داغ ترین ها :
مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

شیائومی و وان پلاس دو شرکت چینی هستند که هر دو در طی چند سال اخیر پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته‌اند و وان پلاس توانسته لقب اپل چین را به دست بیاورد و شیائومی هم توانسته خود را در میان سه برند برتر در بازار گوشی‌های هوشمند جای دهد. در مطلب هم ما قصد داریم به مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE بپردازیم تا در نهایت مشخص شود کدام گوشی ارزش خرید بالاتر و در عین حال مشخصات بهتری دارد. قبل از شروع مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE بد نیست، نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها داشته باشید.

 

بازار موبایل رو به صورت روزانه در سایت تکنولایف رصد کنید: قیمت گوشی

 

گوشی وان‌پلاس نورد CE شیائومی 11 لایت 5G NE
تاریخ معرفی خرداد ۱۴۰۰ شهریور ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۶۰.۵ در ۷۵.۷ در ۶.۸ میلی‌متر
وزن ۱۷۰ گرم ۱۵۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچ – فلوید امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۵۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل OxygenOS 11.0.5.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ MIUI 12 بر پایه اندروید ۱۱
تراشه اسنپدراگون 750G اسنپدراگون 778G 5G
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۰ وات ۳۳ وات
رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی مشکی، آبی، صورتی و سفید

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE از نظر طراحی و کیفیت ساخت

جالب است که در بخش طراحی با دو گوشی مواجه هستیم که از نظر ارگونومی تقریبا بهترین نسخه‌های موجود در بازه‌ی قیمتی خود هستند و مخصوصا نماینده‌ شیائومی می‌تواند تمام رقبا را در این زمینه شکست دهد.

شیائومی 11 لایت فایوجی NE تنها و تنها وزنی ۱۵۸ گرمی و ضخامتی ۶.۸ میلی متری دارد که نشان دهنده‌ ارگونومی و ظرافت بی نظیر این این محصول هستند. در طرف دیگر نورد CE هم به ترتیب وزن و ضخامت ۱۷۰ گرمی و ۷.۹ میلی متری دارد. این دو گوشی واقعا خوش دست هستند و حرفی را در زمینه ارگونومی باقی نمی‌گذارند و به طور حتم در این زمینه 11 Lite NE بهتر از رقیب عمل می‌کند.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

قاب پشتی وان پلاس نورد CE از جنس پلاستیک است و طراحی براقی نیز دارد. به روی این قاب لوگوی وان پلاس در میانه قرار گرفته و دوربین‌ها با چیدمان زیر هم در بالا سمت چپ دیده می‌شوند.

در طرف دیگر قاب پشتی شیائومی 11 لایت فایوجی NE از جنس شیشه است که حس بسیار بهتری به نسب پلاستیک دارد و متریال با کیفیت‌تری ارزیابی می‌شود. این شیشه از طراحی مات بهره می‌برد تا جذاب‌تر از رقیب باشد و اثر انگشت کمتری هم به خود جلب کند.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

به روی این شیشه در پایین لوگوی شیائومی و در بالا سمت چپ فریم دو تکه‌ی دوربین‌ها دیده می‌شود. این فریم در بخش سمت راست به رنگ قاب پشتی است و در سمت چپ همواره رنگ مشکی دارد و از دوربین‌ها میزبانی می‌کند.

فریم اطراف دو گوشی از جنس پلاستیک است و 11 لایت NE در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا از میکروفون دوم و اینفرارد و در پایین از خشاب سیم کارت، اسپیکر، میکروفون و درگاه Type C میزبانی می‌کند.

چیدمان این موارد به روی فریم اطراف نماینده وان پلاس کمی متفاوت بوده و این گوشی در سمت راست تنها دکمه‌ی پاور را دارد و در بالا میکروفون دوم قرار گرفته است. سمت چپ خشاب سیم کارت را شامل می‌شود و در پایین اسپیکر، میکروفون، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C قرار گرفته است.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

جالب است بدانید شیائومی برای نماینده‌ی خود گواهی IP53 هم در نظر گرفته و این یعنی شیائومی 11 لایت NE می‌تواند در برابر پاشش آب مقاومت کند.

در نهایت برنده‌ این بخش به طور حتم نماینده‌ شیائومی خواهد بود؛ چرا که این گوشی هم ارگونومی و ظرافت بهتری دارد و هم از شیشه در طراحی به جای پلاستیک بهره می‌برد. به علاوه این محصول گواهی IP53 هم دارد.

