داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A12 ناچو با A12؛ دوقلوهای همسان

مقایسه گوشی A12 ناچو با A12؛ دوقلوهای همسان

گلکسی A12 سامسونگ یکی از گوشی‌‌های اقتصادی بازار است که طرفداران زیادی دارد و فروش بالایی را نیز تجربه می‌کند. این محصول امکانات مناسبی داشته و در عین حال قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارد و آمده تا جایگزینی لایق برای گلکسی A11 باشد. اما این کهکشانی جدید سامسونگ در دو نسخه A12 و A12 Nacho به بازار عرضه شده که در این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho پرداخته و محصول بهتر و برتر را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد خرید گلکسی A12 را دارید حتما در ادامه همراه تکنولایف باشید. برای خرید و مشاهده قیمت گوشی های سامسونگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

برای مقایسه گوشی های دلخواه خود می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

مقایسه گوشی

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در بخش طراحی دو گوشی دقیقا مثل هم هستند و کوچک‌ترین تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. هر دو کهکشانی ۲۰۵ گرم وزن و ۸.۹ میلی متر ضخامت دارند. قاب پشتی این دو محصول از جنس پلاستیک ساخته شده و طراحی ساده‌ای هم ندارد و پترن‌هایی مورب شکل در بخش میانی و بالایی آن به چشم می‌خورد.

ظاهر گوشی A12 با A12 Nacho

دو گوشی گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر ظاهر بسیار به هم شبیه هستند.

به روی این قاب لوگوی سامسونگ در پایین به چشم می‌خورد و فریم مربعی شکل دوربین‌ها در بالا سمت چپ دیده می‌شود. فلش هم زیر این فریم دوربین قرار گرفته تا در ثبت تصاویر شب بتواند سنسورها را همراهی کند.

این قاب پشتی در لبه‌های سمت راست با انحنای مناسبی به فریم کناری متصل می‌شود تا در هنگام در دست گرفتن بهتر در دست قرار بگیرد و همچنین کنترل کردن آن با یک دست ساده‌تر شود.

به سراغ فریم پلاستیکی اطراف دو گوشی برویم، جایی که در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ خشاب سیم کارت و در پایین اسپیکر، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C دیده می‌شود.

قسمت جلویی گوشی اما چه وضعیتی دارد؟ هر دو کهکشانی از صفحه نمایش‌های ۶.۵ اینچی استفاده می‌کنند که حدود ۸۲ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های نسبتا زیادی دارد.

گوشی A12

البته که به دلیل قیمت اقتصادی این دو گوشی نمی‌توانیم این حاشیه‌های نسبتا زیاد را یک نقطه ضعف به حساب بیاوریم. یکپارچگی نمایشگر در هر دو دستگاه به واسطه‌ی دوربین سلفی قرار گرفته درون یک ناچ قطره‌ای از بین رفته است و اسپیکر مکالمه نیز چسبیده به لبه‌ی بالایی دیده می‌شود.

جالب است که تنها بخشی که می‌توان یک تفاوت کوچک بین این دو گوشی پیدا کرد در رنگ بندی بوده و گلکسی A12 از چهار رنگ قرمز، آبی، سفید و مشکی استفاده می‌کند در حالی که مدل Nacho رنگ سفید را ندارد و در سه رنگ قرمز، آبی و مشکی روانه‌ی بازار شده است.

در نهایت برای جمع بندی این بخش می‌توانیم بگوییم که هر دو گوشی در زمینه طراحی و کیفیت ساخت شرایط کاملا یکسان و مناسبی دارند و نمی‌توان از یک گوشی اقتصادی انتظار بیشتری داشت.مقایسه گوشی A12 با A12 ناچو

نکته‌ی بسیار مثبت این دو گوشی در زمینه طراحی این است که هر دو از زبان طراحی جدید سامسونگ استفاده می‌کنند و بالاخره قاب پلاستیکی براق پشتی و همچنین دوربین‌ها با چیدمان زیر هم کنار گذاشته شده‌اند.

 

پیشنهادهای مشابه دیگر:

مقایسه گوشی a12 با a21s

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر صفحه نمایش

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که با دو گوشی اقتصادی در بازه‌ی قیمتی ارزان قیمت مواجه هستیم و طبیعتا نباید انتظار نمایشگرهای سوپر امولد دیگر گوشی‌های بالارده سامسونگ را داشته باشیم و باید انتظارات را در حد قیمت دستگاه پایین بیاوریم.

در بخش نمایشگر برای هر دو کهکشانی یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ در نظر گرفته شده که تراکم پیکسلی ۲۷۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی این صفحه نمایش‌ها هم ۶۰ هرتز است و در این بازه‌ی قیمتی نمی‌توانیم انتظار نرخ نوسازی بیشتر داشته باشیم.مقایسه گوشی A12 nacho با a12

کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی کاملا معمولی بوده و نباید انتظار خیلی بالایی داشته باشید. رزولوشن HD+ باعث شده تا محتوای مختلف شارپی کمتری نسبت به نمایشگرهای FHD+ داشته باشد و کنتراست کمتری نسبت به گوشی‌های گران قیمت‌تر شاهد باشیم.

در واقع این دو پنل دقیقا یک نمایشگر بیسیک هستند که می‌توان برای یک گوشی در نظر گرفت. البته‌ی همه‌ی این‌ها به این معنا نیست که کیفیت نمایشگر بد است و نمی‌توانید با آن به تماشای محتوای مختلف بنشینید بلکه منظور این است که نباید این پنل را با گوشی‌های FHD یا امولد مقایسه کنید.

کره‌ای‌ها در حالت دستی برای این دو کهکشانی روشنایی حداکثری ۴۰۰ نیتی را در نظر گرفته‌اند که برای محیط‌های بسته عدد کاملا مناسبی ارزیابی می‌شود. اگر در محیط باز قرار بگیرید این روشنایی می‌تواند به صورت خودکار تا حدود ۴۸۰ نیت افزایش پیدا کند.مقایسه گلکسی a12 با a12 ناچو

این مقدار روشنایی در محیط باز کاملا معمولی است و اگر برای مثال زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید قطعا از میزان خوانایی نمایشگر کاسته می‌شود و روشنایی به حدی نیست که بتواند در همه‌ی شرایط محتوایی کاملا خوانا را به نمایش درآورد.

اگر نمایشگر برای شما بسیار مهم است می‌توانید در همین بازه‌ی قیمتی به سراغ نمایشگرهای FHD+ بروید. در آخر باید گفت بین نمایشگرهای این دو محصول نیز هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود.

 

قیمت گوشی A12 Nacho با حافظه 128

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر اسپیکر

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر اسپیکر

استفاده از پورت تایپ سی روی هر دو گوشی گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای دو گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.

البته که در رنج قیمتی گوشی‌های اقتصادی هستیم اما حداقل انتظار داشتیم سامسونگ برای نسل جدید یعنی A12 ها اسپیکر بهتری استفاده کند. به طور کلی باید پیش از خرید بدانید که اسپیکرهای این دو گوشی شما را نا امید خواهد کرد و نباید به روی بلندی و کیفیت صدای آن‌ها حساب باز کنید.

 

خرید گوشی A12 با حافظه 64

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی به صورت پیش فرض از رابط کاربری One Ui 3.1 سامسونگ بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

مقایسه رابط کاربری گوشی A12 با A12 ناچو

رابط کاربری گوشی گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

 

قیمت گوشی A12 با حافظه 128

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر عملکرد سخت افزاری

به بخشی می‌رسیم که تفاوت‌های اصلی دو گوشی گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho مشخص می‌شود. گلکسی A12 Nacho از تراشه خود سامسونگ یعنی اگزینوس 850 استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۸ نانومتری داشته هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 را در بر می‌گیرد.

از طرف دیگر سامسونگ برای تأمین قدرت گوشی گلکسی A12 به سراغ تراشه هیلو P35 رفته است. این تراشه ۱۲ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بهره می‌برد.

اجرای بازی روی گوشی A12

عملکرد گلکسی A12 در اجرای بازی

در همین ابتدا عنوان کنیم که قدرت سخت افزاری هیچ یک از این دو گوشی خیلی خوب نیست و اصلا نمی‌توانید برای اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی و همچنین کارهای سنگین استفاده کنید.

قدرت سخت افزاری هر دو کهکشانی برای انجام کارهای روزمره و بازی‌های سبک کافی به نظر می‌رسد و خیلی نمی‌توان انتظار سرعت بالایی از آن‌ها داشت. حال اگر بخواهیم این دو تراشه را با هم مقایسه کنیم به راحتی می‌توانیم اگزینوس 850 قرار گرفته به روی A12 Nacho‌ را برنده‌ی بخش سخت افزاری بدانیم.

این تراشه عملکرد سریع‌تری از نظر گرافیکی دارد و به دلیل معماری بهتر بهینه‌تر عمل می‌کند. این تراشه البته در اجرای بازی‌ها کمی داغ می‌شود که معمولا شاهد این موضوع برای چیپست‌های کره‌ای‌ها هستیم.

در نهایت باید گفت که اگر قدرت سخت افزاری یک گوشی برای شما اهمیت دارد بین این دو کهکشانی باید به سراغ گلکسی A12 Nacho بروید. در واقع قدرت سخت افزاری متفاوت را می‌توان دلیل اصلی تفاوت این دو دستگاه در نظر گرفت.

برای گلکسی A12 نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۲، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده و این در حالیست که A12 Nacho نه نسخه رم ۲ گیگابایتی دارد و نه نسخه رم ۶ گیگابایتی.

هر دو کهکشانی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و از این طریق می‌توانید به میزان حافظه داخلی آن‌ها بیفزایید.

 

خرید گوشی A12 ناچو با حافظه 64

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر باتری و امنیت

هر دو گوشی باتری‌هایی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارند. این ظرفیت برای صفحه نمایش HD+ و همچنین قدرت سخت افزاری نه چندان زیاد ظرفیت بسیار زیادی به حساب می‌آید و این یعنی باید انتظار شارژ دهی خوبی را از این دو کهکشانی داشته باشیم.

گلکسی A12 و A12 Nacho هر دو می‌توانند حدود ۱.۵ روز با یک شارژ کامل و استفاده معمولی دوام بیاورند که عملکرد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود. با توجه به این که مدل Nacho تراشه بهینه‌تری دارد مقدار کمی بهتر شارژ نگه می‌دارد اما این تفاوت خیلی به چشم نمی‌آید.

از طرف دیگر سامسونگ برای این دو مدل به سراغ شارژ سریع ۱۵ واتی رفته است. این فناوری باعث می‌شود شما بتوانید این دو دستگاه را در مدت ۳ ساعت از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کنید که عملکرد چندان عالی نیست اما با توجه به قیمت محصول قابل قبول است.

و اما به سراغ بخش امنیت دو کهکشانی برویم. برای هر دو گوشی دو روش حسگر اثر انگشت و همچنین تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

روش تشخیص چهره در هر دو گوشی عملکرد خوبی و مناسبی داشته و می‌تواند چهره کاربر را به خوبی تشخیص دهد اما از نظر امنیت خیلی نمی‌توان به روی این روش حساب باز کرد و پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روش دوم یعنی حسگر اثر انگشت بروید.

حسگر اثر انگشت گلکسی A12 و A12 Nacho به کلید پاور منتقل شده و به صورت یکپارچه با آن درآمده است. این حسگر عملکرد سریع و دقیقی دارد و می‌توان به روی عملکرد خوب آن حساب باز کرد.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر دوربین

هر دو گوشی دوربین‌های چهارگانه و مشابه دارند و در این بخش به تک تک این دوربین‌ها خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی

مقایسه دوربین A12 با A12 ناچو

دوربین پشت گلکسی A12

سامسونگ برای A12 و A12 Nacho دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KGM2 در نظر گرفته که این سنسور اندازه 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس لنزی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer پشتیبانی کرده و به همین دلیل عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی این دو گوشی بسیار شبیه به هم بوده و می‌توانیم آن‌ها را با توجه به قیمت خوب بدانیم. این تصاویر جزئیات مناسبی دارند و نویز کمی نیز در آن‌ها دیده می‌شود. این عکس‌های واتس بالانس و شارپنس رضایت بخشی هم دارند.

دوربین فوق عریض

برای هر دو گوشی دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و گلکسی A12  و A12 Nacho توانایی ثبت تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را دارا هستند. دوربین فوق عریض این دو گوشی عملکرد بسیار نزدیکی دارد و در نور روز می‌تواند عکس‌های فوق عریض صرفا قابل قبولی ثبت کنید و نمی‌توان این دوربین‌ها را خوب دانست.

 

در رنج قیمتی مشابه چه انتخاب های دیگری دارید؟

مقایسه ردمی ۹ با پوکو m3

 

دوربین سلفی

دوربین گلکسی A12 nacho

عملکرد دوربین گلکسی A12

دوربین سلفی هر دو کهکشانی نیز سنسورهای ۸ مگاپیکسلی دارد و در عمل هم تصاویر و کیفیت نهایی آن‌ها بسیار نزدیک به هم هستند. این تصاویر سلفی دقت رنگ رضایت بخشی دارند و وایت بالانس و شارپنس قابل قبولی نیز در عکس‌ها دیده می‌شود.

ماکرو

هر دو کهکشانی سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارند. عکس‌های ماکرو این دو برادر کیفیت خوبی ندارند و همچنین شما برای داشتن عکسی با فوکوس صحیح باید تلاشی بسیاری به کار بگیرید. در نهایت کیفیت این تصاویر خوب نیست و جزئیات کمی در آن‌ها به چشم می‌آید و بیشتر برای بحث فان می‌توانید از این دوربین استفاده کنید.

پرتره

هر دو گوشی دوربین‌های عمق میدان ۲ مگاپیکسلی دارند که به کمک آن و با دوربین اصلی تصاویر پرتره به ثبت می‌رسانند. کیفیت این عکس‌ها برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و برش نسبتا خوبی را هم شاهد هستیم و سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود.

جمع بندی

همان طور که در این مقایسه مشاهده کردید این دو گوشی یعنی A12 و A12 Nacho در تقریبا همه‌ی بخش‌ها شرایط یکسانی و کاملا مشابهی دارند و تنها بخشی که می‌تواند این دو کهکشانی را از هم سوا کند بخش سخت افزار و عملکرد سخت افزاری است.

بین این دو گوشی پیشنهاد می‌کنیم به سراغ A12 Nacho بروید؛ چرا که این دو دستگاه در همه‌ی بخش‌ها عملکرد یکسانی را از خود نشان می‌دهد و نسخه Nacho در بخش سخت افزار مقداری بهتر از رقیب بوده و همین ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

31 نظر

  1. جمالی

    سلام ببخشید بین a12nacho و a22 و a23کدام را پیشنهاد میدهید….اینا تفاوتشان در چیست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به جمالی

      سلام وقت بخیر گلکسی A23 خریداری کنید گزینه جدیدتر و بهتری هست موفق باشید
  2. محمد رسول

    شما که اینو به احتمال خیلی زیاد اصلا انتشار نمیدید چون به نظرات احترام نمیزارید. به هر حال سایتی که حتی یک نماد اعتماد ساده داخل سایتش قرار نداده که بدونیم شکایات رو ببینیم حق نداره در مورد اعتبار حرفی بزنه … ما از کجا شکایتتون کنیم ها؟ … این نماد رو هم برداشتید؟؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد رسول

      سلام وقت بخیر دوست عزیز نماد اعتماد تکنولایف در انتهای سایت قابل مشاهده هست اعتبار تکنولایف هم نیاز تبلیغ نداره و رضایت کاربران خودش گواه همه چیز هست
  3. Sina

    بشدت تاچ ضعیفی داره ما سه تا a12 داریم یعنی باید وقتی روی زمین هست محکم بزنی تا صفحه باز بشه و اینکه عکس از صفحه با دست نداره

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Sina

      سلام وقت بخیر به تنظیمات و سپس بخش Display مراجعه کنید حالا گزینه touch sensitivity رو فعال کنید تا تاچ قوی‌‌تر بشه پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a12-%d8%a8%d8%a7-a12-%d9%86%d8%a7%da%86%d9%88/
ads
ads