داغ ترین ها :
مقایسه وان پلاس نورد 2 با نورد CE

مقایسه وان پلاس نورد 2 با نورد CE

شرکت‌های زیادی در بازار حال حاضر جهان وجود دارند که گوشی‌های هوشمند تولید می‌کنند. بسیاری از این سازندگان چینی هستند و در بین همه آن‌ها وان پلاس به اپل چین شهرت دارد؛ چرا که گوشی‌هایی باکیفیت و خاص تولید می‌کند. وان پلاس نورد 2 و وان پلاس نورد CE دو گوشی از این شرکت هستند که قیمت برابری دارند اما مشخصات آن‌ها با هم اختلاف دارد و ظاهر آن‌ها نیز متفاوت است. در این مطلب به مقایسه این دو گوشی می‌پردازیم تا مشخص شود کدام محصول ارزش خرید بالاتری دارد و کدام گوشی وان پلاس برای چه دسته‌ای از کاربران مناسب‌تر است.

گوشی وان‌پلاس نورد 2 وان‌پلاس نورد CE
تاریخ معرفی مرداد ۱۴۰۰ خرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۸.۹ در ۷۳.۲ در ۸.۳ میلی‌متر ۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۸۹ گرم ۱۷۰ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچ – فلوید امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۴۳ اینچ – فلوید امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل OxygenOS 11.3 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ OxygenOS 11.0.5.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱
تراشه دیمنسیتی 1200 اسنپدراگون 750G
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین پشت ۵۰ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل مونوکروم

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل مونوکروم

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۵ وات ۳۰ وات
رنگ خاکستری، آبی و سبز مشکی، نقره‌ای، آبی

مقایسه گوشی وان پلاس نورد 2 با Nord CE طراحی و کیفیت ساخت

با وجود این که با دو گوشی تقریبا هم قیمت از وان پلاس مواجه هستیم هم کیفیت ساخت متفاوت است و هم طراحی دو گوشی و خیلی نمی‌توان از این جهت این دو گوشی را دو برادر دانست.

وان پلاس نورد CE از بدنه‌ای پلاستیکی بهره می‌برد که در بالا سمت چپ آن دوربین‌ها با طراحی زیر هم قرار گرفته‌اند. این طراحی دوربین‌ها را نمی‌توانیم خیلی جدید بدانیم و ما را یاد گوشی‌های میانرده یکی دو سال قبل سامسونگ می‌اندازد. این قاب به طور کلی طراحی خلوتی دارد و به غیر از این فریم دوربین‌ها از لوگوی وان پلاس در میانه‌ میزبانی می‌کند.

در طرف مقابل وان پلاس نورد 2 شرایط متفاوتی دارد. اول از همه این که نورد 2 از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند که طبیعتا کیفیت ساخت بالاتری دارد و به هنگام در دست گرفتن حس بهتر و مرغوب‌تری را به شما انتقال می‌دهد.مقایسه گوشی وان پلاس نورد 2 با Nord CE طراحی و کیفیت ساخت

این قاب شیشه‌ای که با گوریلاگلس ۵ مراقبت می‌شود فریم مستطیل شکل دوربین‌ها با طراحی جدیدتر را دارد که در این نوع طراحی فضای بین دوربین‌ها به رنگ قاب پشتی درآمده است و یکپارچگی بسیار بهتر و جذاب‌تری را ایجاد کرده است.

نورد 2 نیز دقیقا مانند رقیب به غیر از فریم دوربین‌ها تنها لوگوی وان پلاس را در میانه قاب پشتی دارد و طراحی خلوت قاب پشتی باعث جذابیت بیشتر آن شده است. قاب پشتی هر دو گوشی با انحنای کمی به لبه‌های کناری متصل می‌شود تا ارگونومی بهتری را ایجاد کند.