 

خرید گوشی شیائومی 11 lite 5G Ne با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE از نظر صفحه نمایش

می 11 لایت فایوجی NE از یک پنل امولد با اندازه‌ی ۶.۵۵ اینچی استفاده می‌کند. این پنل رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با آن محتوای HDR10+‌ را مشاهده کنید.

کیفیت این پنل واقعا خوب است. رنگ‌ها بسیار زنده و دوست داشتنی هستند و تماشای انواع محتوا لذت دو چندانی دارد. این صفحه نمایش تمام مزایایی که از نمایشگر امولد می‌دانیم را دارد و رنگ مشکی با عمق بینهایت را به ما ارائه می‌کند. از طرف دیگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم روان بودن محتوا در این صفحه نمایش را تضمین می‌کند.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

در سوی دیگر نماینده وان پلاس قرار گفته است. این گوشی یک پنل ۶.۴۳ اینچی از نوع فلوید امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه در هر اینچ تراکم ۴۱۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این پنل ۹۰ هرتز است و این پنل هم نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

کیفیت این نمایشگر هم بسیار خوب است و همان طور که از یک پنل امولد انتظار داریم رنگ‌ها به صورت جذاب نمایش داده می‌شوند و رنگ مشکی عمق بسیار زیاد و بینهایت دارد. این پنل رنگ‌ها را زنده و پویا نشان می‌دهد و در کنار این موضوع نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم باعث می‌شود تا اسکرول کردن و جابجایی بین منوها بسیار جذاب‌تر از حالت عادی باشد.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

در زمینه نور صفحه نمایش شیائومی 11 لایت فایوجی NE می‌تواند در حالت دستی تا حدود ۵۰۰ نیت روشنایی تولید کند و در حالت حداکثری و زیر نور مستقیم خورشید این عدد می‌تواند به حوالی ۸۰۰ نیت و حتی بالاتر برسد.

نماینده وان پلاس در حالت دستی روشنایی حدو ۴۳۰ نیت و در حالت حداکثری روشنایی حدود ۶۳۰ نیت دارد. همین باعث می‌شود اختلاف قابل توجهی بین روشنایی این دو گوشی وجود داشته باشد و قطعا نماینده شیائومی در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید عملکرد بهتری را ارائه کند.

برنده‌ی این بخش هم با اختلافی نسبتا کم 11 لایت NE است. این محصول روشنایی بیشتری برای قرارگیری در محیط‌های باز دارد و همچنین از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

 

قیمت شیائومی 11 لایت 5G ne با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE از نظر اسپیکر

شیائومی برای 11 لایت NE اسپیکرهای استریو در نظر گرفته اما در نورد CE خبری از اسپیکر استریو نیست و باید به اسپیکر تکی و صدای مونو این گوشی رضایت بدهید. از نظر بلندی صدا قطعا اسپیکرهای نماینده شیائومی با اختلاف بهتر از رقیب عمل می‌کنند و صدایی بلندتر را به گوش می‌رسانند.

اسپیکرهای 11 لایت NE به غیر از بلندی صدای بسیار بهتر، کیفیت بهتری هم دارند و از نظر شفافیت و میزان تفکیک صدا هم بهتر از رقیب عمل می‌کنند تا در این بخش هم برگ برنده در اختیار شیائومی قرار بگیرد.

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE از نظر نرم افزار و رابط کاربری

وان‌پلاس نورد CE رابط کاربری OxygenOS 11.0.5.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ دارد. این رابط کاربری شاید برای شما کمی ناشناخته باشد اما یکی از جذاب‌ترین رابط کاربری‌های اندرویدی است که عملکردی بسیار روان دارد و بسیار ساده و جذاب طراحی شده است.

در این رابط کاربری شما قابلیت‌های معمول و مرسوم را دارید و می‌تواند شکل و شمایل آیکون‌ها و دیگر بخش‌ها را طبق سلیقه خود تغییر دهید. یک نکته‌ای که این رابط کاربری را دوست داشتنی‌تر از قبل می‌کند این است که وان‌پلاس تلاش کرده که خیلی از اندروید خام هم فاصله نگیرد و بتواند همزمان قابلیت‌های یک رابط کاربری خوب را در هنگام حس ناب اندروید انتقال دهد.

