داغ ترین ها :
مقایسه هایلو w1 و gt7

مقایسه هایلو w1 و gt7

برند هایلو یکی از برندهای محبوب شیائومی در زمینه ساخت ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم است که مدت زمان زیادی از معرفی اولین سری این اسمارت واچ‌ها نمی‌گذرد. ویژگی اصلی این برند، قیمت پایین و مجموعه ویژگی‌های زیاد است که کاربران را برای خرید وسوسه می‌کند. دو مدلی که در بازار ایران نیز جایگاه مناسبی پیدا کرده و برای خرید بسیار قیمت مناسبی دارد، هایلو w1 و gt7 است. بنابراین امروز در این مقاله به مقایسه هایلو w1 و gt7 از برند محبوب هایلو خواهیم پرداخت. اگر برای شما نیز سوال پیش آمده که هایلو w1 یا gt7؟ کدام یک برای خرید گزینه مناسب‌تری است در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای مشاهده و قیمت هندزفری های بی سیم برند Haylou روی لینک بزنید: قیمت هندزفری هایلو

 

ایرفون هایلو gt7 چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشخصات و ویژگی های Haylou GT7

  • بلوتوث ۵.۲ با کدک AAC
  • ۴.۵ ساعت بازی با یک بار شارژ
  • کیس شارژ می تواند ۳ بار گوشی را به طور کامل شارژ کند
  • همراه با سه گوشی و کابل USB-C

طراحی، راحتی و عمر باتری

نکته کوچکی در مورد قاب شارژ Haylou GT7 وجود دارد. می‌توانید از طریق درب خاکستری تیره آن را ببینید، بنابراین وقتی هدفون‌ها را داخل قاب قرار می‌دهید و شروع به شارژ شدن می‌کنند، چراغ‌های شارژ قرمز یا سفید هدفون را در زیر آن خواهید دید. کیس به اندازه کافی جمع و جور است، گوشه‌های گرد و درگاه شارژ USB-C در یکی از طرفین گرد، همراه با نشانگر شارژ کیس وجود دارد.

هایلو w1 یا gt7

هدفون‌ها طراحی آشنایی دارند و قیمت آن حدود ۴۰ دلار است. آنها شکل بیضی بسیار محبوبی دارند که به صورت مورب در گوش شما قرار می‌گیرد و به ساقه‌ای با طول متوسط متصل است. طراحی مشکی مات بدون هیچ علامت برندی ارائه می‌شود و ساده و کاربردی به نظر می‌رسد، اما با این قیمت ۲۵ دلاری این طراحی مشکلی ندارد و به نظر عالی می‌رسد. Haylou از نوک گوش لاستیکی بیضی شکل در GT7 استفاده می‌کند. آنها در یک زاویه خاص قرار می‌گیرند که باعث می‌شود ساقه‌ها زمانی که آنها را می‌پوشید کمی جلوتر قرار بگیرند. به لطف اندازه متوسط آنها، هنوز هم به راحتی جا می‌شوند و برای چند ساعت پوشیدن راحت هستند.

باتری با یک بار شارژ به ۴.۵ ساعت پخش استاندارد را پوشش می‌دهد و کیس می‌تواند قبل از نیاز به شارژ مجدد، هدفون را سه بار به طور کامل شارژ کند. متأسفانه هایلو برای هدفون‌‌ها درجه‌بندی ضدآب ارائه نمی‌کند، اما باید در برابر باران مقاوم باشد زیرا بدنه هیچ سوراخی در انتهای بالایی ندارد.

کنترل و اتصال

Haylou GT7 دارای یک طرح کنترل محدود است و GT7 همیشه کمی زمان می‌برد تا دستورات ورودی شما را دریافت کند.

  • برای پخش یا مکث موسیقی روی L یا R ضربه بزنید
  • برای رد شدن از یک آهنگ، دوبار روی R ضربه بزنید
  • برای فعال کردن حالت بازی، دوبار روی L ضربه بزنید
  • برای فعال کردن دستیار صوتی، روی L یا R سه ضربه بزنید

هایلو Gt7

برگرداندن آهنگ روی هدفون غیرممکن است و کنترل‌های صدا نیز وجود ندارند. در همین حال، دستیار صوتی روی دو طرف هدفون فعال است. فعال کردن حالت بازی نیز خیلی عالی نیست، زیرا بوق‌های du-DUM (فعال) و DU-dum (غیرفعال) بسیار شبیه هم هستند. اتصال خوب است. سیگنال بلوتوث تا فاصله ۹ تا ۱۰ متری دستگاه شما قوی می‌ماند و وقتی هدفون‌ها را از قاب بیرون می‌آورید، به سرعت جفت می‌شوند و به هم متصل می‌شوند. این امکان وجود دارد که همیشه بین گوش دادن به یک یا دو هدفون سوئیچ کنید، اما وقتی هدفون را بیرون می‌آورید، موسیقی به طور خودکار متوقف نمی‌شود.

 

 

تماس و تماشای فیلم

تماس‌های تلفنی و ویدیویی مانند برنامه تیم مایکروسافت و زوم به راحتی با G7 قابل انجام هستند، زیرا صدای شما به اندازه کافی بلند و واضح است. صداهای پس‌زمینه روشن‌تر مانند کف زدن، پچ پچ و اسکوترهای شتاب‌دهنده در تماس‌ها شنیده می‌شوند و می‌توانند باعث کاهش صدای شما شوند، اما در بیشتر شرایط، تماس نباید مشکلی ایجاد کند. پخش ویدیو نیز خوب است، با همگام سازی بی‌عیب بین صدا و تصویر در اندروید و آیفون کار با این هدفون برای شما بسیار آسان می‌شود. حالت بازی به کاهش تأخیر در جلوه‌های صوتی در حین بازی کمک می‌کند، البته نه در سطح رقبایی مانند Edifier X3s یا Redmi Buds 3 Lite. با این حال انتظار یک صدای بلند و بسیار انفجاری را در بازی‌ها داشته باشید.

کیفیت صدای هایلو GT7: بسیار پرانرژی

کیفیت صدای هایلو Gt7

به راحتی می‌توان گفت که باس Haylou GT7 نسبت به سایر محصولات این برند، مانند Haylou GT6 شبیه AirPods یا Haylou GT1 Plus قدیمی اما محبوب، برجسته‌تر است. صدای بیس میانی GT7 صدایی قوی و عمیق ایجاد می‌کند که به ویژه به ژانرهای مدرن مانند هیپ هاپ و رقص انرژی می‌دهد. این ویژگی یک فشار خوب و سریع را فراهم می‌کند. وقتی آهنگی بیس داشته باشد، این ویژگی بیشتر آشکار می‌شود. با این حال ممکن است کمی اغراق آمیز به نظر برسند.

همین امر در مورد بیس فرعی نیز صدق می‌کند، ممکن است در بعضی از قسمت‌های بیس فرعی صداها اغراق آمیز باشد: صداهای فرعی عمیق می‌شوند و می‌توانند صدایی قوی ارائه دهند، اما وقتی آهنگی بیس فرعی زیادی داشته باشد ممکن است این ویژگی مشکل‌ساز باشد. البته انتخاب به ذائقه شما بستگی دارد که آیا شما یک صدای کامل و بلند را دوست دارید یا چیزی کامل‌تر و واضح‌تر را ترجیح می‌دهید.

این برند سطح بالای هدفون مدل هایلو GT3 قبلی خود را تغییر داد و در فرکانس‌های بالاتر، اکنون تعادل بهتری بین وضوح وجود دارد. بنابراین میانه‌های بالایی بلندتر، آوازهای زنانه و مردانه درخشان‌تر را با جزئیات زیبا به ارمغان می‌آورند و سازهای سبک‌تر مانند ویولن و ترومپت واضح به نظر می‌رسند. آن‌ها خیلی واضح نیستند، اما مرزهای تشخیص خوبی دارند و می‌توانند کمی بلندتر از حد معمول باشند. با این حال، به اندازه کافی روی آهنگ‌های میانی پایین‌ (مانند درام‌) تأکید می‌شود تا به موسیقی لحن گرمی بدهد.

چیزی که شاید کمی ذوق شما را کور کند این موضوع است که شاید صداهای بلند کمی در ابتدا برای شما ناخوشایند به نظر برسند. ضربات بیس قوی و سریع، میانه‌های بالا و تاکید میانه‌های پایین صدا را قدرتمند می‌کند اما می‌تواند بیش از حد هم باشد. حتی اگر هوای کمی در صدا وجود داشته باشد. تاکید بر روی همه فرکانس‌ها ساده به نظر نمی‌رسد و کمکی نمی‌کند که بیس با صدای خفیف همراه باشد و آوازهای مردانه و گیتارهایی با صدای بالا می‌توانند خام به نظر برسند.

هایلو GT7 شما را به چالش می‌کشد. اگر به دنبال صدایی پرانرژی با قیمت مناسب هستید، انتخاب خوبی است، اما اگر به صدای متعادل‌تری علاقه دارید، به دنبال جای محصول دیگری باشید. همین موضوع انتخاب بین هایلو w1 یا gt7 را کمی دشوار می‌کند.

 

روش های انتقال فایل از اندروید به آیفون:
انتقال فایل از اندروید به آیفون با شیریت

 

هندزفری هایلو w1 چه ویژگی‌هایی دارد؟

هایلو W1

مشخصات Haylou W1

  • بلوتوث ۵.۲ با کدک AptX و AAC
  • درجه ضد آب IPX4 (ضد پاشش)
  • ۵.۵ ساعت گوش دادن با شارژ کامل
  • کیس شارژ می‌تواند ۴ بار گوشی را به طور کامل شارژ کند
  • همراه با ۳ سایز گوشی، کتابچه راهنمای انگلیسی و کابل USB-C

طراحی، راحتی و عمر باتری

کیس شارژ هایلو W1 کاملاً با نسخه‌های قبلی این برند چینی، مانند Haylou GT1 Plus که همه چیز را شروع کرد، یا Haylou GT3 که بعدا معرفی شد، مطابقت دارد. W1 دارای یک قاب بیضی آبی (یا سفید) است که بسیار مستعد اثر انگشت و خراش است. سه نقطه شارژ ظریف را خواهید دید که باتری باقیمانده کیس را در جلو و یک پورت USB-C روی بسته نشان می‌دهد. هیچ پشتیبانی از شارژ بی سیم وجود ندارد. این هدفون ظاهر خاص‌تری دارد و به رنگ آبی متالیک فولادی برس خورده معمولی است که قبلاً در تلفن‌های Realme و Poco دیده شده بود. البته یک نسخه با یک طرح رنگ سفید متالیک نیز وجود دارد، اگر شما به دنبال آن هستید، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

هایلو W1

قسمت بیرونی ساقه‌ها براق و فلزی به نظر می‌رسند، ساقه‌ها با چراغ LED در بالا و علامت تجاری در انتهای پایینی طراحی شده‌اند. قسمت نوک گوشی لاستیکی که داخل گوش شما قرار می‌گیرد مانند Oppo W51 و Haylou GT3 بیضی شکل است و احساس سبکی دارد و پوشیدن آن بسیار راحت است. حتی برای چند ساعت متوالی نیز راحت است. ساقه‌ها بیش از حد به صورت شما نمی‌خورند و نسبتاً نرم به نظر می‌رسند. با سطح ضد آب IPX4 خود، این هدفون باید در برابر باران خفیف، پاشیدن آب و کمی عرق مقاومت کنند. خوشبختانه، عمر باتری هایلو W1 نسبت به نسخه‌های قبلی گروه بهبود یافته است. W1 می‌تواند با یک بار شارژ حدود ۵.۵ ساعت شارژ داشته باشد که زمان زیادی برای رفت و آمد و فعالیت‌های روزانه است. کیس می‌تواند جوانه‌ها را چهار بار قبل از نیاز به شارژ کردن مجدد، شارژ کند.

 

قیمت هندزفری هایلو W1

 

اتصال و کنترل

Haylou W1 دارای اتصال قوی، یعنی اتصال بلوتوث قوی تا فاصله ۸-۹ متری از دستگاه شما است. وقتی هدفون‌ها را از قاب بیرون می‌آورید، سریع به هم متصل شده و جفت می‌شوند. همیشه می‌توانید در هر زمانی بین گوش دادن به یک یا دو گوشی هدفون جابه‌جا شوید. بنابراین از شارژ کردن یک جوانه هنگام گوش دادن به دیگری نترسید.

هایلو w1

وقتی هدفون را بیرون می‌آورید، W1 به طور خودکار پخش موسیقی را متوقف نمی‌کند: مکث تنها با ضربه زدن به یکی از طرفین انجام می‌شود. طرح کنترل ساده است:

  • برای پخش/مکث موسیقی، یک بار روی L یا R ضربه بزنید
  • دوبار روی R ضربه بزنید تا به آهنگ بعدی بروید
  • برای بازگشت به آهنگ قبلی، دو بار روی L ضربه بزنید
  • برای فعال کردن دستیار صوتی، روی L یا R سه ضربه بزنید

با فشار دادن طولانی هدفون‌ها هیچ کاری انجام نمی‌شود و این شاید یک نکته منفی باشد، زیرا داشتن کنترل‌های صدا روی هدفون‌ها یک ویژگی عالی است. خوشبختانه، پنل لمسی به خوبی به ورودی شما پاسخ می‌دهد.

تماس و تماشای فیلم

در تماس‌های تلفنی و تماس‌های ویدیویی، میکروفون هایلو W1 صدای شما را به خوبی دریافت می‌کند و صدای شما را هم واضح و هم به اندازه کافی بلند ضبط خواهد کرد. شاید صدا می‌توانست بلندتر نیز باشد. در حالی که هایلو نویز اصلی پس‌زمینه را به خوبی حذف می‌کند، صداهای ناگهانی می‌توانند در تماس پخش شوند. مثل همیشه، حذف صدای باد برای وضوح تماس نیز مفید است اما در بیشتر شرایط می‌توان تماس تلفنی یا ویدیویی طبیعی داشت.

برای تماشای ویدیو، Haylou W1 کار خوبی برای همگام‌سازی صدا و تصویر در آیفون و اندروید انجام می‌دهد. متأسفانه، مانند تقریباً همه هدفون‌های بی‌سیم، هنگام بازی کردن، تأخیر قابل توجهی در جلوه‌های صوتی وجود دارد. این هایلو دارای حالت تاخیر کم برای پوشاندن آن نیست.

کیفیت صدای هایلو W1: شفافیت

هایلو w1 یا gt7

هدفون‌هایی که از درایور آرمیچر متعادل Knowles استفاده می‌کنند اغلب وضوح خوبی دارند. درایورها به دلیل وضوح صدا مشهور هستند و مطمئناً وضوح چیزی نیست که در اینجا از دست بدهید. مطابق با مدل‌های محبوب اخیر TWS مانند Edifier TWS1 Pro و Moondrop Sparks، W1 بیشترین تلاش شرکت روی رده‌های میانی و بلندی است. اما برخلاف این مدل‌ها، که در آنها به صدای پر شدت سه‌گانه عادت خواهید کرد و به زودی تفاوت‌های ظریف و تعادل را در آن خواهید یافت، این هدفون از تمامی مدل‌های ذکر شده شفافیت بیشتری دارد. بنابراین هنگام انتخاب هایلو w1 یا gt7 این موضوع را مد نظر قرار دهید.

زمانی که تله‌ها، سنج‌ها و دست‌های آکوستیک و الکترونیکی در موسیقی نقش دارند، این وضوح بیشتر قابل توجه است. صداها بافت دارند و در ژانرهای آکوستیک مانند راک، بلوز یا جاز واقعی به نظر می‌رسند، اما آنقدر قوی هستند که غالباً شلوغ می‌شوند. آنها حتی می‌توانند به کل آهنگ حالت خش‌دار ببخشند و فرکانس‌های دیگر صدا را تضعیف کنند. در ولوم‌های بالاتر، وضوح W1 می‌تواند به راحتی به نقطه مقابل تبدیل شود.

تمرکز یکسان بر صدای سه گانه باعث می‌شود که آوازهای زنانه و مردانه با صدای بلندتر به سمت جلو و واضح باشند. به خصوص خواننده‌های زن با صدای بالاتر می‌توانند واضح به نظر برسند. متأسفانه، تن‌های میانی پایینی فاقد حضور یکسان هستند. بنابراین، صداها به راحتی واضح نمی‌شوند و نازک به نظر می‌رسند. همچنین به این معنی است که درام، نواختن گیتار یا پیانو، یا آهنگ‌های الکترونیکی کمتر در پس زمینه قرار خواهند گرفت. به طور معمول، قسمت‌های میانی و بلند، فضایی را در موسیقی ایجاد می‌کنند. Haylou W1 دارای هوا در صدا است، با افکت‌ها و سازهایی که از چپ و راست به سمت شما می‌آیند، اما صحنه صوتی چندان قابل توجهی وجود ندارد. جدایی بین سازها در آهنگ‌های شلوغ کمی احساس می‌شود و فقط در ضبط‌هایی با بالاترین کیفیت می‌توان حس کرد که سازهای مختلف مکان‌های متفاوتی دارند.

هایلو W1 دارای یک درایور دینامیک مجزا برای رسیدگی به صداهای رده پایین است. اما ممکن است به راحتی از دست بروند. W1 دارای عمق بیس میانی روی زیر بیس است، اگرچه هر دو محدود هستند. بیس واقعاً عمیق نیست و در حالی که بیس میانی سرعت بسیار خوبی برای بالا بردن موسیقی دارد، باز هم کافی نیست. حتی در آهنگ‌های رقص یا هیپ‌هاپ که صدای بیس مرکز اصلی موسیقی است، کمی سبک به نظر می‌رسد.

داشتن یک درایور Knowles و همه کدک‌های مناسب می‌تواند چیز خوبی باشد، اما به همین جا ختم نمی‌شود. در حالی که Haylou W1 دارای باس فوق العاده سبک و در عین حال سریع و صدای بلندتر است، اما این باس فاقد ظرافت است.

 

 

مقایسه نهایی:‌ هایلو w1 یا gt7

Haylou W1 یکی از جدیدترین عرضه‌های هدفون Haylou TWS است و کاری که آن‌ها با W1 انجام داده‌اند بسیار ستودنی است. این هدفون نسبت به رقیب خود GT7 قیمت بالاتری دارد. بنابراین منطقی است که قابلیت‌های بیشتری نیز داشته باشد. در حال حاضر معمولاً، گفته می‌شود که ویژگی‌های ممتاز اضافی واقعاً با هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه TWS سازگاری ندارند، زیرا تولیدکنندگان معمولاً کیفیت صدا را برای تطبیق با موارد اضافی کاهش می‌دهند. اما، با Haylou W1، کاری که هایلو انجام داده است این است که قیمت را کمی افزایش داده تا بتوانند این ویژگی‌ها را در برگیرند. با این حال، افزایش قیمت خیلی زیاد نیست، بنابراین هنوز هم در دسته هدفون‌های ارزان قیمت TWS قرار می‌گیرد.

آیا ویژگی‌های اضافی تفاوتی ایجاد می‌کند؟ بله W1 خوش‌صداترین هدفون هایلو TWS تا به امروز است، و این موضوع نشان می‌دهد که رتبه دوم این لیست، Haylou GT5، یک هدفون TWS بی‌عیب و نقص است. این مشخصات صدای شگفت انگیز عمدتاً به درایور آرمیچر متعادل شده Knowles بهبود یافته و کاملاً تنظیم شده است. با نصب آن، یک صحنه صوتی گسترده دریافت می‌کنید که قادر است تمام فرکانس‌های صدا را با وضوح و حداکثر قدرت پخش کند. باس فقط یک ویژگی روی کاغذ نیست. مانند سیستم صوتی فوق العاده Hi-Fi در گوش طنین انداز می‌شود. آوازها و سازها به شیوه ای بسیار ظریف برجسته می‌شوند. سه‌گانه‌ها به‌آرامی با همه چیز ترکیب می‌شوند تا یک تجربه شنیداری صوتی ابریشمی و صاف ایجاد کنند.

هدفون هایلو W1 موسیقی را به گونه‌ای دور شما می‌پیچد که روی هر هدفون Haylou دیگر قابل تکرار نیست. صدای فراگیر جادویی است و حتی با وجود نقص‌های بسیار تخصصی که ذکر شد هنوز هم با این قیمت بهترین است.  اکنون وقتی این عملکرد صدای شگفت‌انگیز را با سایر موارد اضافی موجود در Haylou W1 جفت می‌کنید و سپس در نظر می‌گیرید که قیمت آن فقط حدود ۴۰ دلار است، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چرا در لیست بهترین هدفون‌های Haylou TWS جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. این واقعیت که همچنین بهترین ساخت و طراحی مقرون به صرفه را دارد، باعث می‌شود هدفون هایلو موقعیت خود را محکم کند و جایی برای هیچ شک و شبهه ای باقی نمی‌گذارد.

هایلو w1 یا gt7

 

هایلو یکی از معروف ترین و بهترین تولید کنندگان هدفون است، پس از موفقیت هدفون‌های Haylou GT6 با ارتقاء جدیدی از سری GT با نام Haylou GT7 که طراحی مدرن، سخت افزار و ویژگی های بهتری دارد، بازگشته است. این هدفون مجهز به حذف نویز تماس با هوش مصنوعی برای برقراری تماس‌های واضح و بدون وقفه با پشتیبانی از کدک صوتی ACC است و با کمک بلوتوث ۵.۲ برای انتقال یک اتصال بی‌عیب، هدفون‌های بی سیم عمر باتری ۲۰ ساعتی را به شما می‌دهند، همه اینها در یک مکان و با قیمتی که بیش از ۲۵ دلار نیست، که به ما احساس خوبی در مورد قابلیت‌های آنها می‌دهد، بنابراین انتخاب بین هایلو w1 یا gt7 کاملا به شما وابسته است. اینکه بین یک گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی و یک گزینه کمی گران‌تر با قابلیت‌های بیشتر انتخاب کنید کاملا به نیازهای شما وابسته است.

قیمت هندزفری هایلو gt7

 

سوالات متداول

آیا هایلو برند مناسبی است؟

هایلو یک برند شناخته شده در عرصه ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم است. این هدفون‌ها عمر باتری قابل‌توجهی دارند و می‌توان با آن بازی کرد، موسیقی گوش داد و تماس‌های صوتی برقرار کرد. بنابراین هایلو امروزه به یک برند محبوب در زمینه‌ لوازم جانبی گوشی تبدیل شده است.

آیا هایلو برند شیائومی است؟

هدفون‌های جدید با نام ایرفون هایلو شناخته می‌شوند. برای آن‌هایی که نمی‌دانند، باید گفت که هایلو یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است و برخی از محصولات آن در بازارهای خاصی با نشان‌های شیائومی تغییر یافته‌اند.

آیا Haylou W1 برای بازی خوب است؟

Haylou W1 از طریق بلوتوث ۵.۲  به گوشی شما متصل می‌شود. ما قبلاً به آن اشاره کردیم. در حال حاضر، بلوتوث ۵.۲ بهترین استاندارد اتصالی است که تقریباً روی هر هدفون TWS مقرون به صرفه‌ای استفاده می‌شود. در W1، اتصال با تأخیر بسیار کم را ارائه می‌شود که برای بهبود پخش رسانه و تجربه بازی بسیار کاربردی است.

آیا Haylou W1 قابلیت حذف نویز دارد؟

هدفون‌های Haylou W1 با استفاده از جدیدترین فناوری حذف نویز cVc 8.0 و ۴ میکروفون (۲ میکروفون در هر هدفون)، صدای محیط را برای مکالمات شفاف کاهش می‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%84%d9%88-w1-%d9%88-gt7/
ads
ads