داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو

مقایسه گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو

سامسونگ اخیراً گلکسی بادز ۲ را در کنار Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 عرضه کرده است. بادز ۲ در اصل جایگزین Galaxy Buds پلاس شده است که مدتی قبل عرضه شده بود و با ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی همراه است که آن را در کنار برخی از محصولات برتر هدفون‌های TWS قرار می‌دهد اما با برچسب قیمت کمی پایین‌تر عرضه می‌شود.  اگر به دنبال خرید یک جفت هدفون بی سیم از سامسونگ هستید، شایان ذکر است که Galaxy Buds Live که خیلی قدیمی نیست، در حال حاضر با قیمت کمتری نسبت به Galaxy Buds 2 به فروش می‌رسد.

 

هندزفری های سامسونگ را از سایت تکنولایف با ارسال سریع بخرید: قیمت ایرپاد سامسونگ

 

دو مدل از بهترین هدفون‌های سامسونگ در حال حاضر گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو است اما بهترین خرید از میان این دو مدل کدام است؟ هدفون‌های بی‌سیم  از زمان معرفی AirPods در سال ۲۰۱۶ همواره در حال افزایش بوده‌اند. مدل‌های به‌ظاهر بی‌شماری برای انتخاب، ویژگی‌های مختلف و قیمت‌هایی از ۲۰ دلار تا ۳۰۰ دلار و بیشتر وجود دارد. مخصوصاً در مورد هدفون‌های سامسونگ، این شرکت طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای انتخاب ایجاد کرده است. مقایسه گلکسی بادز ۲ و گلکسی بادز لایو به شما کمک خواهد کرد تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. هر کدام دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فرد خود هستند. در میان همه مدل‌های هدفون‌های بی‌سیم سامسونگ، دو مورد از جالب ترین گزینه‌ها، Buds 2 و Buds Live هستند. این هدفون‌ها که به ترتیب با قیمت‌های ۱۵۰ و ۱۷۰ دلار در دسترس کاربران قرار گرفته، از نظر قیمت بسیار نزدیک به هم هستند و در عین حال تجربیات بسیار متفاوتی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

گلکسی Buds 2

 

به طور کلی Galaxy Buds 2 و Galaxy Buds Live از نظر طراحی تقریبا متفاوت هستند. برای افرادی که تناسب درون گوش با کمک مدل سنتی را ترجیح می‌دهند، بادز۲ یک انتخاب عالی است. این مدل یک مهر و موم ایمن در گوش تشکیل می‌دهد، دارای چندین گوشی ژله‌ای است و یک برنامه اختصاصی تست مناسب دارد تا به مردم کمک کند، بهترین اندازه را برای گوش خود انتخاب کنند. این مدل همچنین همچنین کمی سبکتر از بادز لایو است و وزن آن ۵ گرم در مقایسه با ۵.۶ گرم مدل بادز ۲ است. وقتی صحبت از بادز لایو می‌شود، تجربه این هدفون داخل گوش کاملاً متفاوت خواهد بود. به جای ایجاد مهر و موم در گوشی، جوانه‌های مدل لایو در قسمت بیرونی گوش قرار می‌گیرند. این ویژگی برای گوش دادن به موسیقی و شنیدن صدای محیط اطراف بسیار عالی است، اما چیز خاصی در زمینه حذف نویز غیرفعال ارائه نمی‌دهد. اندازه بزرگتر برای همه می‌تواند ایجاد مشکل کند. اما برای انتخاب بهتر واقعا لازم است تا هر دو گوشی را از لحاظ حرفه‌ای بررسی کنیم.

مقایسه گلکسی بادز ۲ و گلکسی بادز لایو: ویژگی‌ها

انواع گلکسی بادز سامسونگ

با بررسی عملکرد هدفون‌ها، Galaxy Buds 2 و Galaxy Buds Live اشتراکات بیشتری دارند. هر دو کیفیت صدای خوبی را نسبت به قیمت ارائه می‌دهند، دارای ۳ میکروفون با واحد انتقال صدا برای صدای با کیفیت در طول تماس‌های تلفنی و حذف فعال نویز هستند. در حالی که پخش صدا و کیفیت میکروفون در دو جفت جوانه مشابه است، عملکرد ANC به طور قابل توجهی متفاوت است. Galaxy Buds Live دارای قابلیت حذف نویز فعال به صورت اسمی روی کاغذ است، اما نام مناسب‌تر این ویژگی بهتر است «کاهش نویز فعال» باشد. فعال کردن ANC به آرام کردن برخی از صداهای پس‌زمینه اطراف کمک می‌کند، اما این اثر به دلیل طراحی گوشی باز بسیار کم است. در مقایسه، فرم داخل گوش گلکسی بادز ۲ ANC آن‌ را به طرز چشمگیری قوی‌تر می‌کند. این هدفون در سطح AirPods Pro یا Bose QuietComfort Earbuds نیست، اما برای بیشتر موارد استفاده به اندازه کافی خوب است. زمانی که کسی بخواهد اتفاقات اطرافش را بشنود، Galaxy Buds 2 همچنین با صدای محیط عرضه می‌شود تا صدای محیط اطراف را افزایش دهد.

با توجه به عمر باتری، Buds 2 و Buds Live تقریبا هر دو مدل در یک سطح قرار دارند. اولی تا ۷.۵ ساعت زمان گوش دادن را تبلیغ می‌کند در حالی که دومی تا ۸ ساعت زمان برای استفاده دارد. وقتی کیس شارژ هم در این اندازه‌گیری گنجانده شود، هم Buds 2 و هم Buds Live تا ۲۹ ساعت استقامت کامل دارند. هر دو هدفون دارای گزینه‌های شارژ یکسانی از جمله شارژ سیمی USB-C و شارژ بی سیم Qi هستند.

برای اکثر مردم، Galaxy Buds 2 احتمالا به عنوان بهترین گزینه کلی برجسته خواهد بود. آنها طراحی آشنا و قابل تنظیم، عملکرد ANC خوب، صدای محیطی برای معکوس کردن حذف نویز فعال دارند و ۲۰ دلار نیر ارزانتر هستند. Galaxy Buds Live هنوز هم به خودی خود هدفون باکیفیتی است، اما برای یک انتخاب دقیق و مقایسه گلکسی بادز ۲ و گلکسی بادز لایو باید به جزییات بیشتری دقت کنیم. برای افرادی که هر جفت هدفون بی‌سیم را امتحان کرده‌اند، ممکن است شکل لوبیا مانند Buds Live بسیار مناسب باشد. با این حال، برای بیشتر افراد، ارزش خرید بیشتری در بادز ۲ نسبت به بادز لایو وجود دارد.

 

آموزش ساخت gif:
چگونه گیف درست کنیم

 

ساخت و طراحی

گلکسی بادز ۲ مشکی

هر دو مدل گلکسی بادز ۲ و گلکسی بادز لایو زبان طراحی یکسانی دارند، حداقل از نظر قاب بیرونی این چنین است. در واقع، ابعاد قاب برای Galaxy Buds 2 و Buds Live دقیقاً مشابه است، به این معنی که می توانید بدون هیچ مشکلی از قاب Galaxy Buds 2 برای Galaxy Buds Live نیز استفاده کنید. این یکی از کارهای خوبی است که سامسونگ برای ایجاد یکنواختی انجام داده است. هر دو کیس دارای پورت USB-C در پشت هستند و از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند.

هرچند تغییر جزئی در ظاهر کیس‌ها وجود دارد. گلکسی بادز 2 دارای نمای بیرونی کاملا سفید با رنگ‌های مختلف برای قسمت داخلی قاب و خود هدفون است. از سوی دیگر، Galaxy Buds Live در سه رنگ مختلف یکدست در تمام قاب و هدفون دارای طرح رنگی یکسان است. به غیر از این، هیچ تفاوت دیگری از نظر نحوه ظاهر بدنه در دو هدفون وجود ندارد.

 

قیمت گلکسی بادز 2

 

تناسب و راحتی

گلکسی بادز سامسونگ

این بخش جایی است که بزرگترین تفاوت بین هر دو هدفون نهفته است. گلکسی بادز 2 دارای طراحی مخصوص داخل گوش است که به خوبی در گوش قرار می‌گیرد و برای مهر و موم کامل به داخل حفره گوش می‌رود. گلکسی بادز لایو طراحی کاملاً متفاوتی به شکل لوبیا دارد که به اندازه بادز ۲ داخل گوش نمی‌رود. بیشتر شبیه یک طراحی نیمه داخل گوش با نوک‌های لاستیکی کوچک در انتهای هر جوانه است.

انتخاب بین این موضوع کاملاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد که آیا طراحی داخل گوش گلکسی بادز 2 را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید به جای اینکه گوشی به طور کامل داخل کانال گوش برود و مهر و موم ایجاد کنید، هدفون‌ها روی گوش قرار بگیرند. بر اساس آن، می‌توانید انتخاب کنید که کدام جفت هدفون برای شما بهترین است. اگر می‌خواهید کاملاً از نویزهای خارجی جدا شوید، پیشنهاد می‌کنیم Galaxy Buds 2 را تهیه کنید و حتی اگر ورزش می‌کنید یا فعالیت‌های بدنی سختی انجام می‌دهید، همین موضوع صدق می‌کند.

کیفیت صدا و ANC

گلکسی بادز 2 یا بادز لایو

اینجا جایی است که Galaxy Buds 2 بر Galaxy Buds Live برتری دارد، عمدتاً به دلیل نحوه طراحی آنها این تفاوت شکل گرفته است. در حالی که هر دو جفت هدفون دارای ANC هستند، طراحی داخل گوشی بادز ۲ عایق صوتی بهتری را تضمین می‌کند که به طور غیرمستقیم منجر به تجربه شنیداری بهتر می‌شود. گلکسی بادز 2 صدای بلندتری نیز دارد و در حذف صداهای خارجی، به خصوص در هنگام رفت و آمد یا پرواز بسیار موثرتر است.

گلکسی بادز مشکی

گلکسی بادز لایو نیز صدای خوبی دارد، اما شما می‌توانید به راحتی صداهای خارجی را حتی با روشن بودن ANC صرفاً به دلیل طراحی این هدفون بشنوید. اگر در هواپیما پرواز می‌کنید، این ویژگی در از بین بردن صدای موتور موثر نیست. پاسخ باس ایربادها نیز چندان عالی نیست و در کل، صدای خروجی به اندازه گلکسی بادز ۲ لذت بخش نیست. اگر می‌خواهید بهترین کیفیت صدا را داشته باشید، باید Galaxy Buds 2 را انتخاب کنید. در واقع، Galaxy Buds 2 تقریباً به خوبی صدای Galaxy Buds Pro است که در حال حاضر یکی از بهترین هدفون‌های TWS بازار است.

همین پیشرفت‌های بی‌شمار است که این هدفون‌ها را به یک توصیه آسان برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ تبدیل می‌کند که به دنبال مجموعه‌ای جدیدتر از هدفون‌های بی‌سیم هستند. همچنین رقیبی مناسب برای ایرپادهای اپل نیز هستند. برای این منظور، ویژگی‌های بیشتری را در گوشی‌های هوشمند اندروید و به‌ویژه سامسونگ نسبت به هر نوع دستگاه دیگری دریافت خواهید کرد، اما آنها با iOS و Android سازگار هستند. در حالی که ما از طراحی دو درایور ایربادها و صحنه صوتی متعادل آنها خوشمان می‌آید، Buds 2 نقاط ضعف خود را دارد. حذف نویز آنها در کلاس پیشرو نیست و محدوده فرکانس فقط در حدود ۸۰ هرتز شروع می‌شود، به این معنی که شما هیچ یک از بیس‌های تند را نمی‌شنوید (یا احساس نمی‌کنید). در زمان راه اندازی، دستیار همیشه حاضر نیز وجود ندارد.

هیچ یک از موارد فوق به هیچ وجه مانع از معامله این دو هدفون عالی نمی‌شوند، اما Samsung Galaxy Buds 2  از نظر صدا و عملکرد ANC کمی ضعیف‌تر از برخی دیگر از هدفون‌های بی‌سیم است که امسال دیدیم، مانند Sony WF 1000XM4 و Beats Studio Buds.

این که آیا این هدفون‌ها برای شما مناسب هستند به گوشی هوشمندی که استفاده می‌کنید، سطح حذف نویز که احساس می‌کنید به آن نیاز دارید و سبک موسیقی دلخواه شما بستگی دارد. اما ما فکر می‌کنیم همه از مجموعه ویژگی‌ها، عملکرد و قیمت آن قدردان خواهند بود، حتی اگر در حال حاضر هنوز چند هدفون بهتر در بازار وجود داشته باشد.

 

 

عمر باتری و ویژگی‌های دیگر

کیس گلکسی بادز گلد

دقیقاً مانند بسیاری از جفت‌های هدفون TWS، گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو دارای کنترل‌های لمسی روی هدفون هستند که می‌توان از آنها برای انجام چندین عملکرد مختلف استفاده کرد. این شامل پخش/مکث موسیقی، پرش به آهنگ بعدی/قبلی، فعال کردن دستیار صوتی و غیره می‌شود. همچنین می‌توانید هر دو هدفون را از طریق برنامه Samsung Wearable پیکربندی کنید و همچنین سطوح ANC/شفافیت را در هر دو هدفون از طریق برنامه کنترل کنید.

Galaxy Buds Live دارای تشخیص درون گوش بودن است، بنابراین وقتی آنها را از گوش خود خارج می‌کنید، موسیقی به طور خودکار پخش نمی‌شود و وقتی دوباره آنها را روشن می‌کنید، موسیقی از سر گرفته می‌شود. این ویژگی در گلکسی بادز 2 وجود ندارد. اگر می‌خواهید هدفون‌ها را با گوشی سامسونگ جفت کنید، می‌توانید از ویژگی جفت سریع نیز استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد به طور یکپارچه به هدفون متصل شوید.

گلکسی بادز لایو بخریم یا بادز 2

از نظر عمر باتری، Galaxy Buds 2 می تواند تا ۵ ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد، در حالی که Galaxy Buds Live با فعال کردن ANC در هر دو گوشی، عمر باتری کمی بهتر از شش ساعت دارد. در استفاده عملی، هر دو هدفون در حالت ایده‌آل باید تجربه باتری مشابهی داشته باشند. وقتی کیس را هم در نظر بگیرید، هر دو هدفون با یک بار شارژ ۲۰ ساعت دوام می آورند. ما می‌گوییم عمر باتری هر دو هدفون بسیار مناسب است.

 

قیمت گلکسی بادز لایو

 

نحوه کار Samsung Galaxy Buds با IOS و Android

نحوه کار Samsung Galaxy Buds با IOS و Android

همراه با تمام اطلاعات بالا، یک عامل مهم دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید و آن مدل گوشی است که دارید. اگر Buds Live را انتخاب کنید و آیفون داشته باشید، می‌توانید هدفون‌ها را با برنامه همراه Samsung Galaxy Buds جفت کنید و به همه ویژگی‌های هوشمند آن‌ها دسترسی داشته باشید. متاسفانه Galaxy Buds 2 به هیچ وجه توسط این برنامه همراه پشتیبانی نمی‌شود. آن‌ها همچنان از طریق بلوتوث به آیفون متصل می‌شوند، اما راهی برای تغییر کنترل‌های پخش، دسترسی به اکولایزر و غیره وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود Buds Live به انتخاب پیش‌فرض کاربران آیفون یا جفت هدفون دیگری مانند AirPods 3 تبدیل شود.

خوشبختانه، مقایسه این دو مدل یک زمین بازی بسیار مساوی برای کاربران اندروید است. Buds 2 و Buds Live به طور خودکار به هر تلفن مدرن سامسونگ متصل می‌شوند و برای استفاده نیازی به برنامه اضافی ندارند. شما باید برنامه همراه را برای گوشی‌های اندرویدی غیرسامسونگ دانلود کنید، اما Buds 2 و Buds Live دقیقاً یکسان عمل می‌کنند. آیا همه این محدودیت‌ها آزاردهنده است؟ کاملا. اما در سال ۲۰۲۲ برای هدفون‌های بی‌سیم این امر عادی است. AirPods بهترین عملکرد را با آیفون دارد. گلکسی بادز بهترین عملکرد را با گوشی‌های سامسونگ دارد. Pixel Buds با تلفن‌های Pixel بهترین عملکرد را دارد. این قفل اکوسیستم می‌تواند برای کسی که در سبد محصولات یک شرکت تثبیت نشده ناامیدکننده باشد، اما اگر در آینده نزدیک تغییر چشمگیری پیدا نکند، به این زودی‌ها به جایی نمی‌رسد.

مقایسه گلکسی بادز ۲ و گلکسی بادز لایو: کدام را بخریم؟

گلکسی بادز لایو

پاسخ فقط به یک جنبه کلیدی هدفون خلاصه می‌شود. کدام نوع طراحی را برای هدفون خود ترجیح می‌دهید؟ آیا مدل گوشی‌های داخل گوش را دوست دارید که در عمق مجرای گوش شما قرار می‌گیرند و حداکثر صدا را از صدای محیط خارجی جدا می‌کنند؟ یا اینکه سبک کمی بازتر هدفون‌ها را ترجیح می‌دهید که در گوش‌های شما مهر و موم ایجاد نمی‌کنند و از این رو، عایق صوتی زیادی ایجاد نمی‌کنند؟ بهترین گزینه برای شما گزینه‌ای است که به این سوال پاسخ دهد. اگر صرفاً بر اساس کیفیت صدا پیش بروید، Galaxy Buds 2 انتخاب بهتری خواهد بود.

 

چگونه هندزفری خراب را درست کنیم
چرا هندزفری یکیش کار نمیکنه

 

سوالات متداول

آیا خرید گلکسی بادز 2 ارزشش را دارد؟

گلکسی بادز 2 خرید خوبی برای شنوندگانی است که هدفون‌هایی با قیمت مناسب با کیفیت صدای خوب و شارژ سریع می‌خواهند. اگرچه امتیاز بالاتر از IPX2 خوب خواهد بود، اما با هزینه مطلوب برای کسانی که کیفیت صدا برای آنها مهم است انتخاب مناسبی است. مخصوصا اگر یک گوشی سامسونگ میان رده نیز دارید.

آیا گلکسی بادز 2 ضد آب است؟

هدفون‌ها در برابر آب مقاوم نیستند و برای استفاده در آب مناسب نیستند. اگر مقداری عرق یا باران روی آنها بریزد، باید بلافاصله آنها را تمیز کنید. هنگام خشک کردن هدفون‌ها، با ضربه زدن روی گوشی، میکروفون، پد لمسی، حسگر لمسی و شارژ  کنتاکت‌ها با یک پارچه تمیز و نرم، تا حد امکان آب را بردارید.

کدام گلکسی بادز برای دویدن بهتر است؟

هدفون‌های بی‌سیم Samsung Galaxy Buds Live دارای ویژگی طراحی است که آن را به بهترین گزینه برای طراحی بدل کرده است و در دراز مدت گوش شما را خسته نمی‌کند. صدای بیرون را کاملا حذف نمی‌کند و برای دویدن در فضای باز یک گزینه ایمن است/ آنها دارای گواهی IPX2 هستند، به این معنی که اگر عرق کردید، جای نگرانی ندارید. کیفیت صدا قابل توجه است و قابلیت حذف نویز نیز به خوبی کار می‌کند.

آیا Galaxy Buds Live  از گوش بیرون می‌افتد؟

گلکسی بادز در دسته هدفون‌هایی قرار دارد که به طور کامل داخل حفره گوش فرو نمی‌رود. آنها گوشی و نوک گوشی بسیار خوبی دارند که به آنها اجازه می‌دهد در حین انجام هر نوع فعالیتی در داخل کانال گوش شما راحت بمانند. با این حال، آنها هنوز هم می‌توانند در طول ورزش شدید بیفتند، به خصوص اگر از اندازه مناسب بال و نوک گوش استفاده نمی‌کنید. سامسونگ برای این منظور یک راه‌حل ویژه ترتیب دیده که شامل یک برنامه تست درستی اندازه گوشی در بادزها است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%b2-2-%d9%88-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%b2-%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%88/
ads
ads