داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8

ردمی نوت 8 شیائومی یکی از میانرده‌های این شرکت است که نه تنها در بازار ایران بلکه در تمام دنیا مورد توجه کاربران قرار گرفت و به دلیل امکانات خود در کنار قیمت مناسب توانست فروش بالایی را بدست بیاورد. در این مطلب قصد داریم به سراغ ردمی نوت 8 شیائومی برویم و این گوشی را با گلکسی A50 سامسونگ مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام گوشی در حال حاضر ارزش خرید بیشتری دارد. در ادامه با مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 همراه تکنولایف باشید.

گوشی ردمی نوت 8 گلکسی A50
تاریخ معرفی شهریور ۹۸ اسفند ۹۷
ابعاد ۱۵۸.۳ در ۷۵.۳ در ۸.۴ میلی‌متر ۱۵۸.۵ در ۷۴.۷ در ۷.۷ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم ۱۶۶ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۳ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 665 اگزینوس 9610
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳، ۴ و ۶ گیگابایت ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۲۵ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل ۲۵ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۸ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی، سفید و بنفش آبی، مشکی و صورتی و سفید

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

اول از همه به سراغ طراحی گلکسی A50 می‌رویم که شکل و شمایلی قدیمی‌تر از ردمی نوت 8 دارد و دقیقا طبق استاندارهای قبلی سامسونگ ساخته شده است. A50 نسل قبلی A51 و دو نسل قبل A52 به حساب می‌آید.مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8

سامسونگ در ساخت A50 از پلاستیک استفاده کرده و قاب پشتی این گوشی طراحی کاملا براقی دارد. البته که این قاب پشتی طراحی ساده‌ای نداشته و زمانی که نور به آن بتواند به زیبایی به روی این قاب پخش می‌شود و جلوه‌ی ویژه‌ای به این کهکشانی می‌بخشد.

به روی قاب پشتی A50 سه دوربین با چیدمان زیر هم به چشم می‌آید و فلش هم این لنزها را همراهی می‌کند. کمی پایین‌تر از لنزها و در میانه‌ی بالایی گوشی لوگوی سامسونگ نیز به چشم می‌آید و خودنمایی می‌کند.مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8

لبه‌های قاب پشتی در محلی که به فریم اطراف متصل می‌شود انحنای کمی دارد تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و حس مطمئن‌تری داشته باشد.

در طرف دیگر ردمی نوت 8 با وجود قیمت بسیار خوب خود از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند که برای گوشی در این بازه‌ی قیمتی قطعا یک نقطه قوت به حساب می‌آید. این شیشه طراحی براق داشته و پترن‌های بسیار جذابی را میزبانی می‌کند، به طوری که زمانی که زیر نور مستقیم خورشید به قاب پشتی این گوشی شیائومی نگاه کنید با جلوه‌های بسیار زیبا مواجه خواهید شد.مقایسه گوشی ردمی نوت 8 با گلکسی 50 سامسونگ

فریم پلاستیکی اطراف دو گوشی در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از خشاب سیم کارت و در پایین از جک ۳.۵ میلی متری صدا، اسپیکر، درگاه Type C و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند (ردمی نوت 8 در بالا اینفرارد نیز دارد).

قاب جلویی دو گوشی نیز بسیار شبیه به هم بوده و هر دو محصول ناچ قطره‌ای در میانه‌ی بالایی نمایشگر دارند. البته نسبت نمایشگر به بدنه گلکسی A50 بیشتر است و این یعنی A50 حاشیه‌های کمتری دارد.مقایسه گوشی A50 سامسونگ با ردمی نوت 8 شیائومی

اما کدام گوشی ارگونومی بهتری دارد؟ در این زمینه سامسونگ بهتر عمل کرده و گلکسی A50 تنها ۱۶۶ گرم وزن و ۷.۷ میلی متر ضخامت دارد و این اعداد برای نماینده شیائومی به ترتیب ۱۹۰ گرم و ۸.۴ میلی متر هستند.مقایسه گوشی A50 سامسونگ با ردمی نوت 8 شیائومی

به این ترتیب می‌توانیم ارگونومی A50 را بهتر از ردمی نوت 8 بدانیم. در نهایت از نظر زیبایی و همچنین کیفیت ساخت قطعا برنده‌ی این بخش ردمی نوت 8 خواهد بود، اما از نظر ارگونومی A50 وضعیت بهتری دارد، هرچند که ارگونومی نماینده شیائومی نیز مطلوب است.

 

مقایسه ای بین نسخه های جدیدتر:

مقایسه گوشی A51 با ردمی نوت 9 پرو

 

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر صفحه نمایش

گلکسی A50 از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+ و همچنین تراکم ۴۰۳ پیسکل بر هر اینچ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد.

