داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ کدام یک عملکرد بهتری دارند؟

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ کدام یک عملکرد بهتری دارند؟

فهرست مطالب مقایسه طراحی گلکسی S22 و آیفون 13 مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ صفحه نمایش مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ دوربین مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ عملکرد مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ باتری مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ نرم افزار و قابلیت‌های ویژه جمع‌بندی […]

گلکسی S22

آیفون ۱۳

گلکسی S22

امتیاز

8.5
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
8
اسپیکر :
8
رابط کاربری :
8.5
عملکرد :
8.5
دوربین :
8

نقاط قوت

  • باریک و خوش‌دست
  • صفحه نمایش خوب

نقاط ضعف

  • عملکرد باتری می‌توانست بهتر باشد

آیفون ۱۳

امتیاز

8
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
8
اسپیکر :
8
رابط کاربری :
8.5
عملکرد :
8.5
دوربین :
8

نقاط قوت

  • صفحه نمایش عالی
  • پردازنده قدرتمند
  • عملکرد خوب دوربین اصلی

نقاط ضعف

  • عملکرد دوربین سلفی می‌توانست بهتر باشد

شرکت سامسونگ از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی کرده که هر کدام دارای قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد هستند. نخستین گوشی از سری گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ را باید گلکسی S22 معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 بپردازیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

تکنولایف امکان تهیه آخرین گوشی های هوشمند بازار را برای شما عزیزان فراهم کرده است: قیمت گوشی

 

مقایسه طراحی گلکسی S22 و آیفون 13

همان‌طور که انتظار می‌رفت گوشی سامسونگ گلکسی S22 شباهت زیادی به گلکسی S21 دارد. البته فراموش نکنید که آیفون 13 هم شباهت زیادی به آیفون 12 دارد و این مسئله را نمی‌توان به عنوان یک ضعف در نظر گرفت.

مقایسه طراحی گلکسی S22 و آیفون 13 

سامسونگ تا حد زیادی از پایداری مدل در گوشی‌های جدید خود استفاده می‌کند؛ شرکت سامسونگ از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوسی در مواد اولیه قطعات دستگاه استفاده کرده است. حتی با وجود پلاستیک، گلکسی S22 در قاب پشتی از شیشه استفاده می‌کند. در بخش عقب و جلو شاهد محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس Victus خواهید بود که می‌تواند ضریب ایمنی دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد و این در حالی است که افزایش مقاومت آیفون 13 کار ساده‌ای نیست.

مقایسه طراحی گلکسی S22 و آیفون 13 

همچنین سامسونگ گلکسی S22 در چهار رنگ مختلف (مشکی، سفید، سبز و صورتی طلایی) عرضه می‌شود و این در حالی است که تنوع رنگ آیفون 13 (مشکی، سفید، آبی، صورتی و قرمز) بیشتر است.

 

خرید گوشی ایفون 13 با حافظه 128

 

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ صفحه نمایش

مدل‌های آیفون 13 پرو با استفاده از نمایشگر پروموشن و تنظیم پویای نرخ تازه‌سازی توانستند مزیت بزرگی که سامسونگ از آن برخوردار بود را کنار بزنند. این قابلیت به آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس اجازه می‌دهد بسته به فعالیت روی صفحه، نرخ تازه‌سازی را در بازه ۱۰ الی ۱۲۰ هرتز قرار دهند. با این که فقط گلکسی S21 اولترا توانایی کاهش نرخ تازه‌سازی تا ۱۰ هرتز را داشت، همه مدل‌های این سری توانایی مشابه را نداشتند. گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس فقط قابلیت کاهش نرخ تازه‌سازی تا مرز ۴۸ هرتز را دارند.

غول تکنولوژی کره جنوبی در گوشی سامسونگ گلکسی S22 موفق شده است نرخ تازه‌سازی تطبیقی را بهبود ببخشد. هم اکنون مدل‌های گلکسی S22 و S22 Plus می‌توانند زمانی که فعالیت روی نمایشگر ثابت است تا ۴۸ هرتز کاهش را تجربه کنند که این قابلیت می‌تواند به حفظ باتری کمک کند؛ بدون تردید گوشی‌های سری S21 به این قابلیت نیاز زیادی داشتند.

مقایسه گوشی S22 سامسونگ با ایفون 13

سامسونگ به دنبال بهبود نمایشگرهای گلکسی S22 و S22 پلاس با روش‌های دیگر بود. هر دو گوشی دارای فناوری Vision Booster هستند که به صورت خودکار می‌تواند نور صفحه نمایش را با محیط تطبیق دهد. همچنین این فناوری می‌تواند کنتراست رنگ را هم تنظیم کند. نمایشگرها باید روشن‌تر شوند و سامسونگ ادعا می‌کند حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت برای گلکسی S22 و ۱۷۵۰ نیت برای S22 Plus در دسترس قرار دارد.

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13

باید هر دو دستگاه را آزمایش کنیم تا بتوان ادعای موردنظر را تایید کرد، اما اگر از میزان قابل قبول برخوردار نباشد، قطعا مدل‌های جدید گلکسی S22 بهتر از آیفون 13 خواهند بود. گوشی آیفون 13 پرو دارای روشنایی ۸۰۰ نیت است.

 

مقایسه پرچمدار قبلی و فعلی سامسونگ:
مقایسه گوشی S21 Ultra با گلکسی S22 اولترا

 

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ دوربین

مدل‌های آیفون 13 به سرعت در میان بهترین گوشی‌هایی قرار گرفتند که از دوربین برخوردار هستند. هنگامی که به بهبودهای سخت‌افزاری معرفی شده از سوی اپل نگاه کنید، به سادگی می‌توان دلیل این ادعا را درک کرد. آیفون 13 و آیفون 13 مینی مجهز به یک سنسور اصلی بزرگ‌تر هستند که نور بیشتری را در مقایسه با گذشته وارد می‌کند.

دوربین ایفون 13

با این حال گوشی‌ها مجهز به سنسور تله فوتو نیستند و در نقطه مقابل، سامسونگ موفق شده است گوشی‌های جدید سری گلکسی S22 خود را مجهز به سنسور تله فوتو کند. البته شرایط در زمینه دوربین سری گلکسی S22 به مراتب بهتر بوده و می‌توان به قابلیت‌های زوم که در مقایسه با گذشته بهبود یافته است هم اشاره کرد. گلکسی S21 از زوم هیبریدی سه برابری روی سنسور تله فوتو خود استفاده کرده است. دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل در هر دو دستگاه S22 و S22 Plus دارای زوم اپتیکال ۳ برابر است؛ بنابراین هنگام زوم کردن همه چیز واضح‌تر به نظر خواهد رسید.

این تنها دوربینی نیست که با گلکسی S22 ارتقا پیدا کرده است. سنسور اصلی در گلکسی S22 و S22 Plus یک سنسور ۵۰ مگاپیکسل است. همچنین این دستگاه مجهز به سنسور اولترا واید (فوق عریض) ۱۲ مگاپیکسل بوده که میدان دید وسیع‌تری را برای ثبت جزئیات ارائه می‌کند.

کیفیت دوربین s22 سامسونگ

شرکت سامسونگ به سخت‌افزار بسنده نکرد و توانست ویژگی‌های نرم‌افزاری دوربین را هم ارتقا دهد. نقشه عمق استریوی هوش مصنوعی برای بهبود پرتره‌های ثبت شده توسط گلکسی S22 در کنار قابلیت Auto Framing که می‌تواند ۱۰ شخص را به صورت دقیق شناسایی کند هم نقش ویژه‌ای در عملکرد دوربین سامسونگ گلکسی S22 داشته است؛ این قابلیت را می‌توان نقطه مقابل حالت سینمایی (Cinematic) دانست که اپل برای پرچمداران جدید خود در نظر گرفته است. در حقیقت حالت سینمایی به شما امکان می‌دهد بتوانید با پس‌زمینه‌های تار هم فیلمبرداری کنید و با تغییر فوکوس عکس، مواردی که تار می‌شوند را تغییر دهید.

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ عملکرد

تمام گوشی‌های آیفون 13 دارای تراشه جدید A15 Bionic هستند و به همین علت سرعت بالای عملکرد گوشی‌های آیفون جایی برای تعجب باقی نخواهد گذاشت. بر اساس بررسی نتایج به دست آمده از آزمایش‌های گوناگون می‌توان گفت شرایط عملکرد گوشی‌های جدید آیفون بهتر از سامسونگ است.

پردازنده ایفون 13

البته شرکت سامسونگ در گوشی جدید خود از پردازنده اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای چین و آمریکا استفاده کرده و برای سایر مناطق جهان هم از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده می‌کند. با این که شرایط پردازنده اصلی موجود در پرچمداران جدید سامسونگ در مقایسه با گذشته بهبود چشمگیری داشته است، اما هنوز هم نمی‌توان آن را با پردازنده اپل و بهبودهای سخت‌افزاری که انجام داده است، مقایسه کرد.

 

 

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ باتری

اپل و سامسونگ در زمینه باتری راه جداگانه‌ای را انتخاب کرده‌اند. شرکت اپل به دلیل انتقادهای گسترده‌ای که پیرامون باتری‌های ضعیف از سوی کاربران مواجه شد، ظرفیت باتری مدل‌های 13 خود را افزایش داد. نتیجه انجام این کار هم طول عمر بهتر و بیشتر باتری بود. گوشی آیفون 13 توانست مدت زمان ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه را در تست ما که شامل وبگردی و سایر موارد می‌شود، ثبت کند که قابل احترام است.

شارژر ایفون 13

سامسونگ گلکسی S22 مجهز به باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که در مقایسه باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی موجود در گلکسی S21 با کاهش مواجه شده است. البته شرایط ظرفیت باتری در گوشی‌های جدید سامسونگ با کاهش مواجه بوده و گلکسی S22 پلاس هم در مقایسه با باتری S21 پلاس با کاهش ظرفیت ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه بود.

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13

همچنین چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 از نظر مصرف انرژی کارآمدتر است و نمایشگرهای کوچک‌تر در مدل‌های گلکسی S22 بدین معناست که قدرت جذب نمایشگر کمتر است.

 

شاید نیاز داشته باشید:
آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال

 

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13 ؛ نرم افزار و قابلیت‌های ویژه

گلکسی S22 با اندروید 12 عرضه خواهد شد و بدین معناست که کاربران از مزایای ویژگی‌های سفارشی‌سازی و رابط کاربری جدید One UI 4.1 بهره‌مند خواهند شد. همچنین سامسونگ قصد دارد برای چهار سال آینده هم به‌روزرسانی این دستگاه را پشتیبانی کند.

مقایسه گلکسی S22 و آیفون 13

البته آیفون 13 از پشتیبانی آپدیت طولانی‌تر برخوردار بوده و معمولا تا ۵ سال پس از انتشار هم پشتیبانی خواهند شد. در حال حاضر سامسونگ هم قدم خوبی در زمینه پشتیبانی برداشته و این نشان می‌دهد که به قدرت دستگاه خود اطمینان کامل دارد.

جمع‌بندی

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی S22 و آیفون 13 از خود عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی را ارائه می‌کنند، اما نظر نهایی خرید یکی از این دو دستگاه بر عهده شماست. در صورتی که قصد دارید از گوشی آیفون و پلتفرم آن به سوی اندروید حرکت کنید و در عین حال یک گوشی ارزان قیمت‌تر را خریداری کنید، سامسونگ گلکسی S22 گزینه‌ای مناسب خواهد بود و در غیر این صورت، آیفون 13 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s22-%d9%88-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13/
ads
ads