داغ ترین ها :
مقایسه می بند 6 و Mi band 7، آیا دستبند جدید شیائومی ارزش خرید دارد؟

مقایسه می بند 6 و Mi band 7، آیا دستبند جدید شیائومی ارزش خرید دارد؟

اخیرا شیائومی می بند 7 با قیمت جدید عرضه شده و این در حالی است که می بند 6 از لیست فروش این کمپانی کنار نرفته است. با این وجود احتمال کاهش قیمت نسل 6 با ورود نسل جدید می بند شیائومی وجود دارد. اگر دنبال خرید یک ردیاب تناسب اندام اقتصادی هستید یا می بند 6 خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید که آیا بروزرسانی آن الزامی است یا خیر، با ما در این مقاله همراه باشید. در این بخش قصد داریم با مقایسه می بند 6 و 7 همراه شما باشیم. در این مقاله به صورت کامل تفاوت می بند 6 و 7 را بیان کرده‌ایم تا بتوانید میان این دو اسمارت بند انتخاب خوبی داشته باشید.

می بند ۶

می بند ۷

می بند ۶

امتیاز

7.5
طراحی :
7
صفحه نمایش :
8
باتری :
8
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • باتری فوق‌العاده
  • صحفه نمایش رنگی و بزرگ
  • پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی متعدد
  • ویژگی هوشمند کارامد
  • حسگر تشخیص ضربان قلب دقیق

نقاط ضعف

  • برخی ویژگی‌‌ها باتری زیادی مصرف می‌کنند
  • حسگر ضربان قلب در فعالیت‌های سنگین دقیق نیست
  • کار کردن با اپلیکیشن گیج کننده است
  • از NFC برخوردار نیست

می بند ۷

امتیاز

8
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8.5.
باتری :
8
رابط کاربری :
8
عملکرد :
7

نقاط قوت

  • ويژگی‌های بسیار کارآمد نسبت به قیمت
  • حسگر ضربان قلب و حسگر تشخیص سطح اکسيژن خون همیشه فعال
  • پشتیبانی از ۱۲۰ حالت ورزشی
  • صفحه همیشه روشن بزرگ

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش همیشه روشن باتری زیادی مصرف می‌کند
  • قیمت بالاتر نسبت به قیمت قبلی

 

برای خرید اسمارت واچ و بند های برند شیائومی روی لینک روبرو بزنید: ساعت هوشمند شیائومی

 

مقایسه می بند 7 و Mi band 6

مشخصات

می بند 6

می بند 7

سایز نمایشگر

1.56 اینچ

1.62 اینچ

وضوح

152×486، حداکثر روشنایی 450 نیت

192×490، حداکثر روشنایی 500 نیت

سایز

47 میلی متر

46.5 میلی متر

پشتیبانی از لمس

بله

بله

نمایشگر همیشه روشن

خیر

بله

ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و اتصال GPS

بله

بله

عمر باتری

14 روز

18 روز

 

قیمت می بند 7 نسخه گلوبال

 

طراحی و صفحه نمایش

این دو می بند شیائومی ظاهر مشابهی دارند. مهم‌ترین تفاوت در مقایسه می بند 6 با 7 در بخش صفحه نمایش آن‌هاست. هر دو محصول از قابلیت تعویض بند پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید بند آن‌ها را در رنگ‌بندی‌های مختلف خریداری کنید. شیائومی می بند 7 در رنگ‌های مشکی، سبز، نارنجی و آبی عرضه می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت گزینه‌های مختلف را برای خرید در دسترس خواهید داشت و تنوع زیادی برای انتخاب رنگ دارید.

شیائومی می بند 6 دارای یک قاب 47 میلی متر است. شیائومی می بند 7 هم یک قاب کوچک 46.5 میلی‌متری دارد. احتمالا شما متوجه بروز تغییرات در بخش نمایش خواهید شد. شیائومی می بند 6 دارای صفحه نمایش 1.56 اینچ امولد با وضوح 152×486 پیکسل است. شما در شیائومی می بند 7 یک نمایشگر بزرگ‌تر 1.62 اینچ امولد با وضوح 192×490 پیکسل را خواهید دید که با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می‌شود؛ این قابلیت در شیائومی می بند 6 وجود ندارد.

مقایسه می بند 6 و می بند 7 ؛ صفحه نمایش

تغییراتی در قسمت روشنایی نمایشگر وجود دارد؛ صفحه نمایش می بند 6 و می بند 7 به ترتیب با حداکثر میزان روشنایی 450 و 500 نیت تولید شده‌اند. صفحه نمایش می بند 7 بزرگ‌تر از نمایشگر می بند 6 است؛ شما در می بند 7 به فضای بیشتری برای نمایش دسترسی خواهید داشت، اما کیفیت و ویژگی‌هایی همانند زاویه دید با نسل گذشته تفاوت زیادی نداشته‌اند. با این که میزان روشنایی در می بند 7 افزایش داشته است، اما نمی‌توان تفاوت آن را با می بند 6 محسوس دانست.

تفاوت می بند 6 و 7 ؛ نمایشگر

رتبه‌بندی تاییدیه‌های مقاومت در برابر آب برای هر دو محصول یکسان است؛ این رتبه‌بندی تضمین می‌کند که بدون نگرانی با می بند 7 و 6 در عمق 50 متری آب شنا کنید. وضوح بالا و سایز بزرگ‌تر نمایشگر در شیائومی می بند 7 در کنار قابلیت نمایشگر همیشه روشن باعث افزایش جذابیت نسل جدید محصول شیائومی شده است، اما در کل انتخاب هر کدام از این دو مدل می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

 

 

ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام و سلامتی

ردیابی تناسب اندام را باید به عنوان ویژگی کلیدی این دو محصول عنوان کرد. با این که هیچ کدام از دو دستگاه مشکلات قلبی جدی را به شما اعلام نمی‌کنند، اما ویژگی‌هایی ارائه خواهند کرد که به شما کمک می‌کند سلامت عمومی را زیر نظر داشته باشید.

مقایسه می بند 6 با 7 ؛ تناسب اندام

به لطف سنسورهای تعبیه شده در می بند ۷، شاهد قابلیت شمارش گام‌ها، مسافت طی شده و کالری سوزانده شده در طول روز خواهید بود و هنگامی که برای مدت زمان طولانی بدون تحرک باقی بمانید، مچ بند به شما هشدار کم‌تحرکی می‌دهد. اگر به دنبال ردیابی ارتفاع همانند بالا رفتن از پله هستید، باید بگویم که می بند 6 و 7 فاقد سنسورهای موردنظر هستند. همچنین ردیابی گام‌ها را در روزهای مختلف و در شرایط گوناگون بررسی کردیم؛ نتیجه‌ای که به دست آمد، متغیر بود. یعنی گاهی وقت‌ها دقت بالایی را در شمارش گام‌ها شاهد بودیم و این در حالی است که برخی روزها خبری از دقت بالای گام شمار نبود.

یکی از ویژگی‌های اکوسیستم ردیاب تناسب اندام شیائومی، امتیازهای PAI است که زمان صرف شده با افزایش ضربان قلب را اندازه‌گیری کرده و تلاش‌های انجام شده به صورت هفتگی را از 100 امتیازدهی می‌کند. البته وجود این قابلیت نتوانسته تغییر چشمگیر را در نسل 7 می بند در مقایسه با نسل 6 به وجود آورد.

مقایسه می بند هفت با شش

ما هنگام کار با می بند 7 متوجه شدیم که در زمینه ردیابی ضربان قلب هنگام فعالیت ورزشی، عملکرد محصول مطمئن‌تر و دقیق‌تر شده است. سنسور سطح اکسیژن خود در هر دو دستگاه موجود است و به شما امکان نظارت مداوم را خواهد داد. هم اکنون شما می‌توانید در می بند 7 هشدارهای سطح بالا و پایین اکسیژن خون را تنظیم کنید. همچنین برای ردیابی کیفیت تنفس در طول خواب هم کاربرد دارد.

در مجموع شما ردیابی استرس، ردیابی سلامت بانوان و تمرین‌های تنفسی هدایت‌شده را دریافت خواهید کرد. تفاوت‌های کلیدی در این بخش را باید نظارت مداوم ضربان قلب در می بند 7 عنوان کرد، اما انتخاب میان می بند 7 و 6 واقعا مشکل است. توجه داشته باشید که می بند 6 از 30 حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند، اما این عدد در می بند 7 به 120 حالت ورزشی رسیده است.

 

آموزش اتصال می بند به موبایل:
چگونه ساعت شیائومی را به گوشی وصل کنیم

 

ویژگی‌های ردیابی ورزشی

با این که شیائومی می بند دارای حسگر قدرتمند برای ردیابی ورزشی نیست، اما تلاش می‌کند ردیابی فعالیت‌های ورزشی را بهبود ببخشد. هیچگونه سنسور GPS داخلی در هیچ کدام از مدل‌های می بند وجود ندارد، اما شما می‌توانید از GPS متصل استفاده کنید؛ این به معنای راه‌اندازی برنامه می بند در گوشی همراه برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی در محیط خارج از خانه است. به عنوان مثال، زمانی که برای دویدن یا دوچرخه سواری از خانه خارج شوید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که دقت ردیابی با GPS متصل در مقایسه با ردیابی GPS موجود در ساعت‌های گارمین، قابل اطمینان‌تر است.

مقایسه mi band 6 و 7 ؛ ردیاب ورزشی

این دو بند برای ردیابی HR هنگام ورزش با اعلام میانگین و حداکثر ضربان قلب، عملکرد مناسب نخواهند داشت. اگر علاقه‌مند به شنا کردن در استخر هستید، خرید می بند 7 می‌تواند برای شما بهتر باشد. همچنین برای فعالیت‌هایی همانند قایقرانی در فضای داخلی و پرش، می‌توان تجربه ردیابی در هر دو محصول را قابل قبول اعلام کرد.

شما می‌توانید در می بند 7 به حالت‌های ورزشی بیشتر دسترسی داشته باشید، اما حالت‌های اصلی در هر دو دستگاه پوشش داده شده است. بسیاری از حالت‌های تخصصی‌تر، معیارهای اولیه مدت زمان و ضربان قلب را ارائه می‌کنند. هر دو می بند 6 و 7 داده‌ها را در برنامه Mi Fitness شیائومی اشتراک‌گذاری خواهند کرد. همچنین پشتیبانی از قابلیت اشتراک‌گذاری داده‌ها با Google Fit و Strava را هم پشتیبانی می‌کند. تا این بخش از مقایسه می بند هفت با شش با قابلیت‌های مهم هر دو محصول آشنا شده‌اید، اما در ادامه به موارد جذاب‌تری از مقایسه می بند 7 و 6 تکنولایف برخورد خواهیم کرد.

هنگام خرید می بند 7 یا می بند 6 باید بپذیرید که تفاوت زیادی میان یک ساعت هوشمند و یک ردیاب تناسب اندام وجود دارد. شما ردیاب‌هایی را مشاهده می‌کنید که با اندروید و iOS سازگار هستند و ویژگی‌هایی همانند نمایش اعلان‌ها، امکان کنترل پخش موسیقی در گوشی هوشمند، پیشبینی آب و هوا همراه با رنگ هشدار و یادآوری را ارائه خواهند کرد.

مقایسه می بند 6 و Mi band 7، آیا دستبند جدید شیائومی ارزش خرید دارد؟

شما در این ردیاب به تعداد زیادی از واچ فیس‌ها دسترسی خواهید داشت که می‌توانید از آن‌ها در نمایشگر امولد استفاده کنید. البته ما نمی‌گوییم صفحه نمایش بزرگ‌تر در می بند 7 باعث می‌شود امکان استفاده از قابلیت‌ها افزایش یابد. اعلان‌ها به صورت متفاوت نمایش داده نخواهند شد و همچنان مشکلاتی وجود دارد.

 

بررسی می بند جدید شیائومی را بخوانید:
بررسی ساعت mi band 7

 

باتری

در صورتی که به دنبال می بند با بهترین طول عمر باتری هستید، باید گفت همان چیزی است که نیاز دارید. می بند 7 مجهز به باتری با ظرفیت 180 میلی آمپر ساعت است و شما در می بند 6 یک باتری 125 میلی آمپر را دریافت خواهید کرد.

مقایسه mi band 7 و mi band 6 ؛ باتری

شیائومی مدعی است که شارژ می بند 6 تا دو هفته و می بند 7 تا 18 ساعت ماندگاری خواهد داشت، اما این به معنای غیرفعال کردن ویژگی‌هایی همانند پایش مداوم ضربان قلب، ردیابی استرس و فعال کردن حالت پیشرفته نظارت روی خواب است. همچنین باید روشنایی صفحه نمایش را مدیریت کنید که با وجود قابلیت نمایشگر همیشه روشن در می بند 7 می‌توان گفت سرعت تخلیه باتری تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

در آزمایش‌های انجام شده، هر دو می بند 6 یا 7 می‌توانند ماندگاری شارژ یک هفته را ارائه کنند، اما با غیرفعال کردن قابلیت‌های متعدد این دو محصول می‌توانید مدت زمان نگهداری شارژ را بیشتر کنید. قطعا طول عمر باتری هم در مقایسه mi band 7 و mi band 6 و نتیجه‌گیری کاربران تاثیر زیادی دارد.

جمع‌بندی؛ می بند ۷ یا می بند ۶ کدام بهتر است؟

اگر مجبور به انتخاب یکی از دو مدل می بند 6 یا 7 باشیم، می‌توان نگاه ویژه‌ای به می بند 6 داشت؛ البته این در شرایطی است که امکان خرید محصول کمتر از قیمت قبل وجود داشته باشد. شما یک نمایشگر قابل قبول را در کنار ویژگی‌های تناسب اندام و فعالیت‌های ورزشی در اختیار خواهید داشت.

پس از مقایسه mi band 6 و 7 ، باید نمایشگر بهبودیافته، گزینه نمایشگر همیشه روشن و موارد مشابه عنوان کرد. با این حال، می بند 7 در ردیاب کمی نامناسب به نظر می‌رسد، بنابراین می‌توان گفت نمایشگر نقص اساسی را بازی می‌کند. همچنین تفاوت قیمت یک عامل تاثیرگذار است. اگر قصد ندارید هزینه بیشتری را برای ردیاب تناسب اندام پرداخت کنید، می بند 6 را انتخاب کنید و در غیر این صورت، خرید نسل جدید می بند 7 می‌تواند بهتر باشد. شما در مقایسه mi band 6 با mi band 7 بیشتر باید به برخی جزئیات توجه کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

در ضمن محصول جدید شیائومی یعنی ساعت هوشمند مدل بند 7 پرو شیائومی نیز به بازار آمده است. برای خرید می بند 7 پرو شیائومی می توانید به تکنولایف مراجعه کنید.

 

اگر هنوز بین خرید می بند 6 و 7 شک دارید این مطلب را بخوانید:
بررسی می بند 6

 

سوالات متداول

آیا امکان متصل کردن می بند 7 یا می بند 6 به آیفون وجود دارد؟ بله؛ شما می‌توانید برنامه موردنظر را به راحتی از طریق اپ استور دانلود و نصب کنید. همچنین متصل کردن می بند 7 یا 6 به آیفون به سادگی امکان‌پذیر است.

آیا می بند 7 بهتر از می بند 6 است؟ بیشتر به بحث کیفیت و سایز نمایشگر در کنار قیمت‌گذاری محصول وابسته است. در این مقاله به صورت کامل ارزش خرید هر دو محصول بیان شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%85%db%8c-%d8%a8%d9%86%d8%af-6-%d9%88-7/
ads
ads