داغ ترین ها :
مقایسه پوکو ایکس 3 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو

گوشی‌های پوکو همواره ارزش خرید بالایی داشته‌اند و به نسبت قیمت امکانات بسیار خوبی را در اختیار قرار می‌دهند. دو مدل از پر طرفدارترین گوشی‌های پوکو در ایران پوکو ایکس 3 و پوکو ایکس 3 جی تی است. در ادامه این مطلب قصد داریم دو گوشی پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 3 جی تی را به طور کامل با هم مقایسه کرده و در هر بخش برنده را اعلام کنیم تا مشخص شود کدامیک از این دو میانرده ارزش خرید بیشتری دارند. قیمت گوشی های پوکو را می‌توانید در سایت تکنولایف ببنید.

گوشی پوکو ایکس 3 پرو پوکو ایکس 3 جی تی
تاریخ معرفی فروردین ۱۴۰۰ مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر ۱۶۳.۳ در ۷۵.۹ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۱۵ گرم ۱۹۳ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۶ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون) MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 860 دیمنسیتی 1100 5G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

لنز ۶۴ مگاپیکسل عریض

لنز ۸ مگاپیکسل فوق عریض

لنز ۲ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات ۶۷ وات
رنگ برنزی، آبی و مشکی مشکی، سفید و آبی

مقایسه طراحی پوکو x3 پرو با Poco X3 GT

به طور حتم در بین این دو گوشی پوکو ایکس 3 جی تی طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری دارد. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است و طراحی برقی دارد. این قاب از فریم مستطیل شکل و مشکی رنگ دوربین‌ها در بالا سمت چپ میزبانی می‌کند و لوگوی پوکو نیز در پایین سمت چپ قرار گرفته است.

طراحی قاب پشتی ایکس 3 جی تی در رنگ مشکی و آبی به این صورت است که رنگ‌ها از بالا به پایین پر رنگ‌تر می‌شوند. در رنگ مشکی قاب پشتی دانه‌هایی سفید رنگ و بسیار کوچک را شامل می‌شود، گویی که در آسمان مشکی به ستاره‌ها نگاه می‌کنید. در رنگ سبز و سفید این قاب میزبان خطوط موازی از بالا به پایین است.مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو x3 Gt

در طرف دیگر با وجود این که هر دو گوشی از یک خانواده هستند پوکو ایکس 3 پرو طراحی متفاوتی دارد و فریم دوربین‌ها را در میانه بالایی شامل می‌شود. این فریم دوربین‌ها را یک نوار پهن در بر می‌گیرد و قاب را به سه بخش تقسیم می‌کند. این نوار خطوطی ریز و مورب را در برمی‌گیرد و لوگوی بسیار بزرگ پوکو نیز به روی آن دیده می‌شود.

از نظر ارگونومی دو نماینده پوکو چه وضعیتی دارند؟ واقعیت این است که هیچ یک از این دو گوشی ارگونومی بسیار خوبی ندارند و شاید نتوانیم آن‌ها را خوش دست بدانیم ولی در این میان ایکس 3 جی تی به دلیل ابعاد مقداری کوچک‌تر و همچنین وزن و ضخامت کمتر ارگونومی بهتری به نسبت برادر خود دارد.مقایسه پوکو x3 جی تی با پوکو x3 پرو

پوکو ایکس 3 پرو ۲۱۵ گرم وزن و ۹.۴ میلی متر ضخامت دارد و این اعداد برای ایکس 3 جی تی به ترتیب ۱۹۳ گرم و ۸.۹ میلی متر هستند. فریم اطراف هر دو گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و در پوکو ایکس 3 جی تی طراحی مات و در پوکو ایکس 3 پرو طراحی براقی دارد. هر دو گوشی در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور یکپارچه با دکمه‌ی پاور میزبانی می‌کنند و در بالا اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد به چشم می‌آید.

به روی فریم پایینی هر دو گوشی نیز اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه Type C و همچنین خشاب سیم کارت دیده می‌شود (خشاب سیم کارت در ایکس 3 جی تی به روی فریم سمت چپ است). پوکو ایکس 3 پرو جک ۳.۵ میلی متری صدا نیز به روی فریم پایینی دارد اما جی تی از این قابلیت بی بهره مانده و در صورت نیاز باید از سیم رابط استفاده کنید.مقایسه پوکو x3 پرو با Poco x3 gt

در نهایت نوبت به قاب جلویی می‌رسد، جایی که دو گوشی بسیار به هم شبیه هستند و هر دو از یک دوربین سلفی درون پانچ هول کوچک بالا وسط نمایشگر میزبانی می‌کنند. نسبت نمایشگر به بدنه هر دو گوشی نیز حدود ۸۵ درصد است که برای یک گوشی میانرده عدد مناسبی به نظر می‌رسد.