بنابراین اگر تا به حال با گوشی‌های وان‌پلاس کار نکرده‌اید اصلا نگران بخش نرم افزاری این محصولات نباشید و به احتمال زیاد این رابط کاربری ساده و جذاب را دوست خواهید داشت.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

شیائومی 11 لایت فایوجی NE از رابط کاربری MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ بهره می‌برد که نرم افزار بسیار به روزی است. با MIUI کم و بیش آشنا هستیم و می‌دانیم که این رابط کاربری در بروزرسانی‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه ظاهری و بهینه سازی داشته است.

رابط کاربری گوشی‌های شیائومی یعنی MIUI به نسبت نسل‌های قبل بسیار پخته‌تر شده و عملکرد بهینه‌تری دارد. شما در این رابط کاربری جذاب از قابلیت‌های مثل سوپر والپیپر بهره مند می‌شوید و می‌توانید از قابلیت‌های فراوان این رابط کاربری لذت ببرید.

در نهایت برنده‌ای در این بخش وجود ندارد و انتخاب با شما خواهد بود.

 

 

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE از نظر عملکرد سخت افزاری

وان پلاس برای تأمین قدرت نماینده خود به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 750G 5G رفته است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته kryo 570 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته kryo 570 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 میزبانی می‌کند.

قدرت سخت افزاری این تراشه خوب است و نورد CE به راحتی و با سرعت بالا می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های مختلف و دستورات متفاوت بربیاد. این محصول حتی قادر است که بازی‌های سنگین گرافیکی را در حالتی مناسب و بدون افت فریم اجرا کند و شما با مشکلی در این بخش مواجه نخواهید شد.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

از طرفی شیائومی 11 Lite 5G NE از تراشه اسنپدراگون G778 استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است. این محصول با سرعت بسیار خوبی همه‌ی فرمان‌ها را اجرا می‌کند و شما می‌تواند بازی‌هایی مثل کال اف دیوتی یا آسفالت 9 را در نهایت گرافیک و بدون افت فریم بازی کنید.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

هر دو گوشی نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند و البته نماینده وان پلاس نسخه رم ۱۲ گیگابایتی هم دارد. نورد CE از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند ولی شما می‌توانید میزان حافظه‌ی 11 لایت NE را از طریق کارت حافظه جانبی افزایش دهید.

در آخر گوشی برنده در این بخش نماینده شیائومی خواهد بود و این محصول در جایگاه نخست بخش سخت افزاری قرار می‌گیرد. به بیان ساده این گوشی بیشتر از ۳۰ درصد قوی‌تر از رقیب است و اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت است حتما 11 لایت NE را انتخاب کنید.

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE از نظر باتری

شیائومی در این بدنه‌ ظریف 11 لایت NE توانسته یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی را جای دهد و نورد CE از یک باتری ۴۵۰۰ بهره می‌برد. شارژ دهی 11 لایت NE مناسب است و این محصول می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند.

در طرف دیگر اما وان پلانس نورد CE بهتر عمل می‌کند و می‌تواند شارژ دهی ۱.۵ روزه را برای شما به ارمغان بیاورد و به همین دلیل هم در زمینه دوام باتری برنده را نماینده وان پلاس می‌دانیم.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

شیائومی برای نماینده خود به سراغ فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی رفته است و در طرف دیگر نورد CE از شارژ سریع۳۰ واتی برخوردار است. شیائومی 11 لایت فایوجی NE به حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان براش شارژ کامل نیاز دارد و این مدت زمان برای نورد CE حدود ۱ ساعت و ۵ دقیقه است.

به این ترتیب به طور کلی برنده‌ی بخش باتری وان پلاس نورد CE خواهد بود.

 

قیمت وان پلاس نورد CE 5G با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE از نظر دوربین

هر دو گوشی از سه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی در فضای روبرویی استفاده می‌کنند. در ادامه این دوربین‌ها را به طور کامل مقایسه خواهیم کرد تا میانرده بهتر در این زمینه مشخص شود.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

دوربین اصلی

این بخش را با شیائومی 11 لایت NE آغاز می‌کنیم. دوربین اصلی این محصول سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung GW3 با اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین Quad Bayer پشتیبانی می‌کند.

در طرف مقابل دوربین اصلی نورد CE سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B  با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرون دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه شیائومی 11 لایت 5G NE با وان پلاس نورد CE

عملکرد هر دو گوشی برای این بازه‌ی قیمتی مناسب است اما نماینده شیائومی یعنی 11 لایت 5G NE بهتر از رقیب خود عمل می‌کند. عکس‌های این گوشی واقعا خوب هستند و نویز در سطح بسیار کمی قرار می‌گیرد. شارپنس این تصاویر دقیقا به اندازه است و جزئیات به حد کفایت در تصاویر به چشم می‌آید.