فریم اطراف هر دو نماینده وان پلاس از جنس پلاستیک است و طراحی براقی نیز دارد. نورد 2 در سمت راست میزبان دکمه‌های پاور و سایلنت است و نورد CE تنها دکمه پاور را در بر می‌گیرد. به روی فریم بالایی دو گوشی میکروفون دوم دیده می‌شود و فریم سمت چپ هر دو گوشی شامل دکمه‌های پاور است. نورد CE در سمت چپ علاوه بر دکمه‌های ولوم خشاب سیم کارت را نیز دارد.

در نهایت فریم پایینی نورد 2 میزبان خشاب سیم کارت، درگاه Type C، میکروفون و اسپیکر است و به روی فریم پایینی نورد CE جک ۳.۵ میلی متری صدا، اسپیکر، درگاه Type C و میکروفون دیده می‌شود.

از نظر ارگونومی خوشبختانه با دو گوشی خوش دست مواجه هستیم و ارگونومی هر دو گوشی واقعا خوب است، البته که نورد CE وضعیت بهتری به نسبت رقیب دارد. وان پلاس نورد 2 وزنی ۱۸۹ گرمی و ضخامتی ۸.۳ میلی متری دارد و این اعداد برای نورد CE به ترتیب ۱۷۰ گرم و ۷.۹ میلی متر هستند.مقایسه گوشی وان پلاس نورد 2 با Nord CE از نظر طراحی

در نهایت نوبت به قاب جلویی دو نماینده وان پلاس می‌رسد، جایی که دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند و هر دو از دوربین سلفی درون یک پانچ هول کوچک در بالا سمت چپ میزبانی می‌کنند. البته نسبت نمایشگر به بدنه در نورد 2 حدود ۱ درصد بیشتر از رقیب بوده و نزدیک به ۸۶ درصد است.

حاشیه‌های اطراف هر دو محصول و به خصوص نورد 2 کم است و باعث می‌شود از مشاهده محتوا در نمایشگر بیشتر لذت ببرید. در آخر برنده این بخش را وان پلاس نورد 2 می‌دانیم؛ زیرا این گوشی کیفیت ساخت بهتر و همچنین طراحی مدرن‌تری دارد و حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش آن نیز کمتر است. تنها برتری نورد CE در این بخش را می‌توانیم وزن و ضخامت کمتر آن بدانیم.

 

قیمت گوشی وان پلاس نورد ۲ با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش وان پلاس نورد 2 با Nord CE

در بخش نمایشگر برعکس بخش طراحی همه چیز برابر و مشابه است و به نوعی با دو برادر دو قلو مواجه هستیم. هر دو گوشی یک پنل ۶.۴۳ اینچی از نوع فلوید امولد با رزولوشن FHD+ دارند و در نتیجه در هر اینچ تراکم ۴۱۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهند. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این پنل ۹۰ هرتز است و این پنل نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

کیفیت این دو نمایشگر بسیار خوب است و همان طور که از یک پنل امولد انتظار داریم رنگ‌ها به صورت جذاب نمایش داده می‌شوند و رنگ مشکی عمق بسیار زیاد و بینهایت دارد. این پنل رنگ‌ها را زنده و پویا نشان می‌دهد و در کنار این موضوع نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم باعث می‌شود تا اسکرول کردن و جابجایی بین منوها بسیار جذاب‌تر از حالت عادی باشد.مقایسه صفحه نمایش وان پلاس نورد 2 با Nord CE

البته باید عنوان کنیم که نمایشگر نورد 2 از محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند اما این قابلیت در مورد نمایشگر نورد CE صدق نمی‌کند. نرخ نوسازی هر دو گوشی از نوع تطبیقی است و در صورت نیاز در حین تماشای محتوای ثابت مانند تصاویر به ۶۰ هرتز بر می‌گردد تا در مصرف انرژی و باتری صرفه جویی شود.

موضوع مهم دیگر در بخش نمایشگر هر گوشی میزان روشنایی آن است که هنگام قرار گیری در محیط‌های باز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. پنل هر دوی این محصولات در حالت دستی می‌توانند حدود ۴۳۰ نیت روشنایی تولید کنند که این عدد در حالت خودکار تا حدود ۶۳۰ نیت قابل افزایش است.مقایسه وان پلاس نورد 2 با Nord ce

این میزان روشنایی برای قرارگیری در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید کافی است اما نمی‌توانیم آن را خیلی عالی بدانیم؛ چرا که برخی از رقبا در همین رنج قیمتی از روشنایی حدود ۷۰۰ یا حتی ۸۰۰ نیت استفاده می‌کنند.

حداقل روشنایی نیز برای پنل نورد 2 حدود ۲ نیت و برای نورد CE برابر با ۲.۲ نیت است که عدد بسیار کمی به حساب می‌آید و باعث می‌شود در هنگام شب و محیط‌های روشن بدون آسیب به چشم‌ها محتوا را مشاهده کنید.

همان طور که حدس می‌زنید این بخش برنده‌ای ندارد و عملکرد هر دو گوشی را خوب و رضایت بخش می‌دانیم، هرچند که بسیاری از رقبا از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی بیشتری استفاده می‌کنند ولی با این وجود قطعا پنل این دو گوشی وان پلاس شما را راضی خواهد کرد.

 

قیمت وان پلاس نورد CE با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

اسپیکر

وان پلاس برای نورد 2 اسپیکرهایی استریو در نظر گرفته است و نورد CE اسپیکر تکی و در نتیجه صدای مونو دارد. این موضوع می‌تواند تفاوت زیادی بین کیفیت صدای خروجی و همچنین بلندی آن ایجاد کند.

در عمل نیز همین اتفاق رخ می‌دهد و وان پلاس نورد 2 با اختلاف چه از نظر بلندی صدا و چه از نظر کیفیت و فراگیری بهتر از نورد CE عمل می‌کند و صدایی شفاف‌تر، بلندتر، واضح‌تر و با تفکیک بیشتر را به گوش شما می‌رساند. پس اگر بخش اسپیکر برای شما اهمیت دارد به طور حتم باید Nord 2 را انتخاب کنید.

 

خرید گوشی وان پلاس Nord 2 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

نرم افزار و رابط کاربری

وان‌پلاس نورد 2 رابط کاربری OxygenOS 11.3 و نورد CE رابط کاربریOxygenOS 11.0.5.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ دارد. این رابط کاربری شاید برای شما کمی ناشناخته باشد اما یکی از جذاب‌ترین رابط کاربری‌های اندرویدی است که عملکردی بسیار روان دارد و بسیار ساده و جذاب طراحی شده است.

در این رابط کاربری شما قابلیت‌های معمول و مرسوم را دارید و می‌تواند شکل و شمایل آیکون‌ها و دیگر بخش‌ها را طبق سلیقه خود تغییر دهید. یک نکته‌ای که این رابط کاربری را دوست داشتنی‌تر از قبل می‌کند این است که وان‌پلاس تلاش کرده که خیلی از اندروید خام هم فاصله نگیرد و بتواند همزمان قابلیت‌های یک رابط کاربری خوب را در هنگام حس ناب اندروید انتقال دهد.

بنابراین اگر تا به حال با گوشی‌های وان‌پلاس کار نکرده‌اید اصلا نگران بخش نرم افزاری این محصولات نباشید و به احتمال زیاد این رابط کاربری ساده و جذاب را دوست خواهید داشت.

این دو گوشی نیز در این بخش هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو مانند هم عمل می‌کنند. کار کردن در محیط رابط کاربری هر دوی این گوشی‌ها به صورت نرم و روان اتفاق می‌افتد و شما حس بسیار خوبی از کار کردن با این دو گوشی می‌گیرید.

در نهایت اما انتخاب رابط کاربری بهتر امری سلیقه‌ای است و خودتان باید بسته به نیاز رابط کاربری مناسب‌تر برای خود را انتخاب کنید (البته بین این دو گوشی اختلافی نیست و منظور برندهای دیگر است).

 

خرید گوشی وان پلاس Nord CE با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

عملکرد سخت افزاری

با وجود این که دو گوشی قیمت نزدیکی دارند اما قدرت سخت افزاری آن‌ها چندان نزدیک به هم نیست و در حالی که یکی تراشه میانرده و قوی دارد دیگری از تراشه‌ای نزدیک به پرچمداران استفاده می‌کند و یک یا دو پله بهتر از رقیب است.

وان پلاس برای تأمین قدرت نورد CE به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 750G 5G رفته است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته kryo 570 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته kryo 570 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 میزبانی می‌کند.

قدرت سخت افزاری این تراشه خوب است و نورد CE به راحتی و با سرعت بالا می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های مختلف و دستورات متفاوت بربیاد. این محصول حتی قادر است که بازی‌های سنگین گرافیکی را در حالتی مناسب و بدون افت فریم اجرا کند و شما با مشکلی در این بخش مواجه نخواهید شد.

در طرف دیگر وان‌پلاس نورد 2 از تراشه‌ی ۶ نانومتری دیمنستی 1200 5G استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در بر می‌گیرد.مقایسه وان پلاس نورد 2 با Nord ce

قدرت سخت افزاری این گوشی عالی است و شما می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک و بدون هیچ مشکی یا افت فریم اجرا کنید. در واقع شاید بتوانیم قدرت این تراشه را حدودا مانند اسنپدراگون 865 بدانیم.

این گوشی تا چند سال قطعا می‌تواند در بخش سخت افزاری عملکرد خوبی داشته باشد و این تراشه به قدری قدرتمند هست که شما را در انجام کارهای مختلف نا امید نکند. در واقع قدرت سخت افزاری نورد 2 به طوری است که شما حداقل تا ۲ سال آینده بتوانید از آن انتظار بهترین کارایی را داشته باشید اما تراشه نورد CE تا دو سال آینده قطعا نمی‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را در حالت حداکثری اجرا کند.

عملکرد نورد 2 در اجرای بازی‌ها بسیار بهتر از نورد CE است و در تست مشهور آنتوتو نیز نورد 2 حدود ۷۵ درصد نمره بهتری کسب می‌کند که نشان دهنده‌ قدرت بسیار بهتر آن است. هر دو گوشی از نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G هم پشتیبانی می‌کنند.

هر دو گوشی در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شده‌اند و هیچ کدام از این دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. در این بین حافظه داخلی نورد 2 از نوع UFS 3.1 است که سرعت بیشتر و بهتری دارد و سریع‌تر می‌تواند اطلاعات را منتقل کرده و فایل‌ها را ذخیره کند.

در نهایت به طور حتم برنده این بخش را نورد 2 می‌دانیم و در صورتی که قدرت سخت افزاری برای شما مهم است قطعا به سراغ این گوشی بروید؛ چرا که در حالی که نورد CE قدرت سخت افزاری خوبی دارد قدرت سخت افزاری نورد 2 عالی است.

 

گزینه دیگری با رنج قیمتی نزدیک نیز دارید:
مقایسه وان پلاس نورد 2 با شیائومی 11 تی

 

باتری

هر دو گوشی باتری‌های ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند و از آنجایی که مشخصاتی مثل صفحه نمایش آن‌ها با هم برابر است انتظار داریم شارژ دهی دو گوشی نزدیک به هم باشد. در عمل هم همین اتفاق رخ می‌دهد و هر دوی این گوشی‌ها می‌توانند با استفاده نرمال یک روز کامل را دوام بیاورند.

در این میان نورد CE کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند و حتی می‌تواند تا ۱.۵ روز نیز شارژ دهی کند. البته که همان طور که همیشه هم عنوان کرده‌ایم شارژ دهی هر محصولی به طور مستقیم به میزان استفاده و الگوی مصرف شما بستگی دارد و نمی‌توان آمار و ارقامی دقیق برای آن بیان کرد.

وان پلاس نورد 2 از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند و این فناوری برای رقیب ۳۰ وات است. همین اختلاف باعث می‌شود تا نورد 2 در مدت تقریبا ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود که عملکرد واقعا عالی است. این مدت برای نورد CE تقریبا ۱ ساعت است که باز هم عملکرد خوبی به حساب می‌آید اما حرفی برای گفتن در برابر رقیب خود ندارد.

برنده این بخش از نظر شارژ دهی با اختلاف کم نورد CE است و از نظر سرعت شارژ نورد 2. در حالت کلی اما با توجه به سرعت شارژ دو برابر و همچنین شارژ دهی تقریبا نزدیک به هم به نظر می‌رسد که باید Nord 2 را برنده این بخش اعلام کرده و در نظر بگیریم.

دوربین

از آنجایی که کیفیت دوربین‌ها می‌تواند در تصمیم به خرید هر گوشی تأثیر شایانی داشته باشد در این بخش دوربین‌های مختلف دو گوشی را تک به تک با هم مقایسه کرده و گوشی برتر را معرفی می‌کنیم.دوربین نورد ce بهتر است یا نورد 2 وان پلاس

دوربین اصلی

دوربین اصلی وان پلاس نورد CE سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B  با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرون دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

وان‌پلاس نورد 2 از طرف دیگر سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه‌ی 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت یک لنز ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

کیفیت تصاویر ثبت شده با نورد CE خوب است و رضایت شما را جلب خواهد کرد اما نورد 2 عالی عمل می‌کند و به راحتی برنده این بخش خواهد بود و نورد CE و حتی دیگر رقبا را پشت سر می‌گذارد.

تصاویر ثبت شده با نورد 2 دقت رنگ بهتری به نسبت رقیب دارند و تصاویر را نزدیک‌تر به واقعیت به ثبت می‌رسانند به علاوه که سرعت فوکوس کردن به روی سوژه‌ها نیز چه در فیلم‌ برداری و چه در عکاسی بهتر است.

تصاویر ثبت شده با نورد 2 نویز کمتری دارند و کنتراست و شارپنس آن‌ها نیز در سطح بهتری قرار می‌گیرد. جذب نور هم در دوربین نورد 2 بهتر اتفاق می‌افتد که در تصاویر گرفته شده در شب و نور کم بهتر می‌تواند تأثیر خود را نشان دهد.

بنابراین اگر دوربین اصلی یکی از بخش‌های مهم برای شماست و می‌خواهید با گوشی خود زیاد عکس بگیرید حتما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ نورد 2 بروید و این محصول را خریداری کنید.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی از دوربین‌های فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند اما به معنای عملکرد برابر و مشابه دو گوشی نیست. دوربین فوق عریض نورد 2 عملکرد بهتری دارد و تصاویر با جزئیات بیشتر، رنج دینامیکی بهتر و دقت رنگ مناسب‌تر به ثبت می‌رساند.

در واقع کیفیت تصاویر فوق عریض نورد 2 را می‌توانیم برای این بازه قیمتی قابل قبول بدانیم اما تصاویر فوق عریض نورد CE چندان خوب نیست و بسیاری از رقبا بهتر از این گوشی در این بخش عمل می‌کنند.

بنابراین برنده این بخش هم نورد 2 است.

دوربین سلفی

وان پلاس نورد CE یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد و این سنسور برای نورد 2 برابر با ۳۲ مگاپیکسل است. سلفی‌های هر دو گوشی کیفیت خوبی دارند و رضایت شما را جلب خواهند کرد.

در این بین عکس‌های نورد 2 شارپنس و کنتراست بهتری دارد و به لطف سنسور با رزولوشن بیشتر جزئیات بیشتری را نیز به ثبت می‌رساند. در نهایت با وجود باکیفیت بودن سلفی‌های هر دو گوشی نورد 2 را این بار با اختلاف نه چندان زیاد برنده می‌دانیم.

مونوکروم

وان‌پلاس نورد 2 لنز مونوکروم ۲ مگاپیکسلی دارد. این دوربین ‌می‌تواند عکس‌های تک رنگ و سیاه و سفید به ثبت برساند و تفاوت این عکس‌ها با عکس‌هایی که با افکت به حالت سیاه و سفید درمی‌آیند زیاد است و این مشکی بسیار طبیعی‌تر از افکت‌های موجود است.

البته باید از این دوربین در حد همان ۲ مگاپیکسل انتظار داشته باشید.

پرتره

عکس‌های پرتره هر دو گوشی با دوربین اصلی به ثبت می‌رسد ولی فرآیند جداسازی سوژه از پس زمینه در نورد 2 به صورت نرم افزاری است و در نورد CE این فرآیند به کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان انجام می‌شود.

پرتره‌های وان پلاس نورد CE چندان جذاب نیستند و اولا برش سوژه از پس‌زمینه با دقت خیلی خوبی انجام نمی‌شود و در ادامه هم سوژه با جزئیات نه چندان زیاد ثبت می‌شود و پرتره‌ها نویز زیادی دارند.

در نقطه مقابل کیفیت تصاویر پرتره وان پلاس نورد 2 به لطف دوربین اصلی و تراشه هوشمند این گوشی بسیار خوب است؛ چرا که سوژه به خوبی از پس‌زمینه برش می‌خورد و همچنین سوژه جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب دارد.

پس اگر تصاویر پرتره باکیفیت‌تری می‌خواهید به سراغ نورد 2 بروید و از آنجایی که در تمام بخش‌های دوربین نورد 2 بهتر از رقیب است می‌توانیم به راحتی بگوییم نورد 2 انتخاب مناسب‌تری برای افرادی است که کیفیت دوربین برای آن‌ها مهم است و اهمیت دارد.

 

دیگر مقایسه‌ها در مجله تکنولایف:
مقایسه گوشی A52s با وان پلاس نورد CE

 

جمع بندی

راستش را بخواهید نمی‌دانیم چرا این گوشی قیمت نزدیک به هم و مشابهی دارند؛ چرا که تقریبا در همه بخش‌ها وان پلاس نورد 2 بهتر عمل می‌کند. نورد 2 کیفیت ساخت بهتری دارد و طراحی آن به روزتر است و همچنین قدرت سخت افزاری بهتر، سرعت شارژ باتری بهتر و کیفیت دوربین‌های بهتری دارد.

به طور حتم ارزش خرید نورد 2 را بسیار بیشتر از نورد CE می‌دانیم و اگر می‌خواهید بین این دو گوشی یکی را انتخاب کنید به سراغ نورد 2 بروید. البته که در نهایت مانند همیشه تصمیم نهایی با شما خواهد بود.

سوالات متداول

کیفیت دوربین نورد 2 بهتر است یا نورد CE؟ از آنجایی که در تمام بخش‌های دوربین نورد 2 بهتر از رقیب است می‌توانیم به راحتی بگوییم نورد 2 انتخاب مناسب‌تری برای افرادی است که کیفیت دوربین برای آن‌ها مهم است و اهمیت دارد.

قدرت سخت افزاری کدام گوشی بهتر است و برای بازی مناسب‌تر به نظر می‌رسد؟ قدرت سخت افزاری نورد 2 به طوری است که شما حداقل تا ۲ سال آینده بتوانید از آن انتظار بهترین کارایی را داشته باشید اما تراشه نورد CE تا دو سال آینده قطعا نمی‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را در حالت حداکثری اجرا کند. عملکرد نورد 2 در اجرای بازی‌ها بسیار بهتر از نورد CE است و در تست مشهور آنتوتو نیز نورد 2 حدود ۷۵ درصد نمره بهتری کسب می‌کند که نشان دهنده‌ قدرت بسیار بهتر آن است.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ از نظر شارژ دهی با اختلاف کم نورد CE بهتر است و از نظر سرعت شارژ نورد 2 بهتر عمل می‌کند. در حالت کلی اما با توجه به سرعت شارژ دو برابر و همچنین شارژ دهی تقریبا نزدیک به هم، به نظر می‌رسد که باید Nord 2 را برنده بخش باتری اعلام کنیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%af-2-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%af-ce/
ads
ads