داغ ترین ها :
مقایسه گوشی ردمی نوت 10s با ریلمی 8

مقایسه گوشی ردمی نوت 10s با ریلمی 8

در دنیای میانرده‌ها شما محصولات بسیار زیاد و متنوعی را می‌توانید از برندهای مختلف خریداری کنید که طبیعتا یکی از این برندها شیائومی است. از طرفی ریلمی هم در طی چند سال اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و حالا کم کم به دنبال جایگاه خود در بازار کشور ما است.

در این مطلب هم ما به سراغ دو گوشی ردمی نوت 10s شیائومی و ریلمی 8 خواهیم رفت و این دو گوشی میانرده خوش قیمت را با هم مقایسه کرده و در هر قسمت گوشی برتر و برنده را مشخص می‌کنیم. اگر به دنبال خرید یک میانرده خوش قیمت هستید اصلا این مطلب را از دست ندهید.

 

تمام گوشی های موجود در فروشگاه اینترنتی تکنولایف را ببنید: موبایل

 

مشخصات و مقایسه گوشی ردمی نوت 10s با ریلمی 8

گوشی ردمی نوت 10 اس ریلمی 8
تاریخ معرفی اسفند ۹۹ فروردین ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ میلی‌متر ۱۶۰.۶ در ۷۳.۹ در ۸ میلی‌متر
وزن ۱۷۹ گرم ۱۷۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون) Realme UI 2.0 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه هلیو G95 هلیو G95
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات ۳۰ وات
رنگ آبی، خاکستری و سفید مشکی و نقره‌ای

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت Redmi note 10s با ریلمی 8

برتری ردمی نوت 10 اس

  • پشتیبانی از گواهی IP53

برتری ریلمی 8

  • ندارد

اولین موردی که با نگاه کردن به ردمی نوت 10s به ذهن می‌آید این است که این محصول تا چه حد شبیه به ردمی نوت 10 پرو است و شاید به سختی بتوان این دو گوشی را از هم متمایز کرد. البته که قاب شیشه‌ای نوت 10 پرو در اینجا جای خود را به پلاستیک داده است.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت Redmi note 10s با ریلمی 8

قاب پشتی ردمی نوت 10s بسیار ساده طراحی شده و لوگوی شیائومی در پایین و فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ قرار گرفته است. این فریم دوربین‌ها مانند بسیاری دیگر از محصولات شیائومی دو تکه است و در سمت راست همواره با قاب پشتی تطبیق پیدا می‌کند و در سمت دیگر همواره مشکی است.

ریلمی 8 هم از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند اما با این تفاوت که این قاب به مراتب شلوغ‌تر است. قاب پشتی به دو قسمت تقسیم شده و بخش سمت راست طراحی براق دارد و از شعار ریلمی یعنی Dare To Leap میزبانی می‌کند. بخش سمت چپ قاب هم مات بوده و در بالا فریم مربعی دوربین‌ها و در پایین لوگوی ریلمی را دارد.

مقایسه طراحی Redmi note 10s با ریلمی 8

به طور عجیبی وزن هر دو گوشی حدود ۱۷۸ گرم و برابر بوده و ضخامت آن‌ها هم به ترتیب ۸.۳ و ۸ برای ردمی نوت 10s و ریلمی 8 است. این یعنی هر دو گوشی ارگونومی یکسان و خوبی دارند و به خوبی در دست قرار می‌گیرند.

هر دو میانرده فریم سمت راست را به دکمه‌های ولوم و پاور اختصاص داده‌اند و در بالای ریلمی 8 تنها میکروفون دوم دیده می‌شود و این در حالیست که ردمی نوت 10s اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد را شامل می‌شود.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت Redmi note 10s با ریلمی 8

به روی فریم سمت چپ دو گوشی خشاب سیم کارت قرار گرفته و در نهایت فریم پایینی میزبان میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا است.

بخش روبه‌رویی این دو محصول هم بسیار شبیه است؛ زیرا هر دو نسبت نمایشگر به بدنه‌ حدود ۸۳ درصد دارند و همچنین از صفحه نمایشی حدود ۶.۴ اینچی استفاده می‌کنند. تنها بخشی که دو گوشی را از هم متمایز می‌کند محل قرار گیری دوربین سلفی درون پانچ هول است که برای نماینده ریلمی به سمت چپ منتقل شده و برای نماینده شیائومی در مرکز قرار دارد.عکس گوشی ریلمی 8

در آخر شاید بهتر باشد انتخاب برنده را به شما واگذار کنیم و اگر طراحی ساده را ترجیح می‌دهید احتمالا باید به سراغ نوت 10s بروید و اگر طراحی شلوغ‌تر را می‌پسندید شاید ریلمی 8 انتخاب بهتری باشد.

 

بیشتر بخوانید:
مقایسه A22 5G با A23 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Redmi note 10s با Realme 8

ردمی نوت 10 اس از یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد استفاده می‌کند. برای این پنل رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ مقابل دیدگان ما قرار می‌گیرد. این پنل نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

ریلمی 8 هم از یک صفحه نمایش سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۱۱ بهره می‌برد. این پنل اندازه ۶.۴ اینچی دارد و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و نسبت ۲۰ به ۹ از دیگر مشخصات این نمایشگر هستند.مقایسه صفحه نمایش Redmi note 10s با Realme 8

از نظر کیفیت هر دو پنل دقیقا مثل هم هستند و شما به طور حتم از مشاهده‌ی محتوا در این دو نمایشگر لذت خوهید برد. فناوری ساخت این پنل‌ها به صورتی است که باعث می‌شود رنگ‌ها با کنتراست عالی و به صورت زنده و پویا به نمایش در بیایند و مهم‌تر این که همه‌ی محتوا به صورت شارپ نمایش داده می‌شود.

در این دو نمایشگر مطابق انتظاری که داریم رنگ مشکی عمقی بینهایت دارد و شما از قابلیت‌هایی مثل AOD برخوردار می‌شوید. به علاوه به لطف فناوری امولد روشن کردن قابلیت دارک مود می‌تواند تأثیر شایانی در کاهش مصرف باتری داشته باشد.

و اما به سراغ روشنایی دو پنل برویم. در حالت دستی پنل ریلمی 8 می‌تواند حدود ۴۶۰ نیت روشنایی تولید کند و این عدد برای نوت 10 اس حدود ۴۸۰ است. در حالت خودکار اما خوشبختانه این عدد برای هر دو نمایشگر افزایش پیدا کرده و به ترتیب به حدود ۶۶۰ و ۶۸۰ می‌رسد.مقایسه صفحه نمایش Redmi note 10s با Realme 8

این یعنی هر دو صفحه نمایش کم و بیش روشنایی یکسانی دارند و میزان روشنایی آن‌ها برای قرارگیری زیر نور مستقیم خورشید کافی به نظر می‌رسد و شما از بابت با مشکلی مواجه نخواهید شد.

به همین دلیل در این بخش هم برنده‌ای نداریم و دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند.

 

خرید گوشی ردمی نوت 10s با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

اسپیکر ردمی نوت 10s بهتر است یا ریلمی 8

برتری ردمی نوت 10 اس

  • اسپیکر دوگانه استریو

برتری ریلمی 8

  • ندارد

ردمی نوت 10 اس اسپیکرهای دوگانه دارد که می‌توانند صدایی استریو تولید کنند. در طرف دیگر ریلمی 8 به استفاده از اسپیکر تکی افاقه کرده و در این محصول خبری از صدای استریو نیست.اسپیکر ریلمی 8

همان طور که می‌توانید حدس بزنید صدای استریو تولید شده توسط ردمی نوت 10s بلندی و همچنین شفافیت بیشتری دارد و به صورت فراگیر به گوش می‌رسد. به همین دلیل هم برنده این بخش را نماینده شیائومی در نظر می‌گیریم.

 

مقایسه دو نماینده از سری اقتصادی از سامسونگ:
مقایسه A12 Nacho سامسونگ با سامسونگ A13 4G

 

نرم افزار و رابط کاربری

ردمی نوت 10 اس از رابط کاربری MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کند که این نرم افزار جدیدترین حالت ممکن برای گوشی‌های شیائومی است. رابط کاربری MIUI به نسبت چند سال قبل پخته‌تر شده و به روی شکل و شمایل آیکون‌ها و بخش‌های مختلف هم وقت زیادی را صرف کرده است.

به این ترتیب در حال حاضر قطعا MIUI را می‌توانیم یکی از بهترین رابط کاربری‌های دنیای اندروید بدانیم که هم به صورت بهینه کار می‌کند و هم قابلیت‌های مختلف و جذابی مانند سوپر والپیپر دارد.نرم افزار و رابط کاربری ریلمی 8

از طرفی ریلمی 8 از Realme Ui 2.0 بر مبنای اندروید ۱۱ بهره می‌برد. رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های ریلمی شباهت‌های زیادی با Miui گوشی‌های شیائومی دارد. برای این رابط کاربری امکانات بسیار زیادی نیز در نظر گرفته شده و شما می‌توانید آن را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید. شما می‌توانید شکل آیکون‌ها را تغییر دهید و یا اندازه‌ی آن‌ها را کوچک یا بزرگ کنید.

ویژگی‌های مرسومی مثل AOD و دارک مود و … نیز برای این رابط کاربری در نظر گرفته شده و کار کردن با آن بسیار ساده است. در کل Realme Ui 2 حس خوبی را به شما منتقل می‌کند و نمی‌توان به آن ایراد خاصی وارد کرد، هرچند که در نهایت انتخاب رابط کاربری بهتر کاملا سلیقه‌ای بوده و به تجربه شخصی هر کاربر برمی‌گردد.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی موبایل را در مجله تکنولایف بخوانید.
مقایسه گوشی Redmi 10 با Realme 8

 

 

عملکرد سخت افزاری

در بخش سخت افزاری اتفاق جالبی رخ داده و هر دو میانرده از یک تراشه یکسان استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم قدرت سخت افزاری کاملا یکسانی را از آن‌ها انتظار داریم.

تأمین قدرت این دو گوشی به عهده‌ی تراشه‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G95 واگذار شده است. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی دارد که به صورت ترکیبی از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز Mali-G76 است.

این چیپست عملکرد خوبی دارد و به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید. این تراشه حتی می‌تواند از پس بازی‌های سنگین هم بربیاید، البته باید تنظیمات گرافیکی را به روی درجه‌ی متوسط قرار دهید تا با افت فریم مواجه نشوید.

قدرت سخت افزاری این دو میانرده برای این بازه‌ی قیمتی خوب ارزیابی می‌شود و بعید است که شما در انجام کاری از این دو گوشی نا امید شوید و هر دو به خوبی می‌تواند طی پردازش‌های کلی و گرافیکی شما را همراهی کنند.

هر دو میانرده ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی و ۴، ۶ و یا ۸ گیگابایت حافظه رم دارند و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند که شما به کمک این کارت می‌توانید حافظه داخلی گوشی را افزایش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که استفاده نسبتا سنگینی در بخش سخت افزاری از گوشی دارید به سراغ نسخه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی بروید. در آخر هم طبق انتظار هر دو گوشی دقیقا مثل هم عمل کرده و عملکرد خوبی دارند.

 

سوال روز کسانی که می‌خواهند سامسونگ میانرده بخرند:
مقایسه گوشی گلکسی A52s 5G با A53 5G

 

مقایسه باتری Redmi note 10s با ریلمی 8

تغذیه کردن صفحه نمایش و تراشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند یعنی بخش باتری را تشکیل می‌دهد. باتری این دو گوشی باید نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت این دو گوشی و همچنین تراشه‌ی نه چندان بهینه‌ی آن‌ها را تغذیه کنند.

برای دستیابی به این مهم ردمی نوت 10 اس و ریلمی 8 هر دو از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند که ظرفیت مناسبی به نظر می‌رسد. در عمل هم دو گوشی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند و با استفاده‌ معمول می‌توانند حدود ۱ تا ۱.۵ روز شارژ دهی کنند.

البته این مدت زمان به نوع استفاده شما بستگی دارد و نمی‌توان عدد خیلی دقیقی برای آن بیان کرد. هر دو شرکت برای شارژ کردن این دو محصول به سراغ فناوری شارژ سریع رفته‌اند.

به این ترتیب ردمی نوت 10 اس از شارژ سریع ۳۳ واتی و ریلمی 8 از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. به لطف این فناوری هر دو گوشی در مدت زمان حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ می‌شوند که برای این بازه قیمتی و همچنین ظرفیت زیاد باتری عدد خوبی است.

 

خرید گوشی realme 8

 

مقایسه دوربین ردمی نوت 10s با ریلمی 8

برتری ردمی نوت 10 اس

  • دوربین فوق عریض بهتر

برتری ریلمی 8

  • جزئیات بیشتر دوربین اصلی
  • سلفی‌های بهتر

در این بخش به سراغ دوربین‌های این دو گوشی خواهیم رفت و کیفیت تصاویر ثبت شده با دو گوشی را مقایسه می‌کنیم تا میانرده برتر مشخص شود.

دوربین ردمی نوت 10s

دوربین اصلی

جالب است که بخش سخت افزاری تنها بخشی نیست که دو گوشی دقیقا مشخصات یکسانی دارند و در بخش دوربین هم همین اتفاق بار دیگر رخ می‌دهد و دو گوشی از یک سنسور یکسان و همچنین مشخصات مشابه بهره می‌برند. البته این الزاما نمی‌تواند به معنای کیفیت برابر باشد و در این فرایند تراشه نیز نقش به سزایی دارد.

دوربین اصلی هر دو محصول از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B با اندازه 1/2 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرون استفاده می‌کنند. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و به واسطه پشتیبانی از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.دوربین ریلمی 8

به طور کلی این دوربین به نسبت بازه قیمتی می‌تواند تصاویر خوبی به ثبت برساند که در این عکس‌ها رنج دینامیکی خوب است و کنتراست و شارپنس مناسبی را هم شاهد هستیم. به علاوه دقت رنگ هم رضایت بخش است. اتفاق جالب در این بخش این است که با وجود مشخصات یکسان و احتمالا تنها به دلیل تفاوت در چیپست دو گوشی جزئیات تصاویر گرفته شده با ریلمی 8 کمی بیشتر از رقیب است.

به این ترتیب با وجود نزدیک بودن کیفیت تصاویر و عملکرد رضایت بخش هر دو میانرده شاید بتوانیم ریلمی 8 را با اختلاف جزئی برنده بدانیم.

دوربین فوق عریض

ردمی نوت 10 اس و ریلمی 8 هر دو سنسورهای ۸ مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض دارند. این دو دوربین می‌توانند تصاویر قابل قبولی به ثبت برسانند اما این تصاویر تقریبا از هر نظر از دوربین اصلی ضعیف‌تر هستند و نویز تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت در این بخش نماینده شیائومی است که عکس‌هایی بهتر به ثبت می‌رساند و برنده این بخش خواهد بود.

 

قیمت گوشی Redmi note 10s با حافظه 64 و رم 6 گیگابایت

 

دوربین سلفی

برای دوربین سلفی شیائومی به سراغ سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی رفته و ریلمی از سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است. سلفی‌های هر دو دستگاه به نسبت محدوده قیمتی مناسب هستند اما ریلمی 8 کمی بهتر از رقیب است و خود را در جایگاه نخست این قسمت جای می‌دهد.

سلفی‌های ریلمی 8 کمی جزئیات بیشتری دارند و شارپنس و دقت رنگ بهتری از این تصاویر دریافت می‌شود.

ماکرو

هر دو گوشی دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی دارند و خبری هم از فوکوس خودکار نیست. عکس‌های ماکرو هر دو گوشی کاملا معمولی هستند و طبیعتا نباید انتظار خیلی زیادی از آن‌ها داشته باشید. اگر شرایط نوری ایده‌آل باشد تصاویر جزئیات کافی خواهند داشت اما دقت رنگ و همچنین شارژپنس چندان عالی نیست.

پرتره

هر دو گوشی یک دوربین تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه دارند و خود تصاویر با دوربین اصلی گرفته می‌شوند. پرتره‌های هر دو گوشی برای این کلاس قیمتی خوب است و شما از عملکرد رضایت خواهید داشت.

برش سوژه از پس‌زمینه در هر دو محصول با دقت خوبی انجام می‌شود و در نهایت سوژه جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب  دارد. البته که ممکن است در برخی از مواقع برش سوژه از پس‌زمینه عالی نباشد که برای حل این مشکل می‌تواند از یک سوژه چند پرتره به ثبت برسانید تا یکی از آن‌ها بهترین برش ممکن را داشته باشد.

در نهایت این بخش برنده نخواهد داشت و هر دو عملکرد مشابه و خوبی دارند.

جمع بندی

به حدی این دو گوشی در بخش‌های مختلف شبیه به هم یا مشابه هستند که می‌توانیم آن‌ها را دو برادر ناتنی در نظر بگیریم. هر دو ارگونومی مشابهی دارند و از نمایشگر یکسانی بهره می‌برند. به علاوه قدرت سخت افزاری دو میانرده کاملا برابر است و در بخش دوربین و باتری نیز عملکرد بسیار نزدیک و یکسانی را شاهد هستیم.

اگر میانرده‌ای خوش قیمت می‌خواهید که طراحی ساده‌ای داشته باشد و از اسپیکر استریو بهره ببرد و همچنین دوربین فوق عریض بهتری نسبت به رقیب به شما ارائه دهد ردمی نوت 10 اس را خریداری کنید.

اما اگر دوربین سلفی و همچنین دوربین اصلی برای شما مهم‌تر هستند و طراحی شلوغ‌تر ریلمی 8 را بیشتر می‌پسندید شاید بهتر باشد این محصول را برای خرید انتخاب کنید.

 

 

سوالات متداول

کدامیک از این دو گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ نمایشگر هر دو از نوع امولد است و رزولوشن و نرخ نوسازی یکسانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. حتی میزان روشنایی این دو پنل هم برابر است تا آن‌ها را خوب و تقریبا یکسان در نظر بگیریم.

کدام گوشی باتری بهتر دارد؟ هر دو میانرده با استفاده عادی می‌توانند حدود ۱ تا ۱.۵ روز شارژ دهی کنند و از طرف دیگر هم در مدت حدود ۱ ساعت ۱۵ دقیقه فول شارژ شوند که به این ترتیب در این بخش هم عملکرد مشابه و رضایت بخش را شاهد هستیم.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ هر دو محصول از تراشه‌ی یکسانی از مدیاتک استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم قدرت سخت افزاری مشابهی دارند. این سخت افزار برای انجام کارهای مختلف از جمله اجرای بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط کافی خواهد بود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10s-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c-8/
ads
ads