داغ ترین ها :
مقایسه پوکو M3 با گلکسی M12 سامسونگ

مقایسه پوکو M3 با گلکسی M12 سامسونگ

گلکسی M12 و پوکو M3 دو میانرده بسیار خوش قیمت بازار هستند که حتی می‌توانیم آن‌ها را در دسته بندی گوشی‌های اقتصادی قرار دهیم. برعکس قیمت اما این دو گوشی امکانات و مشخصات خوبی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در این مطلب به مقایسه پوکو M3 با M12 خواهیم پرداخت تا مشخص شود کدام محصول ارزش خرید بالاتری دارد و می‌تواند انتخاب مناسب‌تری بر اساس نیازهای شما باشد.

 

تلاش ما این است تا با بهترین قیمت، آخرین گوشی های بازار را به شما عرضه کنیم: قیمت گوشی

 

گوشی گلکسی M12 پوکو M3
تاریخ معرفی فروردین ۱۴۰۰ آذر ۹۹
ابعاد ۱۶۴ در ۷۵.۹ در ۹.۷ میلی‌متر ۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر
وزن ۲۱۲ گرم ۱۹۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۵۳ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱  MIUI 12 بر پایه اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 850 اسنپدراگون 662
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۸ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز زرد، آبی و مشکی

مقایسه پوکو M3 با گلکسی M12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

پوکو ام 3 طراحی خاصی دارد که در کمتر گوشی شبیه به آن را مشاهده کرده‌ایم. قاب پشتی این گوشی پلاستیکی است و طرحی شبیه به چرم دارد که باعث می‌شود گوشی به خوبی در دست قرار بگیرد و حس بسیار خوبی در هنگام در دست گرفتن داشته باشد.

به روی قاب پشتی این محصول بخشی مشکی رنگ و نسبتا بزرگ دیده می‌شود که لوگوی پوکو و همچنین فریم دوربین‌ها را در خود جای داده است.مقایسه پوکو M3 با گلکسی M12

گلکسی M12 از نظر متریال قاب پشتی شرایط مشابهی دارد و از جنس پلاستیک ساخته شده اما طراحی مات دارد و به روی آن خطوطی از بالا به پایین با پترن‌های بسیار ریز دیده می‌شود. از نظر قرار گیری فریم دوربین و لوگوی سامسونگ شرایط کاملا مانند دیگر گوشی‌های این برند کره‌ای است و فریم مربعی و مشکی رنگ دوربین‌ها در بالا سمت چپ دیده می‌شود.

گوشی‌های سری M سامسونگ معمولا ارگونومی خوبی ندارند و باید دید در مورد M12 شرایط به چه صورت است. پوکو M3 وزنی ۱۹۸ گرمی و ضخامت ۹.۶ میلی متری دارد و این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب ۲۱۲ گرم و ۹.۷ میلی متر هستند. این اعداد به راحتی نشان می‌دهند که با دو گوشی چندان خوش دستی مواجه نیستیم و هر دو وزن و ضخامت زیادی دارند که در این بین کهکشانی سامسونگ مقداری هم سنگین‌تر از رقیب است.مقایسه گلکسی M12 با پوکو M3

فریم پلاستیکی هر دو میانرده در پایین اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه Type C را شامل می‌شوند و M12 از جک ۳.۵ میلی متری صدا هم در همین بخش میزبانی می‌کند. فریم سمت چپ هر دو گوشی خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی را شامل می‌شود و در سمت راست هر دو محصول دکمه‌های ولوم و پاور قرار گرفته است. گلکسی M12 در بالا میکروفون دوم را دارد و پوکو M3 اسپیکر دوم، میکروفون، اینفرارد و جک ۳.۵ میلی متری صدا را در بر می‌گیرد.

فضای روبرویی گلکسی M12 و پوکو M3 شباهت زیادی به هم دارد؛ زیرا هر دو نمایشگرهایی حدود ۶.۵ اینچی دارند و هر دو از دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای میزبانی می‌کنند. البته نسبت نمایشگر به بدنه پوکو M3 حدود ۱.۵ درصد بیشتر از رقیب بوده و برابر با ۸۳.۵ است.مقایسه گلکسی M12 با پوکو M3

این یعنی پوکو ام 3 حاشیه‌های کمتری دارد و در نمایشگر آن می‌توان تصاویر را با لذت بیشتری تماشا کرد. در نهایت برنده این قسمت نماینده شیائومی است؛ زیرا هم حاشیه‌های نمایشگر کمتری دارد و هم مقداری از رقیب سبک‌تر است. همچنین جنس قاب پشتی این گوشی هنگام در دست گرفتن حس بهتری نسبت به M12 دارد.

 

قیمت پوکو m3 با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه پوکو M3 با گوشی M12 از نظر صفحه نمایش

گلکسی M12 صفحه نمایشی ۶.۵ اینچی از نوع IPS دارد که برای آن رزولوشن HD+ در نظر گرفته شده و در نتیجه در هر اینچ تراکم ۲۷۰ را ارائه می‌کند. نسبت این نمایشگر ۲۰ به ۹ است و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

پوکو M3 هم از نمایشگر IPS با اندازه ۶.۵۳ اینچی برخوردار است اما با این تفاوت که این پنل رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی ۳۹۵ را در اختیار می‌گذارد. این صفحه نمایش نسبت ۱۹.۵ به ۹ داشته و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد.مقایسه گلکسی M12 با پوکو M3

از نظر کیفیت صفحه نمایش به طور حتم برتری با پوکو ام 3 است و پنل این گوشی محتوا را به صورت شارپ‌تر و با کنتراست بهتری به نمایش می‌گذارد و به صورت مختصر کیفیت بهتری دارد. از نظر نرخ نوسازی اما قضیه کاملا عکس می‌شود و این گلکسی M12 است که با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی محتوا را به شکل روان‌تری به نمایش در می‌آورد.

از نظر روشنایی هم هر دو پنل در حالت دستی می‌توانند حدود ۴۰۰ نیت روشنایی تولید کنند و این عدد برای پوکو ام 3 در حالت خودکار به حدود ۴۴۰ می‌رسد در حالی که روشنایی حداکثری کهکشانی سامسونگ حدود ۴۹۰ است. این نشان می‌دهد که هیچ یک از دو گوشی روشنایی عالی برای محیط‌های باز و قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید ندارند اما به طور کلی M12 مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کند.مقایسه گلکسی M12 با پوکو M3

مشخص کردن برنده این بخش اما چندان کار ساده‌ای نیست؛ چرا که اگر پنل باکیفیت‌تری می‌خواهید باید پوکو ام 3 را انتخاب کنید و در صورتی که نرخ نوسازی بالاتر می‌خواهید باید به سراغ M12 سامسونگ بروید. به شخصه رزولوشن FHD را ترجیح می‌دهم.

 

قیمت گوشی M12 با حافظه 32 و رم 3 گیگابایت

 

مقایسه پوکو M3 با گلکسی M12 از نظر اسپیکر

در حالی که طبق معمول سامسونگ در این بازه قیمتی به سراغ اسپیکر تکی و صدای مونو رفته است شیائومی برای نماینده خود اسپیکرهایی با امکان تولید صدای استریو در نظر گرفته است.

اسپیکرهای پوکو M3 بلندی بیشتری نسبت به رقیب دارند و همچنین صدایی استریو و فراگیر را به گوش می‌رسانند. کیفیت صدای پخش شده با پوکو ام 3 بیشتر از رقیب است و صدا شفافیت بیشتری دارد.

به همین دلیل هم برنده قطعی بخش اسپیکر را پوکو ام 3 می‌دانیم و اگر برای شما کیفیت صدا و همچنین حجم آن مهم است بین این دو میانرده به سراغ نماینده شیائومی بروید.

مقایسه پوکو M3 با گوشی M12 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

پوکو ام 3 به صورت پیش فرض با MIUI 12 بر مبنای اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده و در حال حاضر MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ برای این محصول در دسترس قرار دارد. در طرف دیگر گلکسی M3 از ابتدا از One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ استفاده می‌کند.

رابط کاربری شیائومی به بلوغ خود بسیار نزدیک شده و شما عملکرد سریع و بدون مشکی از این رابط کاربری شاهد خواهید بود.

MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.مقایسه پوکو M3 با M12 سامسونگ

رابط کاربری سامسونگ نیز بسیار پخته و کامل به نظر می‌رسد. آیکون‌ها شکل و شمایل جذابی دارند و شما از قابلیت‌های متنوعی در One UI بهره مند می‌شود. همچنین شما امکان خواهید داشت تا ظاهر آیکون‌ها را به سلیقه خود تغییر دهید. سامسونگ تا حد امکان این رابط کاربری را بهینه کرده و عملکرد سریع و بدون مشکل یکی از مزایای این رابط کاربری است.

پس انتخاب رابط کاربری برتر را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از نظر نرم افزاری بسیار خوب و سریع هستند و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شوید.

 

بیشتر بخوانید:
مقایسه M12 با A22 سامسونگ

 

مقایسه پوکو M3 با M12 از نظر عملکرد سخت افزاری

سامسونگ منبع قدرت گلکسی M12 را تراشه‌ی اگزینوس 850 خود قرار داده است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از نظر قدرت سخت افزاری گلکسی M12 می‌تواند از پس کارهای روزانه و روزمره بربیاید و برنامه‌های مختلف را اجرا کند اما در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین ناتوان است و خیلی نباید به روی آن حساب باز کنید.

در سوی دیگر پوکو M3 از تراشه اسنپدراگون 662 قدرت می‌گیرد. این تراشه ۱۱ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 260 Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 260 Silver را فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری پوکو ام 3 بسیار بهتر از رقیب است و این گوشی سریع‌تر می‌تواند امور روزمره را انجام دهد. به علاوه این گوشی حتی می‌تواند برخی بازی‌های سنگین را نیز با درجه پایین یا متوسط بدون افت فریم و لگ اجرا کند.مقایسه پوکو M3 با M12 از نظر اجرای بازی

در واقع قیمت قدرت سخت افزاری پوکو ام 3 حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد بیشتر از رقیب است. گلکسی M12 در نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایتی حافظه رم در دسترس قرار دارد و نسخه‌های پوکو M3 تنها ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه داخلی است. هر دوی این محصولات از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

در این بخش به طور حتم برنده را Poco M3 معرفی می‌کنیم که قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و همچنین امکان انتخاب نسخه با رم ۶ گیگابایتی را هم در اختیار قرار می‌دهد. پس اگر قدرت سخت افزاری اولویت شما است حتما بین این دو میانرده به سراغ پوکو M3 بروید.

 

نزدیک ترین مقایسه ها: مقایسه پوکو M3 و ردمی نوت 8 مدل 2021

 

 

مقایسه پوکو M3 با M12 از نظر باتری

در این بخش بهتر متوجه می‌شویم که چرا پوکو ام 3 وزن و ضخامت زیادی دارد ولی همچنان برایمان سوال است که گلکسی M12 با توجه به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی چرا تا این حد ضخیم و سنگین است.

باتری در نظر گرفته شده برای پوکو M3 ظرفیتی برابر با ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و این طرفیت برای رقیب ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. با استفاده عادی و روزمره گلکسی M12 می‌تواند بین ۱.۵ تا ۲ روز دوام بیاورد که عملکرد عالی است اما پوکو ام 3 پا را از این هم فراتر می‌گذارد و با شارژ دهی ۲ تا حتی ۳ روزه خود را در بین بهترین گوشی‌های جهان از نظر باتری جای می‌دهد.

برای شارژ شدن گلکسی M12 و پوکو M3 به ترتیب شارژ سریع ۱۵ و ۱۸ واتی در نظر گرفته شده است. به کمک این فناوری باتری کهکشانی سامسونگ در مدت زمان حدود ۲ ساعت فول شارژ می‌شود و این زمان برای نماینده شیائومی حدود ۳ ساعت است.

بنابراین از نظر سرعت شارژ در این بخش گلکسی M12 برنده است و از نظر شارژ دهی قطعا پوکو ام 3 را محصول برتر می‌دانیم. در واقع پوکو ام 3 از نظر باتری یکی از بهترین گوشی‌های جهان است و کمتر محصولی می‌تواند با آن رقابت کند.

مقایسه پوکو M3 با M12 از نظر دوربین

در این بخش به سراغ دوربین‌های دو گوشی گلکسی M12 و پوکو M3 خواهیم رفت و تک تک دوربین‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم.مقایسه پوکو M3 با M12 از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی M12 سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی از نوع Samsung S5KGM2 با اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی و اندازه 1/2.0 اینچی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی پوکو ام 3 در سمت دیگر نیز سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی مدلSamsung S5KGM1 دارد. این سنسور با اندازه 1/2 اینچی و اندازه سنسور 0.8 میکرونی در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض با ترکیب پیکسل‌ها تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه پوکو M3 با M12 از نظر دوربین

کیفیت عکس‌های ثبت شده با هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی واقعا خوب است. تصاویر جزئیات کافی و دقت رنگ خوبی دارند. در این بین اما پوکو ام 3 بسیار عالی عمل می‌کند و حقیقتا انتظار عکس‌هایی با این کیفیت را از این گوشی نداشتیم.

جزئیات تصاویر ثبت شده با پوکو M3 کاملا کافی است و شاپنس و کنتراست خوب و رنج دینامیکی گسترده‌ای را شاهد هستیم. این دوربین تلاش می‌کند تا در شرایط نوری نه چندان خوب هم کیفیت خود را حفظ کند و همچنین جذب نور متعادلی داشته باشد.

بنابراین برنده این بخش قطعا پوکو M3 شیائومی خواهد بود هر چند که عکس‌های M12 هم کیفیت مناسب و رضایت بخشی دارند.

 

خرید گوشی M12 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

دوربین فوق عریض

برای دوربین فوق عریض کهکشانی سامسونگ سنسوری ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که دیافراگم f/2.2 داشته و می‌تواند تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را به ثبت برساند. سازنده این سنسور توسط سامسونگ مشخص نشده و به همین دلیل مشخص نیست که سنسور فوق عریض ساخت کدام شرکت است.

دوربین فوق عریض همان طور که از سنسور ۵ مگاپیکسلی آن مشخص است کیفیت کمتری نسبت به دوربین اصلی دارد و در عکس‌های فوق عریض گرفته شده نویز بیشتری دیده می‌شود. جزئیات این تصاویر چندان زیاد نیستند و رنج دینامیکی نیز به نسبت دوربین اصلی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اما در کل از بودن این دوربین خوشحال هستیم؛ چرا که Poco M3 از داشتن لنز فوق عریض بی بهره مانده است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی این دو دستگاه سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و سازنده‌ی آن مثل دوربین فوق عریض مشخص نشده است. کیفیت عکس‌های سلفی برای محصولاتی اقتصادی و خوش قیمت، مناسب هستند و به احتمال زیاد می‌توانند شما را راضی نگه دارند.

ماکرو

دوربین ماکرو دو گوشی سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد و خبری هم از فوکوس خودکار نیست و این یعنی دوربین ماکرو بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا استفاده‌ و بیشتر برای سرگرمی می‌توانید از آن بهره ببرید.

پرتره

عکس‌های پرتره در هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان با سنسور ۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. کیفیت این تصاویر برای هر دو گوشی خوب است اما به دلیل برتری دوربین اصلی در اینجا هم پوکو M3 کمی بهتر از رقیب است.

هر دو تصاویر با برش رضایت بخش و شدت ماتی مناسب دارند اما جزئیات سوژه در پرتره‌های پوکو ام 3 بیشتر است.

 

مقایسه دو گوشی دیگر در رنج قیمت مشابه:
مقایسه m12 با a12 nacho

 

جمع بندی

این دو گوشی قیمت مشابهی دارند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد ارزش خرید پوکو M3 بیشتر از رقیب باشد؛ زیرا این محصول نمایشگر باکیفیت‌تری دارد و در بخش باتری و سخت افزار هم بهتر عمل می‌کند. به علاوه شما از اسپیکر استریو و دوربین اصلی بهتری هم بهره مند می‌شوید.

تنها برتری گلکسی M12 را می‌توانیم نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نمایشگر بدانیم که البته با کیفیت HD صفحه نمایش است و همچنین این کهکشانی از دوربین فوق عریض هم استفاده می‌کند.

سوالات متدوال

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ با استفاده عادی و روزمره گلکسی M12 می‌تواند بین ۱.۵ تا ۲ روز دوام بیاورد که عملکرد عالی است اما پوکو ام 3 پا را از این هم فراتر می‌گذارد و با شارژ دهی ۲ تا حتی ۳ روزه خود را در بین بهترین گوشی‌های جهان از نظر باتری جای می‌دهد.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ قدرت سخت افزاری پوکو ام 3 بسیار بهتر از رقیب است و این گوشی سریع‌تر می‌تواند امور روزمره را انجام دهد. به علاوه این گوشی حتی می‌تواند برخی بازی‌های سنگین را نیز با درجه پایین یا متوسط بدون افت فریم و لگ اجرا کند.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ اگر پنل باکیفیت‌تری می‌خواهید باید پوکو ام 3 را انتخاب کنید و در صورتی که نرخ نوسازی بالاتر می‌خواهید باید به سراغ M12 سامسونگ بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-m3-%d8%a8%d8%a7-m12-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads