داغ ترین ها :
مقایسه گوشی های سری A سامسونگ

مقایسه گوشی های سری A سامسونگ

گوشی‌های هوشمند توانسته‌اند به جایگاه بسیار مهمی در زندگی تک تک ما دست پیدا کنند و در این بین برندی مانند سامسونگ توانسته نظر اکثر کاربران را با کیفیت خود محصولات خود جلب کند. گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران محبوبیت بالایی دارند و به خصوص سری A از کهکشانی‌های شرکت کره‌ای که میانرده‌های اصلی آن‌ها به حساب می‌آیند فروش بسیار زیادی دارند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه گوشی های سری A سامسونگ و تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم، پس اگر قصد خرید گوشی سامسونگ دارید حتما در ادامه‌ی متن همراه تکنولایف باشید.

 

جدیدترین های سامسونگ را از سایت تکنولایف تهیه کنید: قیمت گوشی سامسونگ

 

معرفی گوشی‌های سری A

پیش از پرداختن به بخش‌های مختلف این گوشی‌ها بهتر است در ابتدا با هم این محصولات و دسته بندی‌های آن‌ها را مرور کنیم تا در ادامه راحت‌تر بتوانیم در مورد ویژگی‌های مختلف این کهکشانی‌ها سخن بگوییم. توجه داشته باشید که در این لیست بیشتر تمرکز به روی مدل‌های جدید گلکسی‌ها بوده و کمتر به مدل‌های قبلی پرداخته می‌شود.مقایسه گوشی های سری A سامسونگ

گوشی‌های اقتصادی

گوشی‌های اقتصادی سامسونگ را اگر بخواهیم از ارزان به گران ترتیب بندی کنیم باید لیست زیر را در نظر بگیریم.

در واقع اگر قصد داشته باشید گوشی سامسونگ زیر ۵ میلیون تومان خریداری کنید لیست بالا می‌توانند بهترین و جدیدترین انتخاب‌های شما باشند.

گوشی‌های میانرده

گوشی‌های این بخش محصولات میانی سری A هستند و قیمتی بین کهکشانی‌های اقتصادی و کهکشانی‌های مرغوب دارند.

همان طور که مشاهده می‌کنید سامسونگ از برخی گوشی‌های خود دو نسخه 4G و 5G تولید می‌کند که در بخش سخت افزاری و همچنین برخی امکانات دیگر با یکدیگر تفاوت‌های مهمی دارند.

گوشی‌های مرغوب

اگر می‌خواهید بهترین گوشی‌های سری A را خریداری کنید و از امکانات بسیار خوب آن‌ها بهره ببرید این بخش مناسب شما است و باید بین این محصولات یکی را برای خرید انتخاب کنید.

گوشی‌های بالا بیشترین امکانات در سری A کهکشانی‌های سامسونگ را دارند و باعث می‌شوند تجربه‌ای نزدیک به پرچمداران را تجربه کنید.

مقایسه گوشی های سری A از نظر طراحی و کیفیت ساخت

پیش از هر چیزی بد نیست بدانید که یکی از ایراداتی که همواره به گوشی‌های میانرده سامسونگ وارد بوده بحث کیفیت ساخت و استفاده از پلاستیک است. سازنده کره‌ای تقریبا همه‌ی میانرده‌های خود را فارغ از قیمت پلاستیکی می‌سازند که این موضوع برای کاربران چندان موضوع جذابی نیست.

برای این که بهتر متوجه این کیفیت ساخت نه چندان عالی شوید باید بگوییم که مثلا گوشی مثل ردمی نوت 10 پرو شیائومی از قاب پشتی شیشه‌ای ساخته شده که در هنگام در دست گرفتن حس بسیار بهتری دارد.

البته که پلاستیک هم مزایای خاص خودش را دارد و به کم شدن وزن گوشی کمک می‌کند اما کاربری که گوشی در بازه‌ی قیمتی گلکسی A72 خریداری می‌کند انتظار دارد با کیفیت ساخت بهتری از پلاستیک مواجه شود که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.مقایسه گوشی های سری A سامسونگ

از نظر طراحی هم گوشی‌های سری A چند سالی بود که هیچ تغییری نداشتند این باعث تکراری شدن آن‌ها شده بود اما خوشبختانه امسال در سری جدید گوشی‌های سامسونگ این طراحی تغییر کرد و بالاخره فضای بین دوربین‌ها به رنگ قاب پشتی درآمد تا یکپارچگی بسیار بیشتری را در قاب پشتی شاهد باشیم.