پوکو ایکس 3 جی تی برای مراقبت از نمایشگر از گوریلاگلس ویکتوس استفاده می‌کند که به نسبت گوریلاگلس ۶ پوکو ایکس 3 پرو مقاومت بیشتری دارد اما در کل هر دو صفحه نمایش مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارند. هر دو میانرده از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کنند و این یعنی در برابر پاشش آب مقاوم هستند.مقایسه دوربین سلفی پوکو x3 gt با poco x3 pro

در نهایت برنده بخش طراحی پوکو ایکس 3 جی تی است؛ چرا که این گوشی طراحی جذاب‌تری دارد، از گوریلاگلس نسخه مقاوم‌تری استفاده می‌کند و در نهایت نیز مقداری ارگونومی بهتری دارد.

 

قیمت پوکو X3 جی تی با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش پوکو x3 پرو با Poco X3 Gt

پوکو ایکس 3 پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD دارد و از رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ بهره می‌برد. این پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و از محتوای HDR10  نیز پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر پوکو ایکس 3 جی تی به یک پنل IPS با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶ اینچی مجهز شده که تراکم پیکسلی ۳۹۹ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر نیز از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و همچنین HDR10 پشتیبانی می‌کند.مقایسه صفحه نمایش پوکو x3 پرو با Poco X3 Gt

همان طور که مشاهده می‌کنید صفحه نمایش دو گوشی را می‌توانیم دقیقا یکسان در نظر بگیریم و انتظار کیفیت یکسانی از آن‌ها داشته باشیم. در عمل هم همینطور است و کیفیت صفحه نمایش دو میانرده را خوب و رضایت بخش می‌دانیم.

شما می‌توانید محتوا را شفاف، شارپ و با کنتراست مناسب مشاهده کنید اما کیفیت این دو صفحه نمایش از رقبایی که از پنل امولد استفاده می‌کنند کمتر است. البته که این به معنای کیفیت کم این دو نمایشگر نیست و قطعا شما از کیفیت این دو پنل رضایت خواهید داشت.

همچنین برای هر دو گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود محتوا به شکلی بسیار روان و جذاب به نمایش دربیاید و شما حس بسیار سریعی هنگام کار با این دو گوشی داشته باشید.مقایسه صفحه نمایش پوکو x3 پرو با Poco X3 Gt

اما از نظر روشنایی دو گوشی چه وضعیتی دارند؟ هر دو پنل در حالت دستی می‌توانند حدود ۴۴۰ نیت روشنایی تولید کنند که این عدد در حالت خودکار تا حدود ۵۳۰ افزایش می‌یابد. یعنی در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید روشنایی به حدود ۵۳۰ نیت می‌رسد که عددی عالی نیست اما رضایت بخش است و می‌توانید محتوا را مشاهده کنید.

در نهایت قطعا برنده‌ای در این بخش نخواهیم داشت و عملکرد هر دو گوشی کاملا مشابه است.

 

با اندکی هزینه بیشتر می‌توانید دو گزینه زیر را بررسی کنید:
مقایسه گوشی A52s با وان پلاس نورد CE

 

اسپیکر پوکو X3 GT بهتر است یا Poco X3 Pro

خوشبختانه هر دو میانرده از اسپیکرهای دوگانه بهره می‌برند که این اسپیکرهای به روی لبه‌ی پایینی و بالایی قرار گرفته‌اند. به لطف این اسپیکرهای دوگانه هر دو گوشی می‌توانند صدای استریو تولید کنند. بلندی صدا و کیفیت آن در هر دو محصول خوب است و صدا به صورت فراگیر به گوش می‌رسد. بیس این اسپیکرها مناسب است و صدایی بالانس شده از دو اسپیکر خارج می‌شود. در این بین اما اسپیکرهای پوکو ایکس 3 پرو از نظر بلندی بهتر از رقیب عمل می‌کنند.

از نظر کیفیت اما قضیه عکس می‌شود و مقداری کیفیت اسپیکرهای پوکو ایکس 3 جی تی بیشتر از رقیب است. کیفیت صدای تولید شده توسط ایکس 3 جی تی به واقع خوب است و شما از گوش کردن به موسیقی لذت خواهید برد. در نهایت انتخاب برنده این بخش کار دشواری است چون هر کدام از این دو گوشی در یک زمینه بهتر از رقیب خود هستند.

اگر میزان و بلندی صدا برای شما مهم‌تر از اسپیکرهای پوکو ایکس 3 پرو می‌توانند برای شما مناسب‌تر باشند اما اگر به کیفیت صدای خروجی اهمیت بیشتری می‌دهید انتخاب ایکس 3 جی تی برای شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی در حال حاضر که ما این مطلب را تألیف می‌کنیم از MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

به طور کلی MIUI قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

حتی شاید جالب باشد که بدانید شیائومی به شما اجازه داده تا هر بخش از گوشی را از یک تم انتخاب کنید. یعنی مثلا لاک اسکرین شما متعلق به یک تم باشد و آیکون‌های شما متعلق به یک تم دیگر و حتی هوم اسکرین متعلق به یک تم دیگر.

این رابط کاربری به نسبت نسل‌های قبل بسیار پخته‌تر شده و عملکرد بهینه‌تری دارد. شما در این رابط کاربری جذاب از قابلیت‌های مثل سوپر والپیپر بهره مند می‌شوید و می‌توانید از قابلیت‌های فراوان این رابط کاربری لذت ببرید.

پس در این بخش نیز برنده‌ای وجود ندارد و عملکرد دو گوشی دقیقا یکسان است.

عملکرد سخت افزاری مقایسه پوکو x3 پرو با Poco x3 Gt

پوکو ایکس 3 پرو از تراشه اسنپدراگون 860 برای قدرت گرفتن استفاده می‌کند. این تراشه ۷ نانومتری از پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 485 Gold با فرکانس 2.96 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 485 Gold با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 485 Silver با فرکانس 1.78 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 640 استفاده می‌کند.

قدرت سخت افزاری پوکو ایکس 3 پرو بسیار مناسب است و این گوشی می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را با سرعت بالا و در حداکثر گرافیک و بدون افت فریم اجرا کند. این تراشه قوی باعث شده تا این محصول عملکرد سریع و روانی داشته باشید و قطعا در این بخش با مشکلی مواجه نمی‌شوید و ایکس 3 پرو از نظر سخت افزاری بسیاری از رقبا را پشت سر می‌گذارد.

پوکو ایکس 3 پرو در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده و از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند.

اما تراشه مدیاتک گوشی پوکو ایکس 3 جی تی چه شرایطی دارد؟ آیا این تراشه می‌تواند با تراشه قدرتمند پوکو ایکس 3 پرو رقابت کند و آن را شکست دهد؟

پوکو ایکس 3 جی تی از تراشه دیمنسیتی 1100 5G استفاده می‌کند. این تراشه معماری ۶ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی Mali-G77‌ را شامل می‌شود. پردازنده مرکزی این گوشی چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A55‌ با فرکانس 2.0 را در برمی‌گیرد.

مجموعه سخت افزاری پوکو ایکس 3 جی تی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است و می‌تواند همه‌ی برنامه‌ها با بازی‌های موجود را در نهایت کیفیت ممکن اجرا کند. با خرید این گوشی شما از بابت قدرت سخت افزاری آسوده خاطر می‌شوید و می‌توانید تا حداقل دو سال به روی قدرت این گوشی حساب باز کنید.

اگر بخواهیم قدرت سخت افزاری این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که تراشه مدیاتک پوکو ایکس 3 جی تی حدود ۱۵ درصد از رقیب قوی‌تر است و به علاوه از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این یعنی شما پس از فراگیری نسل پنجم اینترنت همراه می‌توانید از سریع‌ترین فناوری موجود بهره مند شوید ولی این قابلیت برای پوکو ایکس 3 در نظر گرفته نشده است.

بنابراین در آخر باید بگوییم که با دو میانرده مواجه هستیم که کمتر گوشی در این بازه قیمتی می‌تواند از نظر سخت افزاری با آن‌ها رقابت کند ولی در نهایت برنده پوکو ایکس 3 جی تی خواهد بود؛ زیرا هم مقداری قدرت سخت افزاری بهتری دارد و هم از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند.

 

تکنولوژی را به یکدیگر هدیه کنید:
بهترین هدایای دیجیتالی برای مناسبت های مختلف

 

باتری و امنیت

شیائومی برای تأمین انرژی مورد نیاز پوکو ایکس 3 پرو و پوکو 3 جی تی به سراغ باتری‌هایی با ظرفیت‌های ۵۱۶۰ و ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی رفته است. هر دو گوشی به لطف این باتری‌ها می‌توانند بیشتر از یک روز کامل دوام بیاورند و در صورت داشتن استفاده ترکیبی احتمالا این دو گوشی بین ۱ تا ۱.۵ روز به شما شارژ دهی می‌کنند.

از نظر سرعت شارژ اما برتری با ایکس 3 جی تی خواهد بود. این گوشی از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی بهره می‌برد و برای گوشی رقیب شارژ سریع ۳۳ واتی در نظر گرفته شده است. پوکو ایکس 3 جی تی به لطف این فناوری در مدت ۳۰ دقیقه تا ۷۵ درصد شارژ شده و شارژ کامل آن حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد. این اعداد برای رقیب به ترتیب ۵۵ درصد شارژ در ۳۰ دقیقه و شارژ کامل در ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه هستند.

برنده نهایی این بخش پوکو ایکس 3 جی تی خواهد بود؛ چرا که از نظر شارژ دهی مانند رقیب خود عمل می‌کند و از نظر سرعت شارژ بهتر از پوکو ایکس 3 پرو است.

 

خرید گوشی Poco X3 Gt با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

نوبت به امنیت دو گوشی می‌رسد. هر دو از دو روش تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. تشخیص چهره هر دو گوشی با دوربین سلفی انجام می‌شود و به صورت دو بعدی است که امنیت خیلی بالایی ندارد و همچنین کاربرد خود را در محیط‌های کم نور از دست می‌دهد.

روش دوم یعنی حسگر اثر انگشت امنیت بسیار بالاتری دارد و به راحتی نیز انجام خواهد شد. حسگر اثر انگشت هر دو گوشی با دکمه پاور ادغام شده است و شما به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

این حسگر با سرعت و همچنین دقت بالایی می‌تواند اثر انگشت شما را شناسایی کرده و اقدام به باز کردن صفحه کند. در این بخش نیز هیچ تفاوتی بین دو گوشی وجود ندارد و هر دو عملکرد خوب و رضایت بخشی دارند.

 

خرید گوشی Poco x3 pro با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

دوربین

دوربین یکی از بخش‌های تعیین کننده برای اکثر کاربران و انتخاب آن‌ها است و به همین دلیل نیز در این بخش دوربین‌ها هر دو گوشی را به طور کامل با هم مقایسه کرده و در هر بخش گوشی برتر را مشخص می‌کنیم.مقایسه دوربین پوکو x3 پرو با پوکو x3 gt

دوربین اصلی

دوربین اصلی پوکو ایکس 3 پرو از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل استفاده از قابلیتQuad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

در طرف مقابل دوربین اصلی پوکو ایکس 3 جی تی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B  با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرون دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.دوربین پشتی پوکو x3 gt

کیفیت عکس‌های ثبت شده با هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی قابل قبول و مناسب است، هرچند که قطعا به نسبت ردمی نوت 10 پرو خود شیائومی یک پله عقب‌تر قرار می‌گیرد. جزئیات عکس‌ها در دوربین اصلی پوکو ایکس 3 جی تی بیشتر هستند و به طور کلی می‌توان با کمی دقت متوجه کیفیت بهتر این تصاویر شد.

دقت رنگ‌های ثبت شده با دوربین پوکو ایکس 3 جی تی نیز کمی به واقعیت نزدیک‌تر است. رنج دینامیکی تصاویر هر دو گوشی رضایت بخش است و شارپنس و کنتراست مناسبی را نیز مشاهده می‌کنیم.

به طور کلی پوکو ایکس 3 جی تی گوشی توانمندتری از نظر دوربین اصلی است و می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری به ثبت برساند و برنده این بخش خواهد بود. اگر کیفیت تصاویر دوربین اصلی یکی از اولویت‌های اصلی شما برای خرید گوشی است حتما به سراغ ایکس 3 جی تی بروید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو ایکس 3 پرو سنسوری ۸ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.0 میکرون دارد که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد. سازنده سنسور فوق عریض مشخص نشده است.

در طرف مقابل نیز سازنده سنسور فوق عریض پوکو ایکس 3 جی تی توسط شرکت مشخص نشده است. این سنسور ۸ مگاپیکسلی بوده و با داشتن اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه 1.12 میکرونی در پس لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است و می‌تواند تصاویری ۱۲۰ درجه به ثبت برساند.

عکس‌های فوق عریض گرفته شده با هر دو گوشی کیفیت کاملا معمولی دارند و نباید از آن‌‌ها انتظار خیلی زیادی داشته باشید. در این تصاویر به خصوص در نور کم نویز دیده می‌شود و رنج دینامیکی نیز خیلی عالی نیست.

در کل نمی‌توان بین دوربین فوق عریض این دو گوشی برنده اعلام کرد و در یک سطح قرار می‌گیرند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی پوکو ایکس 3 پرو سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد و برای دوربین سلفی پوکو ایکس 3 جی تی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی به ترتیب به صورت پیش فرض سلفی‌هایی ۵ و ۴ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسانند.

دوربین سلفی هر دو گوشی عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهند و شما در شرایط نوری مناسب می‌توانید سلفی‌های عالی بگیرید. این سلفی‌ها رنج دینامیکی بسیار خوبی برای دوربین سلفی دارند و جزئیات نیز به حد کافی در تصاویر دیده می‌شود.

به همین دلیل نیز نمی‌توانیم یک گوشی را برتر از دیگری بدانیم و عملکرد هر دو را نزدیک و البته رضایت بخش ارزیابی می‌کنیم.

دوربین ماکرو

هر دو نماینده شیائومی از دوربین‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی برخوردار هستند. همان طور که از رزولوشن دوربین می‌توانید حدس بزنید تصاویر ماکرو جزئیات خیلی زیادی ندارد و شارپنس هم چندان چنگی به دل نمی‌زند و از همه مهم‌تر جذب نور خوبی نداریم.

از این رو نمی‌توانیم عکس‌های ماکرو را مناسب ارزیابی کنیم و شاید شما بتوانید در جهت سرگرمی از این دو دوربین استفاده کنید.

پرتره

هر دو گوشی توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارند و با دوربین اصلی خوب عکس‌های پرتره را به ثبت می‌رسانند. فرایند برش سوژه از پس زمینه در پوکو ایکس 3 پرو به کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان انجام می‌شود و این فرایند در پوکو ایکس 3  جی تی حالت نرم افزاری دارد.

خوشبختانه هر دو گوشی محصولات توانایی در ثبت تصاویر پرتره هستند. شما با این دو گوشی می‌توانید پرتره‌های بسیار خوبی به ثبت برسانید؛ زیرا برش سوژه از پس زمینه دقت نسبتا بالا و مناسبی دارد و پس زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود.

سوژه در این تصاویر جزئیات و کنتراست کافی خواهد داشت و دقت رنگ نیز در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد. شاید بتوانیم به دلیل برتری دوربین اصلی پوکو ایکس 3 جی تی این محصول را برنده این بخش بدانیم اما به طور کلی عملکرد هر دو به نسبت قیمت بسیار مناسب است.

 

از مرورگر گوگل کروم خود نهایت استفاده را می‌برید؟
بهترین اکستنشن های کروم

 

جمع بندی

در این مقایسه تلاش کردیم تا هر دو گوشی را در بخش‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و در بخش محصول برتر را معرفی کنیم. این دو گوشی قیمت بسیار نزدیک و شبیه به همی دارند و از این جهت به نظر می‌رسد ارزش خرید پوکو ایکس 3 جی تی بیشتر از رقیب باشد.

این محصول قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه جی تی سریع‌تر شارژ می‌شود و همچنین طراحی آن به روزتر و جذاب‌تر از رقیب است. در بخش دوربین نیز تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی جی تی نسبت به رقیب برتری دارند و به همین خاطر بین این دو گوشی به نظر می‌رسد ایکس 3 جی تی وضعیت بهتری داشته باشد.

در نهایت مانند همیشه تصمیم با شماست.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ صفحه نمایش دو گوشی را می‌توانیم دقیقا یکسان در نظر بگیریم و انتظار کیفیت یکسانی از آن‌ها داشته باشیم. در عمل هم همینطور است و کیفیت صفحه نمایش دو میانرده را خوب و رضایت بخش می‌دانیم.

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بهتری دارد؟ اگر بخواهیم قدرت سخت افزاری این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که تراشه مدیاتک پوکو ایکس 3 جی تی حدود ۱۵ درصد از رقیب قوی‌تر است و به علاوه از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین ایکس 3 جی تی از نظر سخت افزاری محصول بهتری است هر چند که بازی‌هایی بیشتری برای تراشه کوالکام بهینه شده‌اند.

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ به طور کلی پوکو ایکس 3 جی تی گوشی توانمندتری از نظر دوربین اصلی است و می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری به ثبت برساند و برنده این بخش خواهد بود. اگر کیفیت تصاویر دوربین اصلی یکی از اولویت‌های اصلی شما برای خرید گوشی است حتما به سراغ ایکس 3 جی تی بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

18 نظر

  1. سعید

    سلام، وقت بخیر به نظر شما کدوم مدل رو به ما پیشنهاد میکنید gt یا pro

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سعید

      سلام وقت بخیر با توجه به مدل های جدیدتر موجود در بازار هیچ کدوم
      1. مریم

        پاسخ به احسان نیک پی

        خب الان تو این قیمت با یه پردازنده قوی و مقاوم برای بازی چه گوشی ای پیشنهاد میکنید؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مریم

          سلام وقت بخیر پوکو اف 3 یا ۱۱ تی خریداری کنید
  2. ارشیا

    سلام یه سوال آیا پوکو اسک ۳ جی تی هدست با سیم را پشتیبانی می‌کند اگر نه لطفا یک هدست با سیم گیمینگ تا یک میلیون تومان معرفی می‌کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ارشیا

      سلام وقت بخیر ایکس 3 جی تی جک ۳.۵ نداره و باید از مبدل استفاده کنید در رابطه با هدفون هم راهنمای خرید در وبلاگ هست میتونید مطالعه کنید کاملش رو پیروز باشید
  3. اشکان

    سلام آیا دوست عزیز طول عمر کدوم گوشی بهتره مثلا از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و در مقابل فشار و ضربه کدوم بهتره .آخه بعضی ها میگن خیلی این گوشی دوام نمیاره .ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اشکان

      سلام وقت بخیر این موضوع تا حد بسیار زیادی به نوع استفاده شما بستگی داره نمیشه گفت به طور حتم یک برند دوام بهتری داره هرچند که محصولات اپل ثابت کردن که دوام بهتری دارن پیروز باشید
  4. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    برای بازی پوکو ایکس 3 جی تی خریداری کنید
    نیم نگاهی هم به پوکو اف 3 داشته باشید
    موفق باشید

  5. محمد

    حالا چی شد پوکو ایکس تری پرو بهتره یا پوکو ایکس تری جی تی من میخوام بخرم یکی بگه کدومش برای گیم بازی مناسب تره؟

  6. محسن

    سلام با توجه به نداشتن جک ۳/۵ میلیمتری جی تی پرو چطور میتونیم این مشکل رو حل کنیم.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محسن

      سلام وقت بخیر باید از مبدل type c به جک ۳.۵ استفاده کنید پاینده باشید
  7. الهه

    بسیار ممنون از راهنمایی واقعا مفیدتون
    خیلی کمک کردین ممنونم

    1. کوثر بختیاری

      پاسخ به الهه

      با سلام وقت عالی بخیر ممنون از وقت گذاری و پیگیریتون🙏♥️،،بین شیائومی و سامسونگ کدوم گوشی قوی تری هستن،،که زود آسیب نبینن و عمر بیشتری داشته باشه،،و اینکه کدوم مدل رو پیشنهاد میکنید،منظورم اینه بهترین گوشی پرطرفدار و قدرتمند از نظر شما چی خریداری کنیم؟🌹💐
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به کوثر بختیاری

        سلام وقت بخیر با چه بودجه و اولویت هایی؟
    1. امین

      پاسخ به الهه

      سلام من میخام گوشی خریداری کنم اما بین این دوتا گوشی گیر کردم بعضی ها میگن جی تی افت فریم داره و داغ میکنه بعضی ها هم مگن جی تی بهتره راهنمایی کنین لطفا ممنون از سایت خوبتون
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به امین

        سلام وقت بخیر با توجه به مدل های جدید عرضه شده خرید این دو گوشی در حال حاضر توصیه نمیشه پیروز باشید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به الهه

      سلام وقت بخیر مرسی که مطالب رو دنبال می‌کنید و خوشحالم که براتون مفید بوده پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-3-%d8%ac%db%8c-%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-3-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads