داغ ترین ها :
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A31 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A31 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شرکت شیائومی در سال 2019 با معرفی و عرضه گوشی نوت 8 پرو توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، تا جایی که امروزه این دستگاه به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند این کمپانی تبدیل شده است. گوشی گلکسی A31 نیز یک محصول خوش‌ساخت و پرطرف‌دار از شرکت سامسونگ بوده که در سال 2020 روانه بازار شده است. فروش موفق سری‌های A در سال‌های پیشین سبب شده تا سامسونگ تمرکز زیادی در ساخت این سری از محصولات خود بگذارد تا هر فردی را مجاب به خرید کند. از آنجا که هر دو گوشی گلکسی A31 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو در یک رنج قیمت قرار دارند و در عملکرد رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، تصمیم گرفتیم تا این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند. در ادامه با مطلب مقایسه گوشی همراه ما باشید.

 

برای مشاهده آخرین مدل های گوشی هوشمند روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت روز گوشی

 

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A31 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو

نام گوشی Galaxy A31 Redmi Note 8 Pro
تاریخ معرفی 8 اردیبهشت 1399 2 مهر 1398
ابعاد 159.3 در 73.1 در 8.6 میلی‌متر 161.4 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر
وزن 185 گرم 200 گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه‌نمایش 6.4 اینچ – Super AMOLED 6.53 اینچ – IPS LCD
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ – رابط کاربری One UI 2.5 اندروید ۱1 – رابط کاربری MIUI 12.5
تراشه مدیاتک Helio P65  مدیاتک Helio G90T 
کارت حافظه بله بله
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت 64، 128 و 256 گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت 4، 6، 8 گیگابایت
دوربین پشت لنز ۴۸ مگاپیکسل عریض

لنز 8 مگاپیکسل فوق عریض

لنز ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق

لنز ۵ مگاپیکسل ماکرو

لنز 64 مگاپیکسل عریض

لنز 8 مگاپیکسل فوق عریض

لنز 2 مگاپیکسل تشخیص عمق

لنز 2 مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو 20 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت 4500 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 15 وات 18 وات
رنگ مشکی، سفید، آبی و قرمز مشکی، سفید و سبز

 

مقایسه های نزدیک به این مقاله را در مجله تکنولایف بخوانید.
مقایسه گلکسی A31 با گوشی A21s سامسونگ

 

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A31 و ردمی نوت 8 پرو

گلکسی A31 در آپریل سال 2020 در بازار عرضه شد که به‌نوعی یک تحول بزرگ در ساخت گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت به حساب می‌آمد. صفحه‌نمایش باکیفیت و کم حاشیه، طراحی باریک و سبک همگی سبب شدند تا گوشی گلکسی A31 به یک گوشی زیبا و خوش‌دست تبدیل شود. متأسفانه متریال به کار رفته در ساخت گلکسی A31 چندان مرغوب نیست و قاب پشتی و فریم آن تماماً از جنسی پلاستیکی دارند.
در حالی که ردمی نوت 8 پرو محصول سال 2019 شرکت شیائومی است که طراحی آن چندان چنگی به دل نمی‌زد. بدنه نسبتاً ضخیم، ابعاد بزرگ و وزن بالا سبب شده گوشی ردمی نوت 8 پرو به سادگی در دست قرار نگیرد و کار کردن با آن کمی مشکل به نظر برسد. برخلاف سامسونگ، شیائومی در ساخت گوشی خود از مواد و متریال درجه یک استفاده کرده و محصول جدید خود را با قابی از جنس شیشه در بازار عرضه کرده است که دست گرفتن، حس خوب داشتن یک کالای لوکس را به شما منتقل می‌کند.

