داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی S20 Fe 4G با A72 سامسونگ

مقایسه گلکسی S20 Fe 4G با A72 سامسونگ

تنوع زیاد گوشی‌های میانرده سامسونگ باعث شده تا کاربران سخت‌تر بتوانند تصمیم به خرید محصول مورد نظر خود بگیرند و همواره بین گزینه‌های مختلف در بازه‌ی قیمتی یکسان دچار شک و تردید شوند. برای کمک به حل این مشکل در این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A72 سامسونگ بپردازیم و این دو کهکشانی را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. پس اگر قصد خرید گوشی در این بازه‌ی قیمتی را دارید ادامه‌ی مطلب در تکنولایف را از دست ندهید. البته قبل از شروع مطلب ناگفته نماند که نسخه 4G گوشی S20 FE در این متن مورد نظر است؛ چرا که این گوشی اختلاف قیمتی تقریبا ناچیزی با گلکسی A72 دارد و از طرفی نسخه 5G حدود ۲ میلیون گران‌تر است. برای مشاهده جدیدترین ها و همچنین قیمت گوشی های سامسونگ می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید. در ادامه با مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A72 همراه ما باشید.

 

برای مقایسه دو گوشی دلخواه می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

مقایسه گوشی

 

طراحی و کیفیت ساخت

اولین نکته‌ای که در مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A72 باید به آن اشاره کنیم، طراحی این دو گوشی است. گلکسی S20 FE از طراحی سال قبل سامسونگ استفاده می‌کند و از طرفی گلکسی A72 طراحی جدید سازنده کره‌ای را دارد. اما این به چه معناست؟ زمانی که به قاب پشتی گلکسی S20 FE نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که دوربین‌ها به صورت زیر هم در یک فریم مستطیل شکل قرار گرفته و این فریم به طور کامل در تمام رنگ‌های گوشی تماما حالت مشکی دارد.گوشی S20 fe سامسونگ

طراحی فریم دوربین‌های S20 FE بسیار شبیه به سری نوت 20 سامسونگ است و تنها لبه‌ی فریم و همچنین اطراف لنز دوربین‌ها به رنگ خود گوشی هستند و فضای بین آن‌ها همواره رنگ مشکی دارد.

از طرفی وقتی به A72 نگاه کنید درمی‌یابیم که اولا طراحی فریم مستطیل شکل دوربین به گونه‌ای است که گویی با قاب پشتی ادغام شده و به صورت یکپارچه درآمده است و همچنین فضای بین لنز‌ها دقیقا هم رنگ قاب پشتی طراحی شده تا زیبایی بیشتری به A72 ببخشد.

این طراحی را در تقریبا تمام گوشی‌های جدید سامسونگ دیده‌ایم، از میانرده‌های سری A گرفته تا پرچمداران سری S21 که گوشی‌های اصلی این سازنده‌ی کره‌ای به حساب می‌آیند.

به روی قاب پشتی S20 FE به غیر از این فریم دوربین‌ها فقط و فقط لوگوی سامسونگ در پایین دیده می‌شود و قاب پشتی طراحی کاملا ساده‌ای دارد. این قاب پشتی از جنس پلاستیک بوده و خوشبختانه طراحی مات دارد تا هم اثر انگشت کمتری جذب کند و هم هنگام استفاده حس با کیفیت‌تری داشته باشد.

لبه‌های کناری قاب پشتی در گلکسی S20 FE با انحنای نسبتا زیادی به فریم اطراف گوشی متصل می‌شوند تا به ارگونومی بهتر گوشی کمک کنند و شما بتوانید با یک دست به خوبی گوشی را کنترل کنید.مقایسه طراحی گوشی A72 با گوشی S20 fe سامسونگ

در طرف دیگر قاب پشتی گلکسی A72 نیز دقیقا طراحی ساده و مات داشته و از جنس پلاستیک ساخته شده است و این قاب نیز فقط از لوگوی سامسونگ در بخش پایینی میزبانی می‌کند.