از طرفی ردمی نوت 8 نمایشگری ۶.۳ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ دارد که در نتیجه این مشخصات تراکم پیکسلی ۴۰۹ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این پنل نیز از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8

از نظر کیفیت صفحه نمایش گلکسی A50 به لطف پنل سوپر امولد نسبت به رقیب برتری دارد و محتوایی جذاب‌تر با کنتراست بهتر را به نمایش می‌گذارد. رنگ‌ها در این نمایشگر حالت زنده و پویا دارند و عمق رنگ مشکی نیز مطابق انتظار بینهایت است.

از طرفی پنل ردمی نوت 8 به دلیل فناوری ساخت رنگ سفید را با دقت بهتری به نمایش درمی‌آورد اما در نهایت برتری با گلکسی A50 خواهد بود.مقایسه گلکسی A50 با ردمی نوت 8

صفحه نمایش گلکسی A50 می‌تواند در حالت دستی تا حداکثر ۴۲۰ نیت و در حالت خودکار تا ۵۵۰ نیت روشنایی تولید کند. این اعداد برای ردمی نوت 8 به ترتیب ۴۷۰ و ۶۳۰ نیت هستند تا به این ترتیب از نظر روشنایی نماینده شیائومی برنده حتمی این بخش باشد.مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر صفحه نمایش

در نهایت اگر برای شما کیفیت نمایشگر اهمیت دارد باید گلکسی A50 را انتخاب کنید اما اگر مدت زمان زیادی را بیرون از خانه و در محیط باز هستید و می‌خواهید محتوایی واضح‌تر را مشاهده کنید به سراغ ردمی نوت 8 بروید.

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای مونو دارند و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکرها به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارند و شما صدایی تکی به گوشتان می‌رسد.مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر اسپیکر

جالب است که از نظر کیفیت اسپیکر و بلندی آن‌ها دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

 

پیشنهاد فایل منیجر اندرویدی مناسب شما:

بهترین فایل منیجر اندروید

 

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8

در طرف دیگر رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A50 از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری خود شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 9610 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Coretx-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در برمی‌گیرد و برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده Mali-G72 مجهز شده است.

از طرفی ردمی نوت 8 از تراشه‌ی ۱۱ نانومتری اسنپدراگون 665 استفاده می‌کند. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 260 Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را در بر می‌گیرد.

با وجود تفاوت‌هایی در فرکانس پردازنده مرکزی، شرکت سازنده تراشه‌ها و همچنین معماری متفاوت ۱۰ در مقایسه با ۱۱ نانومتری اما باز هم در دنیای واقعی این دو چیپست بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند.

این تراشه را در ردمی نوت 8 حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۳، ۴ یا ۶ گیگابایتی و در گلکسی A50 حافظه‌ی ۶۴ یا ۱۲۸ و حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی همراهی می‌کند تا مجموعه سخت افزاری این دو گوشی تکمیل شود.

هر دو گوشی به خوبی و با سرعت مناسب می‌توانند از پس امور روزمره بربیایند و شما با هیچ مشکلی در هنگام کار کردن با گوشی مواجه نخواهید شد. از طرف دیگر هر دو گوشی در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد عالی ندارند و طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که عنوانی مثل کال آف دیوتی موبایل به روی کیفیت بسیار خوب اجرا شود.

در کل با توجه به قیمت دو گوشی می‌توانیم قدرت سخت افزاری آن‌ها را مناسب ارزیابی کنیم و برنده‌ای هم نمی‌توان در این بخش بین این دو کهکشانی در نظر گرفت.

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر باتری

هر دو گوشی از باتری‌هایی با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند. این باتری‌ها باعث می‌شود تا هر دو محصول بتوانند با استفاده نرمال و عادی یک روز کامل شارژ دهی کنند.

البته شارژ دهی نماینده شیائومی مقداری بهتر است و این گوشی می‌تواند مقداری شارژ نیز برای روز بعد نگه دارد و به همین دلیل باید این محصول را برنده‌ی بخش شارژ دهی بدانیم.

در زمینه سرعت شارژ شدن ردمی نوت 8 از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی و گلکسی A50 از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. به کمک این تکنولوژی شارژ سریع شما می‌توانید این دو گوشی را در مدت حدود ۲ ساعت از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

به طور کلی عملکرد این دو رقیب در بخش باتری بسیار نزدیک به هم است و شاید راحت نباشد که بتوان برنده‌ای در این بخش مشخص کرد.

 

مشکلات متداول در گوشی های قدیمی و راه حل آنها:

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

حل مشکل باز نشدن برنامه دوربین گوشی

 

مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر دوربین

دوربین یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های میانرده است و از این جهت در این بخش تک تک دوربین‌های این دو گوشی را دو به دو با هم مقایسه کنیم تا محصول برتر مشخص شود.مقایسه گوشی A50 با ردمی نوت 8 از نظر دوربین

دوربین اصلی

گلکسی A50 دوربین اصلی با سنسور ۲۵ مگاپیکسلی مدل Sony IMX576 Exmor RS با اندازه 1/2.78 اینچی و اندازه پیکسل 0.9 میکرونی دارد و در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین‌های از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و تصاویر پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

از طرف دیگر دوربین اصلی ردمی نوت 8 سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل S5KGM1 دارد. این سنسور اندازه 1/2  اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت یک لنز با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. فوکوس خودکار تشخیص فاز برای این دوربین هم در نظر گرفته شده و باز هم به دلیل قابلیت Quad Bayer شاهد عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی هستیم.

عکس‌های ردمی نوت 8 در نور روز کیفیت بهتری نسبت به گوشی رقیب دارند؛ چرا که رنج دینامیکی گسترده‌تر بوده و شارپنس و کنتراست بهتری نیز داریم. به علاوه نویز کمتری در عکس‌ها دیده می‌شود و همه‌ی این‌ها باعث می‌شود تا دوربین اصلی ردمی نوت 8 را برتر بدانیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض A50 سنسوری ۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی داشته و در پشت یک لنز ۱۳ میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. دوربین فوق عریض ردمی نوت 8 هم ۸ مگاپیکسلی است و باید دید که در عمل کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

در ابتدا باید گفت که دوربین فوق عریض A50 مشکلی بزرگ دارد و آن هم این است که اعوجاج لبه‌های تصاویر تصحیح نمی‌شود و همین باعث می‌شود شما عکس فوق عریض خوبی تحویل نگیرید.

دوربین فوق عریض نماینده شیائومی اما چنین مشکلی نداشته و اعوجاج موجود در تصاویر این گوشی به خوبی تصحیح می‌شود. همین موضوع در کنار جزئیات بهتر تصاویر نوت 8 باعث می‌شود در این بخش نیز نماینده چینی‌ها را برنده اعلام کنیم.

دوربین سلفی

سلفی A50 سنسوری ۲۵ مگاپیکسلی و سلفی ردمی نوت 8 سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد. کیفیت سلفی‌های A50 بهتر از رقیب بوده و این عکس‌ها دقت رنگ بیشتر و جزئیات بهتری دارند. البته دوربین سلفی هر دو گوشی در نور روز قابل قبول و مناسب هستند و در نور کم خیلی نمی‌توانید به روی آن‌ها حساب کنید.

ماکرو

ردمی نوت 8 سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارد و در A50 خبری از این سنسور نیست. عکس‌های ماکرو نماینده شیائومی کیفیت خوبی ندارند و همچنین شما برای داشتن عکسی با فوکوس صحیح باید تلاشی بسیاری به کار بگیرید.

در نهایت کیفیت این تصاویر خوب نیست و جزئیات کمی در آن‌ها به چشم می‌آید و بیشتر برای بحث فان می‌توانید از این دوربین استفاده کنید.

پرتره

گلکسی A50 سنسور تشخیص عمق میدان ۵ مگاپیکسلی دارد و این سنسور برای گوشی رقیب ۲ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی می‌توانند در شرایط نوری خوب پرتره‌های باکیفیتی به ثبت برسانند اما در این زمینه A50 مقدار کمی بهتر عمل می‌کند و بسیار خوب می‌تواند سوژه را از پس‌زمینه تفکیک کند.

در نهایت برنده‌ی این بخش A50 است، اما در نظر داشته باشید که پرتره‌های ردمی نوت 8 نیز بسیار مطلوب هستند.

 

حل مشکل ناگهانی پیش آمده در آنتن دهی گوشی: پریدن آنتن گوشی

 

جمع بندی

در این مطلب مقایسه گوشی تلاش کردیم تا دو گوشی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود. اما به عنوان جمع بندی اگر کیفیت نمایشگر اولویت شما و دوربین سلفی برای شما مهم است گلکسی A50 را انتخاب کنید.

از طرفی اگر به دنبال گوشی با روشنایی بیشتر نمایشگر، کیفیت ساخت بالاتر، شارژ دهی بهتر باتری و دوربین اصلی و فوق عریض بهتر هستید باید به سراغ ردمی نوت 8 بروید و این میانرده را انتخاب کنید.

ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است؟ با توجه به اطلاعات گفته شده در بالا ردمی نوت 8 ارزش خرید بیشتری نسبت به A50 دارد، اما این اختلاف خیلی زیاد نیست.

حسگر اثر انگشت این دو گوشی به چه شکل است؟ حسگر ردمی نوت 8 به روی قاب پشتی قرار گرفته و حسگر گلکسی A50 به صورت زیر نمایشگر است. بین این دو حسگر نماینده شیائومی عملکرد سریع‌تر، دقیق‌تر و مطمئن‌تری دارد.

قیمت این دو محصول چقدر است؟ این دو گوشی قیمتی نزدیک به محصولات اقتصادی دارند و می‌توان با بودجه نسبتا کمی آن‌ها را خریداری کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a50-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-8/
ads
ads