لبه پایینی فریم هر دو دستگاه محل قرارگیری اسپیکر، درگاه Type C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری صدا است و در لبه سمت راست آن‌ها کلید پاور و کنترل حجم صدا دیده می‌شود. لبه سمت چپ و بالایی هر دو دستگاه نیز به ترتیب محل قرارگیری خشاب سیم‌کارت و میکروفون نویز کنسلینگ است.
قاب پشتی شیائومی ردمی نوت 8 پرو محل قرارگیری دوربین چهارگانه است که به صورت خطی بر روی هم قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر از این دوربین‌ها، حسگر اثر انگشت قرار گرفته دارد که گاهاً افراد با لمس ناخواسته‌ی آن سبب کثیف شدن سنسور دوربین می‌شوند. در آخر نیز لوگو Redmi در پایین‌ترین قسمت این قاب قابل مشاهده است. قاب پشتی گلکسی A31 را نیز یک ماژول دوربین مستطیل شکل مزین کرده که در آن 4 سنسور متفاوت وجود دارد. حسگر اثر انگشت گلکسی A31 در قاب جلویی و در زیر نمایشگر قرار گرفته است از این رو قاب پشتی آن یکپارچه بوده و جلوه خاصی را در آن ایجاد کرده است.
در مجموع اگر خوش‌دست بودن و زیبایی برایتان اهمیت دارید، می‌توانید گوشی گلکسی A31 را انتخاب کنید اما اگر یک گوشی با ابعاد بزرگ‌تر و باکیفیت ساخت مطلوب را مدنظر دارید می‌توانید گوشی ردمی نوت 8 پرو را انتخاب کنید.

مقایسه گلکسی A31 با شیائومی ردمی نوت 8 پرو

مقایسه صفحه‌نمایش گلکسی A31 با ردمی نوت 8 پرو

Galaxy A31 به یک نمایشگر Super AMOLED تجهیز شده در حالی که Redmi Note 8 Pro از یک نمایشگر IPS LCD بهره می‌برد. نمایشگر 6.4 اینچی سوپر بیش از %84.9 از قاب جلویی گوشی گلکسی A31 را به خودش اختصاص داده است و سبب شده تا از اطراف حاشیه‌های بسیاری کمی داشته باشد. این نمایشگر وضوح تصویر 2400×1080 پیکسل را ارائه می‌دهد و تراکم پیکسلی مناسبی در سطح 411ppi دارد. در طرف مقابل نمایشگر 6.53 اینچی گوشی ردمی نوت 8 پرو نیز توانسته %84.9 از قاب جلویی را به خودش اختصاص بدهد که تفاوتی با گلکسی A31 ندارد. نمایشگر شیائومی نوت 8 پرو وضوح تصویر 2340×1080 پیکسل را ارائه می‌دهد و تراکم پیکسلی معادل 395ppi دارد که در مقایسه با گلکسی A31 به مراتب پایین‌تر است. به جرئت می‌توان گفت یکی از دلایل برتری گلکسی A31 نسبت به گوشی ردمی نوت 8 پرو برخورداری از نمایشگر سوپر امولد است که کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

مقایسه صفحه‌نمایش گلکسی A31 با ردمی نوت 8 پرو

 

خرید گوشی A31 سامسونگ

 

مقایسه دوربین گلکسی A31 با دوربین ردمی نوت 8 پرو

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم گوشی A31 به یک دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی التراواید، 5 مگاپیکسلی عمق‌سنج و 5 مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده است که همگی در قاب پشتی قرار گرفته‌اند. در طرف دیگر گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو با سنسورهای 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج و 2 مگاپیکسلی ماکرو قرار دارد.
کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین 64 مگاپیکسلی شیائومی نوت 8 پرو در حضور نور کافی خوب است. تصاویر شفاف هستند و نویز کمی در آن‌ها دیده می‌شود. در طرف مقابل دوربین 48 مگاپیکسلی گلکسی A51 قرار دارد که دست کمی از دوربین شیائومی نوت 8 پرو ندارد اما کیفیت آن به مراتب پایین‌تر از آن است. در نظر داشته باشید که این تفاوت محسوس نیست و به سادگی نمی‌توان آن را تشخیص داد.
در ادامه نوبت به دوربین التراواید می‌رسد که این دو گوشی رقابت تنگاتنگی در آن دارند. عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی در این حالت شامل جزئیات کمتری هستند و نویز زیادی در آن به چشم می‌خورد.
با آنکه گلکسی A31 از سنسورهای عمق‌سنج و ماکرو بهتری نسبت شیائومی ردمی نوت 8 پرو برخوردار است اما تفاوت چندانی بین عکس‌های ثبت شده با این دو گوشی وجود ندارد و کیفیت آن‌ها به یک اندازه است.

مقایسه دوربین گوشی A31 با دوربین ردمی نوت 8 پرو

مقایسه سخت‌افزار گلکسی A31 با ردمی نوت 8 پرو

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A31 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو از تراشه‌های شرکت مدیاتک استفاده می‌کنند که عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهند. گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro به یکی از برترین پردازنده‌های سال 2019 یعنی تراشه مدیاتک Helio G90T مجهز شده است که عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد. هماهنگی تراشه هلیو G90T با دیگر سخت‌افزار گوشی Redmi Note 8 Pro به گونه‌ای است که باور نخواهید کرد که این تراشه مطلق به شرکت مدیاتک است چرا که در آن خبری از حرارت بالا، افت سرعت و لگ نیست، علاوه بر این از هوش مصنوعی بسیار بالایی برخوردار است. این در حالی است که در طرف مقابل گوشی Galaxy A31 با تراشه Helio P65 قرار دارد. هلیو P65 نیز از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است و عملکرد پایدار و قابل قبولی را ارائه می‌دهد اما توان رقابت با تراشه G90T ندارد.
Samsung Galaxy A31 در مدل‌هایی با 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد که هرکدام از 4، 6 و 8 گیگابایت رم برخوردار هستند. اما در طرف دیگر Xiaomi Redmi Note 8 Pro قرار دارد که با ظرفیت‌های 64، 128 و 256 گیگابایت روانه بازار شده و به 4، 6 و 8 گیگابایت حافظه رم تجهیز شده است. علاوه بر این هر دو گوشی از خشاب کارت حافظه جانبی برخوردار هستند که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از یک کارت حافظه Micro SD ظرفیت گوشی خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.
در مجموع گوشی ردمی نوت 8 پرو به دلیل داشتن چیپ‌ست قدرتمندتر عملکرد بهتری را نسبت به گوشی A31 ارائه می‌دهد. اگرچه هر دو گوشی قادر هستند بسیاری از پردازش‌ها را به‌سادگی انجام دهند اما برای انجام کارهای سنگین‌تر نظیر بازی کردن توصیه می‌شود تا ردمی نوت 8 پرو را انتخاب کنید. بنچمارک‌ها و تست‌های انجام شده می‌تواند گواهی بر گفته ما باشد.

گوشی Galaxy A31 Redmi Note 8 Pro

AnTuTu 8

180376
277572

 

گوشی Galaxy A31
Single-Core
Multi-Core Score

GeekBench 5

341
1266

 

گوشی Redmi Note 8 Pro Single-Core
Multi-Core Score
GeekBench 5 491
1607

 

مقایسه پردازنده گلکسی A31 با ردمی نوت 8 پرو

 

خرید ردمی نوت 8 پرو 

 

مقایسه نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی A31 با شیائومی ردمی نوت 8 پرو

از آنجا که گلکسی A31 محصول سال 2020 شرکت سامسونگ است به صورت پیش‌فرض با اندروید 10 در بازار عرضه شده، همچنین ممکن است با ارائه نسخه‌های جدیدتر از طرف شرکت سازنده به ورژن‌های بالاتری نیز ارتقاء پیدا کند. Galaxy A31 از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 2.5 برخوردار است که محیط کاربری جذابی دارد.
در طرف دیگر گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو قرار گرفته که به صورت پیش‌فرض با اندروید 9 روانه بازار شده است، اما در حال حاضر امکان ارتقاء آن به اندروید 11 وجود دارد. همچنین ممکن است با ارائه آپدیت از طرف شرکت شیائومی این دستگاه به اندروید 12 نیز ارتقاء پیدا کند. شیائومی نوت 8 پرو از رابط کاربری اختصاصی MIUI بهره می‌برد که کار کردن با آن بسیار آسان است.
از آنجا که A31 محصول جدیدتری نسبت به نوت 8 پرو به‌حساب می‌آید احتمال داده می‌شود مشمول آپدیت‌های بیشتری باشد اما با این حال با قطعیت نمی‌توان راجب این موضوع نظر دارد. همچنین در بخش رابط کاربری نیز نمی‌توان به یکی از این دو گوشی برتری داد چرا که رابط کاربری کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد؛ بنابراین در این مورد نیز تصمیم‌گیری را به شما می‌سپاریم.

مقایسه رابط کاربری گوشی A31 با ردمی نوت 8 پرو

 

با مطالعه مقایسه زیر اطلاعات بیشتری از تفاوت انواع رابط کاربری بدست می‌آورید:

مقایسه رابط کاربری شیائومی، سامسونگ و هواوی

 

مقایسه باتری گلکسی A31 با ردمی نوت 8 پرو

گوشی سامسونگ گلکسی A31 از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت تغذیه کرده که از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند. بررسی‌ها و تست‌های انجام شده نشان می‌دهد باتری Galaxy A31 می‌تواند نزدیک به 20 ساعت برای پخش ویدئو، 16 ساعت برای گشت‌وگذار در بستر وب و بیشتر از 30 ساعت مکالمه در حالت 3G شارژدهی داشته باشد. همچنین شارژ سریع 15 وات، این گوشی هوشمند را قادر ساخته است تا در مدت‌زمان 30 دقیقه به میزان %30 شارژ شود و برای شارژ کامل تنها به 2.48 دقیقه نیاز داشته باشد که زمان بسیاری است.
در مقابل شیائومی ردمی نوت 8 پرو قرار گرفته که انرژی مورد نیاز آن توسط یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود و از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند. تست‌ها و بررسی‌های انجام شده بر روی Redmi Note 8 Pro نشان می‌دهد که این گوشی قادر است نزدیک به 15 ساعت ویدئو پخش کند و بیشتر از 15 ساعت برای گشت‌وگذار در بستر وب شارژدهی داشته باشد. جالب است بدانید که گوشی ردمی نوت 8 پرو با بهره گرفتن از شارژ سریع 18 وات می‌تواند در مدت 30 دقیقه میزان شارژ گوشی شما را به %39 برساند. با نگاهی ساده به ظرفیت دو گوشی گلکسی A31 و ردمی نوت 8 پرو بر روی کاغذ می‌توان دریافت که گوشی گلکسی A31 می‌تواند شارژدهی بهتری داشته باشد، خوشبختانه این موضوع در واقعیت نیز صدق می‌کند و گوشی گلکسی A31 در بخش باتری گزینه مناسب‌تری است.

مقایسه اسپیکر گلکسی A31 با شیائومی نوت 8 پرو

در هر دو گوشی Galaxy A31 و Redmi Note 8 Pro خبری اسپیکرهای استریو نیست و هر دو گوشی از اسپیکرهای مونو استفاده می‌کنند که کیفیت قابل قبولی دارند. از آنجا که این دو گوشی در کلاس گوشی‌های پرچمدار قرار دارند، عدم استفاده از اسپیکر استریو چندان دور از ذهن نبود. اسپیکر تک کاناله هر دو گوشی در لبه پایینی فریم آن‌ها قرار گرفته است که صدایی رسا و با وضوح بالا را به گوش شما می‌رساند، اما باید در نظر داشته باشید که هرچه بر حجم صدا افزوده شود کیفیت صدا کاهش می‌یابد. در مجموع عملکرد اسپیکر هر دو گوشی قابل قبول است و با فاصله تنگاتنگی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مقایسه اسپیکر گلکسی A31 با شیائومی نوت 8 پرو

 

پیشنهادی برای پلیرهای حرفه ای:

گوشی های مناسب گیمرها (گوشی های مخصوص بازی)

 

جمع‌بندی

درمجموع اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با قدرت پردازشی بالا هستید که با آن بازی کنید و عکس‌های باکیفیت ثبت کنید، گوشی شیائومی ردمی نوت 8 می‌تواند بهترین گزینه پیشروی شما باشد اما اگر به دنبال یک گوشی زیبا و خوش‌ساخت هستید که به یک نمایشگر باکیفیت مجهز شده باشد تا بتوانید به راحتی با یک دست با آن کار کنید و فیلم ببینید و علاوه براین شارژدهی بیشتری داشته باشد، خرید گوشی گلکسی A31 را به شما توصیه می‌کنیم. در نهایت این شما هستید که باید با در نظر داشتن نیازهای خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت تکنولایف، از قیمت روز گوشی موبایل باخبر شوید و در صورت نیاز به ثبت سفارش از آن بپردازید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a31-%d9%88-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-8-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads