داغ ترین ها :
مقایسه لنوو و اچ پی؛ کدام برند را انتخاب کنیم؟

مقایسه لنوو و اچ پی؛ کدام برند را انتخاب کنیم؟

لنوو و اچ پی دو برند مطرح لپ تاپ در جهان هستند که در بازار کشور نیز امکان خرید آن‌ها وجود دارد. اما آیا می‌دانید بین این دو برند کدام لپ تاپ‌های گیمینگ بهتری دارد؟ آیا اطلاع دارید که بین این دو برند کدامیک لپ تاپ‌های اقتصادی و روزمره بهتری تولید می‌کند؟ در این متن قصد داریم به مقایسه لپ تاپ لنوو و اچ پی بپردازیم و مشخص کنیم که در هر دسته بندی کدام برند وضعیت بهتری دارد. پس اگر قصد خرید لپ تاپ از یکی از این دو برند را دارید حتما ادامه مطلب را همراه تکنولایف باشید.

مقایسه لپ تاپ اچ پی و لنوو (مدل های گیمینگ)

زمانی انجام بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی را به افراد خردسال نسبت می‌دادند و معتقد بودند که بازی کردن برای کودکان است، اما حالا ما به خوبی می‌دانیم که این گفته تا چه حد غلط است و صنعت گیم هیچ محدودیت سنی ندارد و همه می‌توانند در دنیای بازی‌ها غرق شوند.

مقایسه لپ تاپ لنوو و اچ پی

از آنجایی که این صنعت بسیار پول ساز است شرکت‌های مختلف نیز لپ تاپ‌های مخصوص بازی یا گیمینگ خود را با برچسب‌های قیمتی مختلف تولید می‌کنند تا بتوانند نظر کاربران بیشتری را به خود جلب کنند. در ادامه این بخش برند برتر در زمینه لپ تاپ‌ مخصوص بازی را مشخص می‌کنیم.

لنوو

اگر لپ تاپ گیمینگی با قیمتی زیر 2000 یا زیر 1000 دلار می‌خواهید لنوو یکی از بهترین انتخاب‌ها است. سری Legion لپ تاپ‌های زیادی را شامل می‌شود که برخی از این مدل‌ها قدرت خوب و به نسبت قیمت مناسبی دارند. با این لپ تاپ‌ها می‌توانید عناوین مشهوری مانند Fifa، GTA V، Fortnite، PUBG و موارد دیگر را بدون مشکل اجرا کنید.

در لپ تاپ‌های مخصوص بازی لنوو شما می‌توانید به سراغ مدل‌های حتی زیر 700 دلار بروید و مثلاً IdeaPad L340 با پردازنده Core i5، 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 را انتخاب کنید.

درست است که این لپ تاپ نمی‌تواند فیفا 22 یا GTA V را به روی نهایت گرافیک اجرا کند اما با توجه به قیمت پرداختی قدرت بسیار خوبی دارد و می‌تواند عناوین مختلف را با تنظیمات گرافیکی متوسط و بدون مشکل اجرا کند.

اگر می‌توانید هزینه بیشتری برای خرید لپ تاپ گیمینگ صرف کنید مدل Legion Y7000 انتخاب مناسبی است. این محصول پردازنده Core i7، 6 گیگابایت گرافیک GeForce 1060 و 16 گیگابایت حافظه رم دارد. جالب است که این دستگاه از 1 ترابایت حافظه HDD و 256 گیگابایت SSD استفاده می‌کند تا هم فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید و هم بتوانید از سرعت بالای حافظه SSD بهره ببرید.

اگر لپ تاپ گیمینگ بسیار قوی و خوب از لنوو می‌خواهید نگاهی به Legion Y740 بیندازید. این لپ تاپ قیمتی بیشتر از 2000 دلار دارد اما می‌تواند همه عناوین را به روی نهایت گرافیک و بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

 

خرید سری Legion 5 لپ تاپ لنوو  : لپ تاپ legion 5

اچ پی

اگر فکر می‌کنید لنوو Legion Y740 بسیار خوب و قوی است باید نگاهی به نماینده قابل اچ پی بیندازید. HP Omen در نسخه نهایی که البته قیمتی بیشتر از 2000 دلار دارد از پردازنده Core i7 9750-H استفاده می‌کند و 64 گیگابایت حافظه رم دارد. این محصول از 2 ترابایت حافظه داخلی NVMe SSD به علاوه 2 ترابایت HDD برخوردار است و کارت گرافیک آن 8 گیگابایت GeForce GTX 2070 است.

این مشخصات جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد و 4 ترابایت حافظه داخلی به علاوه 64 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت گرافیک قوی باعث می‌شود بازی‌های در نهایت کیفیت و با بهترین فریم ریت به اجرا دربیایند.

این لپ تاپ اچ پی بسیار قوی الزاماً برای بازی نیست و هر کاربری که بخواهد کارهای بسیار سنگین با لپ تاپ خود انجام دهید و مثلاً ویدئو 4K یا 8K ویرایش کند و یا دیتاهای سنگین را بخواند و بنویسد می‌تواند به روی قدرت این محصول حساب باز کند.

اگر این مشخصات شما را به اندازه کافی جذب نکرده است بد نیست بدانید که این لپ تاپ اچ پی از نمایشگری با رزولوشن 4K از نوع IPS استفاده می‌کند و همه جزئیات را با بالاترین کیفیت ممکن به نمایش درمی‌آورد.

در مقایسه لپ تاپ لنوو و اچ پی، اگر یک لپ تاپ گیمینگ عالی می‌خواهید و محدودیت بودجه ندارید به سراغ اچ پی بروید و برنده این بخش نیز اچ پی خواهد بود اما اگر بودجه محدودتری دارید لنوو انتخاب‌های بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد و لنوو برنده خواهد بود.

مقایسه لپ تاپ hp با lenovo (نسخه های تجاری)

لپ تاپ‌ تجاری دسته‌ای از لپ تاپ‌ها هستند که برای استفاده در شرکت‌ها و کاربری حرفه‌ای ساخته می‌شوند. این محصولات عموما برای انجام کارهای حرفه‌ای مانند برنامه نویسی مناسب هستند.مقایسه لپ تاپ hp با lenovo

لنوو

شرکت لنوو در این دسته بندی لپ تاپی مانند لنوو Flex را دارد که با قیمت کمتر از 600 دلار به بازار عرضه می‌شود و در عین حال از SSD استفاده می‌کند. به علاوه این لپ تاپ لنوو قابلیت حمل و نقل عالی دارد و به شما امکان می‌دهد تا آن را به صورت دائمی همراه خود داشته باشید.

این لپ تاپ جذاب می‌تواند نقش تبلت شما را نیز بازی کند و به راحتی با چرخش نمایشگر می‌توانید آن را به تبلت تبدیل کنید و از نمایشگر لمسی یا تاچ آن بهره ببرید. این محصول 1.5 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی می‌توانید آن را به دنبال خود حمل کنید.

اگر به لپ تاپ باکیفیت‌تری نیاز دارید و بودجه شما بیشتر است در این دسته بندی می‌توانید به سراغ لنوو Yoga بروید. این سری از محصولات لنوو کیفیت ساخت خوبی دارند و در عین حال سبک هستند. عملکرد سخت افزاری این لپ تاپ‌ها خوب است و در کنار همه این موارد شارژ دهی باتری خوبی هم دارند.

اچ پی

اچ پی در این دسته بندی zBook را دارد که با سری Yoga لنوو برابری می‌کند. در واقع این سری در زمینه‌هایی مانند نمایشگر 4k بهتر از رقیب خود عمل می‌کند و همچنان وزن کم و قدرت مناسبی دارد.

ایراد جدی که می‌توان به اچ پی در این دسته بندی وارد کرد این است که تنوع کمی دارد و ماننو لنوو نمی‌توانید بین مدل‌های فراوان و قیمت‌های متفاوت بسته به نیاز یکی را انتخاب کنید.

در نهایت در مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی، برنده این بخش را لنوو می‌دانیم؛ چرا که هم محصولات باکیفیت و خوبی دارد و هم قیمت‌های مختلف را در بر می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با بودجه‌های مختلف از لپ تاپ های اچ پی انتخاب کنند.

مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی (کروم بوک ها)

کروم بوک برای کاربرانی مناسب است که لپ تاپی برای کارهای سبک و استریم می‌خواهند و این محصولات برای انجام کارهای سنگین مناسب نیستند و قدرت سخت افزاری زیادی ندارند.مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی

لنوو

این برند در دسته بندی کروم بوک C330 را ارائه می‌کند. این لپ تاپ از پردازنده مدیاتک استفاده می‌کند اما در عوض 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از این نظر می‌تواند رقیب خود را پشت سر بگذارد.

همچنین این لپ تاپ طراحی و کیفیت ساخت بهتری نیز دارد و به ژست‌های حرکتی مختلف بهتر و سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. البته این لپ تاپ نیز مانند هر محصول دیگری نقطه ضعف دارد و از نمایشگر HD استفاده می‌کند که طبیعتا کیفیت کمتری نسبت به پنل FHD رقیب دارد.

اگر کروم بوک ارزان قیمت‌تری از لنوو می‌خواهید بد نیست نگاهی به S330 داشته باشید. این لپ تاپ با قیمت کمتر از 300 دلار نمایشگری 14 اینچی و FHD را در اختیار شما قرار می‌دهد و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم دارد.

اچ پی

بیشتر کروم بوک‌های میانرده و مرغوب اچ پی مانند Newest HP 14 از پردازنده‌های Celeron و AMD استفاده می‌کنند که به نسبت پردازنده‌های مدیاتک کروم بوک‌های لنوو قدرت و سرعت بهتری دارند.

کروم بوک‌های اچ پی سبک و قابل حمل هستند اما ایرادی که در مقایسه با کروم بوک‌های لنوو می‌توان به آن‌ها وارد کرد این است که تبدیل شونده نیستند و نمی‌توانید نمایشگر را بچرخانید و در نقش تبلت از این محصولات استفاده کنید.

در مقایسه لپ تاپ اچ پی با لنوو، برنده این بخش را به دلیل پردازنده‌های بهتر اچ پی می‌دانیم اما اگر برای شما مهم است که کروم بوک مورد نظر امکان تبدیل شدن به تبلت را داشته باشید شاید بد نباشد که برند لنوو را انتخاب کنید.

 

 

لپ تاپ از نظر مقاومت و طراحی

در این بخش دو برند لنوو و اچ پی را از نظر مقاومت و طراحی مقایسه خواهیم کرد.مقایسه لپ تاپ های لنوو و اچ پی

لنوو

وقتی صحبت از طراحی به میان بیاید لنوو با سری Legion خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این سری لنوو تلاش کرده تا طراحی لپ تاپ‌های مخصوص بازی را با لپ تاپ‌های تجاری ترکیب کرده و طراحی جذاب به وجود بیاورد.

به غیر از سری Legion در لپ تاپ‌های لنوو سری Yoga نیز طراحی زیبا و جذابی دارند و محصولی مثل Yoga 720 به خوبی می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. همچنین اگر لپ تاپ ظریف می‌خواهید که ضخامت کمی داشته باشد بد نیست نگاهی به Yoga Book C930 بیندازید.

البته ایرادی که می‌توان به لنوو وارد کرد این است که لپ تاپ‌های میانرده این شرکت مقاومت و کیفیت ساخت کمتری دارند و محصولی مثل لنوو V330 چندان مقاومت خوبی را از خود نشان نمی‌دهد و شما در طول استفاده احساس می‌کنید که با فشار وارده ممکن است لولا نمایشگر و همچنین نمایشگر آسیب ببیند.

از طرفی مثلا تاچ پد لنوو IdeaPad 530s هنگام فشار دادن دکمه‌ها کمی غیر مستحکم نشان می‌دهد و البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که این محصولات قیمت زیادی ندارند و شاید استفاده از متریال ضعیف‌تر چندان هم غیر منطقی نباشد.

اچ پی

طرفدار هر برندی هم که باشید قطعا طراحی و کیفیت ساخت HP Spectre x360 نظر شما را به خود جلب کرده و باعث می‌شود تا برای مدتی به آن خیره شوید. همچنین HP zBook مثال دیگری از زیبایی در لپ تاپ‌های اچ پی است و به شما حس کیفیت را به طور کامل منتقل می‌کند.

به طور کلی هر دو برند لپ تاپ‌های زیبا و مقاومی تولید می‌کنند اما در نهایت این اچ پی است که محصولاتی چشم نواز را روانه بازار کرده است و محصولات آن کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند.

 

اخبار روز دنیای لپ تاپ:لپ تاپ های جدید هواوی معرفی شدند

 

جمع بندی

به احتمال زیاد تا حد زیادی با دو برند آشنا شده‌اید و می‌دانید که هر کدام در چه بخشی بهتر عمل می‌کنند اما موضوعی که در مقایسه دیگر برند‌ها عنوان کردیم و مجدد نیز در این مطلب بیان می‌کنیم این است که مثلا اگر گفتیم که در یک زمینه برند لنوو شرایط بهتری دارد به این معنا نیست که تمام لپ تاپ‌های لنوو در این زمینه بهتر از لپ تاپ‌های اچ پی هستند و برای این که بتوانید مقایسه بهتری انجام دهید باید حتما دو لپ تاپ را با هم مقایسه کنید و نه دو برند مختلف را.

پیشنهاد می‌کنیم در هر دسته بندی که لپ تاپ می‌خواهید ابتدا یک لپ تاپ از لنوو و یک لپ تاپ هم قیمت از اچ پی انتخاب کرده و سپس آن‌ها را با هم مقایسه کنید و در نهایت ببینید که کدام برند برای شما مناسب‌تر است و امکانات بهتری را ارائه می‌کند.

سوالات متداول

در مقایسه لپ تاپ های لنوو و اچ پی کدام برند برای بازی کردن بهتر است؟ اگر یک لپ تاپ گیمینگ عالی می‌خواهید و محدودیت بودجه ندارید به سراغ اچ پی بروید و برنده این بخش نیز اچ پی خواهد بود اما اگر بودجه محدودتری دارید لپ تاپ لنوو انتخاب‌های بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد و برنده خواهد بود.

در صورت نیاز به لپ تاپ تجاری کدام برند را انتخاب کنیم؟ ایراد جدی که می‌توان به اچ پی در این دسته بندی وارد کرد این است که تنوع کمی دارد و ماننو لنوو نمی‌توانید بین مدل‌های فراوان و قیمت‌های متفاوت بسته به نیاز یکی را انتخاب کنید. در نهایت برنده این بخش را لنوو می‌دانیم؛ چرا که هم محصولات باکیفیت و خوبی دارد و هم قیمت‌های مختلف را در بر می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با بودجه‌های مختلف از این دسته بندی لپ تاپ انتخاب کنند.

در مقایسه لپ تاپ hp با lenovo کدام برند بهترین لپ تاپ‌ها را از نظر طراحی دارد؟ به طور کلی هر دو برند لپ تاپ‌های زیبا و مقاومی تولید می‌کنند اما در نهایت این اچ پی است که محصولاتی چشم نواز را روانه بازار کرده است و محصولات آن کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%d9%88-%d8%a7%da%86-%d9%be%db%8c%d8%9b-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8/
ads
ads