داغ ترین ها :
مقایسه گوشی گلکسی M51 با گلکسی A71

مقایسه گوشی گلکسی M51 با گلکسی A71

سامسونگ هر ساله میانرده‌های زیادی را روانه‌ی بازار می‌کند که هر کدام از این گوشی‌های برای دسته‌ای خاص از کاربران ساخته شده و در بخشی قوی‌تر از بخش‌های دیگر عمل می‌کنند. به طور کلی شرکت‌های سازنده طی سیاست‌های جدید، چندین گوشی در بازه‌های قیمتی مختلف تولید می‌کنند تا کاربران راحت‌تر بتوانند محصولی که بیشترین تطابق را با نیازهایشان دارد انتخاب کنند. یکی از میانرده‌های سال قبل که از همه نظر گوشی خوبی به حساب می‌آمد و به نوعی هیچ نقطعه ضعف بزرگی نداشت گلکسی A71 است، کهکشانی که برای همه‌ی کاربران با نیازهای مختلف توانست به یکی از گزینه‌های اصلی خرید تبدیل شود. همچنان با گذشت یکسال از معرفی این گوشی محبوبیت بالایی در بازار کشور دارد. از طرفی سامسونگ سال قبل اولین گوشی جهان با ظرفیت باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را معرفی کرد و نام این گوشی را گلکسی M51 گذاشت. گلکسی M51 نیز به غیر از ظرفیت عجیب و بالای باتری در بخش‌های دیگر نیز گوشی خوبی به حساب می‌آید و می‌تواند نیازهای مختلف کاربران را برآورده کند. در این مطلب در تکنوبلاگ قصد داریم به مقایسه گلکسی M51 با گلکسی A71 بپردازیم و این دو کهکشانی را با هم مقایسه کنیم. در انتهای هر بخش برنده را اعلام خواهیم کرد تا شما راحت‌تر بتوانید بین این دو محصول یکی را برگزینید.

 

فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف، مرجع خرید جدیدترین گوشی های سامسونگ با گارانتی معتبر است.

 

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی A71

طراحی و کیفیت ساخت

سری M از گوشی‌های سامسونگ به طور کلی تمرکز بسیار زیادی به روی بخش باتری دارد و همین موضوع باعث می‌شود از نظر ابعاد و وزن این کهکشانی‌ها به دلیل داشتن باتری پرظرفیت‌تر وزن و ضخامت بیشتری داشته باشند.

قاب پشتی گلکسی M51

قاب پشتی گلکسی M51

گوشی‌های میانرده سامسونگ تقریبا همگی از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند و این موضوع دقیقا برای این دو برادر نیز صدق می‌کند. قاب پشتی گلکسی A71 طراحی براقی دارد و الگوهایی به شکل خطوط مورب به روی این قاب دیده می‌شود. این قاب پلاستیکی از دوربین و لوگوی سامسونگ میزبانی می‌کند.

در طرف مقابل گلکسی M51 نیز قاب پشتی با طراحی براق دارد اما این قاب کاملا ساده و سیقلی طراحی شده و عملا حالتی آینه مانند دارد. قاب پشتی این کهکشانی نیز دقیقا از دوربین و لوگوی سامسونگ میزبانی می‌کند.

قاب پشتی گلکسی A71

قاب پشتی گلکسی A71

جالب است بدانید که دقیقا محل قرارگیری دوربین و لوگوی سامسونگ در هر دو گوشی کاملا یکسان است و به طور کلی قاب پشتی شباهت بسیار زیادی در این دو محصول دارد. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که با وجود یکسان بودن جنس پلاستیک در هر دو گوشی اما باز هم جنس قاب پشتی A71 کمی بهتر است و دیرتر خط و خش را به خود جلب می‌کند.

به سراغ وزن و ضخامت دو برادر کهکشانی برویم. گلکسی M51 وزنی ۲۱۳ گرمی و ضخامتی ۹.۵ میلی متری دارد که این گوشی را در دسته‌ی محصولات سنگین وزن و ضخیم قرار می‌دهد. از طرف مقابل رقیب تنها ۱۷۹ گرم وزن و ۷.۷ میلی متر ضخامت دارد تا با اختلاف گوشی خوش دست‌تری نسبت به M51 باشد.

فریم گلکسی M51 کمی براق‌تر از قاب پشتی آن طراحی شده و در سمت راست دکمه پاور یکپارچه با دکمه‌ی پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی را شامل می‌شود.

فریم گلکسی A71 نیز براق‌تر از قاب پشتی آن طراحی شده و در سمت راست از دکمه پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند.

در نهایت نوبت به قاب جلویی می‌رسد، جایی که نهایت تعامل شما با گوشی صورت می‌گیرد و قرار است بیشترین زمان را به آن نگاه کنید. قاب جلویی دو گوشی بسیار به هم شباهت دارد، از قرار گیری پانچ هول در بالای نمایشگر گرفته تا حاشیه‌های تقریبا یکسان و محل قرار گیری اسپیکر مکالمه.

گوشی A71

قاب جلویی گلکسی A71

هر دو کهکشانی نسبت به بازه‌ی قیمتی خود حاشیه‌های باریک و مناسبی دارند و شما با لذت تمام می‌توانید در این دو نمایشگر محتوای مختلف را به تماشا بنشینید. نمایشگر A71 با گوریلاگلس ۳ پوشانده شده و برای M51 گوریلاگلس نسخه ۳+ در نظر گرفته شده است. مقاومت این نسخه از گوریلاگلس مناسب است اما پیشنهاد می‌کنیم حتما از گلس استفاده کنید.

در آخر باید گفت در بخش طراحی گلکسی A71 به دلیل وزن و ضخامت کمتر و همچنین ابعاد کوچک‌تر و در نهایت جنس بدنه کمی بهتر برنده‌ی این بخش خواهد بود و اگر طراحی گوشی برای شما بسیار اهمیت دارد باید به سراغ A71 بروید.

 

قیمت گوشی a71

 

صفحه نمایش

سامسونگ چندین سال است که با نمایشگرهای سوپر امولد خود بازار را در اختیار گرفته و کمتر شرکتی می‌تواند از نظر کیفیت و میزان روشنایی با نمایشگرهای شرکت کره‌ای رقابت کند.

گلکسی M51 سامسونگ به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز شده که به این ترتیب تراکم ۳۹۳ پیسکل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نوع سوپر امولد پلاس است.

گلکسی A71 نیز نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ دارد. این مشخصات به سادگی نشان می‌دهد که باید به نوعی نمایشگر این دو برادر را دقیقا یکسان بدانیم.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی A71 و نمایشگر گلکسی A71

نمایشگر گلکسی A71

کیفیت هر دو نمایشگر بسیار عالی است و این کیفیت بسیار رضایت بخش در کنار حاشیه‌های نسبتاً کم نمایشگر باعث می‌شود که مشاهده‌ی انواع محتوا به روی این دو دستگاه به کاری لذت بخش و اعتیاد آور تبدیل شود.

صفحه نمایش این دو کهکشانی برای تماشای فیلم‌های سینمایی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، خواندن کتاب و … کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و باید سازنده کره‌ای را به خاطر این پنل مورد تحسین قرار داد.

با وجود یکسان بودن دقیق مشخصات جالب است بدانید که اگر نمایشگر این دو گوشی را در کنار هم نگاه کنید متوجه گرم‌تر بودن رنگ‌ها در A71 و سردتر بودن رنگ‌ها در M51 خواهید شد. البته این به معنای بهتر بودن صفحه نمایش هیچ کدام نیست و قطعا اگر به صورت جداگانه از آن‌ها استفاده کنید اصلا متوجه این موضوع نخواهید شد.

در تنظیمات صفحه نمایش هر دو رقیب می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی A71

نمایشگر M51

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

از نظر روشنایی نیز هر دو در سطح مناسبی قرار می‌گیرند و زیر نور مستقیم خورشید هم می‌توانید محتوای مناسبی را تماشا کنید اما اگر بخواهیم دقیق‌تر این دو صفحه نمایش را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که نمایشگر M51 مقداری روشنایی بیشتری دارد و بهتر می‌توانید زیر نور مستقیم عمل کند.

ایرادی که می‌توان به نمایشگر هر دو گوشی وارد کرد این است که هر دو از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برند و این در حالتی است که رقبای این دو گوشی در حال حاضر نرخ نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی دارند.

بنابراین برای جمع بندی بخش نمایشگر باید گفت که هر دو عملکردی عالی دارند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگر دانست اما در نظر داشته باشید که رقیبی مانند ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی در حال حاضر نمایشگر سوپر امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و این یعنی به راحتی می‌تواند هر دوی این کهکشانی‌ها را پشت سر بگذارد.

خرید ردمی نوت 10 پرو

اسپیکر

هر دو کهکشانی از اسپیکرهای تکی برخودار هستند و این یعنی صدای مونو به گوش شما خواهد رسید. برعکس پرچمداران سامسونگ که به اسپیکرهای AKG مجهز می‌شوند و صدای بسیار خوبی دارند و در دنیای میانرده‌های این شرکت کره‌ای اسپیکرهای خیلی خوبی را شاهد نیستیم.

حجم صدای هر دو اسپیکر و کیفیت صدای آن‌ها کاملا معمولی است و نباید انتظار خیلی بالایی از آن‌ها داشته باشید. باز هم اگر بخواهیم این دو کهکشانی را با رقبای حال حاضر بازار که اسپیکر استریو دارند مقایسه کنیم باید گفت که این دو گوشی سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارند.

نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

هر دو گوشی به احتمال بسیار زیاد One Ui 4 بر مبنای اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد و شما با خرید این دو گوشی می‌توانید از آخرین نرم افزار موجود برای گوشی‌ های سامسونگ استفاده کنید.

عملکرد سخت افزار

بیشتر گوشی‌های سازنده کره‌ای به خصوص در بازار ایران (گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در بازار ایران با تراشه اگزینوس به فروش می‌رسند در حالی که در بازار چین و آمریکا برای این کهکشانی‌های تراشه‌ی کوالکام در نظر گرفته می‌شود) از تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کنند.

تراشه‌های اگزینوس از نظر کارایی، داغ شدن و پایداری یک پله از تراشه‌های کوالکام عقب‌تر قرار می‌گیرند و سامسونگ چندین سال است که تلاش می‌کند تا فاصله‌ی تراشه‌های خود را با تراشه‌های کوالکام کاهش دهد.

خوشبختانه هر دوی این کهکشانی‌ها از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند و این یعنی نگرانی زیادی از بابت پایداری در عملکرد وجود ندارد. برای گلکسی A71 تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 730 در نظر گرفته شده است که از هشت هسته پردازنده مرکزی (دو هسته Kryo 470 Gold با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز  و شش هسته Kryo 470 Silver با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 میزبانی می‌کند.

اجرای بازی در گلکسی A71

قدرت سخت افزاری خوب گلکسی A71

در طرف مقابل برای گوشی رقیب یعنی گلکسی M51 یک تراشه‌ی ۸ نانومتری به نام اسنپدراگون 730G در نظر گرفته شده که دقیقا مشخصاتی یکسان با تراشه‌ی بالا دارد و تنها تفاوت این دو به بهینه سازی‌های بیشتر این تراشه برای انجام بازی‌های گرافیکی برمی‌گردد (G موجود در اسم این تراشه اول کلمه‌ی Gaming به معنای این است که تراشه برای بازی بهینه شده است).

این تراشه در M51 به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود تا مجموعه سخت افزاری این گوشی تکمیل شود. در گوشی A71 نیز دقیقا شاهد ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم هستیم.

قدرت سخت افزاری هر دو کشهکانی برای انجام کارهای روزمره کاملا کافی به نظر می‌رسد و شما با سرعت بالا و مناسبی می‌توانید برنامه‌های مختلف را اجرا کنید و در استفاده عادی نیز هیچ کندی یا به اصطلاح لگی دیده نمی‌شود.

در زمینه اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی نیز این دو برادر عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و شما می‌توانید عناوین سنگینی مانند کال اف دیوتی موبایل را با گرافیک متوسط و حتی بالا اجرا کنید.

اجرای بازی در گلکسی M51

عملکرد گیمینگ گلکسی M51

توجه داشته باشید که تراشه‌های این دو گوشی یکسان هستند اما تراشه‌ی M51 برای اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی بهتر بهینه شده و به همین دلیل نیز در اجرای بازی‌های سنگین مقدار کمی بهتر عمل می‌کند (شاهد حتی متوجه این تفاوت در عملکرد نشوید و با بررسی ریز این تفاوت دیده می‌شود).

پس در نهایت برای قسمت جمع بندی باید بگوییم که هر دو گوشی عملکرد خوبی از نظر سخت افزاری دارند و خیلی نمی‌توان یکی را برتر از دیگری معرفی کرد ولی به طور کلی همان طور که بالاتر هم عنوان کردیم تراشه M51 عملکرد بهینه‌تری در اجزای بازی‌ها دارد.

در نظر داشته باشید که اگر سخت افزار برای شما اولویت است در این بازه‌ی قیمتی گوشی‌هایی مانند پوکو اف ۳ وجود دارند که به نوعی از تراشه‌ای پرچمدار استفاده می‌کنند و می‌توانند قدرت زیادی برای شما به ارمغان بیاورند.

 

خرید پوکو F3

 

باتری

در ابتدای مطلب عنوان کردیم که سری M از گوشی‌های سامسونگ تمرکز زیادی به روی بخش باتری دارند و M51 بهترین باتری موجود در بین تمام گوشی‌های جهان را داراست. پس نه تنها A71 را با اختلاف پشت سر می‌گذارد بلکه می‌تواند در مقایسه با تمام گوشی‌های جهان برنده باشد.

باتری در نظر گرفته شده برای این کهکشانی ظرفیت ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، ظرفیتی که عادت به دیدن آن در گوشی‌های هوشمند نداریم و بیشتر برای تبلت‌ها چنین ظرفیت زیادی در نظر گرفته می‌شود.

این باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عملکرد تحسین برانگیزی را از نظر شارژدهی به نمایش می‌گذارد و شما با یک بار شارژ و استفاده نسبتا سنگین می‌توانید ۲ روز کامل از آن استفاده کنید. اگر استفاده معمولی از گوشی داشته باشید گلکسی M51 می‌تواند تا حتی ۳ روز به شما شارژدهی کند.

باتری m51

شارژدهی بسیار عالی گلکسی M51

در زمینه سرعت شارژ شدن هم برای این کهشکانی شارژ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته شده و خوشبختانه آداپتور داخل جعبه نیز ۲۵ واتی است تا بتوانید این گوشی را در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ۳۵ درصد و در مدت کمتر از دو ساعت تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید که برای باتری با این ظرفیت بسیار زیاد عدد مناسبی است.

گلکسی A71 به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که می‌تواند با استفاده سنگین شما را یک روز کامل همراهی کند و می‌توانید به روی شارژدهی روزانه‌ی آن حساب باز کنید.

برای A71 شارژ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته شده که می‌تواند این کهشکانی را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۱ درصد و در مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ کند که عملکرد خوبی برای یک میانرده به حساب می‌آید.

در نهایت در بخش باتری باید با اختلاف بسیار زیاد M51 را از نظر شارژدهی برنده بدانیم، اما از نظر سرعت شارژ A71‌ به دلیل ظرفیت کمتر باتری بهتر عمل می‌کند و سریع‌تر شارژ می‌شود.

 

مقایسه های پیشنهادی:

مقایسه ردمی نوت ۱۰ با پوکو x3 پرو

 

مقایسه دوربین گوشی A71 و M51

هر دو گوشی دوربین‌های چهارگانه دارند که با چینش L مانند در قاب مشکی رنگ مستطیلی شکل موجود در قاب پشتی دیده می‌شوند. در ادامه به مشخصات هر دوربین به صورت جداگانه می‌پردازیم و گوشی برنده را در هر بخش معرفی می‌کنیم.

دوربین اصلی در مقایسه گلکسی M51 با گلکسی A71

دوربین اصلی گلکسی A71 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung Bright S5KGW1 دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره مند است.

دوربین‌ های پشتی گوشی A71

چیدمان لنز دوربین‌های گلکسی A71

در طرف مقابل دوربین اصلی گلکسی M51 سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Sony IMX682 Exmor RS دارد. این سنسور اندازه‌ای 1/1.73 اینچی و اندازه پیسکل 0.8 میکرونی داشته و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین نیز به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند و همچنین از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد.

به طور کلی این دو دوربین عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند. اما اگر بخواهیم کمی ریزتر آن‌ها را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که عکس‌های M51‌ رنگ بندی گرم‌تر و عکس‌های A71 رنگ بندی سردتری دارند.

به طور کلی می‌توان دوربین اصلی M51 را با اختلاف کم در این بخش برنده اعلام کرد؛ چرا که رنج دینامیکی مقداری بهتر است و همین کافیست تا بین این دو رقیب کهکشانی سنگین وزن را برتر بدانیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض هر دو کهکشانی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و سازنده این سنسور هم توسط سامسونگ مشخص نشده است. هر دو گوشی در زمینه عکس‌های فوق عریض عملکرد خوب و قابل قبولی را با توجه به بازه‌ی قیمتی ارائه می‌کنند.

گلکسی A71 و M51 به خوبی اعوجاج تصاویر فوق عریض را به کمک قابلیت‌های نرم افزاری حدف می‌کنند تا جزئیات در کناره‌های عکس کاهش پیدا نکند. در زمینه رنج دینامیکی دوربین فوق عریض M51 مقداری بهتر عمل می‌کند و در زمینه جزئیات و شارپنس عملکرد تقریبا برابری را بین این دو گوشی شاهد هستیم.

در نهایت باید گفت که عملکرد دوربین فوق عریض هر دو گوشی بسیار شبیه به هم بوده و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. به طور کلی اما به نظر می‌رسد که بخش زیادی از برتری M51 در زمینه دوربین مربوط به پردازش بهتر تصاویر باشد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد اما با این تفاوت که گشودگی دیافراگم لنز در M51 برابر با f/2.0 بوده و در گلکسی A71 برابر با f/2.2 است. این یعنی دوربین سلفی M51 بهتر می‌تواند نور جذب کند و در نهایت رنج دینامیکی بهتری خواهد داشت.

کیفیت عکس‌های سلفی هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی  بسیار خوب است و کاملا می‌تواند شما را راضی نگه دارد. همچنین امکان فیلم برداری 4K با دوربین سلفی برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده است که موضوعی بسیار جذاب برای یک گوشی میانرده به حساب می‌آید.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو هر دو رقیب سنسور ۵ مگاپیسکلی دارد. این دو دوربین به فوکوس خودکار مجهز نشده‌اند و این یعنی فوکوس تنها در فاصله‌ی ۳ تا ۵ سانتی متری سوژه انجام می‌شود. نبود فوکوس خودکار باعث می‌شود تا به سختی بتوانید فاصله‌ی مناسب با سوژه را پیدا کنید و به طور کلی باید چند عکس از سوژه ثبت کنید تا یکی از آن‌ها با فوکوس صحیح و با جزئیات کافی به ثبت برسد.

عکس‌هایی که فوکوس صحیحی داشته باشند کیفیت قابل قبولی دارند و می‌توانید از این دوربین در جهات گرفتن عکس‌های کلوزآپ خلاقانه استفاده کنید.

پرتره

گلکسی M51 و گلکسی A71 هر دو دوربین‌های تشخیص عمق میدان با سنسور ۵ مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها حین ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آیند تا فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه با دقت بالایی صورت بگیرد.

عملکرد هر دو گوشی در گرفتن عکس‌های پرتره بسیار خوب است. هر دو گوشی به خوبی سوژه را از پس‌زمینه جدا کرده و پس‌زمینه را به اندازه‌ی کافی مات می‌کنند. دقت رنگ و شارپنس و رنج دینامیکی عکس‌های پرتره نیز خوب است و در زمینه جزئیات نیز هر دو برادر خوب عمل می‌کنند.

جمع بندی دوربین

اختلاف دوربین‌های گلکسی A71 و M51 به حدی نیست که شما بخواهید مبنای انتخاب خود را این بخش قرار دهید. به طور کلی مقدار کمی M51 عملکرد بهتری دارد و به نظر می‌رسد این برتری بخاطر پردازش بهتر تصاویر باشد ولی در نهایت نمی‌توان برنده‌ای قطعی برای این قسمت در نظر گرفت و هر دو گوشی پا به پای هم حرکت می‌کنند.

دوربین های پشتی گوشی M51

چیدمان دوربین‌های گلکسی M51

 

اگر دوربین برایتان اولویت اول است و سامسونگ گزینه اول و آخر شماست، مطلب زیر را حتما بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

 

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی A71 از نظر امنیت

حسگر اثر انگشت گلکسی M51 به روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته و به صورت خازنی است. در طرف مقابل حسگر اثر انگست گلکسی A71 به زیر صفحه نمایش منتقل شده و به صورت اپتیکال زیر نمایشگر است.

از نظر محل قرارگیری باید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را برتر بدانیم؛ چرا که همواره بدون مشکل شما به آن دسترسی خواهید داشت در صورتی که برای حسگر یکپارچه با دکمه پاور در برخی از مواقع نمی‌توانید گوشی را باز کنید.

در زمینه سرعت و کارایی اما با اختلاف حسگر گلکسی M51 برتر بوده و هم سرعت بیشتری دارد و هم دقت بالاتری هنگام شناسایی اثر انگشت. در A71 در برخی از مواقع به دلیل کثیفی نمایشگر شما نمی‌توانید به خوبی از این قابلیت استفاده کنید و به طور کلی نیز سرعت مانند حسگر M51 سریع نیست و فرایند تشخیص کمی کند انجام می‌شود.سنسور اثر انگشت m 51

پس در بخش امنیت باید M51 را به دلیل داشتن حسگری سریع‌تر و همچنین دقیق‌تر محصول برتر معرفی کنیم و اگر این موضوع برایتان اهمیت زیادی دارد A71 نمی‌توانید خیلی گزینه خوبی برای شما به حساب بیاید.

 

خرید گوشی M51

 

جمع بندی

در بخش‌های زیادی این دو کشهکانی عملکرد مشابهی از خود نشان می‌دهند و در واقع در بخش نمایشگر، دوربین و حتی سخت افزار نمی‌توان برنده‌ای خاص در نظر گرفت. به عنوان راهنمایی اگر گوشی سبک و خوش دست می‌خواهید باید به سراغ A71 بروید و در صورتی که داشتن شارژدهی بی نظیر برای شما اولویت است باید M51 را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-m51-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a71/
ads
ads