لبه‌های قاب پشتی در A72 تقریبا تخت طراحی شده و برعکس S20 FE انحنای زیادی ندارد. این نوع طراحی باعث می‌شود گوشی زیباتر به نظر برسد اما قطعا هنگام در دست گرفتن حس راحتی S20 FE را نخواهید داشت و گوشی کامل در دست قرار نمی‌گیرد.

فریم دوربین‌ها در هر دو گوشی کمی بیرون زدگی دارد که البته این بیرون زدگی خیلی زیاد نیست و باعث نمی‌شود گوشی هنگام قرار گرفتن به روی سطوح صاف مشکل ایجاد کند.

حالا که حرف از ارگونومی دو کهکشانی است بد نیست بدانید که هر دو ضخامت ۸.۴ میلی متری دارند اما از نظر وزن A72 یک گوشی ۲۰۳ گرمی و S20 FE یک گوشی ۱۹۰ گرمی است به علاوه S20 FE حدود ۵ میلی متر کوتاه‌تر بوده و ۳ میلی متر هم عرض کمتری دارد.

این نکات را زمانی که در کنار انحنای بیشتر لبه‌ی پشتی S20 FE قرار دهیم متوجه خواهیم شد که قطع به یقین این گوشی ارگونومی بهتری نسبت به A72 دارد و بهتر می‌توان با یک دست آن را کنترل کرده و با آن کار کرد.

به سراغ فریم اطراف برویم، جایی که در هر دو گوشی برعکس قاب پشتی طراحی براقی دارد اما با این تفاوت که این فریم در A72 از جنس پلاستیک بوده ولی برای S20 FE از جنس آلومینیوم است و مقاوت و همچنین حس بسیار بهتری دارد.

هر دو گوشی در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم میزبانی می‌کنند و در بالا نیز خشاب سیم کارت و همچنین میکروفون دوم را شامل می‌شوند. در نهایت در قسمت پایینی هم اسپیکر، میکروفون دوم، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری هدفون (فقط برای A72) دیده می‌شود.گوشی A72 سامسونگ

قاب جلویی هر دو کهکشانی بسیار شبیه به هم است؛ چرا که نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا یکسان بوده و تقریبا ۸۵ درصد است و همچنین ناچ استفاده شده برای هر دو از نوع پانچ هول بوده و در میانه‌ی بالایی نمایشگر به چشم می‌آید.

نکته‌ی جذاب این دو محصول این است که A72 از گواهی IP67 و S20 FE از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند و این یعنی به ترتیب هر دو گوشی می‌تواند حدود ۳۰ دقیقه در عمق ۱ و ۱.۵ متری آب دوام بیاورند.

برای A72 چهار رنگ مشکی، آبی، بنفش و سفید در نظر گرفته شده ولی S20 FE از شش رنگ بنفش، سرمه‌ای، سبز، سفید، قرمز و نارنجی برخوردار است.

در نهایت برای جمع بندی این بخش باید گفت هر دو گوشی واقعا زیبا و جذاب هستند اما از نظر ارگونومی قطعا برتری با S20 FE است و همچنین این گوشی بدنه باکیفیت‌تری دارد و از گواهی IP68 به جای IP67 استفاده می‌کند. پس به سادگی می‌توان با وجود رقابت نزدیک S20 FE را برنده این بخش دانست.

 

 

صفحه نمایش

در ادامه مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A72 بد نیست به صفحه نمایش این دو گوشی اشاره کنیم. گلکسی A72 از نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی آن ۳۹۴ بوده و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. گلکسی S20 FE از طرف دیگر یک نمایشگر سوپر امولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن FHD+ و تراکم ۴۰۷ پیسکل بر هر اینچ دارد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.صفحه نمایش گوشی S20 fe

کیفیت دو پنل واقعا خوب است و شما از مشاهده‌ی هر نوع محتوایی در آن‌ها کاملا رضایت خواهید داشت و به علاوه حداکثر روشنایی هر دو نمایشگر در حالت خودکار به حدود ۸۲۵ نیت می‌رسد که بسیار خوب بوده و باعث می‌شود هیچ مشکلی با مشاهده محتوا در محیط باز نداشته باشید.

تفاوت اصلی این دو کهکشانی در بخش نمایشگر، به نرخ نوسازی بالاتر S20 FE برمی‌گردد که در هنگام گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و همچنین اسکرول کردن در منوها و سایت‌ها به خوبی متوجه این تفاوت خواهید شد.مقایسه گوشی A72 با s20 fe

به علاوه صفحه نمایش S20 FE از محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی محتوا با این فرمت با کیفیت بیشتری به روی این گوشی به نمایش گذاشته می‌شوند.

در تنظیمات صفحه نمایش هر دو رقیب می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.مقایسه s20 fe با a72

در نهایت باید گفت در بخش نمایشگر هم گلکسی S20 FE برنده است؛ زیرا نرخ نوسازی بالاتری دارد و از محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. البته که کیفیت نمایشگر A72 نیز برابر بوده و بسیار خوب است اما در مقام مقایسه، گلکسی S20 FE محصول برتری ارزیابی می‌شود.

 

قیمت گوشی S20 Fe 4G سامسونگ

 

اسپیکر

هر دو کهکشانی از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند. اسپیکر اصلی در لبه‌ی پایینی قرار گرفته و اسپیکر مکالمه در بالای نمایشگر نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را ایفا می‌کند.

کیفیت این دو اسپیکر بسیار شبیه به هم بوده و هیچ یک نسبت به دیگری برتری ندارند. کیفیت صدا و حجم این اسپیکرها قابل قبول و مناسب ارزیابی می‌شود اما به طور کلی قطعا برخی رقبا شرایط بهتری در این قسمت نسبت به این دو کهکشانی دارا هستند.

نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی A72 از آنجایی که گوشی جدیدتری است به صورت پیش فرض از One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ استفاده می‌کند در حالی که به صورت پیش فرض برای S20 FE اندروید ۱۰ و One Ui نسخه قبلی در نظر گرفته شده است. البته هر دو در حال حاضر جدیدترین آپدیت را دریافت کرده‌اند و دقیقا نرم افزار یکسانی دارند.

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

پس در این بخش برنده‌ای نداریم و هر دو گوشی شرایط کاملا یکسانی دارند و تنها ممکن است A72 یک آپدیت نرم افزاری بیشتر از S20 FE دریافت کند.

 

قیمت گوشی A72 نسخه 128 گیگابایت با رم 8

 

عملکرد سخت افزاری

گلکسی S20 FE از تراشه‌ی ۷ نانومتری اگزینوس 990 استفاده می‌کند. این تراشه از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 میزبانی می‌کند.

این مجموعه را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب بوده و در واقع این همان تراشه‌ای است که سامسونگ به روی پرچمداران سال قبل خود استفاده کرده بود.

این تراشه به خوبی از پس انجام کارهای مختلف برمی‌آید و به راحتی می‌توانید بازی‌های جدید را با آن اجرا کنید. البته این چیپست دو مشکل کلی هم دارد، یکی بهینه نبودن در زمینه مصرف باتری و دیگری داغ شدن زیاد در استفاده‌های سنگین که عملکرد گوشی را دچار مشکل می‌کند.

از طرف دیگر گلکسی A72 برای منبع قدرت خود به سراغ اسنپدراگون 720G رفته است، تراشه‌ای ۸ نانومتری از کوالکام که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kyro 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 465 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Adreno 618 میزبانی می‌کند.مقایسه پردازنده S20 fe با a72

این تراشه نیز دقیقا با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود. عملکرد سخت افزاری این تراشه مناسب است ولی قطعا به خوبی S20 FE نیست.

این تراشه نیز می‌تواند بازی‌های جدید را اجرا کند اما نه در نهایت کیفیت. هر دو تراشه در استفاده روزمره بسیار خوب هستند اما در استفاده سنگین قطعا S20 FE برتری خواهد داشت. البته که A72 کمتر از رقیب داغ می‌شود که این هم در نوع خود یک برتری است. ناگفته نماند که هر دو کهکشانی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت اگر قدرت سخت افزاری برای شما مهم است گلکسی S20 FE گزینه‌ی بهتری به نظر می‌رسد اما اگر قدرت سخت افزاری بسیار زیادی برای بازی و کارهای سنگین نمی‌خواهید تراشه A72 در مصرف باتری بهینه‌تر عمل می‌کند و کمتر هم داغ می‌شود.

باتری و امنیت

سامسونگ برای تغذیه کردن گلکسی A72 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری توانسته شارژ دهی بسیار خوبی را برای این کهکشانی به ارمغان بیاورد و شما با استفاده نرمال می‌توانید با یک بار شارژ ۱.۵ روز از A72 استفاده کنید.

در طرف دیگر گلکسی S20 FE یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. به علاوه نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی ۱۲۰ هرتزی بوده و همچنین تراشه‌ی آن نیز خیلی در زمینه باتری بهینه عمل نمی‌کند.

همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که شارژ دهی این محصول نباید خیلی عالی باشد و در عمل هم همین طور است. با استفاده نرمال می‌توانید یک روز کامل به روی S20 FE حساب باز کنید اما با استفاده کمی سنگین‌تر این گوشی یک روز کامل هم شارژ دهی نمی‌کند و در آخر شب به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کنید.

پس در زمینه شارژ دهی باید گلکسی A72‌ را برنده اعلام کنیم و اگر برای شما شارژ دهی و دوام باتری مهم است به سراغ A72 بروید. اما در زمینه سرعت شارژ شدن این دو برادر چه عملکردی را از خود نشان می‌دهند؟

برای هر دو دستگاه شارژ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته شده است اما در کمال تعجب آداپتور موجود در جعبه گلکسی S20 FE ۱۵ واتی بوده و توان کمتری از عدد پشتیبانی شده دارد. به کمک آداپتور داخل جعبه گوشی برای A72 تنها ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا شارژ به ۱۰۰ درصد برسد و برای S20 FE این مدت حدود ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه است.

پس در زمینه سرعت شارژ شدن هم A72 گوشی بهتری بوده و در نهایت باید این محصول را برنده‌ی قطعی بخش باتری بدانیم.

و اما به سراغ بخش امنیت دو کهکشانی برویم. برای هر دو گوشی دو روش حسگر اثر انگشت و همچنین تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.مقایسه گلکسی A72 با s20 fe

روش تشخیص چهره در هر دو گوشی عملکرد خوبی و مناسبی داشته و می‌تواند چهره کاربر را به خوبی تشخیص دهد اما از نظر امنیت خیلی نمی‌توان به روی این روش حساب باز کرد و پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روش دوم یعنی حسگر اثر انگشت بروید.

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی زیر نمایشگر قرار گرفته و عملکرد مناسبی دارد اما این عملکرد چندان سریع نیست و باید کمی منتظر بمانید اما از نظر دقت عملکرد خوبی را شاهد هستیم.

 

باتری عالی می‌خواهید؟ قبل از خرید گوشی مطلب زیر را بخوانید:

بهترین گوشی از نظر باتری

 

مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A72 از نظر دوربین

گلکسی S20 FE از سه دوربین استفاده می‌کند در حالی که سامسونگ برای A72 چهار لنز در نظر گرفته است. در ادامه به دوربین‌های مختلف هر دو گوشی خواهیم پرداخت و برنده را نیز اعلام خواهیم کرد.

دوربین اصلی

سامسونگ اطلاعات دقیقی از سنسور لنز اصلی گلکسی A72 عنوان نکرده و نمی‌دانیم که این سنسور ساخت کدام شرکت است اما دوربین اصلی این کهکشانی از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.71 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرون بهره می‌برد. این سنسور پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند.سنسور دوربین A72

این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. برای این دوربین خوشبختانه لرزشگیر اپتیکال تصویر هم در نظر گرفته شده که به باعث می‌شود در هنگام ثبت تصاویر لرزش دست‌های شما تأثیر منفی کمتری به روی کیفیت کلی عکس‌ها داشته باشد.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S20 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید با آن‌ها عکس‌های باکیفیتی به ثبت برسانید. این تصاویر رنج دینامیکی و جزئیات خوبی دارند و نویز بسیار کمی در آن‌ها دیده می‌شود.

در نهایت اما اگر کمی ریز این دو دوربین را مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که گلکسی S20 FE دوربین اصلی بهتری دارد و برنده‌ی این بخش اعلام می‌شود.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A72 از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور اندازه پیکسل 1.12 میکرونی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای را داراست.

دوربین فوق عریض S20 FE نیز سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.12 میکرون و اندازه 1/3.0 اینچی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای را دارد.

دوربین فوق عریض دو گوشی عملکرد بسیار نزدیک به هم داشته و هر دو می‌توانند عکس‌های مناسبی به ثبت برسانند. رنج دینامیکی این عکس‌ها مناسب بوده و اعوجاجی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

دوربین تله فوتو

هر دو رقیب دوربین‌های تله فوتو ۸ مگاپیکسلی دارند. هر دو این گوشی‌ها می‌توانند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کنند. کیفیت هر دو دوربین تله فوتو مناسب ارزیابی می‌شود و تفاوت چندانی میان آن‌ها وجود ندارد، اما دوربین S20 FE کمی در زمینه دقت رنگ و شارپنس بهتر عمل می‌کند.Galaxy S20 Fe 4G سامسونگ

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی A72 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با اندازه 1.28 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد و به همین جهت به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۸ مگاپیسکلی به ثبت می‌رساند.

دوربین سلفی S20 FE نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده و مشخصات تقریبا یکسانی با A72 دارد. کیفیت تصاویر سلفی هر دو کهکشانی واقعا خوب است؛ چرا که در این عکس‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود و نویز هم به خوبی تحت کنترل قرار دارد.

 

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو گلکسی A72 از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. فوکوس این لنز همچنان ثابت است اما بازه‌ی گسترده‌تری را شامل می‌شود و این یعنی راحت‌تر می‌توان فاصله‌ی مناسب با سوژه را برای داشتن فوکوسی درست پیدا کرد.

عکس‌های ماکرو گرفته شده با گلکسی A72 جزئیات بسیار رضایت بخشی دارند، به طوری که شما از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی انتظار چنین جزئیات خوبی را ندارید. دقت رنگ این تصاویر هم مناسب است و اگر شما به ثبت سوژه‌ها از نمای نزدیک علاقه داشته باشید، این دوربین می‌تواند شات‌های جذابی برایتان به ثبت برساند.

در S20 FE اما خبری از لنز ماکرو نیست. البته که می‌توانید از دوربین تله فوتو برای ثبت تصاویر ماکرو کمک بگیرید.

پرتره

گلکسی A72 و S20 FE هر دو پرتره‌های باکیفیتی را به ثبت می‌رسانند؛ چرا که برش سوژه از پس‌زمینه در هر دو با دقت مناسبی انجام شده و پس‌زمینه نیز به حد کافی مات می‌شود. جزئیات این پرتره‌ها نیز خوب بوده و رنج دینامیکی هم در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد.

جمع بندی

این دو گوشی قیمت تقریبا برابری دارند اما S20 FE از نظر ارگونومی، کیفیت ساخت، قدرت سخت افزاری، دوربین اصلی و همچنین نمایشگر نسبت به A72 برتری دارد. از طرفی A72 در بخش باتری عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

انتخاب مانند همیشه با شماست اما به نظر می‌رسد ارزش خرید S20 FE بیشتر از گوشی رقیب باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s20-fe-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a72/
ads
ads