داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A51 با ردمی نوت 8 پرو

مقایسه گوشی A51 با ردمی نوت 8 پرو

دو گوشی میانرده که سال قبل عملکرد آن‌ها به هم نزدیک بود و طرفداران بسیار زیادی هم داشتند گلکسی A51 سامسونگ و ردمی نوت 8 پرو شیائومی است. این دو میانرده ارزش خرید بالایی داشتند و کاربران بین خرید یکی از آن‌ها مردد می‌شدند. در این مطلب هم به مقایسه گوشی A51 با ردمی نوت 8 پرو پرداختیم تا مشخص شود کدام محصول در حال حاضر با توجه به افت قیمت نسبت به سال قبل ارزش خرید بیشتری دارد. در ادامه همراه تکنولایف باشید. قبل از شروع مقایسه گوشی A51 با ردمی نوت 8 پرو بد نیست نگاهی داشته باشیم به جدول مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی هوشمند.

 

برای مقایسه گوشی دلخواه خود با یک گوشی دیگر می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

مقایسه گوشی

 

گوشی گلکسی A51 ردمی نوت 8 پرو
تاریخ معرفی آذر ۹۸ مهر ۹۸
ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۶۱.۴ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم ۲۰۰ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۵۳ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون) Miui 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 9611 مدیاتک هلیو G90T 
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت ۴، ۶، ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

لنز ۶۴ مگاپیکسل عریض

لنز ۸ مگاپیکسل فوق عریض

لنز ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

لنز ۲ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۸ وات
رنگ آبی، سفید، مشکی و صورتی مشکی، سفید و سبز

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت 8 پرو با A51

مقایسه بخش طراحی را با بحث متریال استفاده شده در ساخت این دو گوشی آغاز می‌کنیم. گلکسی A51 از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. این قاب طراحی براق داشته و به روی آن خطوطی مورب و انتزاعی دیده می‌شود. این خطوط باعث می‌شوند و این میانرده زیر نور جلوه‌ی بسیار جذابی داشته باشد.مقایسه ردمی نوت 8 پرو با A51

این قاب مطابق انتظار ما فقط از دوربین در بالا سمت چپ و لوگوی خود سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند و با انحنای کمی به فریم کناری متصل شده تا هنگام در دست گرفتن حس مطمئن‌تری داشته باشد.

ردمی نوت 8 پرو اما چه از نظر طراحی و چه از نظر کیفیت ساخت شرایط متفاوتی نسبت به این گوشی دارد و قاب پشتی آن از جنس شیشه بوده و دوربین‌ها در میانه‌ی بالایی و به صورت زیر هم قرار گرفته‌اند. پایین‌تر از لنز دوربین‌ها حسگر اثر انگشت و پایین‌تر از آن لوگوی شیائومی به چشم می‌آید.

 

 

مقایسه گوشی A51 با ردمی نوت 8 پرو

این قاب شیشه‌ای مانند رقیب کاملا براق بوده و اثر انگشت زیادی را به خود جلب می‌کند. فریم اطراف گلکسی A51 و ردمی نوت 8 پرو براق‌تر از قاب پشتی آن‌ها طراحی شده و در سمت راست از دکمه پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند.

از نظر ارگونومی برعکس کیفیت ساخت، گلکسی A51 با وزنی ۱۷۲ گرمی و ۷.۹ میلی متری نسبت به ردمی نوت 8 پرو با ۲۰۰ گرم وزن و ۸.۸ میلی متر ضخامت وضعیت بهتری دارد و شما راحت‌تر با یک دست می‌توانید آن را کنترل کنید.مقایسه گلکسی A51 با redmi note 8 pro

قاب جلویی دو گوشی هم تفاوت‌های نسبتا زیادی با هم دارند و ردمی نوت 8 پرو از ناچ قطره‌ای استفاده می‌کند در حالی که A51 از پانچ هول بهره می‌برد. به غیر از این نسبت نمایشگر به بدنه کهکشانی سامسونگ حدود ۲ درصد بیشتر از ردمی نوت 8 پرو است و این یعنی این محصول حاشیه‌ی کمتری دارد.مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 8 پرو

در نهایت برنده این بخش از نظر کیفیت ساخت ردمی نوت 8 پرو است و اگر ارگونومی برای شما مهم‌تر است گلکسی A51 شرایط بهتری دارد. انتخاب در نهایت با شما.

 

مقایسه های نزدیک به این مقاله را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.
مقایسه گلکسیA51 سامسونگ با پوکو X3 NFC

 

صفحه نمایش ردمی نوت 8 پرو با گوشی A51

گلکسی A51 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۵ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و نرخ نوسازی آن هم ۶۰ هرتز است.مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51

ردمی نوت 8 پرو نمایشگری ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ و تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ دارد و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. نسبت این پنل ۱۹.۵ به ۹ است.

از نظر کیفیت اگر بخواهیم این دو پنل را با هم مقایسه کنیم برتری با نماینده سامسونگ خواهد بود؛ چرا که پنل سوپر امولد این گوشی رنگ‌ها را زنده‌تر و شاداب‌تر از گوشی رقیب به نمایش درمی‌آورد و به علاوه عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش بینهایت است.مقایسه redmi note 8 pro با گوشی A51

یکی از ایراداتی که به هر دو گوشی می‌توان وارد کرد نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی است که البته در زمان معرفی این گوشی‌ها خیلی مسئله‌ی مهمی نبوده و به همین دلیل هم هیچ یک از این دو گوشی نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتزی ندارد.

در حال حاضر شما با این قیمت می‌توانید گوشی‌هایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تهیه کنید و باید به این نکته پیش از خرید این دو گوشی توجه ویژه داشته باشید.

از نظر روشنایی هم کم و بیش دو گوشی شرایط یکسان و مشابهی دارند. هر دو رقیب می‌توانند در حالت دستی حدود ۴۰۰ نیت روشنایی تولید کنند که برای مشاهده محتوا در محیط بسته کافی است.مقایسه گلکسی A51 با ردمی نوت 8 پرو

به محض قرار گرفتن در محیط باز این روشنایی برای هر دو گوشی به بیش از ۶۰۰ نیت افزایش می‌یابد و باعث می‌شود شما بتوانید زیر نور مستقیم خورشید هم محتوای خوانا و قابل مشاهده‌ای را تماشا کنید.

در نهایت برای جمع بندی این بخش می‌توانیم بگوییم که برنده گلکسی A51 است؛ زیرا نمایشگر آن کیفیت بیشتری دارد و به علاوه شما از قابلیت‌هایی مانند AOD برخوردار خواهید شد. البته که همان طور که عنوان کردیم رقیبای حال حاضر این دو گوشی بعضا نمایشگرهای بهتری دارند.

 

خرید گوشی A51 سامسونگ با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای مونو دارند و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکرها به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارند و شما صدایی تکی به گوشتان می‌رسد.طراحی گوشی ردمی نوت 8 پرو با A51

جالب است که از نظر کیفیت اسپیکر و بلندی آن‌ها دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

مقایسه نرم افزار و رابط کاربری گوشی A51 با ردمی نوت 8 پرو

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

در طرف دیگر رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

 

 

عملکرد سخت افزاری

گلکسی A51 از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری خود شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 9611 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Coretx-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در برمی‌گیرد و برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده Mali-G72 مجهز شده است.

از طرفی شرکت چینی برای تأمین قدرت ردمی نوت 8 پرو از کوالکام کمک گرفته و از تراشه‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G90T استفاده کرده است. این تراشه هست هسته پردازنده مرکزی دارد که به صورت ترکیبی از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز Mali-G76 است.

گلکسی A51 می‌تواند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های روزمره را با سرعت مناسبی اجرا کند اما این گفته در مورد بازی‌ها صدق نمی‌کند و این کهکشانی در اجرای بازی‌های جدید مثل کال آف دیوتی توانایی خیلی زیادی ندارد و قطعا در طول بازی با افت فریم مواجه خواهید شد.مقایسه سخت افزار ردمی نوت 8 پرو با A51

از طرفی قدرت سخت افزاری بسیار بهتری را در ردمی نوت 8 پرو شاهد هستیم و این گوشی علاوه بر این که می‌تواند اجرای برنامه‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهید همچنین می‌تواند بازی‌های جدید را نیز با کیفیت مناسب و بدون افت فریم اجرا کند.

هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و از این طریق می‌توانید به حافظه‌ی آن‌ها بیفزایید. گلکسی A51 و ردمی نوت 8 پرو نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم دارند.

در نهایت اگر قدرت سخت افزاری گوشی برای شما بخش مهمی است و می‌خواهید گاهی با گوشی خود بازی کنید و برنامه‌ها را با سرعت بیشتری باز کنید ردمی نوت 8 پرو گزینه‌ی مناسب‌تری از A51 است و می‌توانیم نماینده چینی‌ها را برنده‌ی این بخش بدانیم.

مقایسه باتری redmi note 8 pro با گوشی A51

سامسونگ برای A51 یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر در نظر گرفته است و این در حالیست که ردمی نوت 8 پرو از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این حجم بیشتر باتری در عمل می‌تواند باعث شارژ دهی بهتر گوشی چینی شود؟

در استفاده روزمره در حالی که گاهی اوقات A51 یک روز کامل هم نمی‌تواند شارژ دهی کند ردمی نوت 8 پرو حدود ۱.۵ روز دوام می‌آورد تا به راحتی این گوشی را محصول برتر در زمینه شارژ دهی بدانیم.

برای نماینده کره‌ای‌ها شارژ سریع ۱۵ واتی و برای نماینده چینی‌ها شارژ سریع ۱۸ واتی در نظر گرفته شده است. به لطف این فناوری A51 می‌تواند در مدت ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و ردمی نوت 8 پرو در مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به شارژ کامل برسد. به این ترتیب ردمی نوت 8 پرو هم از نظر شارژ دهی و هم از نظر سرعت شارژ برنده‌ی بخش باتری خواهد بود.

 

قیمت گوشی شیائومی نوت 8 پرو 64 گیگ

 

مقایسه دوربین گلکسی A51 با ردمی نوت 8 پرو

از آنجایی که بخش دوربین یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های حال حاضر جهان است در این قسمت سعی داریم تا لنزها را تک به تک با هم مقایسه کنیم تا در آخر مشخص شود کدام گوشی مجموعه دوربین‌های بهتری دارد.مقایسه دوربین گلکسی A51 با ردمی نوت 8 پرو

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A51 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX582 Exmor RS دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.دوربین گوشی A51

دوربین اصلی ردمی نوت 8 پرو سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل Bright S5KGW1 با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند (به دلیل قابلیت Quad Bayer).

دوربین اصلی ردمی نوت 8 پرو به نسبت رقیب بهتر است و عکس‌های شارپ‌تر با وایت بالانس دقیق‌تری به ثبت می‌رساند. عکس‌های نماینده شیائومی رنج دینامیکی بهتری داشته و جزئیات بیشتری در آن‌ها دیده می‌شود و به این ترتیب باید برنده‌ی این بخش را نماینده چینی‌ها اعلام کنیم.

 

مخفی کردن برنامه در گوشی های اندرویدی را در قالب مقاله ای بررسی کردیم که می تواند بسیار کاربردی باشد.

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض A51 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌هایی ۱۲۳ درجه‌ای به ثبت برساند. در طرف دیگر دوربین فوق عریض ردمی نوت 8 پرو ۸ مگاپیکسلی بوده و توانایی ثبت عکس‌هایی ۱۱۹ درجه‌ای را داراست.

با وجود این که A51 سنسوری با رزولوشن بیشتر دارد اما عکس‌های فوق عریض ردمی نوت 8 پرو وضعیت بهتری به نسبت رقیب خود دارند. این عکس‌ها با جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب گرفته می‌شود و نرمی بسیار کمی در لبه‌ها به چشم می‌خورد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ردمی نوت 8 پرو ۲۰ مگاپیکسلی است در حالی که رقیب از سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. عکس‌های سلفی هر دو گوشی بسیار خوب هستند و جزئیاتی کافی و کنتراست خوب در تصاویر دیده می‌شود.

این عکس‌ها نویز کمی دارند و رنج دینامیکی قابل قبول است و از بین این دو گوشی نمی‌توان سلفی‌های یکی را برتر از دیگری دانست.

ماکرو

دوربین ماکرو ردمی نوت 8 پرو سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد و از فوکوس خودکار بهره می‌برد. از طرف دیگر گلکسی A51 سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی داشته و خبری نیز از فوکوس خودکار نیست و باید در فاصله‌ی ۳ تا ۵ سانتی متری اجسام قرار بگیرید.

از نظر کیفیت عکس‌های ماکرو گلکسی A51 وضعیت بهتری دارند و جرئیات بیشتری در این تصاویر دیده می‌شود اما از نظر فوکوس و دقت آن قطعا ردمی نوت 8 پرو شرایط بهتری دارد و برای داشتن فوکوس صحیح در کهکشانی سامسونگ شاید مجبور شوید بجای یک عکس چند عکس به ثبت برسانید.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان گرفته می‌شود. این دوربین در A51 سنسوری ۵ مگاپیکسلی و در ردمی نوت 8 پرو سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد.

هر دو گوشی پرتره‌های خوب و باکیفیت به ثبت می‌رسانند که در این پرتره‌ها برش سوژه از پس‌زمینه دقت مناسبی دارد و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود. اما اگر بخواهیم ریزتر نگاه کنیم پرتره‌های A51 کمی بهتر هستند.

 

شاید نیاز داشته باشید:

ساخت ایمیل یکبار مصرف

 

جمع بندی

در این مقایسه به جنبه‌های مختلف دو گوشی پرداخته شد و در نهایت این شما هستید که باید بسته به نیاز و اولویت بندی خود یکی از این دو میانرده را گزینش کنید. به عنوان راهنمایی آخر اگر به دنبال گوشی با نمایشگر بهتر و ارگونومی مناسب‌تر هستید گلکسی A51 را انتخاب کنید.

اما اگر دوربین‌های گوشی، باتری، قدرت سخت افزاری و کیفیت ساخت برای شما مهم‌تر هستند باید به سراغ ردمی نوت 8 پرو را انتخاب کرده و این محصول را خریداری کنید.

این دو میانرده حسگر اثر انگشت دارند؟ بله، حسگر گلکسی A51 به صورت زیر نمایشگر بوده و ردمی نوت 8 پرو حسگر خازنی قرار گرفته به روی قاب پشتی دارد. در عمل می‌توان عملکرد ردمی نوت 8 پرو را در این زمینه بهتر دانست.

ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است؟ به نظر می‌رسد با توجه به این که قیمت دو گوشی تقریبا برابر است و حتی ردمی نوت 8 پرو مقداری هم قیمت کمتری دارد و در بیشتر بخش‌ها عملکرد برابر یا بهتری ارائه می‌دهد ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

رقبای این دو گوشی در حال حاضر کدام هستند؟ با توجه به این بودجه می‌توان جدی‌ترین رقیب را پوکو ایکس 3 پرو شیائومی در نظر گرفت که ارزش خرید بسیار زیادی دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a51-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-8-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads