داغ ترین ها :
مقایسه می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو

مقایسه می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو

اوایل سال 2021 بود که گوشی‌های پرچمدار شیائومی یعنی سری می 11 به بازار معرفی و عرضه شد، اما طولی نکشید که باز هم شیائومی سری جدید میان‌رده ردمی نوت را معرفی کرد؛ به‌وضوح امسال سال درخشش شیائومی است.
در این مطلب، همراه مجله تکنولایف باشید تا دو عضو جذاب از دو خانواده بزرگ و محبوب شیائومی یعنی Mi و Redmi را مقایسه کنیم. در این مقایسه گوشی می‌خواهیم دو مدل می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو را در تمام جزئیات مورد ارزیابی قرار بدهیم.

 

برای خرید گوشی های شیائومی با گارانتی معتبر از فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف دیدن کنید.

 

مقایسه طراحی می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو

طراحی هر دو گوشی به‌روز و جدید است. می 11 لایت شمایلی شبیه به می 11 و می نوت 10 پرو شبیه به می 10 تی پرو دارد. می 11 لایت بسیار سبک‌تر از ردمی نوت 10 پرو و در ابعاد کوچک‌تر است. قاب پشتی می 11 لایت از ترکیب شیشه و پلاستیک و ردمی نوت 10 پرو از قاب پشتی شیشه‌ای با گوریلاگلس 5 بهره می‌برد. می 11 لایت به نظر شکننده‌تر می‌آید که دلیل آن می‌تواند نبود گوریلاگلس در قاب پشتی باشد.
فریم کناری هر دو گوشی می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو از جنس پلاستیک است؛ تا همین قسمت می‌توان فهمید که ردمی نوت 10 پرو از بدنه مقاوم‌تر و می 11 لایت از طراحی زیبا و بسیار خوش‌دست بهره می‌برد.
هر دو گوشی دارای گواهی IP-53، یعنی مقاومت در برابر پاشش آب و همچنین قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان هستند. تنها برتری ردمی نوت 10 پرو نسبت به می 11 لایت، جک هدفون 3.5 میلی‌متری است که می 11 لایت از آن محروم است. هر دو گوشی دارای اسپیکرهای با کیفیت استریو هستند اما می 11 لایت دارای یک اسپیکر اختصاصی برای کمک به اسپیکر اصلی است، اما در ردمی نوت 10 پرو اسپیکر دوم با اسپیکر مکالمه بالای نمایشگر ادغام شده است.

مقایسه می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو
اسکنر اثر انگشت هر دو گوشی در فریم کنار قرار گرفته که می‌توان گفت شیائومی کار عاقلانه کرده است که به‌جای هزینه بیشتر و استفاده حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر، از حسگر اثر انگشت ادغام‌شده با دکمه پاور استفاده کرده که عملکرد سریع و دقیق‌تری دارد.
در نهایت می‌توان گفت که از نظر طراحی، گوشی شیائومی می 11 لایت با ردمی نوت 10 پرو تفاوت زیادی ندارد و بیشتر سلیقه شخصی در انتخاب شما دخیل است.

 

مقایسه نمایشگر گوشی می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو

صفحه‌نمایش می 11 در یک‌کلام فوق‌العاده است؛ یک صفحه‌نمایش 90 هرتزی امولد با 1 میلیارد رنگ در یک گوشی میان‌رده خوش‌قیمت در برابر ردمی نوت 10 پرو با نمایشگر امولد 120 هرتز. اگرچه ردمی نوت 10 پرو از نرخ به‌روزرسانی سریع‌تری بهره می‌برد، اما نمایش گسترده رنگ و روشنایی بیشتر می 11 لایت می‌تواند هر کاربر تکنولوژی را به وجد بیاورد.

مقایسه می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو
هر دو نمایشگر دارای فناوری HDR10 و دارای محافظ گوریلاگلس 5 هستند، اما می 11 لایت دارای تراکم پیکسلی 402 و ردمی نوت 10 پرو 395 پیکسل در هر اینچ است و تقریباً دارای حاشیه نمایشگر یکسان هستند.
در این مرحله می‌توانیم می 11 لایت را پیروز اعلام کنیم؛ به دلیل نور، رنگ و تراکم پیکسلی بیشتر در صفحه‌نمایش.

 

خرید mi 11 lite شیائومی

 

مقایسه پردازنده می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو

در این بخش قصد داریم، پردازنده این دو گوشی را مقایسه کنیم، اما به دلیل تشابه و یکسان بودن پردازنده هر دو گوشی نمی‌توان عملکرد پردازشی آن‌ها را فقط به‌پای پردازنده‌ای که در آن‌ها به‌کاررفته گذاشت. عوامل دیگری مانند باتری، نمایشگر و حتی بدنه آن‌ها هم در عملکردشان دخیل است و باید همه این‌ها در نظر گرفته شود.

مقایسه می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو
هر دو گوشی از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 732 گیمینگ با مهندسی 8 نانومتری به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده می‌کنند. ظرفیت رم هر دو گوشی 6 و 8 گیگابایت است؛ به همراه 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی که به دلیل این تشابهات هر دو گوشی تقریباً عملکرد مشابه و خوبی در بازی‌ها از خود نشان داده‌اند.
همچنین هر دوی آن‌ها از اندروید 11 و رابط کاربری MiUi12 به همراه UFS 2.2 استفاده می‌کنند. پس در این مرحله برنده‌ای وجود نخواهد داشت و هر دو پابه‌پا پیش می‌روند.

 

مقایسه های نزدیکتر: مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite 4G

 

مقایسه دوربین می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو

گوشی می 11 لایت دارای سه دوربین با مشخصات یک لنز عریض 64 مگاپیکسلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو است که در برابر آن ردمی نوت 10 پرو شیائومی دارای چهار دوربین با مشخصات یک لنز عریض 108 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی قرار دارد.
می‌توان نقطه قوت ردمی نوت 10 پرو را در برابر می 11 لایت، دوربین این گوشی دانست. هدف شیائومی از تولید سری ردمی، در کل عرضه گوشی‌های دوربین محور با قیمت مناسب است. ردمی نوت 10 پرو با یک لنز بیشتر و یک دوربین 108 مگاپیکسلی، به‌راحتی می‌تواند از می 11 لایت پیشی بگیرد.

مقایسه می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو
در بحث فیلم‌برداری هر دو گوشی کاملاً مشابه هم هستند، هر دو آن‌ها با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند. در دوربین سلفی هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و هر دو آن‌ها از یک دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که از قابلیت فیلم‌برداری 1080 با سرعت 30 فریم پشتیبانی می‌کند؛ پس به‌وضوح برنده این قسمت ردمی نوت 10 پرو است.

 

خرید ردمی نوت 10 پرو

 

مقایسه باتری می 11 و ردمی نوت 10 پرو

یکی از قسمت‌هایی که ردمی نوت 10 پرو می‌تواند در برابر می 11 برنده باشد، باتری است. می 11 لایت دارای باتری 4250 میلی‌آمپر ساعتی است با قابلیت شارژ سریع 33 وات، در مقابل هم ردمی نوت 10 پرو دارای باتری 5020 میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع 33 وات مانند می 11 لایت است. در این قسمت همان‌طور که گفتیم به‌وضوح ردمی نوت 10 پرو قدرتمندتر است و عمر بیشتری دارد.

مقایسه می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو

مقایسه قیمت می 11 لایت و ردمی نوت 10 پرو در برابر ارزش خریدشان

می 11 لایت دارای برچسب قیمتی 319 تا 335 دلار است که قیمت آن نسبت به حافظه و رم آن تغییر می‌کند. در طرف مقابل قیمت ردمی نوت 10 پرو از 280 تا 345 دلار متغیر است. همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، این دو گوشی در بسیاری از قسمت‌ها مشابه یکدیگر عمل می‌کنند و رقابت بسیار نزدیکی دارند. اما شما کدام را انتخاب می‌کنید؟
به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر طراحی، ظرافت و نمایشگر برایتان مهم است، حتماً می 11 لایت را انتخاب کنید؛ اما اگر دوربین و باتری برای شما اهمیت زیادی دارد، ردمی نوت 10 پرو برای شما گزینه مناسب‌تری است و در دیگر موارد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.
شما کدام را انتخاب کنید؟ Mi 11 Lite یا Redmi Note 10 Pro؟

سؤالات متداول

بین می ۱۱ لایت و ردمی نوت ۱۰ پرو کدام برای انجام بازی قوی‌تر است؟

هر دو گوشی می ۱۱ لایت و ردمی نوت ۱۰ پرو به یک تراشه Snapdragon 732G مجهز شده‌اند و مشخصات دیگر آن نظیر نوع حافظه و غیره در آن‌ها یکسان هستند از این رو نمی‌توان کی از آن‌ها بر دیگری برتر دانست.

بین می ۱۱ لایت و ردمی نوت ۱۰ پرو کدام برای عکس‌برداری و فیلم‌‌برداری مناسب است؟

گوشی ردمی نوت 10 پرو به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز شده است که در مقایسه با گوشی می 11 لایت که به دوربین سه‌گانه به سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز شده عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. امید

    آقا من هر دو گوشی رو داشتم یازده لایت آن ای داشتم فوقعلاده بود اشتباه کردم بخاطر دوربین اومدم عوضش کردم با ردمی نوت ۱۰ پرو دوربینش بهتر که نیست هیچ فیلمبرداری با یازده لایت بهتر بود .معایبی هم داشت یازده لایت باطری و تاچ ضعیف تر .

  2. عرشیا

    ببخشید ولی مقایسه ی اشتباهی بود! من هردوی این گوشی ها رو خودم مقایسه کردم پردازنده می۱۱لایت قوی تره زود تر برنامه ها رو باز می‌کنه و لگ کمتری داره
    کاملا توی بخش باتری اشتباه کردن چون باتری نوت۱۰پرو باتریش داغون! ولی دوربین یکم بهتره ولی فقط یکم .
    البته اولش می۱۱لایت بهتره ها ولی یکم افت می‌کنه ولی دوربین نوت۱۰پرو نمیدونم افت داره یانه و دیگه می۱۱لایت بلک کراش داره که داره رفع میشه که توی
    رام۸خیلی کمه و داره رفع میشه جمع بندی می۱۱لایت ۱۰
    نوت۱۰پرو ۸! توی سایت قرار بدین لطفاً!

    1. فرهاد

      پاسخ به عرشیا

      آخه وقتی هر دو یه پردازنده دارن چطور تو میگی می لایت زود باز میکنه باتری نوت میگی داغونه اینم از اون حرفای بی سوادی. یه کلمه بنویس من می لایت دارم خیلی خوبه لازم نیس توضیح بدی
  3. عبدالباسط چاوشینی

    من نوت ۱۰ رو میپسندم و عاشقش شدم

  4. مهدی

    بسیار مقایسهٔ عالی بود
    جامع و کاربردی
    درود بر شما

  5. ملینا

    من چون طراحی واسم مهمه ، می ۱۱ لایت رو انتخاب میکنم

    1. yasin

      پاسخ به ملینا

      من نوت 10 پرو دارم و بنظرم سگش نوت 11 پرو و می 11 لایت میارزه تا حالا هم هنگی از این گوشی ندیدم اون آقایی هم که گفت باتریش ضعیفه کاملا اشتباه باتریش خیلی من هم باش کالاف بازی کردم هم پابجی تا حالا ندیدم هنگ کنه فقط دوربینش زیاد طبیعی نشون میده که من خوشم نمیاد اما به هر حال عالیه مخصوصا بلند گو هاش از همه لحاظ عالیه
    1. محسن

      پاسخ به ملینا

      من نوت 10 پرو برنزی دارم خیلی قشنگه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%85%db%8c-11-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads