داغ ترین ها :
مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite 4G؛ دیو و دلبر!

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite 4G؛ دیو و دلبر!

زمانی که شیائومی نسخه لایت از پرچمدار امسال خود یعنی می 11 لایت را به بازار عرضه کرد، کاربران با بهترین گوشی میانرده از نظر ارگونومی مواجه شدند و همین موضوع توجه عده‌ی کثیری را به خود جلب کرد. البته که می 11 لایت به غیر از طراحی و ارگونومی ویژگی‌های بسیار خوب دیگری نیز دارد، اما آیا این ویژگی‌ها برای رقابت با گوشی مثل پوکو ایکس 3 پرو کافی است؟ در ادامه‌ی این متن در تکنولایف قصد داریم به مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G بپردازیم و در هر بخش دو گوشی شیائومی را با هم قیاس کرده و برنده‌ی نهایی را اعلام کنیم.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در بازار گوشی‌های میانرده زیادی نیستند که با وجود مشخصات خوب ارگونومی بسیار مناسب و طراحی جذاب و دوست داشتنی داشته باشند، اما یکی از این گوشی‌ها قطع به یقین می 11 لایت است، محصولی که به راحتی می‌توانیم آن را در زمینه ارگونومی بهترین در بازه‌ی قیمتی خود بدانیم.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر ظاهری

قاب پشتی می ۱۱ لایت 4G

در طرف دیگر پوکو ایکس 3 پرو گوشی سنگین و ضخیمی است و طراحی خیلی جذابی هم ندارد و همین باعث می‌شود که در بخش طراحی و همین طور کیفیت ساخت این دو محصول تقریبا دو قطب مختلف باشند.

می 11 لایت تنها ۱۵۷ گرم وزن و ۶.۸ میلی متر ضخامت دارد و این در حالیست که این اعداد برای پوکو ایکس 3 پرو به ترتیب ۲۱۵ و گرم و ۹.۴ میلی متر هستند. از طرف دیگر می 11 لایت طول و عرض کمتری هم دارد تا با همه‌ی این‌ها در کنار هم این محصول را بسیار خوش دست‌تر از رقیب بدانیم.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G

ماژول دوربین پوکو ایکس 3 پرو

قاب پشتی پوکو ایکس 3 پرو از جنس پلاستیک ساخته شده و طراحی دو قسمتی دارد که بخش میانی براق بوده و دو بخش کناری طراحی مات دارد. دوربین‌ها نیز طراحی شبیه به حرف X دارند و درون یک فریم و سپس یک دایره مشکی قرار گرفته‌اند.

در طرف مقابل خوشبختانه شاهد قاب پشتی شیشه‌ای هستیم که کیفیت و حس بسیار بهتری نسبت به پلاستیک به کار رفته در پوکو ایکس 3 پرو دارد. این قاب طراحی براقی داشته و از فریم مربعی و دو قسمتی دوربین و لوگوی شیائومی در پایین میزبانی می‌کند. فریم دوربین‌ها در سمت راست به رنگ قاب پشتی است و در سمت چپ لنزها را درون خود جای داده و در تمام رنگ‌ها به رنگ مشکی درآمده است.

فریم کناری هر دو برادر از جنس پلاستیک است و در هر دو نیز طراحی براقی دارد. هر دو گوشی در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور یکپارچه با حسگر اثر انگشت و در بالا از میکروفون دوم و اینفرارد میزبانی می‌کنند. در سمت چپ پوکو ایکس 3 پرو خشاب سیم کارت دیده می‌شود و در بخش پایینی آن اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا به چشم می‌آید. البته در می ۱۱ لایت خبری از جک ۳.۵ نیست و خشاب سیم کارت نیز به بخش پایینی منتقل شده است.مقایسه mi 11 lite با پوکو X3 پرو

قاب جلویی دو گوشی بسیار شبیه به هم بوده و هر دو حدود ۸۵ درصد از فضای خود را به نمایشگر اختصاص داده‌اند تنها با این تفاوت که پانچ هول در می 11 لایت در سمت چپ قرار دارد و برای پوکو ایکس 3 پرو در میانه‌ی نمایشگر قرار گرفته است.عکس گوشی mi 11 lite

می 11 لایت در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی به فروش می‌رسد و برای پوکو ایکس 3 پرو رنگ‌های مشکی، آبی و برنزی در نظر گرفته شده است. در نهایت اگر کیفیت ساخت، ارگونومی و زیبایی گوشی برایتان اهمیت دارد قطعا باید به سراغ می 11 لایت بروید و از ظرافت این محصول بینهایت لذت ببرید.

 

قیمت می 11 لایت 4G با رم 6

 

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر صفحه نمایش؛ کیفیت یا نرخ نوسازی؟

می 11 لایت از یک پنل امولد با اندازه‌ی ۶.۵۵ اینچی استفاده می‌کند. این پنل رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با آن محتوای HDR10‌ را مشاهده کنید.

از طرف دیگر پوکو ایکس 3 پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD دارد و از رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ بهره می‌برد. این پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و از محتوای HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.مقایسه پوکو x3 پرو با mi 11 لایت

از نظر کیفیت نمایشگر قطعا می 11 لایت برنده قطعی خواهد بود؛ چرا که نمایشگر آن رنگ‌ها را زنده‌تر و خوش آب و رنگ‌تر به نمایش درمی‌آورد و همچنین رنگ مشکی را با عمق بینهایت به نمایش می‌گذارد.

از نظر نرخ نوسازی اما نمایشگر پوکو ایکس 3 وضعیت بهتری دارد و محتوای مختلف را به صورت روان‌تری به نمایش درمی‌آورد. به شخصه پنل امولد ۹۰ هرتزی را به پنل IPS ۱۲۰ هرتزی ترجیح می‌دهم اما قطعا نظر قطعی و تصمیم نهایی با شما خواهد بود.مقایسه poco x3 pro با mi 11 lite

در حالت دستی روشنایی دو گوشی تقریبا برابر و خوب است اما در حالت خودکار و زیر نور مستقیم خورشید می 11 لایت بسیار بهتر عمل می‌کند و محتوایی خواناتر را به نمایش می‌گذارد.

بنابراین باید برنده‌ی بخش نمایشگر را می 11 لایت معرفی کنیم؛ چرا که هم پنل باکیفیت‌تری دارد و هم روشنایی آن کمی بیشتر از رقیب خود است.

 

خرید شیائومی Mi 11 Lite 4G با رم 8

 

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر اسپیکر

هر دو گوشی یک اسپیکر در لبه‌ی پایینی دارند و به کمک اسپیکر مکالمه قرار گرفته در جلوی گوشی توانایی تولید صدای استریو را دارا هستند. کیفیت اسپیکر هر دو میانرده برای این رنج قیمتی بسیار خوب است.

هر دو صدایی فراگیر تولید می‌کنند و در مقام مقایسه پوکو ایکس 3 پرو صدای کمی بلندتری دارد اما می 11 لایت صدایی باکیفیت‌تر تولید می‌کند و بیس بیشتری در صدای تولید شده به گوش می‌رسد.

در کل هر دو اسپیکر خوب هستند اما اگر کیفیت برای شما اولویت است می 11 لایت کمی بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از رابط کاربری

حتی شاید جالب باشد که بدانید شیائومی به شما اجازه داده تا هر بخش از گوشی را از یک تم انتخاب کنید. یعنی مثلا لاک اسکرین شما متعلق به یک تم باشد و آیکون‌های شما متعلق به یک تم دیگر و حتی هوم اسکرین متعلق به یک تم دیگر.

هر دو گوشی به صورت پیش فرض به Miui 12‌ بر پایه‌ی اندروید ۱۱ مجهز شده‌اند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

 

مقایسه های مشابه را در تکنولایف بخوانید:

مقایسه گوشی پوکو x3 پرو با Poco F3

 

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر عملکرد سخت افزاری؛ پوکو و شاهکاری دیگر!

در این بخش برتری قطعی و حتمی با پوکو ایکس 3 خواهد بود. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 860 استفاده می‌کند. این تراشه ۷ نانومتری از پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 485 Gold با فرکانس 2.96 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 485 Gold با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 485 Silver با فرکانس 1.78 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 640 استفاده می‌کند.

در طرف دیگر می 11 لایت تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G استفاده می‌کند که از پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kyro 470 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 برخوردار است.

قدرت سخت افزاری می 11 لایت برای انجام کارهای مختلف و روزمره و حتی اجرای بازی‌های سنگین در تنظیمات متوسط کاملا کافی است اما در طرف دیگر پوکو ایکس 3 پرو می‌تواند همه‌ی بازی‌ها را در نهایت گرافیک و کیفیت اجرا کند. قدرت پردازشی و گرافیکی ایکس 3 پرو بسیار خوب است و کمتر محصولی می‌تواند با آن در این بازه رقابت کند.

پس اگر قدرت سخت افزاری برای شما اهمیت زیادی دارد و زیاد با گوشی بازی می‌کنید قطعا باید به سراغ پوکو ایکس 3 پرو بروید.

 

خرید poco x3 pro با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر باتری

می 11 لایت طراحی ظریفی دارد و به همین علت هم از باتری کم ظرفیت‌تری نسبت به دیگر رقبا استفاده می‌کند. در دل این محصول یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی قرار داده شده است در حالی که پوکو ایکس 3 پرو از یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

همین تفاوت در ظرفیت باعث می‌شود تا پوکو ایکس 3 پرو بتواند یک روز کامل شما را همراهی کند اما می 11 لایت در انتهای شب به شارژ مجدد نیاز پیدا کند. به این ترتیب از نظر شارژ دهی برتری با ایکس 3 پرو خواهد بود.

هر دو محصول از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنند و به همین واسطه می 11 لایت می‌تواند در ۱ ساعت و پوکو ایکس 3 پرو می‌تواند در مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به شارژ کامل برسد.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر دوربین

در این بخش همه‌ی دوربین‌ها را تک به تک بررسی می‌کنیم تا محصول بهتر و برتر مشخص شود.

دوربین اصلی

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با می 11 لایت 4G از نظر دوربین

دوربین می ۱۱ لایت 4G

دوربین اصلی می 11 لایت سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung GW3 دارد. این سنسور که اندازه 1/1.97 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به دلیل قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض از رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

در طرف دیگر دوربین اصلی پوکو ایکس 3 پرو از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین هم مانند می 11 لایت به دلیل استفاده از قابلیت Quad bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

با وجود این که کیفیت عکس‌های پوکو ایکس 3 پرو برای یک میانرده خوب و قابل قبول است اما می 11 لایت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر، رنج دینامیکی وسیع‌تر و کنتراست و شارپنس چشم نوازتر به ثبت می‌رساند و به طور حتمی برنده‌ی بخش دوربین اصلی است.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو ایکس 3 پرو سنسوری ۸ مگاپیکسلی داشته و در پس یک لنز ۱۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد.

دوربین فوق عریض می 11 لایت هم سنسوری ۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX355 با اندازه 1/4.0 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرون دارد و در پس لنزی ۱۶ میلی متری با دیافراگمf/2.2  قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت عکس‌هایی با زاویه ۱۱۹ درجه‌ای را داراست.

در دوربین سلفی نیز با وجود سنسور با رزولوشن برابر می 11 لایت برتری خود را نسبت به رقیب حفظ می‌کند و تصاویر فوق عریض بهتری به ثبت می‌رساند که در آن‌ها نویز کمتر بوده و جزئيات بیشتری دیده می‌شود.

دوربین سلفی

دوربین سلفی می 11 لایت سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی و سلفی پوکو ایکس 3 پرو سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد. کیفیت عکس‌های سلفی دو گوشی در یک حد و اندازه است و هر دو را می‌توانیم رضایت بخش بدانیم.

هر دو دوربین رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسانند و در نور روز رنج دینامیکی مطلوبی دارند. البته که شاید شارپنس و کنتراست عالی نباشد اما در حد مناسبی قرار می‌گیرد.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو ایکس 3 پرو ۲ مگاپیکسلی بوده و ماکرو می 11 لایت سنسور ۵ مگاپیکسلی و همچنین فوکوس خودکار دارد. این رزولوشن بیشتر در کنار فوکوس خودکار باعث می‌شود که می 11 لایت بتواند ماکروهای بسیار بهتری به ثبت برساند.

پرتره

دو گوشی توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارا هستند. هر دو محصول با دقت نسبتا خوبی سوژه را از پس‌زمینه جدا می‌کنند و همین باعث می‌شود که نتیجه نهایی خوب و رضایت بخش شود. پرتره‌ها جزئیاتی خوب و کافی نیز دارند و پس‌زمینه نیز در حد معقول مات می‌شود.

 

قیمت پوکو x3 پرو با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

جمع بندی

با مطالعه مقایسه گوشی در بالا متوجه خواهید شد که انتخاب بین این دو گوشی کار چندان ساده‌ای نیست؛ چرا که هر کدام در بخش‌هایی بهتر از رقیب هستند و همین انتخاب را کمی دشوار می‌کند.

اگر با گوشی زیاد بازی می‌کنید و گوشی با قدرت سخت افزاری زیاد می‌خواهید که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم داشته باشد و باتری آن هم بتواند شما را در طول روز به خوبی همراهی کند و در آخر قیمت نیز برای شما بسیار مهم است باید به سراغ پوکو ایکس 3 پرو بروید.

از طرف دیگر اگر گوشی خوش دست، زیبا و باکیفیت می‌خواهید که طراحی چشم نوازی داشته باشد و دوربین‌های آن بتوانند در شرایط مختلف رضایت شما را جلب کنند و در نهایت بتوانید در نمایشگر امولد از دیدن محتوای مختلف لذت ببرید بهتر است که به سراغ می 11 لایت بروید.

شما ارزش خرید کدام محصول را بیشتر می‌دانید؟ آیا ارگونومی و طراحی برای شما اولویت بالایی دارد یا به قدرت سخت افزاری بیشتر بها می‌دهید؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. Hadi

    بنظر من در قسمت آنتن دهی و اینترنت x3 poco pro ضعیفه نسبت به سامسونگ

  2. ماهان

    من بدبخت هیچ کدوم ندارم آخرش هم نفهمیدم که کدوم بهتره 😥

    1. مظاهر

      پاسخ به ماهان

      ان شاالله بزودی بهترین گوشی گیرتون میاد
      1. سامان

        پاسخ به مظاهر

        یکی از باگ های mi11lite دکمه پاور و سنسور اثرانگشت که خیلی زود و بی دلیل خراب میشه. خودم این گوشیو دارم به خاطر این ضعف می‌خوام با x3pro عوضش کنم
  3. 🥲

    من خودم گوشی پوکو ایکس تری پرو دارم و واقعا ازش راضی ام و نسبت به قیمتش خیلی خوبه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-3-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%db%8c-11-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-4g/
ads
ads