رنج دینامیکی، کنتراست و جذب نور مناسب دیگر دلایلی هستند که شیائومی 11 Lite 5G NE را در این بخش برنده اعلام می‌کنیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض هر دوی این گوشی‌ها سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد. این دوربین به طور حتم در هر دو این میانرده‌ها به نسبت دوربین اصلی ضعیف‌تر عمل می‌کند و به طور کلی خیلی عالی نیست، هرچند در اینجا هم 11 لایت NE کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند.

به طور کلی اما عکس‌های فوق عریض شارپنس و جزئیات کمتری به نسبت دوربین اصلی دارند و رنگ‌ها هم به خوبی دوربین اصلی نیستند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی 11 لایت NE و وان پلاس نورد CE به ترتیب سنسور ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی سلفی‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رسانند و واقعا دشوار است که بخواهیم یک گوشی را برتر از دیگری بدانیم.

رنج دینامیکی و جزئیات نورد CE بسیار خوب است و از طرفی سلفی‌های 11 Lite NE دقت رنگ بسیار خوبی دارند و واقعا نزدیک به واقعیت هستند. در نهایت این بخش برنده‌ای نخواهد داشت و هر دو بسیار خوب عمل می‌کنند.

ماکرو

شیائومی 11 لایت NE دوربین تله فوتو ماکرو با سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. این دوربین شاید از نظر رزولوشن مانند بسیاری دیگر از گوشی‌ها باشد اما به دلیل فوکوس خودکار و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری می‌تواند عکس‌های ماکرو بسیار جذابی به ثبت برساند.

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید با این دوربین ماکرو عکس‌های بسیار خلاقانه و جالبی به ثبت برسانید. در طرف دیگر وان پلاس نورد CE از این لنز بی بهره مانده و شما امکان ثبت عکس‌های ماکرو را نخواهید داشت.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی به ثبت می‌رسند اما در این میان برای نورد CE دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان وظیفه‌ی برش زدن سوژه از پس‌زمینه را بر عهده دارد و در شیائومی 11 لایت NE این بخش به صورت نرم افزاری انجام می‌شود.

پرتره‌های نماینده‌ی شیائومی با اختلاف از رقیب بهتر هستند؛ چرا که پرتره‌های گرفته شده با نورد CE جزئیات زیادی ندارند و نویز نسبتا زیادی هم در آن‌ها دیده می‌شود. به علاوه شارپنس این عکس‌ها خوب نیست و در زمینه دقت رنگ هم وضعیت رضایت بخشی را شاهد نیستیم.

از طرفی 11 لایت NE پرتره‌های خوبی به ثبت می‌رساند و می‌توانیم این گوشی را برنده‌ی حتمی این بخش در نظر بگیریم.

جمع بندی

این دو گوشی تقریبا قیمت مشابهی دارد و انتخاب هر یک از آن‌ها به اولیت‌های شما بازمی‌گردد. اگر گوشی ظریف با ارگونومی عالی می‌خواهید که کیفیت ساخت بهتری به نسبت رقیب داشته باشد و قدرت سخت افزاری و دوربین‌های بهتری را هم به شما ارائه دهد و همچنین در بخش اسپیکر و نور صفحه نمایش برتر از رقیب باشد شیائومی 11 لایت فایوجی NE را انتخاب کنید.

اما اگر گوشی با باتری بهتر می‌خواهید باید به سراغ وان پلاس نورد CE بروید.

سوالات متداول

کدام گوشی سخت افزار قوی‌تری دارد؟ شیائومی 11 لایت 5G NE سخت افزاری قوی‌تری به نسبت رقیب دارد و می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای اجرای بازی‌های سنگین و همچنین انجام کارهای سنگین به حساب بیاید.

نمایشگر کدام گوشی بهتر است؟ هر دو گوشی نمایشگرهای خوب و باکیفیتی برای این بازه‌ی قیمتی دارند و هر دو هم از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. اما نکته اینجاست که روشنایی 11 لایت NE بیشتر است و به همین دلیل هم شاید بتوانیم این محصول را برتر بدانیم.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ وان پلاس نورد CE باتری بهتری دارد و هم در زمینه شارژ دهی و هم سرعت شارژ بهتر از رقیب عمل می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-11-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-5g-ne-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%af-ce/
ads
ads