داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A11 با گلکسی A10s سامسونگ

مقایسه گوشی A11 با گلکسی A10s سامسونگ

اگر قصد خرید گوشی اقتصادی از سامسونگ را داشته باشید به طور حتم دو کهکشانی که با آن‌ها مواجه می‌شوید گلکسی A11 و گلکسی A10s هستند که در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ی این دو گوشی سامسونگ بپردازیم و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

گوشی گلکسی A11 گلکسی A10s
تاریخ معرفی اسفند ۹۸ مرداد ۹۸
ابعاد ۱۶۱.۴ در ۷۶.۳ در ۸ میلی‌متر ۱۵۶.۹ در ۷۵.۸ در ۷.۸ میلی‌متر
وزن ۱۷۷ گرم ۱۶۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۲ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 450 هلیو P22
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت ۳۲ گیگابایت
رم ۲ و ۳ و ۴ گیگابایت ۲ و ۳ گیگابایت
دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۱۳ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ندارد
رنگ آبی، مشکی و قرمز و سبز آبی، مشکی و قرمز و سفید

مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در اینجا قرار است دو گوشی اقتصادی و ارزان قیمت را با هم مقایسه کنیم، پس کاملا طبیعتی است که انتظار داشته باشیم دو گوشی کیفیت ساخت معمولی و طراحی ساده‌ای داشته باشند. گلکسی A11 قابی پلاستیکی با طراحی براق و ساده دارد و به این ترتیب اثر انگشت زیادی را به خود جلب می‌کند که این باعث می‌شود اگر گوشی را بدون قاب استفاده کنید مرتب مجبور باشید آن را تمیز کنید.

 

برای مشاهده قیمت گوشی های سامسونگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

گوشی A10s

قاب پشتی A10s نیز دقیقا همین شرایط را دارد و از این طراحی براق استفاده می‌کند. به روی قاب پشتی هر دو گوشی حسگر اثر انگشت در میانه‌ی بالایی و فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ دیده می‌شود.

لوگوی سامسونگ در A11 به بخش پایینی منتقل شده تا ظاهر جدیدتری را به این کهکشانی هدیه کند. در A10s اما این لوگو همچنان در قسمت میانی قاب است و همین موضوع نشان می‌دهد که A10s یک نسل قدیمی‌تر از A11 است.مقایسه گوشی A10s با A11

گلکسی A11 در سمت راست از کلید‌های ولوم و پاور، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C میزبانی می‌کند.

 

130 عدد از برترین گیم های اندروید را در مقاله‌ای معرفی کردیم:

بهترین بازی‌‌ های اندروید

 

در A10s کلید‌های ولوم به سمت چپ فریم منتقل شده‌اند و همچنین به جای درگاه Type C درگاه Micro-USB را داریم. از نظر ارگونومی اما این دو گوشی در چه وضعیتی هستند؟

گلکسی A11 وزنی ۱۷۷ گرمی و ضخامتی ۸ میلی متری دارد و این اعداد به ترتیب برای A10s ۱۶۸ گرم و ۷.۸ میلی متر هستند. به این ترتیب می‌توانیم ارگونومی این دو گوشی را بسیار شبیه به هم و مناسب بدانیم و شما با یک دست به خوبی می‌توانید با این دو کهکشانی کار کنید.مقایسه گوشی A11 با A10s

به سراغ قاب جلویی دو گوشی برویم، جایی که تفاوت‌هایی بین این دو محصول دیده می‌شود. در ابتدا اولین تفاوتی که به چشم می‌آید این است که دوربین سلفی A10s درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته در حالی که دوربین سلفی A11 درون پانچ هول قرار دارد.

دومین تفاوت مربوط به حاشیه‌های کنار نمایشگر است که در A11 کمتر بوده و شما می‌تواند محتوا را با لذت بیشتری تماشا کنید. البته که به طور کلی چون دو گوشی اقتصادی هستند حاشیه‌های زیاد به خصوص در لبه‌ی پایینی دارند اما با توجه به قیمت نمی‌توان این موضوع را یک ایراد به حساب آورد.

برای A10s چهار رنگ مشکی، سبز، قرمز و آبی در نظر گرفته شده در حالی که A11 در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و آبی در دسترس قرار دارد. در نهایت برنده‌ای نمی‌توان برای این بخش در نظر گرفت و هر دو محصول شرایط یکسانی دارند.

 

در مجله خبری تکنولایف سایر مقالات مرتبط نیز تهیه شده است.
مقایسه A10 با A10s با نوکیا 3.2

 

 

مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر صفحه نمایش

گلکسی A11 از یک پنل IPS با اندازه‌ی ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند که برای آن رزولوشن ۱۵۶۰×۷۲۰ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. در این پنل خبری از نرخ نوسازی بالا نیست و باید به نرخ نوسازی ۶۰ هرتز معمول افاقه کنید.

نمایشگر A10s نیز شرایط بسیار مشابهی دارد و تنها اندازه‌ی نمایشگر آن ۶.۲ اینچ بوده و همچنین تراکم پیکسلی آن ۲۷۱ است و در دیگر بخش‌ها همه‌ی شرایط بین این دو پنل یکسان به نظر می‌رسد.مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر صفحه نمایش

کیفیت این دو صفحه نمایش کاملا معمولی بوده و نمی‌توان آن را خیلی خوب دانست. نوشته‌ها و محتوای مختلف با کیفیت قابل قبولی به نمایش گذاشته می‌شوند اما شارپنس مطابق انتظار چندان عالی نیست. البته که هنگام کار با این دو گوشی نمایشگر شما را آزار نخواهد داد و با این بخش به مشکل نخواهید خورد.

از نظر روشنایی نیز هر دو گوشی شرایط تقریبا یکسانی دارند و A11 تنها مقداری روشن‌تر از گوشی رقیب عمل می‌کند. روشنایی این دو نمایشگر برای مشاهده‌ی محتوا زیر نور مستقیم خورشید چندان عالی نیست و در برخی از مواقع با دشواری مواجه خواهید شد.

 

مقایسه گوشی A11 با A10s

به طور کلی در بخش نمایشگر نمی‌توان یکی از این دو کهکشانی را برتر از دیگری دانست و هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای دو گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.

البته در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی هستیم و کاملا طبیعتی است که اسپیکرها استریو نباشند و همچنین کیفیت چندان خوبی هم نداشته باشند و باید به نوعی با این اسپیکرها کنار بیایید.

مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر نرم افزار و رابط کاربری

به صورت پیش فرض گلکسی A10s با اندروید ۹ وارد بازار شده و A11 از ابتدا از اندروید ۱۰ استفاده می‌کرده است. در حال حاضر البته هر دو گوشی از One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند و شما می‌توانید تجربه‌ی مشابهی به روی این گوشی داشته باشید.

البته از آنجایی که A11 یک سال بعد از A10s به بازار عرضه شده قطعا یک بروزرسانی بیشتر از این گوشی دریافت خواهد کرد و این یعنی شما برای مدت زمان طولانی‌تری می‌توانید از یک گوشی بروز استفاده کنید (به احتمال زیاد A10s دیگر آپدیت نمی‌شود).مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

 

مقایسه گوشی A12 با نسخه جدید A12 ناچو:

تفاوت a12 با a12 nacho

 

مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A11 از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون 450 قدرت می‌گیرد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 506 دارد. عملکرد پردازشی این تراشه چندان خوب نیست و باید گفت که با تراشه‌ی نسبتا ضعیفی روبرو هستیم.

قدرت سخت افزاری A11 برای اجرای برنامه‌های معمولی و کاربری روزانه کافی به نظر می‌‌رسد، هر چند که در این بخش هم نباید انتظار سرعت بالایی در اجرا شدن برنامه‌ها داشته باشید، اما در زمینه بازی و کارهای سنگین‌تر اصلا نمی‌توان به روی قدرت این محصول حساب باز کرد.

رقیب این گوشی یعنی گلکسی A10s نیز از تراشه‌ی ۱۲ نانومتری هلیو P22 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده Cortex-A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی نیز بسیار شبیه به A11 است و تقریبا می‌توانیم قدرت این دو گوشی را یکسان در نظر بگیریم. این گوشی نیز می‌تواند برنامه‌های روزمره را اجرا کند اما برای اجرای بازی‌ها و انجام کارهای سنگین اصلا گزینه‌ی مناسبی نیست.

البته اگر بخواهیم کمی ریزتر این دو کهکشانی را در بخش سخت افزاری با یکدیگر مقایسه کنیم باید عنوان کنیم که A11 مقدار کمی بهتر و قوی‌تر از رقیب است اما خیلی این تفاوت در استفاده به چشم نمی‌آید و در واقع هر دو گوشی ضعیف هستند (در بازه‌ی قیمتی اقتصادی منطقی است).

گلکسی A11 در نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲، ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و گلکسی A10s هم در نسخه‌های ۳۲ رم ۲ و ۳۲ رم ۳ ساخته شده است. هر دو محصول از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و امکان افزودن حافظه جانبی برای آن‌ها وجود دارد.

برای جمع بندی بخش سخت افزاری باید بگوییم که با دو گوشی مواجه هستیم که قدرت سخت افزاری زیادی ندارند اما می‌توانند از پس انجام کارهای روزمره بربیایند و این هم دقیقا همان کاربری است که سامسونگ انتظار دارد شما از این دو کهکشانی داشته باشید.

مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر باتری

گلکسی A11 یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که برای رزولوشن پایین نمایشگر و همچنین سخت افزار نه چندان قوی ظرفیت بسیار مناسبی به حساب می‌آید و در عمل هم می‌تواند بین ۱.۵ تا ۲ روز در صورت استفاده عادی دوام بیاورد.

گلکسی A10s نیز یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از آنجایی که تقریبا همه‌ی موارد بین این دو کهکشانی یکسان هستند انتظار داریم شارژ دهی شبیه به A11 از این گوشی شاهد باشیم.

در عمل هم شارژ دهی مشابه بوده و هر دو گوشی می‌توانند بسته به استفاده شما بین ۱.۵ تا ۲ روز کامل شارژ دهی کنند که عملکرد خوب و رضایت بخشی است.

A11 از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما برای A10s تنها شارژ ۱۰ وات معمول در نظر گرفته شده است. به این ترتیب شارژ کامل A11 حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای شارژ A10s باید حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.

به این ترتیب برنده‌ی بخش باتری به دلیل سرعت شارژ بیشتر گلکسی A11 است.

 

قوی ترین باتری را کدام گوشی دارد؟ مقاله بهترین گوشی از نظر باتری را بخوانید.

 

مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر دوربین

در بخش دوربین به طور کامل این دو گوشی و تک تک لنزهای آن‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد تا کهکشانی برتر و بهتر مشخص شود.

دوربین اصلی

گلکسی A11 دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد که سازنده‌ی این سنسور نیز مشخص نشده است. این سنسور در پس یک لنز ۲۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.مقایسه گوشی A11 با گوشی A10s از نظر دوربین

دوربین اصلی گلکسی A10s هم سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد که سازنده‌ی این سنسور نیز توسط شرکت کره‌ای مشخص نشده است. این سنسور در پس یک لنز ۲۸ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی خوب و رضایت بخش است. این تصاویر جزئیات کافی دارند و نویز نسبتا کمی در آن‌ها دیده می‌شود. رنج دینامیکی در سطح قابل قبولی قرار دارد و شارپنس مناسبی را شاهد هستیم.

مقدار بسیار کمی عکس‌های A11 بهتر از رقیب هستند و دقت رنگ دقیق‌تری نیز دارند.

دوربین فوق عریض

برای گلکسی A10s لنز فوق عریض در نظر گرفته نشده است و تنها گلکسی A11 از این لنز استفاده می‌کند. این لنز سنسور ۵ مگاپیکسلی داشته و از دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند تصاویری ۱۱۵ درجه‌ای به ثبت برساند.

کیفیت عکس‌های فوق عریض گلکسی A11 مطابق انتظار بسیار معمولی بوده و اصلا نباید انتظار زیادی از این دوربین داشته باشید. تصاویر جزئیات نسبتا کمی دارند و لبه‌ها کاملا نرم به ثبت می‌رسند.مقایسه دوربین گوشی A11 با A10s

همچنین رنج دینامیکی و شارپنس این عکس‌های چندان چنگی به دل نمی‌زند و تنها خوشحالیمان این است که این دوربین حضور دارد و در شرایط نوری خوب می‌تواند عکس‌های قابل قبولی به ثبت برساند.

دورببن سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی سنسورهای ۸ مگاپیکسلی دارد و در عمل هم تصاویر و کیفیت نهایی آن‌ها بسیار نزدیک به هم هستند، البته که گلکسی A11 مقدار کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند اما این تفاوت خیلی به چشم نمی‌آید.

کیفیت تصاویر سلفی برای گوشی‌هایی با این قیمت مناسب است و نمی‌توان ایراد خاصر را به این سلفی‌ها وارد کرد.

پرتره

هر دو گوشی دوربین‌های عمق میدان ۲ مگاپیکسلی دارند که به کمک آن و با دوربین اصلی تصاویر پرتره به ثبت می‌رسانند. کیفیت این عکس‌ها برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و برش نسبتا خوبی را هم شاهد هستیم و سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود.

البته A11 به دلیل برخورداری از دوربین اصلی بهتر طبیعتا پرتره‌های بهتری هم می‌گیرد و باید این گوشی را برنده‌ی این بخش بدانیم.

 

مقایسه های پیشنهادی:

مقایسه Redmi note 8 2021 با ردمی 9T

 

جمع بندی

چنانچه این مطلب مقایسه گوشی را خوانده باشید به سادگی درخواهید یافت که گلکسی A11 و گلکسی A10s بسیار به هم شبیه هستند و در بسیاری از بخش‌ها نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. از نظر طراحی و کیفیت نمایشگر و قدرت سخت افزاری این دو کهکشانی بسیار نزدیک به هم هستند و تفاوت زیادی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

در بخش باتری و دوربین گلکسی A11 محصول برتری است؛ چرا که سرعت شارژ بیشتری دارد و به علاوه از دوربین فوق عریض بهره مند است، چیزی که A10s از آن بی بهره مانده است.

پس بین این دو گوشی انتخاب A11 به دلیل برتری در بخش باتری و دوربین منطقی‌تر به نظر می‌رسد، به خصوص که این گوشی جدیدتر هم هست و یک بروزرسانی بیشتر از رقیب دریافت خواهد کرد.

روش امنیتی این دو گوشی چیست؟ هر دو کهکشانی حسگر اثر انگشت دارند که به روی قاب پشتی این حسگر دیده می‌شود و سرعت و دقت مناسبی هم دارد.

ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است؟ با توجه با گفته‌های بالا A11 ارزش خرید بیشتری نسبت به A10s دارد. با این حال هر دو گوشی نسبتا عملکردی یسکان را ارائه می‌دهند.

این دو گوشی برای اجرای بازی مناسب هستند؟ برای اجرای بازی‌های ساده و سبک می‌توانید به روی این دو گوشی حساب باز کنید ولی در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین این محصولات نمی‌توانند خوب عمل کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a11-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a10s/
ads
ads