داغ ترین ها :
مقایسه مقاومت دو گوشی گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرومکس

مقایسه مقاومت دو گوشی گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرومکس

در نگاه اول، ما همیشه جذب ظاهر و بدنه گوشی‌ها می‌شویم. این‌که خوش‌دست و زیبا باشند و همه آنچه نیاز داریم را به سادگی در دسترس ما قرار دهند. همچنین که در سال‌های اخیر، اثرپذیری آن نیز در انتخاب ما تأثیرگذار بوده است.

اما آنچه به طور کلی بدنه یک گوشی را قابل اهمیت می‌کند (به خصوص در گوشی‌های گران‌قیمت)، کیفیت ساخت و مقاومت آن در برابر اتفاقات ناخواسته است. آیا باید همان لحظه که گوشی‌تان از دستتان می‌افتد به فکر خرید یک گوشی تازه باشید یا ترجیح می‌دهید که گوشی‌تان بتواند تا این حد تحمل داشته باشد؟ در ادامه همراه تکنولایف باشید تا با هم نگاهی بیندازیم به تست سقوط 2 گوشی پرچمدار گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرومکس.

تست سقوط S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max

در تست سقوط کانال یوتیوب EAP، دیدیم که Galaxy S21 Ultra تحمل خیلی بیشتری نسبت به iPhone 12 Pro Max از خود نشان داد. این تست که آخرین پرچمداران سامسونگ و اپل را در برابر یک‌دیگر قرار داده، نتایج کاملاً قابل‌پیش‌بینی‌ای به همراه داشت.

گوشی اپل، با قاب استیل و پشت سرامیکی، تحمل خوبی در سقوط از ارتفاع کم (چیزی حدود کمر) دارد. عجیب آن‌که وقتی گوشی به زمین برخورد کرد، لمسش از کار افتاد و قطع شد، اما پس از خاموش و روشن کردن صفحه، دوباره به حالت عادی برگشت!

در تست سقوط از ارتفاعی برابر قد یک انسان، در ابتدا هر دو گوشی دچار خط‌وخش‌های اندکی شدند. اما هنگام تست سقوط از پشت، محافظ یکی از لنزهای سامسونگ بیرون پرید!

در تست سقوط از ارتفاع زیاد (حدود 2 برابر قد یک انسان)، سطح پشتی iPhone 12 Pro Max به کلی خرد شد، اما هنوز قادر به کار بود. در حالی که وقتی S21 Ultra با صفحه ‌نمایشش به زمین خورد تقریبا نیمی از صفحه ترک خورد و سنسور اثر انگشت آن از کار افتاد.

گوشی‌های سامسونگ، به خصوص پرچمداران، سال‌هاست که مقاومت قابل‌توجهی ارائه می‌دهند. در حالی که می‌توان خلاف همین حرف را در مورد سری آیفون بیان کرد. به هر حال، هر کسی که چندصد دلار برای خرید گوشی موبایل هزینه می‌کند، ترجیح می‌دهد محافظت ویژه‌ای هم دریافت کند.

مقاومت S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max در دنیای واقعی

قاعدتا در تست‌های سقوط، مشابه آنچه در این تست هم قابل‌مشاهده بود، همواره تأکید بیش‌ازحدی بر موضوع سناریوها می‌شود. یعنی در نهایت گوشی‌های‌تان از ارتفاعی در حدود کمرتان سقوط خواهند کرد، و نه بیشتر. خوشبختانه، در سقوط از چنین ارتفاعی، کیفیت ساخت سامسونگ حرف اول را می‌زند.

پس لازم نیست بترسید! با خیال راحت گوشی‌تان را در دست بگیرید و از افتادنش نترسید. هر دوی این گوشی‌ها تحمل بالایی در سقوط‌های ناگهانی از این ارتفاع دارند (هرچند احتمال خرد شدن سطح پشتی iPhone 12 Pro Max وجود دارد).

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa-%d8%af%d9%88-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s21-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7/
ads
ads