پس یک سوال مهم در این بخش پیش می‌آید و آن هم این است که اگر همه‌ی میانرده‌های سری A سامسونگ جنسی پلاستیکی دارند پس تفاوت یک گوشی ۳ میلیون تومانی با یک گوشی ۱۳ میلیونی در چیست؟

این تفاوت در چند بخش خلاصه می‌شود. اول این که پلاستیک استفاده شده در A52 و A72 کیفیت ساخت بهتری نسبت به مدل‌های ارزان‌تر دارد و به مرور زمان کمتر آسیب می‌بیند.

تفاوت دوم در نوع طراحی آن‌ها است و سامسونگ برای مدل‌های مرغوب سری A طراحی ماتی برای قاب پشتی در نظر گرفته تا هم در هنگام در دست گرفتن حس بهتری داشته باشند و هم خود را بیشتر به دنیای پرچمدران نزدیک کنند.مقایسه طراحی گوشی های سری A سامسونگ

تفاوت سوم نیز به داشتن گواهی ضد آب در مدل‌های گران‌تر بازمی‌گردد. گوشی‌هایی مثل A52 و A72 از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کنند و این یعنی این محصولات می‌توانید در عمق یک متری آب حدود ۳۰ دقیقه بدون مشکل دوام بیاورند.

چنین قابلیتی طبیعتا برای مدل‌های ارزان قیمت‌تر در نظر گرفته نشده و همین نکات است که تفاوت قیمت یک محصول اقتصادی با یک محصول مرغوب را در بخش طراحی توجیه می‌کند.

البته همچنان باید بدانید که استفاده از پلاستیک برای میانرده‌های گران قیمت‌تر سری A چندان کار منطقی نیست و نمی‌توانیم این تصمیم سامسونگ را مناسب در نظر بگیریم.

مقایسه گوشی های سری A از نظر صفحه نمایش

همه‌ی کاربران گوشی‌های سامسونگ را به داشتن نمایشگرهای بسیار باکیفیت و جذاب سوپر امولد می‌شناسند و همین نکته یکی از دلایل فروش کهکشانی‌های کره‌ای‌ها است. اما این نوع پنل به روی همه‌ی گوشی‌های سری A استفاده می‌شود؟

پیش از هر چیز باید بدانید که برای این که امروز نمایشگر یک گوشی را بسیار خوب بدانیم باید در کنار نوع پنل به امکانات مثل نرخ نوسازی و همچنین میزان روشنایی توجه ویژه داشته باشیم. در کنار این نکات پشتیبانی از HDR10+ و نرخ پاسخگویی لمسی ۲۴۰ هرتزی و ویژگی‌های مشابه باعث می‌شود صفحه نمایش یک محصول به ایده‌آل نزدیک شود.

از آنجایی که هزینه استفاده از نمایشگرهای سوپر امولد سامسونگ زیاد است و از طرفی گوشی‌های سری A بازه‌های قیمتی مختلفی را در بر می‌گیرند پس کاملا طبیعی است که سازنده کره‌ای نتواند برای همه‌ی محصولات خود از این نوع پنل استفاده کند.مقایسه صفحه نمایش گوشی های سری A سامسونگ

گوشی‌های اقتصادی و حتی میانرده سامسونگ بیشتر به نمایشگرهای IPS مجهز می‌شوند و سازنده کره‌ای ترجیح می‌دهد تا هزینه‌ی نمایشگر را برای بخش دیگری مثل دوربین یا مثلا سخت افزار بهتر هزینه کند.

موضوع بسیار مهم دیگر در بخش نمایشگر رزولوشن صفحه نمایش، اندازه‌ی آن و در نتیجه تراکم پیکسلی ارائه شده توسط پنل است. هر چقدر که اندازه‌ی صفحه نمایش بزرگ‌تر شود تراکم پیکسلی کاهش پیدا می‌کند و تصاویر نمایش داده شده شارپی مناسب خود را از دست می‌دهند.

مثلا در گوشی‌های اقتصادی بالا همگی از نمایشگر IPS با رزولوشن HD+ استفاده می‌کنند و تنها برای A22 نمایشگری سوپر امولد با رزولوشن HD+ در نظر گرفته شده که البته به دلیل ساختار خاص پنل امولد کیفیت HD به روی آن چندان جذاب از آب در نمی‌آید. البته A22 نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز دارد که برای این بازه قیمتی بسیار عالی است.

در بازه‌ی قیمتی میانرده لیست بالا نیز A32 و A22 5G هر دو نمایشگرهای FHD+ دارند و برای هر دو نیز نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که پنل A32 سوپر امولد بوده و یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازه‌ی قیمتی خود را دارد. پنل A22 5G نیز از نوع IPS LCD معمول است.بهترین گوشی سامسونگ سری a

یکی از عجیب‌ترین نمایشگرهای را در بخش میانرده A32 5G دارد و از یک پنل IPS با رزولوشن HD+ بهره می‌برد و خبری هم از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیست. یعنی عملا یک صفحه کاملا عادی بدون هیچ قابلیت خاصی.

در نهایت گوشی‌های مرغوب سری A همگی از نمایشگرهای سوپر امولد با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند و روشنایی بسیار خوبی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

 

اگر بین خرید گوشی یا تبلت مردد هستید، مطلب زیر را بخوانید:

مقایسه گوشی با تبلت

 

اسپیکر

سامسونگ به طور کلی توجه خیلی ویژه‌ای به روی اسپیکر گوشی‌های میانرده خود ندارد و برعکس گوشی‌های پرچمدار خود از اسپیکرهای بسیار عالی برای کهکشانی‌های سری A استفاده نمی‌کند.

گوشی‌های اقتصادی که همگی یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی دارند که کیفیت صدا و بلندی بسیار معمولی دارد و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت. گوشی‌های میانرده سری A نیز همین شرایط را دارند و تنها کمی کیفیت و وضوح صدای آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.

در نهایت گوشی‌های مرغوب سری A به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌اند که وضوح و کیفیت بیشتری دارند و می‌توانند صدایی فراگیر را به گوش شما برسانند. پس تنها اگر کهکشانی‌های مرغوب را خریداری کنید می‌توانید انتظار اسپیکرهای مناسبی را داشته باشید.

مقایسه گوشی های سری A از تظر نرم افزار و رابط کاربری

همه‌ی مدل‌های جدی سری A از رابط کاربری One Ui 3.1 سامسونگ به صورت پیش فرض استفاده می‌کنند که این نسخه بر پایه‌ی اندروید‍ ‍‍۱۱ نیز توسعه داده شده است. سامسونگ مدتی قبل وعده داده بود که گوشی‌های سری A خود را برای سه سال بروزرسانی خواهد کرد که باید دید این شرکت تا چه حد به این گفته‌ی خود عمل می‌کند.

اکثر این گوشی‌ها (اگر نگوییم همه‌ی آن‌ها) رابط کاربری One Ui 4 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد. رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد.

این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

به دلیل این که گوشی‌های مختلف سری A سخت افزار متفاوتی دارند اختلاف سرعت بین این گوشی‌ها دیده می‌شود اما از نظر نرم افزاری هیچ اختلافی بین آن‌ها وجود ندارد و همگی عملکرد مشابهی را ارائه می‌کنند.

مقایسه گوشی های سری A از نظر عملکرد سخت‌افزار

بخش سخت افزار مستقیما با قیمت پرداختی شما برای گوشی رابطه دارد و اگر به سراغ گوشی‌های اقتصادی بروید طبیعتا باید انتظار بسیار کمتری داشته باشید. سامسونگ به طور کلی در مقایسه با رقبا در بخش سخت افزاری کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و اگر نگاهی به رقبای دیگر این گوشی‌ها بیندازیم متوجه خواهیم شد که رقبای هم قیمت عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند.

مثلا گوشی مثل پوکو اف 3 یا پوکو ایکس 3 پرو از تراشه‌های نزدیک به پرچمداران استفاده می‌کنند یا حتی ردمی نوت 10 پرو با توجه به عملکرد عالی در دیگر بخش‌ها در بخش سخت افزاری نیز کمی بهتر از A52 و a72 سامسونگ عمل می‌کند.

سازنده کره‌ای برای گوشی‌های خود از سه نوع تراشه اگزینوس ساخت خود، هلیو ساخت مدیاتک و همچنین اسنپدراگون ساخت کوالکام استفاده می‌کند. بهترین عملکرد و پایداری را از بین این سه مدل تراشه‌های کوالکام دارند و در بلند مدت کمتر دچار کندی و کاهش سرعت می‌شوند.بهترین گوشی سامسونگ سری a

تراشه‌های اگزینوس سامسونگ نیز با مشکل داغ شدن دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین به طور کلی نیز عملکرد چندان پایداری را از آن‌ها شاهد نیستیم. تراشه‌های مدیاتک نیز در این بین قرار می‌گیرند و عملکرد مناسبی دارند.

به سراغ کهکشانی‌های این مطلب برویم، گوشی گلکسی A02 از تراشه اسنپدراگون 450 استفاده می‌کند که یک چیپست ۱۴ نانومتری بوده و واقعا عملکرد ضعیفی دارد. یعنی تنها باید به فکرد انجام کارهای ساده با A02‌ باشید.

گلکسی A12 Nacho و A22 به ترتیب از تراشه‌های ۸ نانومتری و ۱۲ نانومتری اگزینوس 850 و هلیو G80 بهره می‌برند. عملکرد تراشه A22 در همه‌ی بخش‌ها بهتر بوده و سرعت و پایداری بیشتری دارد. البته با توجه به اختلاف قیمت A12 Nacho و A22 این اختلاف قدرت کاملا طبیعی است.

گوشی‌های گلکسی A22 5G، گلکسی A32 و گلکسی A32 5G به ترتیب از تراشه‌های دیمنسیتی 700 5G، هیلو G80 و دیمنسیتی 720 5G استفاده می‌کنند. تراشه‌های ۷ نانومتری دیمنسیتی 700 و 720 عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند و اختلاف آن‌ها با هیلو G80 بسیار زیاد است.

به علاوه همان طور که از نام تراشه‌ها مشخص است برخی از آن‌ها از نسل جدید اینترنت همراه یعنی شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند نکته‌ی مثبتی برای چند سال آینده باشد و اینترنتی بسیار سریع‌تر را برای شما به ارمغان بیاورد.

گوشی‌های گلکسی A52 و A72 هر دو از چیپست ۸ نانومتری اسنپدراگون 720G بهره می‌برند، تراشه‌ای کاملا میانرده که عملکرد قابل قبولی دارد اما برای A72 با برچسب قیمتی بالا واقعا انتخاب خیلی مناسبی به حساب نمی‌آید.

گلکسی A52 5G و گلکسی A52s 5G نیز به ترتیب از تراشه‌های ۸ نانومتری و ۶ نانومتری اسنپدراگون 750G 5G و 778G 5G استفاده می‌کنند که هر دو از فایوجی پشتیبانی کرده و عملکرد سریع و خوبی دارند. البته که تراشه A52s عملکرد و قدرت بسیار بهتری داشته و برای بازی کردن گزینه‌ی بسیار بهتری ارزیابی می‌شود.

 

 

باتری و امنیت

گوشی‌های سامسونگ به طور کلی در بخش باتری عملکرد خوبی دارند و این گفته در مورد کهکشانی‌های سری A نیز صدق می‌کند. گوشی‌های سری A به باتری‌های ۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و همگی به نسبت یک روز کامل یا بیشتر دوام می‌آورند.

برخی از گوشی‌های اقتصادی به دلیل رزولوشن کمتر نمایشگر و سخت افزار ضعیف‌تر شارژ دهی بهتری دارند و می‌توانند تا ۲ روز یا حتی بیشتر هم شما را همراهی کنند اما این عدد برای میانرده‌ها و میانرده‌های مرغوب سری A حدود ۱ تا ۱.۵ روز است.

در بخش امنیت برای همه‌ی این گوشی‌ها به غیر از A02 دو روش کلی حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. حسگر اثر انگشت گوشی‌های میانرده و اقتصادی به روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته و به صورت یکپارچه با آن درآمده است.مقایسه گوشی های سری a سامسونگ

این حسگرها عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد و از عملکرد آن‌ها رضایت کامل خواهید داشت. حسگر اثر انگشت گوشی‌های مرغوب این لیست اما به صورت اپتیکال زیر نمایشگر بوده و کمی سرعت کمتری دارد.

تشخیص چهره نیز در همگی این کهکشانی‌ها موجود بوده و سرعت قابل قبولی دارد. البته که مدل‌های گران‌تر در این بخش نیز عملکرد سریع‌تری دارند و بهتر می‌توانند چهره شما را تشخیص دهند. به طور کلی اما خیلی استفاده از این روش پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که از نظر امنیتی روش خیلی مطمئنی به حساب نمی‌آید.

 

مقالات مقایسه گوشی را می‌توانید از مجله تکنولایف بخوانید.

 

مقایسه دوربین گوشی های سری A سامسونگ

به طور کلی سامسونگ تلاش می‌کند تا کهکشانی‌های سری A خود را به دوربین‌های خوبی مجهز کند. این گوشی‌ها اکثرا به چهار دوربین عریض، فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان مجهز می‌شوند.

پیش از پرداختن به این قسمت یک نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید. به هیچ عنوان نمی‌توان کیفیت دوربین‌ها را تنها از روی عدد در نظر گرفته شده برای سنسور قضاوت کرد و همچنین ممکن است کیفیت تصاویر دو سنسور ۶۴ مگاپیکسلی بسیار با هم متفاوت باشد و به دلیل گشودگی دیافراگم و سایز سنسور و حتی متفاوت بودن نوع سنسور نتیجه نهایی اختلاف قابل توجهی داشته باشد.

به سراغ محصولات برویم و کمی در مورد کیفیت دوربین‌ها و سنسورهای استفاده شده برای آن‌ها صحبت کنیم. گلکسی A02 که به نوعی بیسیک‌ترین گوشی این لیست است از سه دوربین اصلی و ماکرو و تشخیص عمق با سنسورهای ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، این یعنی به معنای ساده این کهکشانی تنها یک دوربین اصلی دارد.

گلکسی A12 Nacho و A22 هر دو از چهار دوربین اصلی فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان استفاده می‌کنند. سنسور اصلی و ماکرو و عمق میدان هر دو گوشی ۴۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی بوده ولی سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی A22 به نسبت سنسور ۵ مگاپیکسلی A12 Nacho برتری دارد.بهترین گوشی سامسونگ سری a

تفاوت بسیار مهم این است که A22 از لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همان OIS هم پشتیبانی می‌کند که باعث بهتر شدن تصاویر خروجی می‌شود. در بین گوشی‌های میانرده سری A بهترین دوربین‌ها را گوشی A32 دارد و سنسور لنز اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است. به علاوه این دوربین را سه دوربین فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی و عمق میدان و ماکرو با سنسور ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌کند.

در نهایت گوشی‌های مرغوب سری A همگی سنسورهای اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر دارند. دوربین فوق عریض A72، A52، A52 5G و A52s 5G همگی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو این دوربین‌ها را همراهی می‌کند.

به غیر از A72 گوشی‌های دیگر یک دوربین عمق میدان ۵ مگاپیکسلی نیز دارند که برای ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آید. اما جالب‌ترین اتفاق در گلکسی A72 رخ می‌دهد، جایی که سامسونگ از دوربین تله فوتو برای یک میانرده استفاده کرده است.

دوربین تله فوتو A72 می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌های مختلف زوم کند که این عملکرد برای یک گوشی میانرده عالی ارزیابی می‌شود و باعث شده تا این کهکشانی خود را به یک قدمی پرچمداران برساند و بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین (البته در بین سری A) نام بگیرد.

 

تمام گوشی های سامسونگ را از نظر دوربین رده بندی کرده‌ایم:

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی

 

مقایسه گوشی های سری A از نظر قیمت

سامسونگ میانرده‌های خود و به خصوص سری A را به گونه‌ای تولید می‌کند که کاربران مختلف با بودجه‌های بسیار متفاوت هم بتوانند از این محصولات خریداری کنند. همان طور که در بالا هم مطالعه کردید سری A کهکشانی‌های اقتصادی و بسیار خوش قیمت را شامل می‌شود و تا نزدیک قاتل پرچمداران نیز پیش می‌رود.

همین سیاست سازنده کره‌ای باعث شده تا فروش بیشتری را تجربه کند و کاربران بدون داشتن دغدغه در مورد بودجه خود به سراغ گوشی‌های این شرکت بروند. نکته‌ی مهم دیگر نیز این است که وقتی شما با تنوع زیادی مواجه می‌شوید بهتر می‌توانید دقیقا گوشی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم گوشی‌های مختلف سری A را به شما معرفی کرده و تفاوت‌های موجود بین آن‌ها را بیان کنیم. در واقع حالا شما بهتر می‌دانید که یک کهکشانی ۷ میلیونی با یک کهکشانی ۱۰ میلیونی از چه نظر تفاوت دارد و آیا ارزش دارد که مقدار بیشتری هزینه کنید؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. مهیا

    سلام خسته نباشید با توجه به بحث مالی و اینکه جایی به طور کاملا اقساطی گوشی a22 رو میتونم بخرم بنظرتون می ارزه اینکارو کنم واینکه گوشی خوبیه؟ پشیمون نمیشم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهیا

      سلام وقت بخیر اولویت هاتون چیا هستن؟
  2. رحمان امیری

    بسیار تشکر از بابت زحمات شما وبررسی های فوق‌العاده من A22 5Gگرفتم عکسهای قابل قبولی درشب باهاش گرفتم بدون قرمزي چشم روز که دیگه نیازی به توضیح نیست سال خوبی برای شما عزیزان آرزومندم

    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به رحمان امیری

      سلام، وقت به خیر. ممنون از شما.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%db%8c-a-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads