4G

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با پوکو m4 پرو 4G

تعدد گوشی‌های شیائومی در هر بازه قیمتی باعث می‌شود تا کاربران مسیر دشوارتری برای انتخاب گوشی از این برند پیش رو داشته باشند. البته دلیل این سیاست شیائومی به جذب مخاطب بیشتر و وجود تنوع بیشتر برای راضی کردن کاربران مختلف برمی‌گردد اما به‌هر روی به پیچیده‌تر شدن انتخاب نیز منجر می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم دو گوشی هم‌قیمت از شیائومی یعنی پوکو M4 پرو 4G و ردمی نوت 11 را به طور کامل با هم مقایسه کرده و در هر بخش محصول برتر را مشخص کنیم. در نهایت شما بهتر می‌توانید بر اساس اولویت‌های خود بین این دو گوشی دستگاه مناسب‌تر برای نیازهای خود را گزینش کنید.

 

تکنولایف آفرهایی عالی برای خرید بهترین های شیائومی را به شما پیشنهاد می‌کند: قیمت گوشی شیائومی

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت 11 با Poco M4 Pro 4G

بخش طراحی را با گوشی پوکو ام 4 پرو آغاز می‌کنیم. این گوشی تماما از جنس پلاستیک ساخته شده و انتظار دیگری نیز در این بازه قیمتی نداشتیم. قاب پلاستیکی پشتی کاملا ساده طراحی شده و تنها در بالا فریم بزرگ و مستطیل شکلی کل بخش بالایی قاب پشتی را به خود اختصاص داده است.

درون این فریم دوربین که در تمامی رنگ‌‌بندی‌های گوشی نیز مشکی رنگ است لنزهای دوربین و لوگوی بزرگ پوکو دیده می‌شود. این فریم تقریبا بیرون زدگی ندارد و به‌نوعی نماد این سری از گوشی‌های پوکو به حساب می‌آید و به نوعی ژن خاص محصولات این سری است. این طراحی می‌تواند برای شما جذاب یا غیر جذاب باشد و این به سلیقه شخصی افراد بازمی‌گردد ولی به طور کلی نمی‌توانیم منکر این شویم که ظاهر پوکو ام 4 پرو خاص‌تر از دیگر گوشی‌های هم‌قیمت است.مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت 11 با Poco M4 Pro 4G

از طرف دیگر قاب پشتی پلاستیکی ردمی نوت 11  طراحی کاملا مرسومی دارد و ژن‌های مشترک بین این گوشی و ردمی نوت 10 به آسانی دیده می‌شود. این قاب لوگوی ردمی را در پایین سمت چپ و فریم دوربین‌ها را در بالا سمت چپ شامل می‌شود. فریم دوربین‌های این گوشی نیز کاملا مشکی است و رنگ آن با رنگ‌بندی گوشی تغییر نمی‌کند.

فریم پلاستیکی اطراف گوشی نیز میزبان دکمه‌ها و بخش‌ها مختلف است. در فریم سمت راست دو گوشی دکمه‌های ولوم و پاور دیده می‌شود و در بالا میکروفون دوم، اسپیکر دوم، جک 3.5 میلی متری صدا و اینفرارد به چشم می‌خورد. فریم سمت چپ تنها میزان خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی است و فریم پایینی اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type C را شامل می‌شود.

جالب است بدانید که وزن هر دو گوشی دقیقا 179 گرم و ضخامت هر دو دقیقا 8.1 میلی متر است و همچنین طول و عرض دو گوشی کاملا برابر است و به این‌ترتیب از نظر ارگونومی، دو میانرده در شرایط یکسان و البته خوب را داریم و به نسبت گوشی‌های دیگر ارگونومی این دو محصول مناسب به حساب می‌آید.مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت 11 با Poco M4 Pro 4G

اگر بگوییم بخش روبرویی دو گوشی هم به طور 100 درصدی یکسان است و محال است که شما از قسمت جلو بتوانید متوجه تفاوت این دو گوشی بشوید اصلا اغراق نکرده‌ایم. هر دو برادر در بخش جلویی میزبان پنل‌هایی 6.43 اینچی هستند که حدود 84.5 درصد از قاب روبرویی را به خود اختصاص داده و در بالا از دوربین سلفی درون پانچ هول میزبانی می‌کند.

پوکو M4 پرو در سه رنگ مشکی، آبی و زرد در دسترس قرار دارد این رنگ‌بندی برای ردمی نوت 11 مشکی، سفید و آبی است. ناگفته نماند که هر دو گوشی از گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب نیز برخوردار هستند.

برنده‌ای برای این بخش وجود نخواهد داشت و ارگونومی و قاب جلویی هر دو محصول کاملا یکسان است و در این قسمت باید بر اساس سلیقه شخصی یکی از این دو دستگاه را انتخاب کنید.

 

قیمت پوکو M4 پرو 4G نسخه 128 گیگابایت با رم 6

 

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 11 پرو با پوکو m4 پرو

با وجود این که در بازه قیمت گوشی‌های میانرده نزدیک به اقتصادی هستیم باز هم شیائومی از پنل‌های باکیفیتی استفاده کرده است تا نماینده‌های این برند بتوانند به خوبی با رقبای موجود رقابت کنند و ارزش خرید بالاتر خود را به رخ دیگر محصولات بکشند.

ردمی نوت 11 از یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد استفاده می‌کند. برای این پنل رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد. این پنل از نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده می‌کند و نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

شرایط برای پوکو ام 4 پرو نیز کاملا مشابه است و این گوشی از یک پنل ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد استفاده می‌کند. برای این پنل هم رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ مقابل دیدگان ما قرار می‌گیرد. این نمایشگر هم از نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره‌مند است.مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 11 پرو با پوکو m4 پرو

از نظر کیفیت هر دو پنل دقیقا مثل هم هستند و شما به طور حتم از مشاهده‌ی محتوا در این دو نمایشگر لذت خوهید برد. فناوری ساخت این پنل‌ها به صورتی است که باعث می‌شود رنگ‌ها با کنتراست عالی و به صورت زنده و پویا به نمایش در بیایند و مهم‌تر این که همه‌ی محتوا به صورت شارپ نمایش داده می‌شود.

در این دو نمایشگر مطابق انتظاری که داریم رنگ مشکی عمقی بینهایت دارد و شما از قابلیت‌هایی مثل AOD برخوردار می‌شوید. به علاوه به لطف فناوری امولد روشن کردن قابلیت دارک مود می‌تواند تأثیر شایانی در کاهش مصرف باتری داشته باشد.

به غیر از کیفیت صفحه نمایش دو گوشی از آنجایی که نرخ نوسازی هر دو 90 هرتز است محتوا با سرعتی مشابه در هر دو به نمایش گذاشته می‌شود. نرخ نوسازی 90 هرتزی در مقایسه نرخ نوسازی معمول 60 هرتز باعث می‌شود در حین استفاده از گوشی حس روان‌تر و سریع‌تری داشته باشید و اسکرول کردن به شکلی جذاب‌تر اتفاق بیفتد.

در حقیقیت استفاده از پنل‌های امولد 90 هرتزی در این بازه قیمتی را امری بسیار خوب . مثبت می‌دانیم و قطعا از بخش نمایشگر رضایت کامل خواهید داشت. موضوع مهم دیگر در بخش نمایشگر میزان روشنایی پنل است که باعث می‌شود محتوا در محیط‌های بسیار روشن نیز قابل مشاهده باشد.مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 11 پرو با پوکو m4 پرو

ردمی نوت 11 در حالت دستی می‌تواند حدود 460 نیت روشنایی تولید کند و این عدد با فعال شدن حالت روشنایی خودکار و در صورت قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید تا حدود 740 نیت قابل افزایش است. این اعداد برای گوشی رقیب یعنی نماینده پوکو نیز به ترتیب 460 و 740 است تا دو گوشی را از نظر میزان روشنایی نمایشگر نیز مشابه در نظر بگیریم. این میزان روشنایی باعث می‌شود که در محیط باز بتوانید بدون دردسر محتوا را مشاهده کرده و با گوشی خود کار کنید.

در پایان بخش نمایشگر باید عنوان کنیم که مثلا بخش طراحی برنده‌ای نخواهیم داشت و دو پنل از هر نظر شبیه به هم هستند. هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی کیفیت صفحه نمایش بسیار خوبی دارند و نرخ نوسازی و روشنایی رضایت بخشی را نیز در اختیار قرار می‌دهند.

 

خرید گوشی شیائومی نوت 11 حافظه 128 گیگابایت با رم 6

 

اسپیکر ردمی نوت 11 بهتر است یا پوکو ام 4 پرو

شیائومی برای هر دو اسپیکرهای استریو در نظر گرفته است. بلندی صدای تولید شده برای هر دو گوشی بسیار خوب است و صدا با بلندی زیاد و در عین حال به صورت فراگیر به گوش می‌رسد. از نظر کیفیت هم هر دو خوب عمل می‌کنند ولی عملکرد ردمی نوت 11 بهتر از رقیب است و صدای پخش شده با اسپیکرهای این دستگاه شفافیت و تفکیک بهتری دارند.

پس با وجود عملکرد بسیار خوب هر دو به نسبت بازه قیمتی در حال بحث، برنده بخش اسپیکر را به دلیل کیفیت بیشتر ردمی نوت 11 می‌دانیم. جالب است بدانید که اسپیکرهای این گوشی عملکردی مشابه با نسخه پرو دارند و نسبت به نسل قبلی شاهد پیشرفت خوبی در کیفیت و بلندی صدا هستیم.

 

قیمت گوشی Redmi note 11 نسخه 128 گیگابایت با رم 4

 

نرم افزار و رابط کاربری

هر دو نماینده شیاسومی به صورت پیش فرض از رابط کاربری MIUI 13  بر پایه اندروید 11 استفاده می‌کنند و کمی عجیب است که چرا این دو گوشی از ابتدا با اندروید 12 روانه بازار نشده‌اند. MIUI 13 جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های شیائومی است و در این نسخه شاهد بهبودهایی از نظر استفاده بهینه‌تر از سخت افزار و تغییرات ظاهری هستیم.

در این نسخه شیائومی تلاش کرده تا طراحی مینیمال‌تری داشته باشد و ظاهر این رابط کاربری را جذاب‌تر کند. البته که MIUI 13 در حال حاضر مشکلاتی نیز دارد و مخصوصا از نظر بهبود شارژ دهی اصلا موفق عمل نکرده و به نوعی مصرف باتری را افزایش داده است. رابط کاربری شیائومی امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای شما این امکان را فراهم کرده تا ظاهر آن را به طور کامل طبق سلیقه خود تنظیم کنید.

شما می‌توانید با نصب تم ظاهر آیکون‌ها، شکل و شمایل آن‌ها، ظاهر لاک اسکرین و هر بخشی را تغییر دهید تا گوشی بیشترین تطابق را با سلیقه شخصی شما پیدا کند. ناگفته نماند که گوشی‌های پوکو از رابط کاربری MIUI for POCO استفاده می‌کنند. این نسخه از رابط کاربری شیائومی به صورت پیش فرض از منو بهره می‌برد و همچنین لوگوی برنامه‌ها از ابتدا حالت دایره شکل و کمی متفاوت‌تر دارند و در دیگر زمینه‌ها تفاوتی بین دو گوشی دیده نمی‌شود.

خرید گوشی پرچمدار

عملکرد سخت افزاری Redmi note 11 و Poco M4 Pro

برای یک گوشی میانرده و آن هم در این بازه قیمتی نزدیک به گوشی‌های اقتصادی قدرت سخت افزاری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که اگر تراشه مناسب نباشد شما در استفاده روزمره با کندی و کاهش سرعت مواجه خواهید شد و باید حتما گوشی خریداری کنید که توانایی انجام حداقل کارهای روزمره با سرعت مناسب و بدون کندی را دشته باشد.

پوکو ام 4 پرو از تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو G96 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی دارد که به صورت ترکیبی از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازش‌های گرافیکی این چیپست نیز برعهده Mali-G57 MC2 است.

این چیپست عملکرد مناسبی دارد و به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید. این تراشه حتی می‌تواند از پس بازی‌های سنگین هم بربیاید، البته باید تنظیمات گرافیکی را به روی درجه‌ی متوسط قرار دهید تا با افت فریم مواجه نشوید.

ردمی نوت 11 اما از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی مناسب به روی این تراشه و گوشی حساب باز کنید.عملکرد سخت افزاری Redmi note 11 و Poco M4 Pro

اما بگذارید برای روشن‌تر شدن قضیه به طور دقیق‌تر و جزئی‌تر دو تراشه را با هم مقایسه کنیم. تراشه پوکو M4 pro حدود 20 درصد از نظر پردازنده مرکزی و حدود 35 درصد از نظر پردازنده گرافیکی بهتر از رقیب عمل می‌کند و در تست مشهور Antutu نیز نماینده پوکو توانسته حدود 20 درصد نمره بالاتری به دست بیاورد.

هر دو گوشی 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 دارند و برای ردمی نوت 11 مقدار 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و برای پوکو ام 4 پرو مقدار 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است. خوشبختانه شاهد درگاه کارت حافظه جانبی هستیم و در صورت نیاز می‌توانید حافظه هر یک از این دو گوشی را افزایش دهید.

برنده بخش سخت افزار را پوکو M4 پرو 4G می‌دانیم؛ زیرا این گوشی هم از نظر پردازنده مرکزی و هم پردازنده گرافیکی از رقیب قوی‌تر است و هم این که در نسخه پایه‌ای از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. البته که توجه داشته باشید که قدرت سخت افزاری ردمی نوت 11 نیز خوب است و به نسبت قیمت نمی‌توانیم به آن ایرادی وارد کنیم.

 

خرید poco m4 pro نسخه 256 گیگابایت با رم 8

 

باتری و امنیت

در زمینه باتری هر دو گوشی شرایط دقیقا مشابهی از نظر اعداد و ارقام دارند. دو برادر از باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند و شارژ سریع 33 واتی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده به‌علاوه این که آداپتور نیز درون جعبه دیده می‌شود، اتفاقی که در میانرده‌های جدید سامسونگ دیگر شاهد آن نیستیم.

این دو گوشی شارژ دهی بسیار خوبی دارند و در صورت داشتن استفاده نرمال شامل وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، کمی بازی کردن، استفاده از دوربین و موارد این‌چنینی می‌توانند حدود 1.5 روز دوام بیاورند. با داشتن استفاده نسبتا سنگین هم حتی می‌توانید 1 روز کامل به روی این دو گوشی حساب باز کنید.

به لطف فناوری شارژ سریع شما می‌توانید این دو گوشی را در مدت زمان 30 دقیقه تا حدود 60 درصد و در مدت 1 ساعت به طور کامل شارژ کنید که عملکردی بسیار عالی برای گوشی‌هایی در این بازه قیمتی است. در نهایت این بخش نیز برنده‌ای ندارد و هر دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند.باتری و امنیت

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند از دو روش حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه استفاده می‌کنند. روش تشخیص چهره در این دو گوشی به صورت دو بعدی بوده و به کمک دوربین سلفی فرآیند تشخیص انجام می‌شود. این کار سرعت مناسبی دارد ولی نمی‌توان به طور کامل به روی امنیت آن حساب باز کرد، به‌علاوه که در محیط با نور کم هم نمی‌توانید از این قابلیت برای باز کردن قفل صفحه استفاده کنید.

برای هر دو گوشی حسگر اثر انگشت فیزیکی در نظر گرفته شده و این حسگر با دکمه پاور ترکیب شده است. سرعت و دقت این دو حسگر طبق انتظار بسیار خوب است و شما به حالتی مطمئن و سریع می‌توانید قفل صفحه را باز کنید. پیشنهاد ما این است از روش حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل صفحه استفاده کنید.

خرید هندزفری

دوربین

در این بخش به مقایسه دوربین‌ها دو گوشی خواهیم پرداخت و مشخص خواهیم کرد که کدام میانرده از دوربین‌های بهتر و باکیفیت‌تری استفاده می‌کند.

دوربین اصلی

شیائومی برای دوربین اصلی ردمی نوت 11 به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این میانرده به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

در طرف دیگر پوکو ام 4 پرو از سنسوری 64 مگاپیکسلی مدل OmniVision OV64b40 استفاده می‌کند. این سنسور اندازه پیکسل 0.7 میکرونی و اندازه 1/2 اینچی دارد و پشت لنزی 26 میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری 16 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.دوربین پوکو m4 پرو

عکس‌های گرفته شده با پوکو ام 4 پرو جزئیات بیشتر و نویز کمتری نسبت به ردمی نوت 11 دارند. رنج دینامیکی تصاویر نماینده پوکو بسیار خوب است و کنتراست، شارپنس، وایت بالانس و دقت رنگ عکس‌های این گوشی نیز در سطح مطلوب و رضایت بخشی قرار می‌گیرد.

بنابراین برنده بخش دوربین اصلی را پوکو M4 پرو می‌دانیم، هرچند که رقیب نیز به نسبت قیمت دوربین خوب و مناسبی دارد ولی در سطح پایین‌تر از ام 4 پرو قرار می‌گیرد.

 

گوشی شیائومی برای عکاسی چی بخریم؟
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

 

دوربین فوق عریض

درست است که هر دو گوشی لنز فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی دارند اما خروجی نهایی تصاویر اختلاف نسبتا زیادی دارد. عکس‌های فوق عریض پوکو ام 4 پرو بسیار بهتر از ردمی نوت 11 هستند و تصاویر فوق عریض نوت 11 را نمی‌توانیم چندان مطلوب بدانیم.

عکس‌های فوق عریض پوکو M4 پرو جزئیات زیاد و رنج دینامیکی خوب دارند و از نظر شارپنس و کنتراست نیز می‌توانیم عکس‌ها را قابل قبول بدانیم. البته مقداری رنگ‌ها غیر دقیق به نظر می‌رسند که چندان نقطه ضعف برای این بازه قیمتی و ماهیت دوربین فوق عریض به حساب نمی‌آید.

برنده دوربین فوق عریض نیز نماینده پوکو است و اگر می‌خواهید عکس‌هایی با زاویه بیشتر از دوربین اصلی به ثبت برسانید و تصاویر کیفیت مناسبی داشته باشند به سراغ این گوشی بروید.

دوربین سلفی

ردمی نوت 11 از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند در صورتی که شیائومی برای پوکو ام 4 پرو سلفی 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته است. در حالی که نوت 11 می‌تواند سلفی‌های خوبی به ثبت برساند تصاویر سلفی گرفته شده با پوکو ام 4 پرو بسیار خوب هستند.

این سلفی‌ها دقت رنگ و کنتراست خوبی دارند و جذب نور نیز به خود انجام می‌شود. خوشبختانه در این عکس‌ها نیز نویز کمی دیده می‌شود و در آخر با وجود عملکرد قابل قبول ردمی نوت 11 گوشی پوکو را برنده این بخش می‌دانیم.

ماکرو

هر دو گوشی دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی دارند و خبری هم از فوکوس خودکار نیست. عکس‌های ماکرو هر دو گوشی کاملا معمولی هستند و طبیعتا نباید انتظار خیلی زیادی از آن‌ها داشته باشید. اگر شرایط نوری ایده‌آل باشد تصاویر جزئیات کافی خواهند داشت اما دقت رنگ و همچنین شارژپنس چندان عالی نیست.

پرتره

ردمی نوت 11 از لنز تشخیص عمق میدان با سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین در ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی آمده و سوژه را از پس‌زمینه به کمک برخی قابلیت‌های نرم افزار برش می‌زند. پوکو M4 پرو از داشتن این لنز بی‌بهره مانده و فرآیند تشخیص سوژه از پس‌زمینه به طور کامل به صورت نرم افزاری انجام می‌گیرد.

از آنجایی که دوربین اصلی پوکو ام 4 پرو بهتر از رقیب است انتظار داریم پرتره‌های این گوشی نیز شرایط بهتری داشته باشند. عکس‌های پرتره Poco m4 pro برای این بازه قیمتی خوب است و سوژه با دقت مناسبی از پس‌زمینه جدا شده و سوژه شارپ و با جزئیات بالا به ثبت می‌رسد. البته که گاهی شاهد برش غیر دقیق هم هستیم ولی نمی‌توانیم از این بازه قیمتی بیشتر از این هم انتظار داشته باشیم و این موضوع حتی در گوشی‌های پرچمدار نیز گاهی دیده می‌شود.

 

مقایسه ای در رنج قیمتی نزدیک:
مقایسه گوشی A23 با A32 سامسونگ

 

جمع بندی

در ابتدای جمع بندی عنوان کنیم که در تاریخ تألیف این مطلب ردمی نوت 11  نسخه 64 رم 6 و پوکو ام 4 پرو 4G نسخه 64 رم 6 دقیقا قیمت مشابهی دارند. پس از نظر قیمت شرایط کاملا یکسان است، مگر شما به سراغ نسخه 64 رم 4 ردمی نوت 11 بروید که قیمت آن کمتر است.عکس پوکو m4 پرو آبی

با وجود قیمت یکسان دو گوشی پوکو ام 4 پرو دوربین‌های بهتری نسبت به رقیب خود دارد و سخت افزاری حدود 20 درصد بهتر را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرف دیگر ردمی نوت 11 نسبت به پوکو ام 4 پرو برتری خاصی ندارد و این موضوع به سادگی نشان می‌دهد که ارزش خرید نماینده پوکو بیشتر است.

در نهایت اما مانند همیشه انتخاب با شما خواهد بود و هر دو گوشی به نسبت قیمت ارزش خرید بالایی دارند و مشخصات خوب و رضایت بخشی را در اختیار شما قرار می‌دهند و از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

 

کدام پوکو را در رنج 6 میلیون انتخاب کنیم؟
مقایسه پوکو M5s با Poco M4 Pro

 

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ در پایان بخش نمایشگر باید عنوان کنیم که مثلا بخش طراحی برنده‌ای نخواهیم داشت و دو پنل از هر نظر شبیه به هم هستند. هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی کیفیت صفحه نمایش بسیار خوبی دارند و نرخ نوسازی و روشنایی رضایت بخشی را نیز در اختیار قرار می‌دهند.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ برنده بخش سخت افزار را پوکو M4 پرو 4G می‌دانیم؛ زیرا این گوشی هم از نظر پردازنده مرکزی و هم پردازنده گرافیکی از رقیب قوی‌تر است و هم این که در نسخه پایه‌ای از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. البته که توجه داشته باشید که قدرت سخت افزاری ردمی نوت 11 نیز خوب است و به نسبت قیمت نمی‌توانیم به آن ایرادی وارد کنیم.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ این دو گوشی شارژ دهی بسیار خوبی دارند و در صورت داشتن استفاده نرمال شامل وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، کمی بازی کردن، استفاده از دوربین و موارد این‌چنینی می‌توانند حدود 1.5 روز دوام بیاورند. با داشتن استفاده نسبتا سنگین هم حتی می‌توانید 1 روز کامل به روی این دو گوشی حساب باز کنید. به لطف فناوری شارژ سریع شما می‌توانید این دو گوشی را در مدت زمان 30 دقیقه تا حدود 60 درصد و در مدت 1 ساعت به طور کامل شارژ کنید که عملکردی بسیار عالی برای گوشی‌هایی در این بازه قیمتی است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. رضا

    عالی بود خسته نباشید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر ممنون از همراهی شما
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-11-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-m4/
ads
ads